LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone actie onbereikbaar

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
audebruin
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2010 11:05

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door audebruin »

Eind januari 2010 een bestelling gedaan op de webpagina van Vodafone (directsales.vodafone.nl) met nummerbehoud. 7 weken later blijkt dat ze 'leveringsproblemen' hebben met het specifieke toestel. Daarnaast is mijn nummerbehoud nog steeds niet verwerkt, omdat ze eerst zeker willen zijn dat er een toestel geleverd gaat worden. Verder bieden ze mij aan om een alternatief toestel te kiezen via een e-mail uitnodiging. Dit aanbod is alweer van 2 weken geleden en tot nu toe geen bericht ontvangen (hiervoor meerdere keren gebeld).

Binnenkort loopt mijn abonnement bij de andere provider af door de opzegging die ik ingediend heb. Als dit nog langer duurt, dan krijg ik het probleem dat ik mogelijk mijn nummer kwijtraak. Workaround is dat ik mijn opzegging laat aanpassen dat mijn nummer naar een prepaid geporteerd wordt.

Erg jammer dat Vodafone zo met zijn (potentiele) klanten omgaat. Ik nomineer ze voor een "koude douche".

twp
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2010 13:22

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door twp »

ook ik heb inmiddels zo genoeg van vodafone:
heb half december mijn abbonnement verlengd via ANWB-actie.
Zou nieuwe Nokia 2700 krijgen. Kreeg direct beicht dat het ivm feestdagen iets vertraging zou kunnen oplopen en dus mailde ik de klangtenservice maar eens begin januari, maar hoorde niks. Vervolgens nog maar eens gemaild en toen ik weer niks hoorde heb ik halverwege januari gebeld na een heeeeeeel lange tijd te hebben gewacht kreeg ik te horen dat dit toestel niet mee leverbaar was en dat ik kon kiezen voor een ander product. Daarop zei ik dat ik dan wel het sim-only wilde, maar hebben ze mij uiteindelijk toch overgehaald om toch maar voor die nieuwe telefoon te kiezen want die had meer functies en ik zou er geen spijt van krijgen en of ik dan even wilde wachten, want dan zouden ze mij doorverbinden met een andere afdeling dan kon het direct geregeld worden. Ik heb toen 23 minuten gewacht en vervolgens opgehangen.
Weer geprobeerd te bellen, maar zonder resultaat. Toen maar weer mail gestuurd, maar ook niks!
een week lagter weer gebeld en kreeg toen te horen omdat het een actie was met de ANWB ik naar een ander nummer moest bellen.!
Nou ja, dat gedaan en daar kreeg ik - dacht ik - iemand die het begreep en mij vertelde dat ze zag dat ik zat te wachten en dat ik waarschijnlijk met een week ongeveer mijn nieuwe telefoon tegemoet kon zien. Ik vroeg nog voor wie die kosten waren en hoe het met mijn abonnement kwam, want dat ik niet vond dat ik zolang ik geen telefoon ontvang ervoor hoef te betalen. Zij vertelde mij dat ze dat zou bijstellen en dat het verrekend zou worden.
Inmiddels waren we weer 14 dagen verder en eind februari en nog steeds niks gehoord of gezien. Op 27 februari weer gebeld en weer met ongeveer 1 week zou ik mijn telefon ontvangen. We zijn nu weer 14 dagen verder en vanochtend maar weer eens gebeld.
Daar konden ze zien dat de bestelling liep, maar wanneer ik iets zou ontvangen is niet te zeggen, want dat kunnen ze alleen als het al bij het distributiecentrum ligt voor verzending en dat ligt het niet. Wel kan ze er spoed bij zetten, maar of spoed betekent 1 week of 1 maand kon ze mij niet zeggen. Ik heb gezegd dat ik er helemaal klaar mee ben en mij zal beraden wat te doen en dat ik afwacht!
Heb de neiging om een aangetekende brief te sturen en alles op te zeggen!
Dit is niet meer naar klanten luisteren, maar je zo boven alles stellen!
:twisted: :twisted: :twisted:

cheesecurve
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 feb 2010 15:52

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door cheesecurve »

de AVRO heeft het al begepen, die adverteert net meer met vodafone,
maar bij de ANWB blijven ze ons de verkeerde weg opsturen, ook in het nieuwste nummer van de kampioen weer de gewraakte vodafone advertentie, waar weer een heleboel mensen in gaan stinken :evil: vrees ik...

cheesecurve
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 feb 2010 15:52

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door cheesecurve »

oh, no, stond er nu toch weer zo'n advertentie in de avrobode :!:

Lianne89
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 jan 2010 12:32

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Lianne89 »

Bij mij is nu dus het een en ander geregeld. Maar er zaten alsnog allemaal fouten in. Mn internetblox was niet aangesloten waardoor ik internetkosten had (hun schuld). Zou gecrediteerd worden, maar dat is niet gebeurd want het stond gewoon op mn rekening en wordt dus gewoon afgeschreven. Daarbij zou ik de eerste 3 maanden mn abbo kosten gratis krijgen. Nou dat gebeurde dus ook niet. Weer gebeld, en ze hebben het nu weer gecrediteerd.. [Jaja...]

marco022
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jul 2009 17:12

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door marco022 »

Lianne89 schreef:Bij mij is nu dus het een en ander geregeld. Maar er zaten alsnog allemaal fouten in. Mn internetblox was niet aangesloten waardoor ik internetkosten had (hun schuld). Zou gecrediteerd worden, maar dat is niet gebeurd want het stond gewoon op mn rekening en wordt dus gewoon afgeschreven. Daarbij zou ik de eerste 3 maanden mn abbo kosten gratis krijgen. Nou dat gebeurde dus ook niet. Weer gebeld, en ze hebben het nu weer gecrediteerd.. [Jaja...]

staan de afspraken die je gemaakt hebt wel vermeld in het contract (zoals die internetblox en die eerste maanden gratis)?

Lianne89
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 jan 2010 12:32

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Lianne89 »

Jazeker, daar heb ik voor gepleit.

Dingendoen
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2010 08:10

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Dingendoen »

Vraag altijd bij het begin van het gesprek wie je aan de lijn heeft en schrijf dit op.
Je komt na een paar weken altijd weer bij de zelfde medewerker uit en kan je ze confronteren met hun eigen toezeggingen.
Half dec 2009 een Nokia Express Music besteld, eind jan. 2010 is de order pas ingevoerd dus oude nummer kwijtgeraakt, 16 feb. toestel niet meer leverbaar, krijg nu een Samsung Omnia II, 10 mrt. Omnia niet meer leverbaar, wordt nu een N97mini maar het opsturen duurd nog een week of 3. Ben ik nou gek of zijn ze daar helemaal debiel?? 3 maanden en nog steeds geen toestel!!

Accepteer nooit voordat je toestel wordt geleverd een SIM kaart, dan ga je al betalen voor iets wat je nog niet compleet hebt ontvangen.

Sjors81
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 feb 2008 15:02

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Sjors81 »

weet iemand of de n97 mini simlockvrij is die geleverd wordt?

Nikkez
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 feb 2010 22:13

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Nikkez »

@Sjors81
Mijn Samsung Jet was zowaar wel simlockvrij. Dus wellicht jouw Nokia ook.....?

mikrovoda
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2010 11:13

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door mikrovoda »

Een overzicht van mijn zaak.

Op 1 augustus 2009 heb ik, voor mijn vrouw, een abonnement met toestel afgesloten bij Vodafone. (Mikrogids). De bedoeling was hierbij het vodafone prepaidnummer van mijn vrouw om te zetten. Ik zou de facturen betalen.

Ruim twee maand later was er nog niets gebeurd of ontvangen. Middels een mail van 6 oktober hebben wij Vodafone hiervan op de hoogte gebracht en gevraagd naar de voortgang. Dit heb ik gedaan via mijn vodafone account, zeg maar via mijn toestel/telefoonnummer.
Via de internetsite van Vodafone is de orderstatus opvraagbaar. De verkregen melding was steeds: <Er is geen order met dit ordernummer en dit e-mailadres.>
De reactie van Vodafone op onze mail luidde: < Hartelijk dank voor uw e-mail.
We streven ernaar uw e-mail binnen 5 werkdagen te beantwoorden.>
En vervolgens op 11 oktober: <Ons antwoord: Om u verder te kunnen helpen is het belangrijk dat ik uw persoonlijke gegevens kan verifiëren. Ik mag u alleen informatie geven over het mobiele nummer waarmee u bent ingelogd in My Vodafone. U kunt inloggen via Mijn support en uw vraag opnieuw aan ons stellen.>
Dat is vreemd, ik heb toch het abonnement afgesloten?

Na deze mail van 6 oktober is er op 12 oktober een SIM-kaart gestuurd. Op 26 oktober zou de prepaid simkaart niet meer bruikbaar zijn. Niet veel later is getracht de bij de bestelling behorende telefoon af te leveren. Dit ging mis.
Het abonnement is bedoeld voor mijn vrouw. Bij de bestelling heb ik de telefoon ook op haar naam laten zetten. Echter ik heb het besteld en de belkosten kunnen ook van mijn rekening geïncasseerd worden. Bij de bestelling heb ik de ID gegevens van mijn vrouw gebruikt.
De aflevering van het toestel kon niet doorgaan omdat mijn vrouw niet mijn bankpasje had. De ´1 cent´ transactie kon niet doorgaan. Mijn vrouw heeft nog aan de chauffeur aangeboden de incasso dan vanaf haar rekening te laten plaatsvinden en het contract ter plekke aan te passen. Voor ons maakt het niet uit wie uiteindelijk de factuur betaald. Dit mocht echter niet van de chauffeur en hij heeft het toestel weer meegenomen. Op de vraag hoe het nu verder zou gaan, zij de chauffeur dat de klantenservice van Vodafone binnen enkele dagen contact met ons zou opnemen. Dit is tot op vandaag aan toe niet gebeurd en Vodafone heeft geen telefoon afgeleverd.

Omdat het contact van de klantenservice uitbleef, heb ik op 6 november telefonisch contact met de afdeling opgezocht: ik heb 1200 gebeld.
Na 6 minuten in de wacht werd ik geadviseerd het speciale nummer te bellen: 0800 0200043. Hier heb ik 24 minuten in de wacht gestaan. Na opnieuw mijn verhaal te vertellen trachtte uw medewerker mij door te verbinden met het een van de twee bedrijven die verantwoordelijk zijn voor de aflevering van de toestellen. Na 54 minuten opnieuw in de wacht te staan kreeg ik iemand van de financiële afdeling aan de lijn. Zij, op haar beurt, gaf mij een ander, speciaal en direct nummer: 0800 0200043.
Gezien het tijdstip kon echter niet eerder dan zaterdag om 09.30 uur. Meer dan een uur aan de lijn en vervolgens rond te worden gestuurd: ik bel nooit meer met de klantenservice!!!!

Omdat er geen controle kon plaatsvinden op mijn banknummer is het toestel niet afgeleverd. Ook kon er, en kan tot nu toe geen gebruik worden gemaakt van de SIM-kaart. Toch is er op 16 november tot mijn verbazing een bedrag van mijn girorekening afgeschreven. Hiervan heb ik geen rekening of melding van een rekening ontvangen. Inmiddels heb ik het bedrag laten storneren. De SIM-kaart is door het ontbreken van een toestel voor mij niet bruikbaar. Hoewel de bestelling niet is afgerond incasseert Vodafone van een door haar niet gecontroleerde rekening.

Op 19 november heb ik nog een mailtje aan gewaagd. De reactie van Vodafone was dat men zou streven binnen twee werkdagen antwoord te geven. Tot op heden heeft Vodafone hierop niet gereageerd.

Dan maar een fax op 29 november 2009. Vodafone kan het oplossen en tot levering overgaan voor 9 december 2009. Het abonnement zou pas ingaan na levering. Indien geen levering plaats vindt, dan zou ik verder afzien van het abonnement. Vodafone zou mij de prepaidkaart, met beltegoed van mijn vrouw, voor 1 januari 2009 moet toesturen.

Dan krijg ik op 28 december een brief van vodafone. Ik zou het contract willen beeindigen en ik zou het telefoontoestel retour hebben gestuurd. En het mobiele prepaidnummer van mijn vrouw zou per 31 december geactiveerd worden. Een dag later een aangetekende brief met SIMkaart.
<Hiermee bevestigen wij het telefoongesprek van 24 december....> Dat is vreemd. Er heeft nooit een telefoongesprek tussen vodafone en ons plaatgevonden. Dit zouden we ook niet geaccepteerd hebben omdat in elke fax van ons, uidrukkelijk staat, niet telefonisch maar uitsluitend schriftelijk contact met ons op te nemen. Het prepaid tegoed zou ook op de SIMkaart staan. Echter we kregen een totaal verkeerd telefoonnummer.

Dan maar weer een fax van ons aan vodafone op 30 december 2009:


Geachte heer Doveren / mevrouw Beckers,

Vandaag, 30 december 2009, heb ik van u een aangetekende brief, gedateerd 29 december met referentie SSV-MB-0650675628 en per post een brief, gedateerd 28 december met referentie 346195040, ontvangen.
Over beide brieven wil ik de volgende opmerkingen plaatsen.

In de brief van 29 december met referentie SSV-MB-0650675628, verwijst u naar een telefoongesprek op 24 december tussen Vodafone en ondergetekende. Dit telefoongesprek heeft echter nooit plaatsgevonden. Mocht u van mening zijn dat dit gesprek wel heeft plaats gevonden dan ontvang ik hiervan graag schriftelijk een bewijs.
Een dergelijk gesprek zou door ons direct beëindigd worden. Immers, in mijn fax van 29 november en 13 december staat uitdrukkelijk vermeld alleen schriftelijk met ons contact op te nemen.

In beide brieven van ons (30 november en 13 december) hebben wij niet aangegeven het toestel retour te hebben gestuurd. Uw transporteur heeft het toestel aan onze deur niet willen afleveren omdat er een tenaamstelling niet zou kloppen. Mocht u van mening zijn dat het toestel wel is afgeleverd en dat het nadien is teruggestuurd dan ontvangen wij daarvan graag een schriftelijk bewijs.

Doordat Vodafone, na herhaaldelijk verzoek van onze zijde, verzuimd heeft het toestel te leveren is er nooit een abonnement tot stand gekomen. Er kan derhalve nooit sprake zijn van een beëindiging van een abonnement.

Voor zover wij hebben kunnen oordelen zijn er geen problemen geweest met de overname van het Prepaid nummer naar een abonnement.

Vodafone geeft in haar brief aan dat op 31 december het oude Prepaid nummer 06xxxxxxxx weer actief zou worden met een beltegoed van € 21,79. Hiervoor zouden we het door Vodafone bijgevoegde sim-kaart moeten gebruiken. De bijgevoegde Sim-kaart bevat echter het telefoonnummer 06xxxxxxxx.

Mocht u nog hierop willen reageren dan verzoek u uitdrukkelijk alleen schriftelijk contact met mij op te nemen.

Met vriendelijke groeten,

Geen reaktie van Vodafone. Dan weer een fax op 31 januari 2010. Nu voor 1 maart mijn prepaid tegoed terug of anders zal ik het inhouden van mijn abonnement. Dit heb ik ook moeten doen.
Nu krijg ik een drijgbrief van vodafone met de mededeling dat indien ik niet betaal mijn telefoonnummer per 04/04/10 geblokkeerd wordt en bij opheffing hiervan 27 euro moet betalen. Ik heb direkt een fax gestuurd: blokkade betekent een schadevergoeding van €17,50 per dag met een maximum van €750. Daarnaast zal ik, indien de blokkade blijft voortduren, op 1 juni 2010 de zaak voorleggen aan de geschillencommissie.

Ik zal wel weer niks van vodafone horen.

bianca9
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2010 21:17

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door bianca9 »

ze hebben mij dus afgesloten ik ging ook niet akkoord met de afschrijving heb daarover gebeld en gemaild . Maar ze werken daar allemaal langs elkaar heen en noteren niks. Ik wil ook mijn prepaid terug omdat zij geen telefoon geleverd hebben . Ondertussen ging abo wel lopen waar ik niet akkoord mee was . Nooit een contract voor ondertekend. Ben nu dus door hun fout niet meer bereikbaar op mijn nummer . Ging enkele dagen duren nu zeiden ze voor dat ik weer prepaid had . Wacht dus maar weer geduldig af. Al hoewel dat ondertussen wel op is na tich keer bellen en geduld hebben

peter526
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2010 21:10

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door peter526 »

Hier nog een geval... 1 oktober abbonement afgesloten en begin december zou de telefoon geleverd worden. Nu ruim 4 maanden (!) later nog steeds geen telefoon gezien. Ik via 08000200043 voor een ander toestel gekozen, omdat deze wel geleverd zou kunnen worden, alweer een paar weken later en nog steeds niets gezien. Ik heb inmiddels wel al 5 maanden mijn simkaart en mijn abbonement loopt. Is het totaal niet mogelijk om van deze actie en dit abbonement af te zien? Is er niet een bemiddelaar die me hierbij kan helpen? Ik wordt gek van deze onzin bij vodafone! Heb al 2 brieven gestuurd, waarvan 1 aangetekend, maar Vodafoon zwijgt.

cheesecurve
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 feb 2010 15:52

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door cheesecurve »

peter526 schreef: maar Vodafoon zwijgt.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=80324

Sjors81
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 feb 2008 15:02

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Sjors81 »

het wonder is geschied! na de bestelling op 26 december te hebben geplaatst eindelijk mijn nokia n97 mini ontvangen.

In de tussentijd zelfs nog een flinke financiële genoegdoening ontvangen van vodafone :D, die het het wachten waard maakte!!!!

naatje74
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2010 14:10

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door naatje74 »

Ik heb het zelfde probleem. Op 4 februari contact opgenomen met vodafone ivm anwb actie. Gebeld en mijn abonnement verlengd (ben al vodafone klant) ik wilde de nokia 6700 mat silver. Ik kreeg het advies om na het weekend terug te bellen. Dan stonden mijn gegevens in de computer en was het makkelijker aan passen dat ik een ander kleur toestel wilde. Zo gezegd zo gedaan. Ik kreeg te horen dat ze eind van de week binnenwaren (weer voorradig) en dat hij dan opgestuurd zou worden. Krijg ik op 15 febr een mailtje waarin staat dan mijn toestel verstuurd word. BLACK, maar die wil ik niet dus gelijk gebeld (heel lang wachten). De man aan de telefoon vertelde dat ik zodra het toestel binnen is ik gelijk het nr moet bellen op de brief. Heb ik dus gedaan, en werd een back order (zoals hun het noemen) aan gemaakt en mijn telefoon zou binnen 10 dagen omgeruild worden, hij was voorrradig dus geen probleem.

Inmiddels bijna 2 maanden verder na afsluiten van het abonnement, en echt heel wat telefoontjes verder. Maar ik heb nog steeds niet het juiste toestel, en die zwarte ligt hier dus ook nog steeds.

Vandaag weer gebeld en wat denk je, nog steeds geen duidelijk heid. Wel kreeg ik vandaag te horen dat de zilverkleurige telefoon (als het meezit) 12 april geleverd gaat worden aan vodafone en dan moet het nog uitgezocht worden naar wie die toegestuurd gaat worden. En dan moet je geluk hebben, want als je omruil order nog niet aangevraagd is krijg je dus ook nog geen telefoon. :evil: . Ik ben kwaad, al die toezeggingen en lose beloften ik ben er klaar mee.

Wat ik nu wel hoor als je belt met vodafone dat ze je telefoontje registreren als klacht. De medewerkster verzekerde mij dat deze regelmatig gelezen worden. Ik denk dat ze daar tegenwoordig appart mensen voor in dienst moeten nemen als ik het hier zo eens lees.

Heeft het zin om een kalchten brief te schrijven naar vodafone? Ik weet het niet, waarschijnlijk beland het op de grote stapel die daar al voor de deur ligt denk ik.

cheesecurve
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 feb 2010 15:52

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door cheesecurve »

ik zie tegenwoordig wat minder klachtten over vodafone, betekend dat nu dat ze de zaken weer op orde beginnen te krijgen of dat de consument moe wordt en de moed op begint te geven?

Schorpioen
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 aug 2005 23:14

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Schorpioen »

Sluit toch geen abonnement af via een reclame in een of ander blad maar ga gewoon naar een winkel. Daar wordt je persoonlijk geholpen en kun je ook terecht voor klachten.
Begin maart via een Vodafone winkel overgestapt van Tele2 naar Vodafone met nummerbehoud. Was binnen 3 weken zonder problemen geregeld. Heb zelf niets met Tele2 hoeven regelen. Alles door Vodafone geregeld.

vodafone=slecht
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2010 17:36

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door vodafone=slecht »

.
Laatst gewijzigd door vodafone=slecht op 14 mei 2010 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Nikkez
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 feb 2010 22:13

Re: Vodafone actie onbereikbaar

Ongelezen bericht door Nikkez »

De winkel is inderdaad 2 x zo duur (in mijn geval). Oké, als ik het geweten had van te voren dat het zo lang ging duren, had ik het misschien anders gedaan. Maar je bestelt iets, dan blijkt dat het niet zo soepel gaat. Pas dan ga je kijken 'hebben meer mensen hier last van?' Ja dus, maar dan is het al te laat. Ik heb geloof ik 3,5 maand gewacht. Ben er uiteindelijk goed vanaf gekomen met een duurder toestel dan besteld voor hetzelfde geld. Dus dat is dan weer beter van ze! Alleen vond ik het wel jammer dat je je SMS Blox zelf moet aanzetten. Je verwacht dat dat al gedaan is. Let hier dus goed op!

Gesloten