LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Publi Force

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Isabonny
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2010 09:42

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Isabonny »

Afgelopen oktober 2009 begon het gezeur. Ik kwam er achter dat ik de Horsimo van september en oktober nog niet ontvangen had, terwijl het al bijna november was. Na een aantal mailtjes, die ik retour kreeg want de mailbox van ontvanger zat vol (??) en een vriendelijk telefoontje waarbij mijn adresgegevens gecontroleerd werden, heb ik de ontbrekende bladen alsnog gekregen.

In Februari was het weer prijs en kreeg ik weer geen Horsimo.
Ik heb gemaild tot ik een ons woog. Inmiddels een ander e-mailadres gevonden van iemand die de mail wel zou beantwoorden. En Februari alsnog gekregen.

Toen kwam uiteraard maart, april en mei weer niet. Weer mailen, mailen, mailen. Maart heb ik nog steeds niet en april is gisteren in de bus gevallen.

Gemaild dat ik wil opzeggen aan het einde van de periode, maar dat kan alleen aangetekend.

Nu heb ik dus een Horsimo die nog maar voor 45 blz uit paarden informatie bestaat en de overige 15 blz. gaat over honden en katten. Het blad was eerst bijna 2 keer zo dik. Ik zie dat ze de prijs gaan verhogen van € 19,95 naar € 39,95.
Ben ik in zo'n geval nog steeds verplicht om aangetekend op te zeggen?
Ik vind € 7,00 voor aangetekend opzeggen behoorlijk duur voor een blad wat maar €19,95 kostte.

Waarom verplichten ze je nou om aangetekend op te zeggen? Als dat alleen voor mezelf is, om te bewijzen dat ze mijn opzegging ook daadwerkelijk ontvangen hebben, dan is een fax met faxbericht toch net zo geldig? Of een e-mail met ontvangstbevestiging?

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door pbarendse »

Als je gemaild hebt dat je wilt opzeggen, en ze hebben daarop gereageerd, heb je bewijs dat je opzegging is aangekomen. Mail nog een keer terug met de melding dat je hun reactie beschouwt als bevestiging van ontvangst van de opzegging, en dat je vanaf het einde contract alle betalingen zult storneren. Dat dan dus ook gewoon doen. Ze mogen je niet verplichten om aangetekend op te zeggen, dit is onnodig bezwarend. Ze kunnen in hun voorwaarden zetten wat ze willen, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook zomaar allemaal geldig is. Er is in Nederland ook nog iets dat het Burgerlijk Wetboek heet, en dat gaat boven willekeurig welke algemene voorwaarden dan ook.

jennie
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2006 20:05

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door jennie »

Als Tros Radar niet wil meewerken en deze praktijken door laat gaan, neem contact op met de consumentenbond. Ik ben ook aan alle kanten belazerd door Publi Force, heb er geen zin meer in om er op dit forum over te beginnen, ik heb me al vreselijk boos gemaakt.
Morgen bel ik de consumentenbond over het wangedrag van Publi Force.
Verder dacht ik dat Tros Radar bestaat voor de consumenten belangen.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door plumber »

jennie schreef:Als Tros Radar niet wil meewerken en deze praktijken door laat gaan, neem contact op met de consumentenbond. Ik ben ook aan alle kanten belazerd door Publi Force, heb er geen zin meer in om er op dit forum over te beginnen, ik heb me al vreselijk boos gemaakt.
Morgen bel ik de consumentenbond over het wangedrag van Publi Force.
Verder dacht ik dat Tros Radar bestaat voor de consumenten belangen.
Neem maar van mij aan dat de consumentenbond ook niets doet.
Was 40 jaar lid had ze een keer nodig voor een garantie kwestie
en ze gaven niet thuis.Net als ambtenaren.Sturen het door naar de
juiste afdeling.6 Weken later,sturen het door naar de juridische afd.
6 Weken later. Laat maar zitten lidm.opgezegd was net een mnd na
de driemaandelijkse opzegtermijn dus moest nog bijna een jaar betalen.
Nee Consumentenbond vergeet het maar.

vince76
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 dec 2009 20:21

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door vince76 »

zonde van je geld, gewoon storneren, niet aangetekend opzeggen. Heb ik ook niet hoeven te doen.

Ik ben der ook klaar mee

armoi
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2010 17:39

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door armoi »

Publi force is/was overigens eigendom van dezelfde mensen als een andere bekende van Radar: " Seats & Sofa's".

riebel
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:53

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door riebel »

Ja.... ik had een abonnement op Garden Zine van Publi Force voor 29,95 euro per jaar.
Gisteren ontving ik van hen het blad Thuisleven. Een blad dat erg veel weg had van een folder van Karwei of de Praxis. Niks meer, niks minder.
Er zat een brief bij met de mededeling dat Gardenzine niet meer bestond en dat dit Thuisleven daar nu voor in de plaats was gekomen, en of ik maar even 39,95 euro wilde overmaken.
Nou ben ik absoluut niet van plan om voor dit foldertje te gaan betalen, en heb ik dus in eerste instantie geprobeerd om PubliForce even te bellen. Dat kan blijkbaar voor 80cent per minuut, maar nadat een dame mij automatisch onmiddellijk meedeelde hoe ik een abonnement kon stopzetten werd de v erbinding verbroken. Zij vraagt om aangetekend, schriftelijk stop te zetten, en te schrijven naar een postbus in capelle aan de IJssel.

Een heel rare verdachte gang van zaken, zodat ik maar eens op internet ging kijken naar de fa. PubliForce, en jawel ik ontdekte dus dat ik zeker niet de enige was met mijn verdenkingen omtrent de praktijken van PubliForce.

Ik heb ze nu een brief gestuurd zowel naar Alblasserdam als naar Capelle aan de IJssel (niet aangetekend) en ga het verder maar afwachten. Gelukkig heb ik ze nooit een automatische incasso gegeven!

Ben benieuwd hoe het afloopt!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Riebel,

voor jou is het simpel - jij hebt tijdschrift A besteld.
Als men denkt dat jouw zonder jouw voorafgaande toestemming 40 euro in rekening kan brengen voor tijdschrift B is dat onjuist.

Niets doen dus.

eppw1970
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2010 15:07

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door eppw1970 »

Gisteren een aanmaning binnen gekregen, of ik even binnen 14 dagen na dagtekening wilde betalen. De dagtekening was 17-5. Op de achterzijde, ook al vreemd, stond nota bene vermeld dat PubliForce is overgenomen door Toptijdschriften en dat ik het blad Automaand niet zou ontvangen in april. Nu ontvang ik dat al niet meer sinds december 2009.

Ook stond vermeld dat het blad Automaand niet in het concept past van Toptijdschriften, daar kon ik dan een ander blad voor kiezen. Nou dat wil ik dus niet, daar het gebodene mij niet aanspreekt. Er is geen mogelijkheid om je "lidmaatschap" te beeindigen.

Op de faktuur staat vermeld dat ik de kosten voor "Automaand" moet betalen, en dat terwijl het blad niet eens meer word geleverd. En dan ook nog dreigen met incassobureau's.

Vandaag maar aangetekend met ontvangstbevestiging een brief gestuurd, waarin ik het "lidmaatschap" per direct beeindig en verzoek tot kwijtschelding van de kosten. Tevens een mail gestuurd naar [email protected], bericht gekregen van de server dat de mail is afgeleverd. Maar nog geen leesbevestiging gehad. Telefonisch (a 80cent per minuut) na ruim 10 minuten wachten gefrustreerd de verbinding maar verbroken.

Gezien de vele reacties op dit forum, hoop ik dat ik er vanaf kom.

hansvanlieshout
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2010 14:14

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door hansvanlieshout »

Ik ben al 3 jaar lid van Moestuin)De versprijding vindt plaats door Publi/Force'Het eerste jaar kreeg ik het blad kado van mijn dochter. Ik was best tevreden. Het blad is op zich oke. En vooral de aflevering was in orde. Het tweede jaar heb ik zelf een abonnement genomen. Toen begon de ellende. Ik heb het jan. nummer gekregen, daarna , ik meen , kreeg ik de volgende 4 nummers niet.Heb hiervoor gebeld, en, dat moet ik zeggen werden mij de 4 nummers toegestuurd. Je vraagt je wel af hoe dit mogelijk is. Met de volgende nummers ging het ook iedere keer mis, al kreeg ik de nummers bij navraag wel. Ik heb toen opgezegd in oktober. Die flauwekul van aantekenen heb ik genegeerd. U begrijpt het al. Ze konden me dwingen mijn abonnement aan te houden. Dus nog een jaar. Nu is het zo dat ik de nummers weer niet krijg, Maar nu levert navraag me niets op. Ze beloven het maar ik zie niets.Ik moet maar zien hoe ik aan Moestuin kom. Ik kan mij niet herinneren dat ik zoiets eerder heb meegemaakt. Ik moest even mijn hart luchten. Nogmaals ik vind het jammer voor het blad. Maar met deze klerebende wil ik niets meer te maken hebben.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door pbarendse »

Begin met PubliForce schriftelijk in gebreke te stellen. Doe dat deze keer wel aangetekend met ontvangstbevestiging... Vermeld in diezelfde brief (dan hoeft u maar 1x te betalen) dat u het abonnement opzegt. Geef aan dat u binnen bijv 2 weken de ontbrekende nummers wilt ontvangen en anders uw geld terugeist.

hansvanlieshout
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2010 14:14

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door hansvanlieshout »

Bedankt voor je advies. Alleen zou die terugeising van geld helpen? Ik heb het idee dat ik er niks mee opschiet. Radar zou wat moeten doen. Het gaat in de meeste gevallen maar om tientjes. Maar er zijn samen duizenden gedupeerden. Publi force komt dan in de schijnwerpers en dat willen ze helemaal niet. Het heeft dan invloed op hun criminele gedrag.Radar moet dit doen, anders moeten ze er mee ophouden

vince76
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 dec 2009 20:21

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door vince76 »

Hey,


Het is nu Toptijdschriften geworden, maar die doen ook niks voor je. Hebben alleen de prijzen verdubbeld maar leveren ho maar,

Ik ben "bang" dat RADAR helemaal niks doet. Radar leest alleen de berichten en als je er een naam in zet krijg je een waarschuwing. Ik weet niet hoe je radar zo ver moet krijgen om in actie te komen. Leuk zo een forum, maar je ga er maar niet vanuit dat Radar ons zal helpen.


Tijd om aanklacht bij de politie van Alblasserdam en Barendrecht neer te gaan leggen. Suc6 allemaal.

Vincent

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Vince -

Ik weet niet of het niet leveren een klacht bij de politie is.
Het onjuist incasseren door 'een ander bedrijf' (want ik begrijp van de diverse bijdragen dat men 'toptijdschriften' nooit gemachtigd heeft) daarintegen is wel degelijk diefstal, of fraude met automatische incasso.

Behalve politie, zou je ook bij de bank een klacht moeten indienen, en deze gelijk van een selectieve blokkade laten vergezellen (reden: misbruik incasso / Incasseren zonder machtiging). Als er voldoende meldingen komen (volgens de Rabobank) kan de machtiging tot gebruik van automatische incasso ingetrokken worden.

Het lijkt mij verstandig al alle mensen die door 'publiforce' benadeeld zijn, deze weg bewandelen. Als er aangiften gedaan zijn - vermeld dan het aangifte nummer - dan kunnen anderen bij de politie hiernaar verwijzen (maakt koppelen makkelijker)

hansvanlieshout
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2010 14:14

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door hansvanlieshout »

Bedankt voor jullie reaktie's. Ik kan geen telefonisch kontakt met PubliForce meer krijgen. Hebben jullie die ervaring ook? (0900 600 6007)

vince76
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 dec 2009 20:21

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door vince76 »

PubliForce bestaat niet meer, is nu toptijdschriften geworden. Die kan je bereiken onder nummer :010-7370648. Zeggen dat ze dingen voor je doen, maar doen dat ook niet, wat dat betreft niks veranderd

Anders gewoon klantenservice bellen op :010-4597204. Maar die beloven ook dingen die ze niet na kunnen komen. Heb je in ieder geval iemand waar je tegen kan gaan vloeken,

Suc6

Vincent

hansvanlieshout
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2010 14:14

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door hansvanlieshout »

Erg bedankt Vince 76
Ik heb trouwens In dit forum gelezen dat Toptijdschriften dezelfde is als PubliForce.
Wat willen ze eigenlijk winnen? Het is allemaal tientjeswerk. (inderdaad van tienduizenden klanten )Al doet Radar er niets aan , op den duur raakt hun wangedrag bekender. Wie wil dan nog een tijdschrift?En dan is het afgelopen met de oplichters.

susanne76
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2010 22:58

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door susanne76 »

Beste,

Ik krijg van jullie het gratis blad Moestuin. (tegen de bezorgkosten van 19,95)

Nu kreeg ik bij de moestuin van mei (wat te laat is bezorgd!) een factuur van 39,95.

Ik ben 2 jaar geleden akoord gegaan met een bedrag van 19,95 voor de verzendkosten.

Graag zou ik willen weten wat jullie beweegredenen zijn om zomaar, zonder melding dat bedrag buiten proporties te verhogen!

Ook heb ik een aantal nummers niet ontvangen, waardoor eigenlijk het bedrag van 19,95 al niet gerechtvaardigd is.

Telefonisch zijn jullie niet bereikbaar, maar er wordt wel 80 ct per minuut gevraagd.

Via de mail uit het blad krijg ik ook al niets te horen...

Ik wil dus antwoord en dat binnen 7 dagen.

Ook verwacht ik dat door deze mail de 14 dagen die in de brief staan voor het betalen van die 39,95 wordt opgeschort!

Bij antwoord zal ik mijn verdere keuze kenbaar maken.

hopend op antwoord

verblijf ik met vriendelijke groet


Beste,

het vreemde is, en dat is me net opgevallen, dat de dagtekening van 19-05-2010 dateert. Vandaag heb ik de moestuin ontvangen. Ruim na de 14 dagen die ik krijg om het bedrag van 39,95 te betalen.

Ook hier graag reactie op!


Deze mail heb ik naar de adressen die eerder op het forum gemeld zijn gestuurd.

Ik ben benieuwd wat de reactie is.

Ik heb gelukkig nooit een machtiging afgegeven, dus denk ik niet dat ze zomaar geld van mijn rekening afschrijven (zou wel kunnen want het rekeningsnummer hebben ze uiteraard wel!)

dinfron
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2010 11:11

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door dinfron »

Ik kreeg vandaag ineens, na een jaar geen Puzzelvriend te hebben ontvangen, een Puzzelvriend met een ingebrekestelling.(ja, als er geld te halen valt kunnen ze hem opeens wel versturen)

Ik had dat blad dus samen met Dier en Body & Mind al op tijd en aangetekend opgezegd!!
Ik heb de Puzzelvriend gewoon weer retour afzender gestuurd, laat ze maar komen!

Jullie zeggen allemaal wel dat PubliForce niet meer bestaat, maar op de ingebrekestelling staat wel PubliForce, hoe zit dat dan eigenlijk???
En het was ook PubliForce die geld van mijn rekening afhaalde????

eppw1970
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2010 15:07

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door eppw1970 »

Die ervaringen hebben wij dus ook,

Een ingebrekestelling van PubliForce, na maanden geen Automaand te hebben ontvangen
En dagtekening die op de Ingebrekestelling, graag even binnen 14 dagen betalen, terwijl er al 14 voorbij zijn.
En achterop een melding dat ze zijn overgenomen, met een datum in april, daarop de melding dat ik het aprilnummer niet zal ontvangen, terwijl het al mei is.

Ik heb inmiddels aangetekend verstuurd en een handtekening retour ontvangen, maar nog geen reactie.

Vaag bedrijf.......ik heb me voorgenomen er afscheid van te nemen.

Gesloten