kuklos schreef:Beste Niels2010, ik heb al eerder toegelicht waarom ik juist over die btw doorging en ook heb ik al uitgebreid antwoord gegeven op je eerdere stelling dat AL en Harlequin73 niet hetzelfde zeggen. In beide gevallen blijkt je argumentatie te rammelen. (...).
(...). En ik denk dat zodra jij enige werkervaring opdoet op een financiële afdeling je mijn conclusie aangaande de BTW ook zal gaan delen. Zo niet, dan ben ik zeer benieuwd welk boekhoudpakket zo veel extra werk vergt bij het invoeren van de btw dat het niet meer lonend is dit in te voeren en terug te vragen.
Jouw toelichting op het doorgaan over de BTW was dat je foutieve informatie over belastingen gevaarlijk vindt. Dat ben ik met je eens, maar het enige wat foutief was, was jouw interpretatie van mijn reactie. Ik had het duidelijk over 'BTW declareren' (zoals EdoK wel in één keer doorhad) en niet over BTW afdragen. Declareren = terugvragen, niet afdragen.
Volgens mij wil je het gewoon niet begrijpen. Voor een zelfstandige ondernemer kan ook het aanschaffen van een boekhoudsysteem een forse investering zijn. Daarnaast doet het voorbeeld er in het geheel niet zoveel toe. Het gaat erom dat er geld moet worden uitgegeven, om (een deel van het) geld terug te krijgen. Andere voorbeelden in die context zijn bijvoorbeeld de groene stroomsubsidie, het investeren in zaken waarvan een gedeelte kan worden afgetrokken van de belasting, etc.
Conclusie van de oorspronkelijke stelling is wel dat de garantie niets voorstelt vanwege de verplichtingen waar je aan moet voldoen.
Die conclusie wordt echter door jou (en door EdoK) getrokken en niet door Harlequin zelf (hoewel ze het er ongetwijfeld niet mee oneens zal zijn). In de reacties van Harlequin kwam dit niet als zodanig naar voren. Daarnaast heb ik Antileugens nergens het tegenovergestelde zien beweren, hij heeft slechts gesteld dat er geen verplichtingen zijn voor alle distributeurs, maar slechts voorwaarden om aanspraak te maken op de garantie. Je hoeft namelijk niet per se aanspraak te willen maken op de garantieregeling!