Ik zag (nu pas) dat ik afschrijvingen had per maand van 8.99 per maand. Het bleek dat er via mijn telefoon abbo een subscription was afgesloten op een site "fightclub" (https://fclive.me/).
Lijkt me voor de hand liggend dat ik nooit een abbo zou afsluiten op deze manier en ook dat het onderwerp me niet interesseert. Dus op een of andere manier is mijn telefoonnummer gebruikt om dit abbo af te sluiten, hoe : geen idee.
De site is een beetje fishy er zijn geen contactpersonen te vinden en geen manier om je te unsubscriben. De whois geeft weinig info buiten dat de site is geregistreerd op 03-06-2022 . Alternative via https://fight-mobitrans-nl.videokube.com/ (videokube.com) , op basis van monetization model vanuit https://mobibase.com/ (https://mobibase.com/blog/the-greatest-fight-events/) dus waarschijnlijk zijn er tig van die kloons te vinden via dit mlm achtige model waarbij dan elke kloothommel een site de lucht ingooit met dezelfde content en dan geld aftroggelt.
Dus het zal waarschijnlijk iedereen wel lukken om zelf zo'n fightclub site in een half uurtje in de lucht te gooien en vervolgens te koppelen aan een scam phone abbo zeker als mobibase je site voor je in elkaar knipt en plakt.
de voorwaarden geven aan "Mobile Link BV, with offices at Keizersgracht 560, 1017EM Amsterdam" , geen idee of dit klopt of waar is. Als bestuurder zie ik namen in de bedrijfsggegevens via google. - https://www.mobile-link.me/ , wordpress site (6.2)
Ik heb in mijn T-Mobile account maar alle mogelijkheden tot dit soort abbo's uitgezet ( wist niet dat het uberhaupt kon...) maar geen idee of dat dan ook lopende " subscriptions " betreft.
Vraag me af of ik aangifte moet doen o.i.d.
Ongewenst abonnement op dienst via telefoon?
-
- Berichten: 3614
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Ongewenst abonnement op dienst via telefoon?
Ik mis in uw verhaal hoe lang die afschrijvingen al gaande zijn.
alfatrion
vindt dit leuk
Re: Ongewenst abonnement op dienst via telefoon?
De vraag is of er sprake is van een overeenkomst of niet.
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Hun kunnen u na een paar vragen stellen u adviseren wat u het beste kunt doen.
Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl. Hun kunnen u na een paar vragen stellen u adviseren wat u het beste kunt doen.
cogmios
vindt dit leuk
Re: Ongewenst abonnement op dienst via telefoon?
Waarom ligt het voor de hand dat u niet zo’n abonnement zou afsluiten?
Re: Ongewenst abonnement op dienst via telefoon?
3 afgelopen maaanden zag ikJ. Deltoer schreef: ↑28 jun 2023 22:25Ik mis in uw verhaal hoe lang die afschrijvingen al gaande zijn.
Re: Ongewenst abonnement op dienst via telefoon?
Ook ik kwam na 2 maanden helaas tot de conclusie dat ik blijkbaar een abonnement had bij de Fightclub. Ik heb totaal geen idee hoe ik hieraan kom en vraag me af hoe ik hier dus ook weer vanaf kom.
Tevens merkte ik op dat er vanaf mijn telefoon een SMS was verstuurd naar het nummer 6040 met de tekst DCB: en enkele cijfers en letters (soort code). Dit terwijl ik die sms zelf niet heb verstuurd!! En even voor de duidelijkheid, iemand anders kan dit ook niet via mijn telefoon hebben verstuurd zonder mijn goedkeuring, mijn telefoon is vergrendeld en kan dus niet zomaar worden gebruikt zonder gezichtsherkennig en code.
Ik vind dit toch extreem freaky!!
Ik heb nu de code STOP naar dit nummer gestuurd in de hoop dat het abonnement nu stopt. Daarbij heb ik bij mijn provider de dienst om dergelijke producten in rekeningte brengen direct geblokkeerd.
Het geld zal ik (2x 8,99 euro) waarschijnlijk kwijt zijn... maar hoe is dit in godsnaam mogelijk. Dit is toch pure oplichting!!
Iemand nog meer ervaring hiermee?
Hoe kan ik hiertegen een klacht indienen?
Wie beschermd mijn rechtenals consument?
Tevens merkte ik op dat er vanaf mijn telefoon een SMS was verstuurd naar het nummer 6040 met de tekst DCB: en enkele cijfers en letters (soort code). Dit terwijl ik die sms zelf niet heb verstuurd!! En even voor de duidelijkheid, iemand anders kan dit ook niet via mijn telefoon hebben verstuurd zonder mijn goedkeuring, mijn telefoon is vergrendeld en kan dus niet zomaar worden gebruikt zonder gezichtsherkennig en code.
Ik vind dit toch extreem freaky!!
Ik heb nu de code STOP naar dit nummer gestuurd in de hoop dat het abonnement nu stopt. Daarbij heb ik bij mijn provider de dienst om dergelijke producten in rekeningte brengen direct geblokkeerd.
Het geld zal ik (2x 8,99 euro) waarschijnlijk kwijt zijn... maar hoe is dit in godsnaam mogelijk. Dit is toch pure oplichting!!
Iemand nog meer ervaring hiermee?
Hoe kan ik hiertegen een klacht indienen?
Wie beschermd mijn rechtenals consument?
-
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Ongewenst abonnement op dienst via telefoon?
Zie ook dit topic over Telefuture en Wieheeftgebeld. Mensen zien een verband met Google Playstore die dit nummer gebruikt voor betalingen.
16again
vindt dit leuk