Moneyman heeft 33.724 berichten geplaatst, ietwat meer dan de 3300 dan jij schrijft. Gedeeld door 10 jaar is dat dus afgerond 3300 per jaar. Ruim boven het aantal van Consumenneke van 900 per jaar.Ron5300 schreef: ↑27 okt 2025 15:26Consumenneke staat met ruim 1800 berichten in 2 jaar op pagina 6 maar Moneyman die al vanaf 2015 op dit forum actief is met ruim 3300 berichten in 10 jaar tijd nu nog koploper in de competitie.
Een hele prestatie om in twee jaar tijd ruim 1800 berichten te schrijven waar Moneyman de koploper 10 jaar voor nodig heeft gehad.
Feedback op het Forum - deel 4
-
De Posthoorn
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Consumenneke
vindt dit leuk
-
witte angora
Consumenneke
vindt dit leuk
-
sergio1963
Het verschil is dat de bijdragen van Moneyman , meestal zinnig met inhoud en helpend zijn .Wat-nou-weer schreef: ↑27 okt 2025 15:35Moneyman heeft 33.724 berichten geplaatst, ietwat meer dan de 3300 dan jij schrijft. Gedeeld door 10 jaar is dat dus afgerond 3300 per jaar. Ruim boven het aantal van Consumenneke van 900 per jaar.Ron5300 schreef: ↑27 okt 2025 15:26Consumenneke staat met ruim 1800 berichten in 2 jaar op pagina 6 maar Moneyman die al vanaf 2015 op dit forum actief is met ruim 3300 berichten in 10 jaar tijd nu nog koploper in de competitie.
Een hele prestatie om in twee jaar tijd ruim 1800 berichten te schrijven waar Moneyman de koploper 10 jaar voor nodig heeft gehad.
-
Consumenneke
Jammer dat iemand dat meteen letterlijk neemt en er meteen weer een zelf-bedachte samenvatting van maakt, vol persoonlijke speldenprikken ook nog eens. Ik kan het best wel hebben, maar als het een beetje intelligent gebeurt is het ook een interessante gedachtenwisseling.
Iedereen kan voor zichzelf vaststellen of andermans bijdragen een toegevoegde waarde hebben. Dit is hier niet de mini-playbackshow.
-
Arizonakid
Als je nou zo slim bent, reageer dan gewoon niet meer.
kuklos
vindt dit leuk
-
De Posthoorn
Daar gaat het niet om, het is gewoon een stomme miskleun van Ron5300 die iemand iets voor de voeten wil gooien. Als je dat wil doen, doe het dan wel goed.sergio1963 schreef: ↑27 okt 2025 16:44Het verschil is dat de bijdragen van Moneyman , meestal zinnig met inhoud en helpend zijn .Wat-nou-weer schreef: ↑27 okt 2025 15:35Moneyman heeft 33.724 berichten geplaatst, ietwat meer dan de 3300 dan jij schrijft. Gedeeld door 10 jaar is dat dus afgerond 3300 per jaar. Ruim boven het aantal van Consumenneke van 900 per jaar.Ron5300 schreef: ↑27 okt 2025 15:26Consumenneke staat met ruim 1800 berichten in 2 jaar op pagina 6 maar Moneyman die al vanaf 2015 op dit forum actief is met ruim 3300 berichten in 10 jaar tijd nu nog koploper in de competitie.
En ik ben zeker geen fan van Consumenneke, maar om topics te laten ontsporen heb je toch echt meer gebruikers nodig en die zijn er dus ook. Ik vind het onterecht dat op het bord van 1 gebruiker te gooien.
J. Deltoer
, Consumenneke
en NeoDutchio
vinden dit leuk
-
NeoDutchio
Helaas is dat de tendens. Juist door het focussen op die negatieve punten van anderen word niet gezien dat er ook positieve reacties tussen zitten en word vergeten dat ze zelf onderdeel zijn.
Vandaar de uitspraak die ik nog wel eens doe, als je met 1 vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 je eigen kant op. En vergeet zeker niet de uitspraak van een forumlid waarvan ik even niet meer weet wie dat gezegd heeft: er is ook een leven buiten dit forum.
Vandaar de uitspraak die ik nog wel eens doe, als je met 1 vinger naar een ander wijst, wijzen er 3 je eigen kant op. En vergeet zeker niet de uitspraak van een forumlid waarvan ik even niet meer weet wie dat gezegd heeft: er is ook een leven buiten dit forum.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Zelden zie je zo mooi hoe een pikorde werkt. Fascinerend, die dynamiek.
Ik heb echter afgesproken om niet meer op-de-man te reageren en me tot de inhoud te beperken. Dat wordt soms ook als persoonlijk of provocerend ervaren, maar een forum wordt wel erg saai als iedereen hetzelfde zegt.
Opvallend is dat niemand reageert op de suggestie om vraagstellers actiever te benaderen. Ik meen dat Witte Angora dat ook al eens voorgesteld heeft. Veel wegdwarrelende topics zouden gebaat zijn bij wat goeie feedback van de oorspronkelijke vraagsteller.
Nou worden ze soms verwijderd omdat het probleem plots is opgelost.
Ik heb echter afgesproken om niet meer op-de-man te reageren en me tot de inhoud te beperken. Dat wordt soms ook als persoonlijk of provocerend ervaren, maar een forum wordt wel erg saai als iedereen hetzelfde zegt.
Opvallend is dat niemand reageert op de suggestie om vraagstellers actiever te benaderen. Ik meen dat Witte Angora dat ook al eens voorgesteld heeft. Veel wegdwarrelende topics zouden gebaat zijn bij wat goeie feedback van de oorspronkelijke vraagsteller.
Nou worden ze soms verwijderd omdat het probleem plots is opgelost.
-
sergio1963
in al die jaren dat ik meelees , waren er altijd verschillen van inzicht tussen o.a. Moneyman, Alfatrion en NeoDutchio . Vaak tot vervelends toe.
Maar nooit op de trollerige manier waarop Consumenneke dit forum in de greep houd.
De 3 eerder genoemden waren overtuigd van hun gelijk, vaak met een andere insteek, vaak op hun interesse gebied .
Maar Consumenneke heeft overal verstand van, schreeuwt het hardst niet op de persoon te spelen (let op mijn sneer komt me tegemoet) maar is zelf degene die dit constant doet.
De moderatie die anderen om het minste of geringste berispt of een ban geeft schijnt dit te negeren
Maar nooit op de trollerige manier waarop Consumenneke dit forum in de greep houd.
De 3 eerder genoemden waren overtuigd van hun gelijk, vaak met een andere insteek, vaak op hun interesse gebied .
Maar Consumenneke heeft overal verstand van, schreeuwt het hardst niet op de persoon te spelen (let op mijn sneer komt me tegemoet) maar is zelf degene die dit constant doet.
De moderatie die anderen om het minste of geringste berispt of een ban geeft schijnt dit te negeren
kuklos
, juliomariner
en witte angora
vinden dit leuk
-
witte angora
Denkt hij. De feiten spreken hem continue tegen, maar dat negeert hij. Lastige vragen worden niet beantwoord, en in het gunstigste geval trekt hij ter plekke een rookgordijn op. En inderdaad, alles ligt aan een ander. En wat een lol, wat een lol.
Daarom heb ik hem in mijn vijandenlijstje gezet. Dat soort figuren moet je gewoon op afstand houden, en volkomen negeren.
kuklos
vindt dit leuk
-
Consumenneke
U staat op mijn vriendenlijst, net als vele andere stamgasten. Het is net als politiek, je moet het niet persoonlijk nemen als je van mening verschilt. Alleen jammer dat dit bericht nooit tot u zal doordringen.
Zullen we nu weer on-topic gaan? Moderatie heeft echt gevraagd om eens op te houden met al dat gebakkelei.
Zeg nooit nooit.......Consumenneke schreef: ↑27 okt 2025 18:58U staat op mijn vriendenlijst, net als vele andere stamgasten. Het is net als politiek, je moet het niet persoonlijk nemen als je van mening verschilt. Alleen jammer dat dit bericht nooit tot u zal doordringen.
Zullen we nu weer on-topic gaan? Moderatie heeft echt gevraagd om eens op te houden met al dat gebakkelei.![]()
Consumenneke
vindt dit leuk
-
witte angora
Dank voor het herhalen van de genereuze onzin van meneertje Trollemans, want ik kan het inderdaad niet zelf lezen. Maar ik zal hem blijven negeren, en hij blijft in mijn vijandenlijst. Klaar is klaar.PGros schreef: ↑27 okt 2025 19:13Zeg nooit nooit.......Consumenneke schreef: ↑27 okt 2025 18:58U staat op mijn vriendenlijst, net als vele andere stamgasten. Het is net als politiek, je moet het niet persoonlijk nemen als je van mening verschilt. Alleen jammer dat dit bericht nooit tot u zal doordringen.
Zullen we nu weer on-topic gaan? Moderatie heeft echt gevraagd om eens op te houden met al dat gebakkelei.![]()
kuklos
en Consumenneke
vinden dit leuk
Hoe zou je dit soort bijdragen dán kwalificeren?Consumenneke schreef: ↑27 okt 2025 17:34Ik heb echter afgesproken om niet meer op-de-man te reageren en me tot de inhoud te beperken.
Consumenneke schreef: ↑27 okt 2025 11:08Makkelijk te vinden door deelnemers te rangschikken op aantal berichten en dan te kijken naar toegevoegde waarde voor een kritisch consumentenplatform.![]()
kuklos
vindt dit leuk
-
Consumenneke
As een uitnodiging aan iedere geïnteresseerde deelnemer (zeker mensen die feedback geven) om een kijkje te nemen in de stats en dan zelf een eigen indruk te vormen. Niet als verzoek om op individuele deelnemers commentaar te geven.
Op de man (ofwel ad hominem) is in een lopend debat andere mensen af te kraken of gericht te krenken. Je kan ook hun inhoud neerbuigend kwalificeren. Zo is een reactie die begint met onzin niet op de man, maar wel denigrerend.
Er is een grijs gebied, bijvoorbeeld in politieke verwijzingen naar links en rechts. Of rondom aanhangers en tegenstanders van zoiets als de Consumentenbond of programma's als Radar en Kassa. Dan zal de intelligente lezer (en deelnemer) wel zien welk soort opmerkingen eigenlijk loze praatjes of onnodige vuilspuiterij zijn. Maar als je een techneut ziet afdwalen in de technische jungle, dan is een vergelijking met Balou best grappig. Dat slaat immers op gedrag en niet op de persoon.
Volgens mij kan een neutrale lezer doorgaans goed zien wat de intentie is van opmerkingen in het grijze gebied. En daarbuiten ook.
(Goh, ik zie ineens dat dit forum bepaalde woorden vanzelf aanpast...)(Zijken met ei wordt zeuren...)
Dat is denigrerend en beledigend. Het gaat niet meer over de inhoud, maar over hoe iemand zich gedraagt of overkomt. Dat is persoonlijk, ook al wordt het verpakt als “grap” of “gedragsopmerking”. Met feedback op het forum of de moderatie heeft dit weinig van doen.Consumenneke schreef: ↑27 okt 2025 20:29Maar als je een techneut ziet afdwalen in de technische jungle, dan is een vergelijking met Balou best grappig. Dat slaat immers op gedrag en niet op de persoon.
kuklos
vindt dit leuk
Als dat jouw manier van “uitnodigen” is, kom ik niet op jouw feestje.Consumenneke schreef: ↑27 okt 2025 20:29As een uitnodiging aan iedere geïnteresseerde deelnemer (zeker mensen die feedback geven) om een kijkje te nemen in de stats en dan zelf een eigen indruk te vormen. Niet als verzoek om op individuele deelnemers commentaar te geven.
Op de man (ofwel ad hominem) is in een lopend debat andere mensen af te kraken of gericht te krenken. Je kan ook hun inhoud neerbuigend kwalificeren. Zo is een reactie die begint met onzin niet op de man, maar wel denigrerend.
Wat ik daarentegen wél doorlopend in jouw bijdragen (= op de inhoud, ik zeg het er maar even bij…) zie, is een zogenaamd “grappige” opmerking die de facto niets anders is dan exact die ad hominem die je pretendeert niet te maken. Ik heb er inmiddels al meerdere voorbeelden van gequote in dit topic.
De term “onzin”, die overigens standaard gevolgd wordt door een onderbouwing, is daarentegen gewoon een inhoudelijke constatering en/of reactie op het geschrevene. Niets denigrerends aan.
kuklos
en juliomariner
vinden dit leuk
-
Consumenneke
Op het feestje van dit forum is iedereen welkom die een constructieve bijdrage wil leveren aan het kritisch consumentenplatform dat Radar heet. Je hoeft niet eens fan te zijn.
Je zal wel moeten dulden dat mensen van mening verschillen en dus ook techneuten, juristen en zelfs deurwaarders tegenspraak krijgen. Gezien de reacties was dat ook wel eens nodig.
Zie, dat gekrakeel bestond al. Maar dat wisten we wel.sergio1963 schreef: ↑27 okt 2025 18:12in al die jaren dat ik meelees , waren er altijd verschillen van inzicht tussen o.a. Moneyman, Alfatrion en NeoDutchio . Vaak tot vervelends toe.
Er zijn ook mensen die zich niet laten meeslepen en nuchter blijven observeren.NeoDutchio schreef: ↑27 okt 2025 17:31Juist door het focussen op die negatieve punten van anderen word niet gezien dat er ook positieve reacties tussen zitten en word vergeten dat ze zelf onderdeel zijn.
Zelf vind ik de gedachtenwisselingen en soms opduikende debatten op dit soort fora boeiend, en als daar kinderachtig gedrag in voorkomt kun je ook met een kwinkslag reageren.Wat-nou-weer schreef: ↑27 okt 2025 17:15En ik ben zeker geen fan van Consumenneke, maar om topics te laten ontsporen heb je toch echt meer gebruikers nodig en die zijn er dus ook. Ik vind het onterecht dat op het bord van 1 gebruiker te gooien.
Beste antwoord!
Niet iedereen heeft dezelfde humor en dit forum heeft deelnemers die zeer gevoelig zijn voor bijvoorbeeld cartoons en sprookjesfiguren. Maar dat mag toch geen reden zijn om elkaars eeuwige verbanning te eisen.

Geef het volk gehaktbrood en spelen, en let op hun duim.
-
sergio1963
Het duurde een dag , maar de reactie kwam tochConsumenneke schreef: ↑28 okt 2025 11:13Op het feestje van dit forum is iedereen welkom die een constructieve bijdrage wil leveren aan het kritisch consumentenplatform dat Radar heet. Je hoeft niet eens fan te zijn.
Je zal wel moeten dulden dat mensen van mening verschillen en dus ook techneuten, juristen en zelfs deurwaarders tegenspraak krijgen. Gezien de reacties was dat ook wel eens nodig.
Zie, dat gekrakeel bestond al. Maar dat wisten we wel.sergio1963 schreef: ↑27 okt 2025 18:12in al die jaren dat ik meelees , waren er altijd verschillen van inzicht tussen o.a. Moneyman, Alfatrion en NeoDutchio . Vaak tot vervelends toe.
Er zijn ook mensen die zich niet laten meeslepen en nuchter blijven observeren.NeoDutchio schreef: ↑27 okt 2025 17:31Juist door het focussen op die negatieve punten van anderen word niet gezien dat er ook positieve reacties tussen zitten en word vergeten dat ze zelf onderdeel zijn.
Zelf vind ik de gedachtenwisselingen en soms opduikende debatten op dit soort fora boeiend, en als daar kinderachtig gedrag in voorkomt kun je ook met een kwinkslag reageren.Wat-nou-weer schreef: ↑27 okt 2025 17:15En ik ben zeker geen fan van Consumenneke, maar om topics te laten ontsporen heb je toch echt meer gebruikers nodig en die zijn er dus ook. Ik vind het onterecht dat op het bord van 1 gebruiker te gooien.
Beste antwoord!
Niet iedereen heeft dezelfde humor en dit forum heeft deelnemers die zeer gevoelig zijn voor bijvoorbeeld cartoons en sprookjesfiguren. Maar dat mag toch geen reden zijn om elkaars eeuwige verbanning te eisen.
Geef het volk gehaktbrood en spelen, en let op hun duim.![]()
-
StevieNL81
Ik zag bij een gebruiker die wel berichten heeft geplaatst ineens geen datum meer staan bij laatst actief.
Waarom staat daar dan niets?
Waarom staat daar dan niets?