LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort/Vesting Finance

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
rinso
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2008 10:12

Telfort/Vesting Finance

Ongelezen bericht door rinso »

Kreeg op 25 april van incasso bureau(Vesting Finance) een brief of ik even het volgende wilde betalen:

- factuur telfort 28-01-2010 30,35
- factuur telfort 25-01-2010 1,44

Hoofsom 31,79
Rente 0,21
Buitengerechtelijke kosten 37,--

Totaal dus 69,--

Heb eerst contact opgenomen met Telfort, die wisten me te vertellen
(op aandringen) dat het om een factuur van November 2009 ging welke nog niet betaald was.
Volgens hun was mijn contract verbroken per februari omdat ik niet aan mijn betaling voldoet, maar heb van Telfort een brief (d.d. 17 febr. 2010) gehad, met als onderwerp:
opzegbevestiging van Telfort internetabonnement
.
Ook staat in de brief:
Een opstaand bedrag of tegoed wordt automatisch afgeschreven of teruggestort.
Het opzeggen had ik via de overstap service van UPC geregeld(zie probleem UPC).

Ben gaan uitzoeken of ik een betaling heb gemist, wat inderdaad zo is.
Deze is alleen nooit automatisch afgeschreven, overigens heb ik hier ook geen acceptgiro gehad of herinnering.

Ook dit heb ik nagevraagd bij Telfort telefonisch, maar kan ook per mail zijn verstuurd antwoorden ze mij daarop, welke ik niet kanlezen omdat het abonnement opgezegd is.

Van Telfort moest ik maar contact opnemen met het incasso bureau omdat daar de gehele administratie aanwezig is, omdat het incasso bureau de rekening al aan Telfort heeft betaald.

Dus heb contact opgenomen met het incasso bureau en volgens hun gaat het echt om februari, ik heb om het betalingskenmerk gevraagd, dit koste veel moeite om te verkrijgen omdat de desbetreffende vrouw mij niet wou uit laten praten, maar deze komt niet overeen met betaling uit nov. 2009 en ook niet met de betaling van jan. en/of feb. 2010. Ik werd als maar meer boos omdat ze niet luisteren willen aan de andere kant van de lijn en mij niet lieten uitpraten.

Op een gegeven moment heb ik ff flink gescholden en gelijk opgehangen, weet het is niet goed, maar er was geen luisterend oor en zeer fustrerend gesprek.

Volgens het incasso bureau ben ik totaal verantwoordelijk en had ik alles moeten checken of het afgeschreven was, een acceptgiro sturen is service van het desbtreffende bedrijf werd mij verteld, wat ik overigens niet eens wist.
Zij kon me vertellen dat ik wettelijk voor alle betalingsregeling aansprakelijk ben en alles maar zelf in de gaten moet houden.

Ik werk super veel, soms maanden van 280 uur per maand, heb dan niet echt de puf meer om ook nog eens deze taak op me te nemen, terwijl ze normaal gesproken, als het niet afgeschreven was, een acceptgiro sturen(dus niet per mail).

Het incasso bureau wil dat ik alles betaal, maar hier pas ik voor. Het is meer dan het bedrag wat er open zou staan, overigens vind ik dat het niet alleen mijn fout is en verwacht ik ook wel enig response van Telfort, maar ja was tevergeefs.

Hoe kan ik dit oplossen zonder dat het incasso bureau de bedragen gaat verhogen en het gaat oplopen tot 1000-en euros, want aan dat bedrag zit je zo binnen enkele maanden.

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Telfort/Vesting Finance

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Stond er bij de aanmaning van Vesting Finance geen post: registratiekosten van 25 euro??
:?:

Niels1234
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mei 2010 09:36

Re: Telfort/Vesting Finance

Ongelezen bericht door Niels1234 »

Door het bedrag te betalen wat jij vindt dat gerechtigd is. Wanneer je betaald wat je moet betalen hebben zei later niks om op terug te komen.

Wanneer je hun hiervan schriftelijk van op de hoogte steld nadat je het bedrag hebt betaald dat gerechtigd is ga je zien dat ze hier niks meer aan gaan doen en jou uiteindelijk gelijk geven.

Let op, je MOET wel de kosten betalen die wel kloppen!! (alleen dan sta je sterk)
Doe je dit niet dan heb je geen poot om op te staan!

Ook mogen zei je maar EUR. 35,- aan incassokosten in rekening brengen. Zie algemene voorwarden Telfort.

Het incasso bureau mag jou maximaal 15% van de hoofdsom in rekening brengen, met een minimum van EUR. 35,- ( in jou geval dus EUR. 35,- maximaal)

rinso
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2008 10:12

Re: Telfort/Vesting Finance

Ongelezen bericht door rinso »

Nynhyr schreef:Stond er bij de aanmaning van Vesting Finance geen post: registratiekosten van 25 euro??
:?:
Nee, deze stonden er niet bij.

Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Re: Telfort/Vesting Finance

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Ok, mocht dat wel zo zijn; betaal deze dan niet!!! Vesting Finance (maar ook andere incassoburos) brengt namelijk deze kosten als standaard post in rekening, deze hoef je niet te betalen! :!:

bartdekleijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2010 18:05

Re: Telfort/Vesting Finance

Ongelezen bericht door bartdekleijn »

Ik zou vesting finance al zeker niet serieus nemen, ik ben ook al ruim een jaar bezig met een zaak rondom de kpn. zij beloven vanalles en doen geen flikker alleen maar aanmalingen blijven sturen, daar zijn ze goed in. daarnaast zijn de medewerkers van hun telefoondienst niet eens op de hoogte van de nederlandse wetgeving.

Gesloten