Senioren kunnen op een gegeven moment inderdaad weer slordiger worden, maar ik heb het over volwassenen van een jaar of 40-50. Een kind van 20 jaar zal in het algemeen slordiger zijn en zich minder verantwoordelijk gedragen dan zijn ouders. Natuurlijk niet bij iedereen, maar 'gemiddeld' geldt dit wel. Daarom is het risico hoger.vroem schreef:ouderen zullen eerder slordiger zijn want vergeetachtiger... er staat bij mij nergens in de polisvoorwaarden dat ik niet mag parkeren buiten zicht van mij of mijn buren, of niet op donkere/slecht verlichte plekken etc.. dus raar verhaal wat je hier verteld, naar mijn mening ook onzin.
En natuurlijk mag je buiten het zicht van anderen of op een donkere plek parkeren. Maar daarmee neemt het risico wel toe. En een wat oudere/volwassener/ervaren/verantwoordelijker eigenaar zal eerder bedenken dat dat niet zo'n handige parkeerplaats is dan een onervaren jongere. Dus is gemiddeld het risico voor het verzekeren van een onervaren jongere wel hoger.
In het algemeen is dit een standaardvraag bij het aanvragen van de verzekering. Wordt hier iets anders opgegeven dan de werkelijkheid, dan zie je wat de gevolgen kunnen zijn.vroem schreef: Waar het in de kern om gaat is of de maatschappij wist dat d eauto op naam van zoon dstaat, en wie er opgegeven zijn als regelmatig bestuurders. Als daar in het geheel niet om gevraagd is, moet men gewoon uitkeren.