LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
gerland

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door gerland »

Het is heel waarschijnlijk dat niet ieder ABN AMRO medewerker hetzelfde verhaal vertelt.

Aan moddergooien heb ik een hekel, niet aan scherp formuleren.
Citaat:
Waarschijnlijk maakt men geen onderscheid ten op zichte van het openen van een nieuwe rekening. De door u verzochte wijziging wordt langs dezelfde "meetlat" gelegd.

Just to get things straight.
Wat denkt u hiermee aan te tonen?
Ik heb inmiddels verschrikkelijk veel tijd gestoken in dit topic om u, Remster, uit te blijven leggen, hoe de bank hier tegen aan kijkt. Omdat u niet tevreden bent over de beslissing van de bank hebt u mij in de schoenen geschoven dat ik de bank verdedigde, dat ik halsstarrig was enz. enz. Nog een draai om de oren omdat de inhoud u niet bevalt.
In één van die vele pogingen om u te helpen, gebruik ik inderdaad in een bepaalde context het woord "waarschijnlijk". Enig idee wat dat betekent?

Duidelijk u wilt geen oplossing, u wilt bijval, een vriendje dat het met u eens is.
Gelukkig is die gevonden: Remster en Bayer113 kunnen het heel goed met elkaar vinden. Begrijpelijk ook gezien beider ervaring met het logisch redeneren.
Dat doet natuurlijk niets af aan de correcte uitleg zoals door mij en FiscaalJurist in dit topic gegeven is.
Mail ze en geniet ervan! Wie weet tot wat voor moois dat leidt.

elmo43

Ongelezen bericht door elmo43 »

:? :?

Remster

Ongelezen bericht door Remster »

Eerlijk is eerlijk, zowel gerland als fiscaal jurist hebben bepaalde zaken wel duidelijker gemaakt dan dat ze waren.

Mijn begrip voor de situatie is daardoor echter niet veranderd.
Door deze actie verspeelt de abn goodwill in een poging om -waarschijnlijk slechts enkele dubbeltjes- extra uit mijn rekening weg te kunnen trekken.
Hoe groot denken ze dat de kans is dat ik ooit nog een hypotheekofferte aanvraag?

Gelukkig blijkt inderdaad dat ik waarschijnlijk een medewerker heb gesproken die niet bij machte was om op die manier te redeneren.

Eind goed al goed hoop ik maar.
Laatst gewijzigd door Remster op 25 mei 2010 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.

malaga

Ongelezen bericht door malaga »

gerland schreef: Wat denkt u hiermee aan te tonen?
Ik heb inmiddels verschrikkelijk veel tijd gestoken in dit topic om u, Remster, uit te blijven leggen, hoe de bank hier tegen aan kijkt.
Rekening graag naar ABN sturen! :lol:

FiscaalJurist

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

bayer113 schreef:@remster
wordt vervolgt, maar dan alleen via PM.
Je hoort van mij!
Het agressive gedrag is altijd aanwezig, dus niets van aantrekken!
Jij doet aannames en beschuldigd mensen van allerlei zaken en dan hang je nu de vermoorde onschuld uit? Laten we het hier maar bijhouden. In ieder geval goed dat TS tevreden is met jouw expertise en succes met het afhandelen

dvs-weg_159

Ongelezen bericht door dvs-weg_159 »

Er worden bij verschillende de afkorting TS gebruikt. Waar staan die letters bij Trosradar forum op?

FiscaalJurist

dvs-weg_159 schreef:Er worden bij verschillende de afkorting TS gebruikt. Waar staan die letters bij Trosradar forum op?
Bij mij staat TS voor Topic Starter en bij de andere forum gebruikers voor zover ik weet ook

malaga

FiscaalJurist schreef:
bayer113 schreef:@remster
wordt vervolgt, maar dan alleen via PM.
Je hoort van mij!
Het agressive gedrag is altijd aanwezig, dus niets van aantrekken!
Jij doet aannames en beschuldigd mensen van allerlei zaken en dan hang je nu de vermoorde onschuld uit? Laten we het hier maar bijhouden. In ieder geval goed dat TS tevreden is met jouw expertise en succes met het afhandelen

Dan quote eens het topic, waar ik mensen heb beschuldigd!
Het topic gaat over het niet kunnen veranderen naar een en/of rekening.
TS heeft niets aan, hoe ABN te werk gaat met cijfers en statistieken.
Omdat jullie toch niet van ophouden weten, ook hier het PM, welk ik aan Remster heb gestuurd!

Dit is het nieuwe mail van ABN ontvangen, omdat het andere niet duidelijk was:
Geachte heer Bayer,

Ook het omzetten van een bestaande rekening naar en/of zonder salarisboeking is mogelijk.

Met vriendelijke groet,

XXXXXXXXXXXXXXXXX

ABN AMRO Bank N.V.

Functie : Klantadviseur
Laatst gewijzigd door malaga op 26 mei 2010 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

FiscaalJurist

Er werd een uitleg gevraagd waarom AA minder happig zou kunnen zijn op rekeningen zonder voeding dan met voeding. Daar heb ik antwoord op gegeven. toen kwam jij met de volgende aanname

Ik denk, dat van jullie beiden niemand een rekening bij ABN heeft.

Dat schoot even in het verkeerde keelgat. Ik weet niets van jou en jij niets van mij dus deze aanname vond ik pedant. Maar ik waardeer wel je drive om een oplossing te vinden

Trouwens werkt die K. van G. in de regio eindhoven? :wink: Zo ja dan ken ik die wel. Trouwens verwijder even de volle naam. Dat is mijns inziens niet netjes en ook niet nodig voor het topic

malaga

Als deze uitspraak onder beschuldiging valt en je dit petant vind, dan zijn onze opvattingen van goed en slecht, heel ver van elkaar verwijderd.
Daar zijn de worden van je medeschrijver Gerland toch van een ander kaliber.
Met jou connecties bij de ABN, had je het werk van mij zelf kunnen doen, en TS had zijn antwoord twee bladzijdes vroeger kunnen hebben.

FiscaalJurist

bayer113 schreef:Als deze uitspraak onder beschuldiging valt en je dit petant vind, dan zijn onze opvattingen van goed en slecht, heel ver van elkaar verwijderd.
Daar zijn de worden van je medeschrijver Gerland toch van een ander kaliber.
Met jou connecties bij de ABN, had je het werk van mij zelf kunnen doen, en TS had zijn antwoord twee bladzijdes vroeger kunnen hebben.
Dat noemen we vrijheid van meningsuitng. Dank je wel dat je de naam hebt verwijderd.

gerland

Nu nog even afwachten of ABN AMRO ook in de praktijk de daad bij het woord voegt, of dat er nog andere obstakels worden opgeworpen c.q. meespelen.

Remster kan vast laten weten hoe het afloopt.

malaga

Als hierop zou moeten antwoorden, is het zeker tegen de gedragsregels!

gerland

bayer113 schreef:Als hierop zou moeten antwoorden, is het zeker tegen de gedragsregels!
Antwoorden hoeft niet, er wordt u niets gevraagd.

Als echter op mijn bijdrage (van 14:24 uur), die in ieder geval niet tegen de gedragsregels is (en volgens mij bovendien klopt als een bus), niet op een fatsoenlijke manier kunt reageren, zegt dat heel veel over u.
Op één of andere manier ben ik niet verrast.

Colonel

Ongelezen bericht door Colonel »

Vandaag gepoogd om een gezamenlijke rekening te open in Utrecht. Kon niet, moest maar even proberen bij andere kantoor. Halve stad doorgecrossed, en bij andere filiaal aangekomen moesten we maar een uur later terugkomen omdat er 4 collega's over 15 minuten weg gaan.

Nu ABN is genationaliseerd, moeten ze dus om 17:00h stipt op tijd weg.. Onbegrijpelijk.

ABN. Dat is bankieren annu nu.

Morgen naar de ING; die doen tenminste niet moeilijk. En meteen ook maar een zakelijke rekening openen.

abnbankboek

Ongelezen bericht door abnbankboek »

Over rekening houden met rekening houders gesproken

Een aansluitende issue waarbij het niet gaat om het niet willen openen van een gekoppelde rekening, maar over de voorkeur om gekoppelde rekeningen zonder toestemming van beiden op te heffen. Onbegrijpelijk gedrag van de ABN over bestaande gekoppelde rekeningen die eenzijdig werden opgeheven.
Het lijkt mij eerder dat de ABN zijn eigen gedrag niet begrijpt en/of meerdere medewerkers de formele regels niet begrepen hebben. Niet zo gek als men het al moeilijk vind om een brief te lezen. Wat geschiedde:
Een gekoppelde rekening voor erven werd opgeheven zonder enige navraag van machtiging en werd verdedigd met de opmerking dat de tweede genoemde persoon op gekoppelde rekeningen (algemeen gesteld dus) rechten had om de rekening zonder medeweten van de eerste persoon op te heffen. Ga maar na wat dit betekent voor alle gekoppelde rekeningen: dus begin niet aan een rekening op twee namen bij de ABN.
Dit terwijl ik in eerste instantie nergens mijn eigen gekoppelde rekening met handtekeningen en stapels formulieren van de tweede persoon (een vriend van mij) kon opheffen zonder samen naar een filiaal te gaan. Deze vriend (de tweede genoemde persoon op de rekening) is tot slot zonder mijn handtekening naar het filiaal gegaan waar de eerste fout plaatsvond (de opheffing van eerst genoemde .
Ook weer kreeg hij eerst te horen dat het niet kon zonder mijn handtekening, zoals hij verwachtte. Totdat hij het mailtje liet zien waarop stond dat dit volgens mevr.B. in dit filiaal werkzaam, wel het geval was bij gekoppelde rekeningen. Zij werd erbij geroepen en besloot toen zij het mailtje gericht aan mij herkende dat ik beter uit het systeem verwijderd kon worden, ik had immers hierover al een klacht ingediend. Zo iemand ben je beter kwijt dan rijk, dan kan je maar beter rekenen dat 1 + 1 = o. Helaas gaat deze logica meestal niet op 1 fout en 1 fout is tweemaal fout gehandeld. Was er tweemaal goed gehandeld dan waren we allen een stuk rijker.
Ik weet dat ik nooit een rekening zou openen op een bank waar gebleken is dat men ook niet kan rekenen, nog rekening kan houden met de gevolgen van het eigen gedrag. Laat staan wat dit voor gevolgen kan hebben voor rekeninghouders. De regel voor gekoppelde rekeningen zijn natuurlijk niet voor niets al op schrift gesteld.

Gesloten