LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door SJZ »

Je wou geen allimentatie betalen destijds zodat je een nieuw leven kon opbouwen
Koos&roos, lees het oorspronkelijke verhaal nog eens. Hij heeft met zijn ex (de moeder van de dochter) afgesproken dat hij geen kinderalimentatie betaalt en dat in ruil daarvoor de moeder de overwaarde van de woning krijgt. In feite moet de dochter bloeden voor de centjes van moeder.

koos&roos
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 nov 2008 13:17

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door koos&roos »

Hm zie wel zoiets er letterlijk tussen staan....

Maar ik heb iets verder gelezen en zie dat vrouw en kind ineens weg waren... Maar dochterlief was toen 11 of iets?? Lijkt mij dan meer de keuze van de vrouw....

Flink frustrerend voor haar denk ik.... en nooit geprobeerd contact op te nemen? Tja zoals ik al zei, die is flink pissig denk ik en de reactie dat ze jou nieuwe gezin ten onder helpt is dan echt een steek voor haar.....


Heb je haar nooit opgezocht??? Misschien zelfs nu nog om haar alles uit te leggen? Wellicht is het pure frustratie dat ze op deze manier uit.....

Jij schaamt je voor haar zeg je? Ik denk zij ook voor jou.....

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Guusje61 »

het hoe, door wie, wat, wanneer en al die andere vragen doen er niet toe, tenminste niet mbt de vraagstelling.
dat is een zaak tussen TS en zijn familie.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door SJZ »

dat is een zaak tussen TS en zijn familie.
Guusje61, leest u eens alle berichten uit deze discussie. Als het een zaak tussen hem en z'n familie is, dan wordt dit alles toch wel uitgebreid beschreven in de discussie. En alleen maar met heeeeel veel verwijten naar de dochter, en geen spatje zelfkritiek naar de vader of moeder die het (niet-wettelijke) zaakje zo opgezet hebben.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

SJZ schreef:
dat is een zaak tussen TS en zijn familie.
Guusje61, leest u eens alle berichten uit deze discussie. Als het een zaak tussen hem en z'n familie is, dan wordt dit alles toch wel uitgebreid beschreven in de discussie. En alleen maar met heeeeel veel verwijten naar de dochter, en geen spatje zelfkritiek naar de vader of moeder die het (niet-wettelijke) zaakje zo opgezet hebben.
SJZ, lees het hele verhaal even voordat je wat roept aub, en daarmee bedoel ik echt lezen!!!

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

koos&roos schreef:Hm zie wel zoiets er letterlijk tussen staan....

Maar ik heb iets verder gelezen en zie dat vrouw en kind ineens weg waren... Maar dochterlief was toen 11 of iets?? Lijkt mij dan meer de keuze van de vrouw....

Flink frustrerend voor haar denk ik.... en nooit geprobeerd contact op te nemen? Tja zoals ik al zei, die is flink pissig denk ik en de reactie dat ze jou nieuwe gezin ten onder helpt is dan echt een steek voor haar.....

Heb je haar nooit opgezocht??? Misschien zelfs nu nog om haar alles uit te leggen? Wellicht is het pure frustratie dat ze op deze manier uit.....
Heb je niet gelezen dat ik geen adres had en geen telefoonnummer, dat dit voor me verborgen werd?? mensen lees eerst voor je wat roept, of zeg aub niets.

Jij schaamt je voor haar zeg je? Ik denk zij ook voor jou.....
Laatst gewijzigd door EagleOne2002 op 11 jun 2010 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.

eaglesflame2002
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 feb 2010 23:16

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door eaglesflame2002 »

koos&roos schreef:Hm zie wel zoiets er letterlijk tussen staan....

Maar ik heb iets verder gelezen en zie dat vrouw en kind ineens weg waren... Maar dochterlief was toen 11 of iets?? Lijkt mij dan meer de keuze van de vrouw....

Flink frustrerend voor haar denk ik.... en nooit geprobeerd contact op te nemen? Tja zoals ik al zei, die is flink pissig denk ik en de reactie dat ze jou nieuwe gezin ten onder helpt is dan echt een steek voor haar.....


Heb je haar nooit opgezocht??? Misschien zelfs nu nog om haar alles uit te leggen? Wellicht is het pure frustratie dat ze op deze manier uit.....

Jij schaamt je voor haar zeg je? Ik denk zij ook voor jou.....

Sorry hoor!!!!
Als dochter zo volwassen is om loonbeslag te leggen, had ze ook zo volwassen moeten zijn om eens contact met haar vader te zoeken om beide kanten van het verhaal te horen en daar een beeld van te vormen. Tenslotte wist vader niet waar ze heen zijn gegaan en heeft altijd de hoop gehad dat als zij 18 zou zijn op de stoep zou staan. Nu weet ze niet wat voor een fijne vader ze heeft en door haar actie zal ze daar ook niet meer achterkomen, wat heel triest is.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

SJZ schreef:
dat is een zaak tussen TS en zijn familie.
Guusje61, leest u eens alle berichten uit deze discussie. Als het een zaak tussen hem en z'n familie is, dan wordt dit alles toch wel uitgebreid beschreven in de discussie. En alleen maar met heeeeel veel verwijten naar de dochter, en geen spatje zelfkritiek naar de vader of moeder die het (niet-wettelijke) zaakje zo opgezet hebben.
Zelf kritiek vind ik een goeie!!!
Wat had ik moeten doen volgens jou?
Omdat mijn ex een nieuw leven wilde en ervandoor ging terwijl ik aan het werk was, moet ik kritiek hebben op me zelf.
Dat ik nooit een adres kreeg of telefoonnummer, moet ik me verwijten??
Het enige verwijt dat ik mezelf maak is dat ik die mondelinge afspraak heb gemaakt, waardoor de dochter nu misbruik van kan maken.
Maar we zien wel op de rechtbank de 15e juli

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

SJZ schreef:
Je wou geen allimentatie betalen destijds zodat je een nieuw leven kon opbouwen
Koos&roos, lees het oorspronkelijke verhaal nog eens. Hij heeft met zijn ex (de moeder van de dochter) afgesproken dat hij geen kinderalimentatie betaalt en dat in ruil daarvoor de moeder de overwaarde van de woning krijgt. In feite moet de dochter bloeden voor de centjes van moeder.
Mensen lees eens beter svp.

Ik maakte een mondelinge afspraak omdat er een onderwaarde was op de woning dus beide bleven zitten met een flinke restschuld.
Ik nam de schuld op me in ruil voor de allimentatie zodat beide een nieuw leven konden starten.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

EagleOne2002 schreef:
SJZ schreef:
Je wou geen allimentatie betalen destijds zodat je een nieuw leven kon opbouwen
Koos&roos, lees het oorspronkelijke verhaal nog eens. Hij heeft met zijn ex (de moeder van de dochter) afgesproken dat hij geen kinderalimentatie betaalt en dat in ruil daarvoor de moeder de overwaarde van de woning krijgt. In feite moet de dochter bloeden voor de centjes van moeder.
Mensen lees eens beter svp.

Ik maakte een mondelinge afspraak omdat er een onderwaarde was op de woning dus beide bleven zitten met een flinke restschuld.
Ik nam de schuld op me in ruil voor de allimentatie zodat beide een nieuw leven konden starten.


Ik vind het zo knap dat je elke keer weer extra energie besteed om alles
uit te leggen aan mensen die het niet goed hebben gelezen.
Energie, die je beter kunt gebruiken om in je zaak te steken.
Het siert je, dat je die moeite neemt, echt waar, maar ikzelf wordt er
soms zo moe van om uit te leggen, in mijn verhaal dan. :(
Maar ja, het is niet anders en je zegt terecht : Lees gewoon beter. :!:

witte angora
Berichten: 31990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vind het zo knap dat je elke keer weer extra energie besteed om alles
uit te leggen aan mensen die het niet goed hebben gelezen.
Dat is ook de reden dat veel vaste posters na verloop van tijd weer vertrekken, of steeds minder reageren. Omdat door het vele niet goed (willen) lezen er steeds misverstanden ontstaan die weer rechtgezet moeten worden. Terwijl sommigen er alleen maar op uit zijn om ruzie te zoeken.

Helaas. Mensen komen hier voor steun, van sommigen krijg je dat ook, maar van anderen wordt je soms wel zó moe. :cry:

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Ik persoonlijk stoor me inderdaad daar vaker aan, maar heb nu zoiets van ik maak het verhaal af tot er rust wedergekeerd is.
Wordt ik evt in gelijk gesteld, dan is er niks gewonnen, slechts een nare ervaring erbij, met veel schulden.
Daarnaast is er veel leed aangebracht aan een gezin die een bestaan probeerde te bouwen, en volledig werd afgebroken door wetten in nederland die onrealistisch zijn.
Geen onderzoeken, en lange wachtijden zorgen ervoor dat mensen eerst alles kwijt raken, voordat er iets besloten is, en daarna is het vaak :óépsss.

Moraal van alles, we zijn allemaal een nare ervaring rijker, en niets opgeschoten!!

Wordt Vervolgd

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jor »

witte angora schreef:Dat is ook de reden dat veel vaste posters na verloop van tijd weer vertrekken, of steeds minder reageren. Omdat door het vele niet goed (willen) lezen er steeds misverstanden ontstaan die weer rechtgezet moeten worden. Terwijl sommigen er alleen maar op uit zijn om ruzie te zoeken.

Helaas. Mensen komen hier voor steun, van sommigen krijg je dat ook, maar van anderen wordt je soms wel zó moe. :cry:
En dat is helaas maar al te waar! Ook hier waar EagleOne2002 in zijn eerste reacties toch volkomen duidelijk is zie je steeds weer dat (sommige) bezoekers half of zelfs niet lezen en maar wat gaan roepen waarop EagleOne2002 (gelukkig een geduldige iemand) het voor de zoveelste keer kan gaan uitleggen. Tel daar dan de bezoekers op die op het oog slechts uit zijn om olie op vuur te gooien in topics waar woorden ontstaan en geen ander doel (lijken) te hebben dan de sfeer op het forum te verzieken en je begrijpt dat vaste bezoekers daar op het laatst geen trek meer in hebben en minder of zelfs niet meer reageren.Onder deze vaste bezoekers zitten en helaas zaten een aantal gasten die over een bepaald onderwerp echt heel veel weten/wisten maar door het constante gezeur van sommige de pijp aan maarten gaven. Sorry EagleOne2002 dat ik jou topic gebruik om dit even te zeggen.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

De waarheid mag gezegt worden :wink:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik heb wel alles gelezen Eagle - en wens je nogmaals veel wijsheid en sterkte toe.
Dat in Nederland het recht naar de hardst roepende gaat, of de eerste die wat meldt, en niet naar degene die gelijk heeft - is helaas bekend.

Ook heb ik uit betrouwbare bron (rechtbankmedewerker) vernomen dat een aantal rechters eerder hun ideologie mee laten wegen (nette manier van zeggen dat ze wereldvreemd zijn).

En, rechters houden geen rekening mee met persoonlijke omstandigheden - klein foutje, en je zult boeten - maakt niet uit of je daardoor in nog meer problemen raakt, en soms dus geen andere uitweg ziet dan echte crimineel worden.

Dus, houd vol.
En , mocht je eens in de buurt van Alkmaar zijn - kom effe een bakkie doen of een pilsje happen ;)

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Guardian72 schreef:Ik heb wel alles gelezen Eagle - en wens je nogmaals veel wijsheid en sterkte toe.
Dat in Nederland het recht naar de hardst roepende gaat, of de eerste die wat meldt, en niet naar degene die gelijk heeft - is helaas bekend.

Ook heb ik uit betrouwbare bron (rechtbankmedewerker) vernomen dat een aantal rechters eerder hun ideologie mee laten wegen (nette manier van zeggen dat ze wereldvreemd zijn).

En, rechters houden geen rekening mee met persoonlijke omstandigheden - klein foutje, en je zult boeten - maakt niet uit of je daardoor in nog meer problemen raakt, en soms dus geen andere uitweg ziet dan echte crimineel worden.

Dus, houd vol.
En , mocht je eens in de buurt van Alkmaar zijn - kom effe een bakkie doen of een pilsje happen ;)
Ook hier weer de spijker op zijn kop, helaas moet ik je gelijk geven, het systeem werkt niet goed.
Als ik ooit in de buurt kom, geef ik wel een gil :wink:

Groet
Eagle

wiltin
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:55

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door wiltin »

EagleOne2002

Ik volg nog steeds dit topic, een oplossing heb ik niet helaas :( Ik vindt het zo knap dat je ondanks de "niet goed lezen reacties" je geduld behoud.
Elke keer als ik zo,n negatieve reactie zie door het niet goed lezen gaat er een pijnscheut van herkenning door me heen.

Na 15 jaar knokken heb ik gelukkig mn huisje nog steeds en staat me gezin als een rots.. Maar het heeft diepe wonden geslagen en telkens als ik zo,n misplaatste reactie hier zie knapt zo,n wond weer open.
EagleOne blijf sterk..en blijf knokken sterkte.. ik blijf het volgen..

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door SJZ »

Zelf kritiek vind ik een goeie!!!
Wat had ik moeten doen volgens jou?
Je had nooit je dochter de alimentatie (waar zij recht op heeft) moeten onthouden in ruil voor een vermogensoverdracht van jou aan je ex. Dit levert jou geen voor- of nadeel op, maar wel jouw ex een voordeel en je dochter een nadeel.
Het enige verwijt dat ik mezelf maak is dat ik die mondelinge afspraak heb gemaakt
Kijk, daar ontbreekt nou de zelfkritiek. Je hebt mondeling een foute, voor zover ik het verhaal begrijp, een wettelijk niet toegestane afspraak gemaakt. Nu kun je een foute afspraak schriftelijk gaan vastleggen, maar hij blijft fout.

Waarom niet gewoon gezegd: die restschuld delen we door 2 en mijn dochter krijgt het geld dat haar - wettelijk - toekomt? Je hebt nu zelf een afspraak gemaakt met daarin een tijdbom. En die bom is nu afgegaan. De lachende derde is natuurlijk je ex die teveel geld (lees: te weinig restschuld) heeft gehad.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Dochter heeft idd gewoon recht op het geld het gaat immers om allimentatie die haar rechtens toekomt.
Tot ik geloof 23 jaar als zij geen betaald werk heeft.

Je had toendertijd de afspraken die gemaakt zijn met haar moeder door iemand met juridische kennis laten nakijken.

Trieste situatie maar weinig aan te doen denk ik.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door elmo43 »

Dan zou TS nu dan ook een hele grote stap kunnen doen, door zijn exvrouw een rekening te sturen voor de betaalde schuld die door haar had moeten worden voldaan.

En dan schiet in dat geval TS er een hoop mee op, want ook zijn exvrouw is hierin zeker fout geweest, want dan had zij de kinderalimitatie aan haar dochter moeten betalen.
Omdat beide personen hiermee akkoord zijn gegaan om het op die manier op te lossen, en elkaar zodoende de ruimte te geven weer een bestaan op te bouwen zonder elkaar.

Dus je kan zeggen wat je wilt maar hierin zijn beide dan fout geweest, en moet je nu niet alleen TS bekritiseren van iets.
En hem over alles de schuld geven, hieruit blijkt maar weer dat er idd niet goed gelezen word. :wink:

Wellicht zou TS dit als tegenvonnis kunnen gebruiken, en ongetwijfeld gaat het ook om een hoop geld wat is bespaard gebleven voor zijn exvrouw.
Dus dan kunnen wellicht beide posten tegen mekaar weg gevinkt worden, of is de uiteindelijke vordering die er nu ligt ineen klap een stuk minder en op te brengen.

EagleOne2002 voor jou nu iets om dat eens uit zoeken wat je daarmee kunt bereiken.
Of het uberhaupt iets voor je oplost weet ik natuurlijk niet, maar het schoot mij zomaar ineens te binnen, en dacht wie weet kan jij dat gebruiken. :wink:
Laatst gewijzigd door elmo43 op 12 jun 2010 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten