Dagje naar het strand: ON-betaalbaar?
Re: Dagje naar het strand: ON-betaalbaar?
Ik heb de moeite genomen om de video te bekijken maar ik betwijfel toch of de video representatief voor een gemiddeld strandbezoek is.
Als voorbeeld word het Scheveningse strand gebruikt die voor strandgangers gratis toegankelijk is maar voor een hapje en drankje in de aanwezige horeca en de aanwezige strandbedden de hoofdprijs wordt gerekend.
Ongehoord Nederland onderzoekt één strand maar in Nederland zijn veel meer stranden die niet onderzocht zijn.
Als voorbeeld word het Scheveningse strand gebruikt die voor strandgangers gratis toegankelijk is maar voor een hapje en drankje in de aanwezige horeca en de aanwezige strandbedden de hoofdprijs wordt gerekend.
Ongehoord Nederland onderzoekt één strand maar in Nederland zijn veel meer stranden die niet onderzocht zijn.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Dank voor de moeite Ron5300.
Dat was ook aanleiding om te signaleren dat Ongehoord Nederland de kijker wil bedienen met kritische consumentenprogramma's. Die kennen we als vanouds Koning Klant, De Ombudsman, Kieskeurig, Kassa!, Opgelicht!, Ook Dat Nog (komt weer terug) en ook Keuringsdienst van Waarde. Maar ook Max is in dit segment actief met Meldpunt.
Zelfs ben ik een grote fan van Keuringsdienst omdat ze elke keer weer aantonen dat klantenservice maar wat verzint (hoe slecht is dat eigenlijk, net als de bedrijfsjuristen die klachten behandelen) en vervolgens naar de bron gaan zodat we allemaal kunnen zien waar ons eten vandaan komt en hoe het bereid wordt.
Max voegt iets toe aan het aanbod met zijn Meldpunt, dat vooral inspeelt op de nostalgie van oudere kijkers die Wim Bosboom missen. Ze halen oude formats uit de kast. Ik zal ook eens een thema van Meldpunt op dit forum brengen, om te zien welke reacties daar op komen.
Mij valt op dat zo'n bericht (ook als het van de redactie van Radar zelf komt) veel gezeur aantrekt. De presentatie is niet goed, de gasten zijn niet goed, de experts zijn niet goed. Je kan natuurlijk ook je tijd besteden aan dingen die wel goed zijn, maar blijkbaar hebben mensen iets nodig om over te klagen.Ik zie natuurlijk dat enkele stamgasten zaniken over dit topic en zelfs doelgericht proberen om het van de rails te duwen. Of zelfs een flauwe kopie maken. Hoe kinderachtig kun je reageren?
Maar de vraag is: kan Ongehoord Nederland een originele kijk toevoegen aan het bestaande aanbod? Ik zie twee verwende nesten naar Scheveningen gaan om te klagen over dure snacks. Mopper-TV! Volgens mij spreekt dat bijna niemand in nuchter Nederland aan. Dat zie ik ook wel terug in de reacties hier.
Lekker mopperen op mopper-TV. Of het topic over mopper-TV.
-
J. Deltoer
Ach, het is een zomeritempje van Ongehoord Nederland. Zelfde soort niemandalletjes worden dagelijks gebracht door onder meer goedemorgen nederland van WNL waar ze ook de reporter ter plekke de meest flauwe intervieuws laten afnemen, maar goed, nu doet ON dat een keer..
Hieruit kunnen we dus concluderen dat het zeker niet onbetaalbaar is om een dagje strand te gaan.J. Deltoer schreef: ↑02 aug 2025 12:58Is dat een feit?
Wanneer strandgangers niet naar die dure strandtenten zouden gaan zouden ze niet bestaan. Ze zitten juist goed vol.
Ron5300
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Powned gaat ook naar het strand, dus u heeft wel gelijk dat meer omroepen met kabaalnieuws komen in komkommertijd.J. Deltoer schreef: ↑03 aug 2025 12:40Ach, het is een zomeritempje van Ongehoord Nederland. Zelfde soort niemandalletjes worden dagelijks gebracht door onder meer Goedemorgen Nederland van WNL waar ze ook de reporter ter plekke de meest flauwe intervieuws laten afnemen, maar goed, nu doet ON dat een keer..
Dat is het hoogste journalistieke niveau wat de rechtse omroepen aandurven voor hun niet zo snuggere achterban.... Het moet niet te inhoudelijk worden want dan snappen ze het niet meer.J. Deltoer schreef: ↑03 aug 2025 12:40Ach, het is een zomeritempje van Ongehoord Nederland. Zelfde soort niemandalletjes worden dagelijks gebracht door onder meer goedemorgen nederland van WNL waar ze ook de reporter ter plekke de meest flauwe intervieuws laten afnemen, maar goed, nu doet ON dat een keer..
Consumenneke
vindt dit leuk
-
witte angora
Vreemd genoeg is het andere topic gesloten, deze niet.
Het is maar wat je onbetaalbaar noemt. Afgelopen zondag had ik zomaar gratis vervoer in Amsterdam, hartje stad. Geen OV-pas nodig, niks. Was de pont vanaf het CS naar de NDSM-werf, dat is ten allen tijde gratis. Was aan het zoeken naar een geschikte locatie voor de Sailin en Sailout. Geen idee hoe duur de horeca daar is, Horeca bevind zich bij de steiger van de pont. NDSM is een prachtige fotogenieke plek, dat wist ik al langer. Er is meer dan genoeg te fotograferen. Broodje mee en een fles water, en je bent er al.
Eigenlijk hetzelfde als op het strand: je bepaalt zelf hoe duur het is. Maar is dat niet met alles?
Het is maar wat je onbetaalbaar noemt. Afgelopen zondag had ik zomaar gratis vervoer in Amsterdam, hartje stad. Geen OV-pas nodig, niks. Was de pont vanaf het CS naar de NDSM-werf, dat is ten allen tijde gratis. Was aan het zoeken naar een geschikte locatie voor de Sailin en Sailout. Geen idee hoe duur de horeca daar is, Horeca bevind zich bij de steiger van de pont. NDSM is een prachtige fotogenieke plek, dat wist ik al langer. Er is meer dan genoeg te fotograferen. Broodje mee en een fles water, en je bent er al.
Eigenlijk hetzelfde als op het strand: je bepaalt zelf hoe duur het is. Maar is dat niet met alles?
Consumenneke
vindt dit leuk
-
J. Deltoer
Het gaat in de reportage om hoe erg de prijzen zijn gestegen in de horeca op het strand. Natuurlijk kun (en wellicht moet) je dit ontwijken.
-
Consumenneke
Omdat u vrijwel geheel op-topic reageert en ter aanmoediging beloond met Beste Antwoord! Een schouderklopje...
-
AxBeer123987