Rekenmethode ANWB Energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Rekenmethode ANWB Energie

Ongelezen bericht door angel1978 »

bij teruglevering op piekuren daarvan krijg ik een 24-22 ct , wat al veel beter is dan de 5-10 ct die de meesten doen (vzv mijn info klopt).
Dat is bij meer teruglevering dan afname.
Zo lang we nog mogen salderen geldt die 5-10 cent natuurlijk niet voor gesaldeerde stroom.

jonis
Berichten: 2816
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Rekenmethode ANWB Energie

Ongelezen bericht door jonis »

angel1978 schreef:
22 apr 2024 14:05
bij teruglevering op piekuren daarvan krijg ik een 24-22 ct , wat al veel beter is dan de 5-10 ct die de meesten doen (vzv mijn info klopt).
Dat is bij meer teruglevering dan afname.
Zo lang we nog mogen salderen geldt die 5-10 cent natuurlijk niet voor gesaldeerde stroom.

Als je verbruik met salderen rondom 0 kwh zit haal je in elk geval een prijsrisico in huis met variabele of dynamische tarieven wat je met vaste tarieven gewoon niet hebt.
0x60 of 0x40 of 0x20 maakt 1 jaar vast niets uit, bij variabel betaalde ik echter kale tarief voor 200 kwh 280,- bij tarieven van 19 tot 60ct.
( inclusief belastingen + korting -15,-)
Had ik begin van jaar tarief vast gezet was het 200x ? 25-30 en hooguit 'n 60,-

HVT5858
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2023 16:08

Re: Rekenmethode ANWB Energie

Ongelezen bericht door HVT5858 »

Ik ben al een jaar bezig met de ANWB, ook ik kom er niet achter hoe de rekening is opgebouwd, ik verbaas me er over dat de ANWB dingen afspreekt en niet doet, er zou een nieuwe app komen die de energiebelasting beter verrekent, ik had gevraagd een excel vanuit een website van de ANWB te mogen uitlezen om te kunnen zien hoe men tot die gemiddelde prijs komt….
Niets van dat is uitgekomen, het is zo goed als onmogelijk de uurtarieven met het aantal kwh afgenomen of terug te leveren uit te kunnen lezen, men verwijst wel naar deze plaats maar als je er dan in slaagt deze te downloaden zie je wederom de gemiddelde periode “net als op de factuur”.
Dus, de eind jaarafrekening is totaal niet na te kijken.
Als andere forumleden dan zeggen “dat is niet doen want dat levert zoveel rekenwerk op” dan begrijpt men niet dat de ANWB dat file formaat gewoon zou kunnen leveren, je opent dat met Excel en met het juiste formaat is de narekening meteen zichtbaar, in mijn geval denk ik echt dat ik €600 mis….
Ik stap binnenkort over want een andere leverancier levert mij dat formaat wel!

Plaats reactie