Swanlicenties.nl oplichting Adobe licentie
Swanlicenties.nl oplichting Adobe licentie
Een Adobe Creative Cloud licentie eerder aangeschaft, deze licentie bleek jammer genoeg een illegale licentie te zijn, na een week stopte de licentie het met doen en kreeg ik de melding ''deze adobe-toepassing zonder licentie is uitgeschakeld''. En werkte de licentie niet meer. Na contact gezocht te hebben met de webshop heb ik geen reactie meer gekregen. De webshop is offline gehaald
Inmiddels heeft de oplichter helaas een nieuwe website gezet namelijk https://swanlicenties.nl/ ik wil iedereen hiervoor waarschuwen.
Domein is recentelijk ingeschreven, neppe reviews op site.
Inmiddels Adobe & ACM hier ook een update over gegeven.
Iemand nog enige tips wat ik juridisch zou kunnen doen om mijn geld terug te krijgen? Helaas werkt mijn rechtsbijstand met een minimum van 200 euro en valt deze aankoop hier niet tussen.
Inmiddels heeft de oplichter helaas een nieuwe website gezet namelijk https://swanlicenties.nl/ ik wil iedereen hiervoor waarschuwen.
Domein is recentelijk ingeschreven, neppe reviews op site.
Inmiddels Adobe & ACM hier ook een update over gegeven.
Iemand nog enige tips wat ik juridisch zou kunnen doen om mijn geld terug te krijgen? Helaas werkt mijn rechtsbijstand met een minimum van 200 euro en valt deze aankoop hier niet tussen.
-
Re: Swanlicenties.nl oplichting Adobe licentie
U hebt uw rechtsbijstand hier niet voor nodig. Benader een goede advocaat en die spant voor u een procedure aan tegen het "bedrijf".
Het kost wat, het levert onder aan de streep niets op, maar dit is wat u kunt doen tegen deze oplichters.
Het kost wat, het levert onder aan de streep niets op, maar dit is wat u kunt doen tegen deze oplichters.
Dat houdt die oplichter langer vol. Is aangifte doen niet de aangewezen weg?HHT767 schreef: ↑11 jan 2025 00:38Inmiddels heeft de oplichter helaas een nieuwe website gezet namelijk https://swanlicenties.nl/ ik wil iedereen hiervoor waarschuwen.
Bent u er nu voor de tweede keer ingetrapt? want in een vorig topic betrof het een andere website met dezelfde gevolgen, wel betalen maar geen geldige licentie.
Dan maar bij Adobe bestellen. Dan zal de rechtsbijstand je wel helpen bij problemen. Dat zal wel meer dan 200 kosten. Dan weet je meteen waarom.
Een Adobe Cloud licentie kost voor individuele gebruikers € 67,57/maand (incl. BTW). Dat is dus € 810,84 per jaar.
https://www.adobe.com/nl/creativecloud/ ... 0betaling.
Als u minder dan 200 euro hebt betaald en verwacht had dat u dan minimaal een jaar gebruik van Adobe Cloud had kunnen maken, dan is er iets mis.
De vraag is dus, hoeveel heeft u betaald en hoeveel dagen heeft u gebruik van de Adobe Cloud kunnen maken?
Als u minder dan 200 euro hebt betaald en verwacht had dat u dan minimaal een jaar gebruik van Adobe Cloud had kunnen maken, dan is er iets mis.
De vraag is dus, hoeveel heeft u betaald en hoeveel dagen heeft u gebruik van de Adobe Cloud kunnen maken?
Die site vraagt 20,- p.m. of 130,- p.j. TS schrijft dat na 1 week de melding van Adobe kwam. Mensen die denken dat zij voor zo'n minimaal bedrag een legale licentie kunnen kopen, verkeren in droomland.Speedy123 schreef: ↑11 jan 2025 12:35Een Adobe Cloud licentie kost voor individuele gebruikers € 67,57/maand (incl. BTW). Dat is dus € 810,84 per jaar.
Als een maand bij Adobe 67,50 kost, dan klinkt 20 euro voor een week wel redelijk toch? Dan zou er geen sprake zijn van oplichting, eerder een communicatie foutje op de verkoopsite.
130 euro voor een jaar klinkt mij als heling in de oren. Dat is een zodanig onrealistisch laag bedrag, dan moet TS geweten hebben dat Adobe niet betaald zou worden, dat dit piraterij was. In dat geval zou de politie best wel eens mogen kijken of TS niet bestraft zou moeten worden.
Als je nou even de moeite neemt op die site te kijken, dan kan je zelf zien dat het met een communicatie foutje niets te maken.Speedy123 schreef: ↑11 jan 2025 14:18Als een maand bij Adobe 67,50 kost, dan klinkt 20 euro voor een week wel redelijk toch? Dan zou er geen sprake zijn van oplichting, eerder een communicatie foutje op de verkoopsite.
130 euro voor een jaar klinkt mij als heling in de oren. Dat is een zodanig onrealistisch laag bedrag, dan moet TS geweten hebben dat Adobe niet betaald zou worden, dat dit piraterij was. In dat geval zou de politie best wel eens mogen kijken of TS niet bestraft zou moeten worden.
Dat weet ik, het was mijn poging tot een komische noot. De clue is dat 20 euro voor een week bijna de normale prijs is die men bij Adobe of legale wederverkoper zou betalen.
Ieder weldenkend mens snapt dat de genoemde site illegale licenties verkoopt. Dus iemand koopt willens en wetens een illegale licentie en gaat dan hier op het Radar forum klagen die ie belazerd is want de illegale licentie werkte maar een week.
-
Ik heb 2 maanden geleden een maandabonnement genomen via swanlicenties.nl, nu verlengd met een jaar. Ik zie geen overeenkomst met licensia.nl?
Speciaal aangemeld om deze spam te plaatsen, geniet verder, zou ik zeggen, beste Hans.hansgeniet schreef: ↑12 jan 2025 00:50Ik heb 2 maanden geleden een maandabonnement genomen via swanlicenties.nl, nu verlengd met een jaar. Ik zie geen overeenkomst met licensia.nl?
Speedy123
vindt dit leuk
-
Adres Loefstraat 4 in Eindhoven is een woonhuis. Volgens de site zijn ze partner van adobe, te controleren op de partnerwebsite van adobe. Geen link, dus dan maar naar die officiële site en als ik dan swanlicenties ingeef zegt adobe: onbekend.
Te veel vraagtekens, inclusief Hans die zo geniet.
Te veel vraagtekens, inclusief Hans die zo geniet.
Er hoeft geen sprake te zijn van gestolen licenties (en dus heling). Vaak gaat het om al eerder uitgegeven licenties aan bedrijven die gestopt of failliet gegaan zijn, restpartijen en tweedehandsjes, zeg maar. Die licenties zijn lang niet altijd nogmaals te activeren of zijn gewoon al verlopen. Vandaar dat de gebruikers vervolgens heel vaak ellende ervaren.
BL2
vindt dit leuk
-
U kent deze markt niet. Software-leveranciers kennen talloze abonnementsvormen, zo zijn er bv goedkope licenties voor studenten en mensen in het onderwijs. Een driejarige non-profit licentie voor Photoshop Elements 2025 en Premiere Elements 2025 is te koop voor €29- ex BTW.
-
Alleen gaat het niet om een scholier of klaarblijkelijk ook niet om non-profit. Dus wat betreft de markt kennen, het is niet zo complex als jij doet blijken.Consumenneke schreef: ↑13 jan 2025 04:12U kent deze markt niet. Software-leveranciers kennen talloze abonnementsvormen, zo zijn er bv goedkope licenties voor studenten en mensen in het onderwijs. Een driejarige non-profit licentie voor Photoshop Elements 2025 en Premiere Elements 2025 is te koop voor €29- ex BTW.
-
De hoge prijzen die ontwikkelaars als Adobe vragen, dienen vooral om de winstgevendheid van een semi-monopolist verder op te drijven. Als er concurrentie opduikt, kunnen die prijzen rap omlaag. Het is evident waarom Adobe zijn software weggeeft aan scholen en docenten: zo maak je toekomstige gebruikers vertrouwd met de software.
Adobe en Microsoft verkopen licenties aan grote bedrijven en instellingen, die bij faillissementen opnieuw op de markt komen. Die licenties worden opnieuw op de markt gebracht en dat mag gewoon, heeft het Europese Hof in 2012 bepaald: UsedSoft Arrest.
Neem niet weg dat je als koper goed moet opletten: buyer beware.
Zo worden er in de Telegraaf-shop, via Groupon en in alle webshops van DPG Media-kranten licenties op Microsoft Office 2024 verkocht voor prijzen tussen de €29 en €49, zoals hier bij de Gelderlander. Je krijgt dan een productsleutel voor één werkplek uit een groter bedrijfsaccount (dat lijkt me niet de bedoeling van Microsoft).
Opmerkelijk is dat de verkoper roept: support via leverancier, niet Microsoft.
Op Trustpilot zijn de meningen gemengd. Er staan ook reviews tussen over Adobe-licenties.
Deze Eindhovense leverancier zou ik louche of dubieus willen noemen, maar wat mij opvalt is dat hij een voet tussen de deur heeft bij de Telegraaf en DPG Media, waardoor er argeloze consumenten in zijn muizenval trippelen.
Deze links had ik overigens al in een eerder topic geplaatst, dat daarna verwijderd is.
Adobe en Microsoft verkopen licenties aan grote bedrijven en instellingen, die bij faillissementen opnieuw op de markt komen. Die licenties worden opnieuw op de markt gebracht en dat mag gewoon, heeft het Europese Hof in 2012 bepaald: UsedSoft Arrest.
Neem niet weg dat je als koper goed moet opletten: buyer beware.
Zo worden er in de Telegraaf-shop, via Groupon en in alle webshops van DPG Media-kranten licenties op Microsoft Office 2024 verkocht voor prijzen tussen de €29 en €49, zoals hier bij de Gelderlander. Je krijgt dan een productsleutel voor één werkplek uit een groter bedrijfsaccount (dat lijkt me niet de bedoeling van Microsoft).
Opmerkelijk is dat de verkoper roept: support via leverancier, niet Microsoft.
Op Trustpilot zijn de meningen gemengd. Er staan ook reviews tussen over Adobe-licenties.
Deze Eindhovense leverancier zou ik louche of dubieus willen noemen, maar wat mij opvalt is dat hij een voet tussen de deur heeft bij de Telegraaf en DPG Media, waardoor er argeloze consumenten in zijn muizenval trippelen.
Deze links had ik overigens al in een eerder topic geplaatst, dat daarna verwijderd is.
Laatst gewijzigd door Consumenneke op 13 jan 2025 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijkbaar niet, want die concurrentie is er gewoon volop.Consumenneke schreef: ↑13 jan 2025 13:52De hoge prijzen die ontwikkelaars als Adobe vragen, dienen vooral om de winstgevendheid van een semi-monopolist verder op te drijven. Als er concurrentie opduikt, kunnen die prijzen rap omlaag.
De Telegraaf biedt verouderde office pakketten aan en dat zijn wel legale pakketten omdat de software middels een Microsoft download link in de e-mail beschikbaar wordt gesteld.
In die e-mail staat ook de productcode die alleen voor die software versie van toepassing is en zodra het downloaden gedaan is wordt bij installeren om de productcode gevraagd en als zijnde legitieme software geactiveerd.
Ook ik was wantrouwend want qua prijs kon het niet kloppend zijn, nu 1,5 jaar verder gebruik ik het Office pakket ten volle tevredenheid.
Ik ben het er wel mee eens dat een compleet Adobe pakket schrikbarend duur is en als software pakket niet verkrijgbaar is alleen in abonnementsvorm.
In die e-mail staat ook de productcode die alleen voor die software versie van toepassing is en zodra het downloaden gedaan is wordt bij installeren om de productcode gevraagd en als zijnde legitieme software geactiveerd.
Ook ik was wantrouwend want qua prijs kon het niet kloppend zijn, nu 1,5 jaar verder gebruik ik het Office pakket ten volle tevredenheid.
Ik ben het er wel mee eens dat een compleet Adobe pakket schrikbarend duur is en als software pakket niet verkrijgbaar is alleen in abonnementsvorm.