Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Toen was ik er nog lang niet. Maar heb vroeger wel veel oude races terug gekeken. Voor mij is de meest bijzondere races toch wel Spa in 1998 of die race in de VS waarbij er maar 6 auto's aan de start kwamen (2004 ofzo). Ik was in elk geval zo'n grote Formule 1 fan dat ik in 2003 als 13-jarige de cd A Tribute to Ayrton Senna kreeg van mijn ouders en ik heel veel guldens uit gaf aan die Minichamps modelwagens als kind. Ze staan nog steeds bij mijn ouders, nooit uit de verpakking geweest.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
20 mar 2025 20:03
Hmm, volgens mij ben ik nu eindelijk gepromoveerd naar oude, norse man die roept dat vroeger alles beter was.
Die promotie krijg je doorgaans van anderen, en naar mijn mening ben jij daar nog lang niet aan toe. Broekie. :lol: :lol: :mrgreen:

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dan ben ik die oude norse man! En vroeger, ja toen was heel veel beter maar zeker niet alles.

witte angora

Nou, zo nors vind ik jou niet, Thijs! Dat je niet zo piep meer bent weet ik, maar de jaren van Methusalah/Methusalem (969) heb je toch ook nog niet binnen bereik, toch?

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Sommige dingen waren vroeger echt beter.
Formule 1 vind ik waardeloos. Extreem commercieel, megarijken die rondjes rijden op een parcours. Het enige wat ik leuk vond waren de pitspoezen. Maar die zijn door woke gecancelled.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Thijs124 schreef:
20 mar 2025 21:26
Dan ben ik die oude norse man! En vroeger, ja toen was heel veel beter maar zeker niet alles.
Als elke generatie gelijk heeft in het feit dat het vroeger ( in hun ogen ) beter was, dan moet het in de middeleeuwen wel echt het walhalla zijn geweest.. :roll:

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Waarom is hier eigenlijk gekozen om naar tot 2020 terug te gaan aangezien deze problemen al langer spelen. https://radar.avrotros.nl/artikel/oproe ... ring-61423

Thijs124

Misschien omdat langer dan vijf jaar terug gaan alleen zinvol is om in het walhalla van het verleden te blijven hangen. Vroeger was alles beter. Maar daar is in het heden met terugwerkende kracht niks meer aan te veranderen.
Dat is voor die norse oude mannen.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Vroeger was het zeker niet beter het ging er destijds anders aan toe.
We wisten eigenlijk niet beter want wat er toen nog niet bestond kon je ook niet missen.
De uitdrukking 'vroeger was alles beter' is van alle tijden want mijn grootouders en mijn ouders zeiden dat ook al.

Voorbeeld, de toenmalige dienstplicht, een bizarre tijd die echt niet grappig was maar achteraf wordt er toch positief aan die tijd terug gedacht.
De leuke dingen van de dienstplicht herinnerd menigeen zich wel maar de nare dingen worden ergens ver in ons geheugen weggestopt en als je er naar gaat vragen blijft het vaak oorverdovend stil.

In Arnhem is een historisch museum die het leven van toen tentoonstelt en is wellicht een bezoekje waard.
Dat is leuk voor een dag maar het meest leuke is nog dat je weer naar heden terug kunt.

Thijs124

De diensttijd, bier in de kantine voor fl 0,60. Rijbewijs BCDE voor fl 8,00 en 26 kilo zwaarder geworden in die tijd. Ja, toen was inderdaad alles beter.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Heb na de opleiding een jaar in Duitsland gezeten. Een maand intern, daarna een week thuis.
Veel bier inderdaad, en ingezet tegen het rode gevaar.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Geen idee of er toen al medische keuringen waren, maar vanwege mijn knieën was ik waarschijnlijk al vrij snel afgekeurd. Vanaf mijn 17e werd al afgeraden om te stoppen met voetballen. Lange stukken hardlopen of veel trappen achter elkaar is al lang onmogelijk. Normaal functioneren en gewoon een sprintje is echter prima te doen, het is echt constante verkeerde belasting van de spieren die mijn niet functionerende banden moeten opvangen, dat het probleem is.

Maar, ik hoor gelukkig bij de groep die zich nooit heeft moeten melden. Hoe erg pacifistisch moet je eigenlijk zijn om onder de dienstplicht uit te komen? Is het genoeg om tegen oorlog te zijn, maar in te zien dat je soms niet anders kan dan militaire inzet te gebruiken om jezelf te verdedigen?

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Thijs124 schreef:
21 mar 2025 14:25
...en 26 kilo zwaarder geworden in die tijd.
Heb mijn dienst in een afluisterpost doorgebracht, 24/7 achter de radio. Russische troepenbewegingen rond Polen gepeild. Allemaal Nato Secret. Een zittende dienst, maar actief genoeg om niks aan te komen. Wij waren superfit, dat is natuurlijk ook je trots als soldaat.

witte angora

angel1978 schreef:
21 mar 2025 08:36
Thijs124 schreef:
Als elke generatie gelijk heeft in het feit dat het vroeger ( in hun ogen ) beter was, dan moet het in de middeleeuwen wel echt het walhalla zijn geweest.. :roll:
Jáááááhhh echt wel! Vanmiddag bij de tandarts geweest, heb een uur in die stoel gelegen voor knip- en plakwerk. Nee, dan de middeleeuwen. Worden je kiezen er in 5 minuten uit getrokken. Veel beter! :D

Dagkoers

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Volgende week uitspraak rechter.
Ik houd jullie op de hoogte goed?

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

witte angora schreef:
21 mar 2025 18:01
angel1978 schreef:
21 mar 2025 08:36
Thijs124 schreef:
Jáááááhhh echt wel! Vanmiddag bij de tandarts geweest, heb een uur in die stoel gelegen voor knip- en plakwerk. Nee, dan de middeleeuwen. Worden je kiezen er in 5 minuten uit getrokken. Veel beter! :D
Onder trom geroffel

witte angora

Nou, er is weer een dagkoerstopic verwijderd - niet omdat de vraag zo onzinnig was, de beste man is volgens mij gewoon onzeker. Maar omdat het geen consumentenkwestie zou zijn = teveel off-topic onzin.

Thijs124

Omdat er als sprinkhanen op wordt gesprongen om Dagkoers in diskrediet proberen te brengen.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Als andere plezier willen hebben op zulke topics heb ik heb probleem mee, dat moeten ze zelf weten. Maar alles wat hij vraagt is vaak zelf te vinden. Ik zeg niet al zijn topics maar toch.
En het is inderdaad geen consumenten probleem.

witte angora

Dat zeg ik, de man is volgens mij gewoon onzeker. Hij had de informatie al gevonden, maar vroeg er alsnog naar. Als twee of drie gewoon inhoudelijke informatie zouden geven was hij gerustgesteld, en zou het topic misschien ook voor anderen nog een bepaalde meerwaarde kunnen hebben.

En m.i. is iets kunnen kopen op een luchthaven zeker wel een consumentenkwestie.

Maar ja...

Plaats reactie