@WA
Voor jou nog eens de link:
http://www.rabobank.nl/particulieren/se ... _in_omloop
Er ist wel iets veranderd!
http://www.rabobank.nl/particulieren/se ... eiligheid/
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rabobank?
Re: Rabobank?
Grappig, ik kreeg hem nu ook van de ABN-Amro-bank en het lijkt een soort verzamel-email want mijn e-mailadres staat nergens,ook niet in de headers.Alhoewel ik niet denk dat veel mensen hierin trappen door het domme taalgebruik.
De waarschuwing van stofzuigertje geld dus kennelijk voor alle banken.Wij heten u welkom aan ABN Amro online Nieuws update,
Als je niet update je account online vandaag automatisch kan blokkeren.
Alsjeblieft update uw bankrekening informatie voor veiligheidsredenen.
Of taminat uw online banking toegangscode.ABN AMRO hebben nu een zeer hoge
Zekerheid programma voor al onze klanten om u te helpen beschermen uw bank
Rekening van online fraudstars.wij bij ABN AMRO geloven dat je kan helpen stoppen
Fraudsters.kunt moderniseren je rekening door hieronder te klikken. te zorgen
Voor uw rekening.update uw rekening
Dank u voor bankieren bij ABN AMRO Netherlands
van de Site van ABN AMRO.
Waar uitblijkt dat e-mails, onder de naam van ABN AMRO verzonden, niet door de ABN AMRO verstuurt zijn.
DUS LET OP!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Janny
Waar uitblijkt dat e-mails, onder de naam van ABN AMRO verzonden, niet door de ABN AMRO verstuurt zijn.
DUS LET OP!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Janny
Update: 17 mei 2010 - Frauduleuze e-mails in omloop
Internetcriminelen hebben e-mails verstuurd met ABN AMRO als afzender. In de e-mails wordt de ontvanger gevraagd om via een link naar de website van de bank te gaan om daar bijvoorbeeld creditcardgegevens, TIN codes voor telefonisch bankieren, pincodes, inloggegevens voor Internet Bankieren en adresgegevens in te geven. Het gaat hier om nepwebsites die erg op de website van ABN AMRO Creditcard lijken. Deze manier van internetcriminaliteit staat bekend als 'phishing'.
De e-mails komen niet van ABN AMRO: wij zullen u nooit via e-mail vragen vertrouwelijke gegevens en codes te verstrekken.
Advies: Koester altijd argwaan bij iedere vraag om persoonlijke gegevens, alertheid maakt u scherp en zorgt ervoor dat u minder snel misleid wordt. Klik nooit op de links in deze e-mails. Om geen slachtoffer van phishing te worden kunt u verder een aantal maatregelen treffen. Deze staan beschreven in de veelgestelde vragen over internet criminaliteit.
Geachte klant,
Wij gedetecteerd onregelmatige activiteit op uw account de Rabobank op 15 mei 2010. Voor uw bescherming, moet u deze activiteit te controleren voordat u kunt doorgaan met uw account.
Om toegang te krijgen uw verklaring, klikt u gewoon op de link hieronder.
https://bankieren.rabobank.nl/klanten/ Deze instructie is gestuurd naar alle klanten en de bank is verplicht om te volgen.
Dank u,
Klanten Support Service.
Rabobank Nederlands (NL)
De dik gemaakte tekst is dus geen 100% zuiver Nederlands en dus geen bank medewerker, dus kromme teksten en Uw account en zo...
Ik ben niet eens online klant, alleen een oude gratis rekening van vroeger nog overgehouden en de Rabo heeft ook een ander mail adres van mij, en deze zeker niet.
Ik plaatste de tekst alleen als waarschuwing zodat U kunt zien waaraan U dit soort fraude kunt herkennen, bij elke bank zal dit voorkomen, maar de meldingen van ASN of Triodos ontbreken volgens mij nog steeds....
Het kan zijn dat de site lijkt op de rabo maar na inloggen zult u dan geen;
HTTPS maar HTTP zien voor de naam van bank!
Zo herken je dus en het ontbreken van slotje die wel op de echte is te vinden of het echt of nep is.
Wij gedetecteerd onregelmatige activiteit op uw account de Rabobank op 15 mei 2010. Voor uw bescherming, moet u deze activiteit te controleren voordat u kunt doorgaan met uw account.
https://bankieren.rabobank.nl/klanten/ Deze instructie is gestuurd naar alle klanten en de bank is verplicht om te volgen.
Dank u,
Klanten Support Service.
Rabobank Nederlands (NL)
De dik gemaakte tekst is dus geen 100% zuiver Nederlands en dus geen bank medewerker, dus kromme teksten en Uw account en zo...
Ik ben niet eens online klant, alleen een oude gratis rekening van vroeger nog overgehouden en de Rabo heeft ook een ander mail adres van mij, en deze zeker niet.
Ik plaatste de tekst alleen als waarschuwing zodat U kunt zien waaraan U dit soort fraude kunt herkennen, bij elke bank zal dit voorkomen, maar de meldingen van ASN of Triodos ontbreken volgens mij nog steeds....
Zo herken je dus en het ontbreken van slotje die wel op de echte is te vinden of het echt of nep is.
-
Ik zie wel meer taalfouten buiten de vet-gedrukte van stofzuigertje...Geachte klant,
Dank u,
Klanten Support Service.
Rabobank Nederlands (NL)
stofzuigertje schreef:Geachte klant,
Dank u,
Klanten Support Service.
Rabobank Nederlands (NL)
Dit was van begin aan te zien, dat dit niet klopte.
Ofwel andere mensen suggereerden, dat niets aan de hand is/was.
Voor dit geval geeft het dit spreekwoord:
Wie niet horen wil......
Hier geldt hetzelfde, zoals bij andere Spam:
Niet doen/kijken, meteen naar de prullenbak!
Wat de taalfouten betreft, denk ik, dat wij niet op school zitten!