LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nintendostunter.nl
Re: Nintendostunter.nl
Ook wij hebben 2 nintendo's besteld voor onze kinderen en niets ontvangen. Op mail wordt niet gereageerd. Ik wacht nog 2 dagen en ga maandag aangifte doen bij de politie. Hopelijk doen anderen dat ook.
-
Volgens je bericht is het pas 3 weken geleden dat je besteld hebt. Volgens de wet is de verkoper pas in verzuim als de koop op afstand na 30 dagen niet geleverd is (Burgerlijk Wetboek boek 7 artikel 46f). Zodra de 30 dagen verstreken zijn kun je de verkoper in gebreke stellen (voorbeeldbrief). De verkoper is dan wettelijk verplicht zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 30 dagen het bedrag terug te betalen.denike schreef:Vraag me af of ik nu ook al aangifte al moet gaan doen, of nog even afwachten, wat ik hierboven ook lees leveren ze dus uiteindelijk wel?
Ik denk niet dat de politie iets gaat doen als de leveringstermijn nog niet eens is overschreden en ook de termijn voor terugbetalen nog niet. Het zijn vrij lange termijnen helaas, je bent zo 2 maanden verder als je deze wettelijke termijnen afwacht, maar tenzij er sterke aanwijzingen van oplichting zijn denk ik niet dat men een aangifte eerder zal opnemen. Wat wel kan is een klacht indienen bij de consumentenautoriteit indien de verkoper zich niet aan de informatieplicht houdt. Dat kan bijvoorbeeld indien de verkoper zijn identiteit en adres niet bekend maakt (bekendmaken adres is verplicht bij vooruitbetalen). De consumentenautoriteit kan deze winkel een boete opleggen, hoe meer meldingen van gedupeerden hoe beter dus.
Bedankt voor de heldere uitleg
Ik heb in ieder geval de consumentenautoriteit een klacht gestuurd via het formulier op hun website.
Ik zal afwachten tot de 30 dagen verstreken zijn, en dan ga ik verdere stappen ondernemen.
Hopelijk zal eea nog binnenkomen, zodat dit allemaal niet nodig is.
Als er iets binnenkomt kom ik hier op gebak trakteren
Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten, ben benieuwd
Ik heb in ieder geval de consumentenautoriteit een klacht gestuurd via het formulier op hun website.
Ik zal afwachten tot de 30 dagen verstreken zijn, en dan ga ik verdere stappen ondernemen.
Hopelijk zal eea nog binnenkomen, zodat dit allemaal niet nodig is.
Als er iets binnenkomt kom ik hier op gebak trakteren
Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten, ben benieuwd
Allemaal leuk en aardig, maar is dit wel toepasbaar op een buitenlandse webshop?michielNED schreef:
Volgens je bericht is het pas 3 weken geleden dat je besteld hebt. Volgens de wet is de verkoper pas in verzuim als de koop op afstand na 30 dagen niet geleverd is (Burgerlijk Wetboek boek 7 artikel 46f). Zodra de 30 dagen verstreken zijn kun je de verkoper in gebreke stellen (voorbeeldbrief). De verkoper is dan wettelijk verplicht zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 30 dagen het bedrag terug te betalen.
Ik denk niet dat de politie iets gaat doen als de leveringstermijn nog niet eens is overschreden en ook de termijn voor terugbetalen nog niet. Het zijn vrij lange termijnen helaas, je bent zo 2 maanden verder als je deze wettelijke termijnen afwacht, maar tenzij er sterke aanwijzingen van oplichting zijn denk ik niet dat men een aangifte eerder zal opnemen. Wat wel kan is een klacht indienen bij de consumentenautoriteit indien de verkoper zich niet aan de informatieplicht houdt. Dat kan bijvoorbeeld indien de verkoper zijn identiteit en adres niet bekend maakt (bekendmaken adres is verplicht bij vooruitbetalen). De consumentenautoriteit kan deze winkel een boete opleggen, hoe meer meldingen van gedupeerden hoe beter dus.
-
Hoe dat juridisch precies zit weet ik niet, de bedrijfsnaam uit de whois informatie lijkt niet Nederlands te zijn. Maar op de website zelf lijkt alles Nederlands: een .nl domeinnaam, de site is in het Nederlands en bied een specifiek Nederlandse betaalmethode aan. Weet iemand hoe dit zit in het Nederlandse recht, kun je je zomaar aan het Nederlandse recht onttrekken, maar je website verder volledig op de Nederlandse markt richten? Als je in het buitenland besteld gelden normaal de rechten van dat land, maar dit is niet herkenbaar als buitenlands.
Overigens is de wet koop op afstand een Europese richtlijn en gelden deze regels als het goed is in de hele EU. Wel kan de klachtenafhandelijk anders zijn als het bedrijf in het buitenland zit. Bestel je bij een bedrijf dat buiten de EU zit dan is alles anders.
Overigens is de wet koop op afstand een Europese richtlijn en gelden deze regels als het goed is in de hele EU. Wel kan de klachtenafhandelijk anders zijn als het bedrijf in het buitenland zit. Bestel je bij een bedrijf dat buiten de EU zit dan is alles anders.
-
- Contacteer:
Website is .nlFrans75 schreef: Allemaal leuk en aardig, maar is dit wel toepasbaar op een buitenlandse webshop?
Pagina is in NL als in EN te bezichtigen.
Men richt zich dus duidelijk op de Nederlandse markt - en een 'gewone' klant gaat er dus van uit dat het een NL bedrijf is.
Of dit wettelijk ook zo werkt, weet ik niet - mischien voer voor juristen?
Voorzover ik weet is de extensie een marketing-instrument. En heeft het geen legale status.Guardian72 schreef:Website is .nl
Maar ik ga even verder neuzen. Zal er tzt nog op terugkomen.
Doet er trouwens niks van af dat dit soort webshops een vreemde manier van handelen gebruiken.
-
- Contacteer:
@ Frans - wat ik bedoelde is dat indien een bedrijf zich zo overduidelijk op de nederlandse consument richt - niet ook het nederlandse consumentenrecht van toepassing is.
Probleem alleen zal zijn om je recht te halen...
Probleem alleen zal zijn om je recht te halen...
en ze blijven onduidelijk hoor, ik heb gisterenavond een mail gestuurd uit boosheid, heb hier 2 kids die dagelijks vragen of hun pakje er al is
En ik heb ze gezegd dat ik het gevoel heb dat het een stel oplichters zijn
Kreeg toen paar uur later een mail terug dat ik de voorwaarden beter moest lezen, want volgens hun stond op de website levertijd max 10 dagen NA VERZENDING.
Terwijl er toch echt stond leverbaar, max 5-10 dagen
Maar goed het geeft weer wat hoop denk ik, dan zou het als ik hun laatste mail moet geloven een week geleden al verstuurd moeten zijn, maar afgelopen maandag kreeg ik een "officiele mail"dat het verstuurd was, dus het zou dan toch echt voor eind volgende week moeten komen...
Sprak van de week iemand die zei dat het waarschijnlijk een bedrijf is die wacht tot het een bepaald aantal orders heeft en dan pas besteld bij een leverancier in china of elders.
Maar als dit zo is, meldt dit dan, dit is gewoon beroerd, zeker voor de kids, die staan elke dag van "is de ninteno er al?? "
ben echt boos op die lui, en op mezelf dat ik er gewoon ben ingetrapt
En ik heb ze gezegd dat ik het gevoel heb dat het een stel oplichters zijn
Kreeg toen paar uur later een mail terug dat ik de voorwaarden beter moest lezen, want volgens hun stond op de website levertijd max 10 dagen NA VERZENDING.
Terwijl er toch echt stond leverbaar, max 5-10 dagen
Maar goed het geeft weer wat hoop denk ik, dan zou het als ik hun laatste mail moet geloven een week geleden al verstuurd moeten zijn, maar afgelopen maandag kreeg ik een "officiele mail"dat het verstuurd was, dus het zou dan toch echt voor eind volgende week moeten komen...
Sprak van de week iemand die zei dat het waarschijnlijk een bedrijf is die wacht tot het een bepaald aantal orders heeft en dan pas besteld bij een leverancier in china of elders.
Maar als dit zo is, meldt dit dan, dit is gewoon beroerd, zeker voor de kids, die staan elke dag van "is de ninteno er al?? "
ben echt boos op die lui, en op mezelf dat ik er gewoon ben ingetrapt
-
Na wat verder rondgekeken te hebben:
- Men besteld de producten in Hong Kong, staat ergens in de voorwaarden.
- Men levert GEEN Nederlandse versie van de DS, maar US of Koreaanse versies.
- Men levert flashkaarten die geblokkeerd zijn door Nintendo.
- Men dekt zich in dat de kosten mogelijk hoger worden vanwege invoerrechten.
Kortom men dekt zich volledig in, echter je moet goed lezen. Men besteld in Hong Kong, of het bedrijf daar ook zit is echter de vraag, dat wordt niet expliciet vermeld, alleen dat de bestelling daar wordt geplaatst. Het kan zijn dat er nog een filiaaltje in Nederland zit. Men vermeld geen adres dus dat is niet na te gaan. Het niet vermelden van een adres is verplicht indien er een vooruitbetaling gedaan moet worden, het bedrijf is hoe dan ook in overtreding.
Voor de rest is het gewoon onbetrouwbare hap. Men beweert dat je recht hebt het product terug te zenden (conform wet koop op afstand, wat erop duid dat men wel degelijk onder het Nederlandse recht zou handelen), maar naar welk adres is onduidelijk. Indien het retouradres ook in Hong Kong zit kan dit een duur grapje worden.
- Men besteld de producten in Hong Kong, staat ergens in de voorwaarden.
- Men levert GEEN Nederlandse versie van de DS, maar US of Koreaanse versies.
- Men levert flashkaarten die geblokkeerd zijn door Nintendo.
- Men dekt zich in dat de kosten mogelijk hoger worden vanwege invoerrechten.
Kortom men dekt zich volledig in, echter je moet goed lezen. Men besteld in Hong Kong, of het bedrijf daar ook zit is echter de vraag, dat wordt niet expliciet vermeld, alleen dat de bestelling daar wordt geplaatst. Het kan zijn dat er nog een filiaaltje in Nederland zit. Men vermeld geen adres dus dat is niet na te gaan. Het niet vermelden van een adres is verplicht indien er een vooruitbetaling gedaan moet worden, het bedrijf is hoe dan ook in overtreding.
Voor de rest is het gewoon onbetrouwbare hap. Men beweert dat je recht hebt het product terug te zenden (conform wet koop op afstand, wat erop duid dat men wel degelijk onder het Nederlandse recht zou handelen), maar naar welk adres is onduidelijk. Indien het retouradres ook in Hong Kong zit kan dit een duur grapje worden.
Altijd erg vervelend als er geen goede contactinformatie bij een website staat. Ik koop eigenlijk alleen wat op websites als ik ze ook goed kan bereiken aan de hand van een telefoonnummer. Natuurlijk niet waterdicht maar meestal is dit wel een goede schifting. In ieder geval heel veel succes.
Oh BAAL Ik wilde dat ik dit forum eerder had gelezen! Wij hebben op 1 juni een Nintendo DSi XL besteld voor vaderdag en hebben vorige week maandag 7 juni het bericht gekregen dat de bestelling verzonden is. Ik lees nu dat er mensen zijn die wel degelijk hun bestelling binnen hebben gekregen maar ook mensen die tevergeefs al weken/maanden zitten te wachten en nog niets hebben. Ik hoop dat wij ook bij diegene horen die de spulletjes wel hebben gehad... Ook wij zijn afgegaan op de goedkopere prijzen en dat je geen verzendkosten hoeft te betalen Maar goed we gaan even duimen, anders gaan we er eind van de maand werk van maken.
En om anderen bij te vallen die al jaren via Internet bestellen en weinig problemen hebben ondervonden... dat hadden wij ook en aangezien de site bovenaan Google komt te staan als je de zoekopdracht Nintendo bestellen intikt... wie gaat er dan direct vanuit dat het niet klopt? Wij niet in ieder geval.... we gaan duimen, wie duimt er mee voor ons?
En om anderen bij te vallen die al jaren via Internet bestellen en weinig problemen hebben ondervonden... dat hadden wij ook en aangezien de site bovenaan Google komt te staan als je de zoekopdracht Nintendo bestellen intikt... wie gaat er dan direct vanuit dat het niet klopt? Wij niet in ieder geval.... we gaan duimen, wie duimt er mee voor ons?
@19Wendy79, ik hoop dat je de nintendo binnenkrijgt. We horen graag hoe het afloopt.
NOOIT uitgaan van de positie van een resultaat op een zoekopdracht alszijnde een graadmeter van de betrouwbaarheid. Zeker bij Google moet je opletten.19Wendy79 schreef:aangezien de site bovenaan Google komt te staan als je de zoekopdracht Nintendo bestellen intikt... wie gaat er dan direct vanuit dat het niet klopt?
Het heeft namelijk niets met elkaar te maken.
Vooral iemand die vaker online koopt zou dat moeten weten
Dan zijn onze bestellingen gelijk verzonden op 7 juni, t zou dan toch nog wel eens waar kunnen zijn het verhaal dat ze eerst wachten tot ze een bepaald aantal bestellingen hebben en dan in 1x alles verzenden vanuit "verwegistan"
.....maar ja, dat is ook weer info die niet van hun komt, ik duim met je mee wendy, laat even weten of je m binnenkrijg, doe ik t ook
.....maar ja, dat is ook weer info die niet van hun komt, ik duim met je mee wendy, laat even weten of je m binnenkrijg, doe ik t ook
@denike, zou kunnen, mogelijk interssant voor ze kostentechnisch. Lijkt me wel dat ze je daarvan op de hoogte brengen aangezien tijdigheid een belangrijke factor is (naast de prijs natuurlijk).
ik trakteer op gebak
Ze zijn vandaag binnengekomen, kids dolblij en wij ook natuurlijk.
Mocht iemand nog adres van leverancier willen, (inderdaad het pakket was verstuurd vanuit hongkong)
G.heikamp
18-D
Block 7
8 fuk lee street t.k.t.
Hong kong
ik hoop dat de anderen ook inmiddels hun spullen geleverd hebben gekregen
ik heb de nintendostunter wel gemailed dat ze deze info wel duidelijker dienen neer te zetten, weet niet of t veel helpt, maar goed
pfffffffffff pak van m n hart...voortaan kijk ik eerst wel 3x voor ik iets bestel bij een onbekende webwinkel
Ze zijn vandaag binnengekomen, kids dolblij en wij ook natuurlijk.
Mocht iemand nog adres van leverancier willen, (inderdaad het pakket was verstuurd vanuit hongkong)
G.heikamp
18-D
Block 7
8 fuk lee street t.k.t.
Hong kong
ik hoop dat de anderen ook inmiddels hun spullen geleverd hebben gekregen
ik heb de nintendostunter wel gemailed dat ze deze info wel duidelijker dienen neer te zetten, weet niet of t veel helpt, maar goed
pfffffffffff pak van m n hart...voortaan kijk ik eerst wel 3x voor ik iets bestel bij een onbekende webwinkel
-
Beste Lezers,
Een van u wees ons op dit forum, vandaar dat we graag even een reactie geven:
Zoals te lezen is op onze webshop zijn wij een buitenlands bedrijf (HK) gericht op de Nederlandse en Belgische markt. Wij versturen onze zending vanuit Hong Kong wat tevens de rede is van de levertijd van gemiddeld 7 - 10 werkdagen. Dit wordt ook aangegeven in de voorwaarden en bij de producten zelf. Echter kan deze levertijd overschreden worden wanneer een specifiek product tijdelijk niet op voorraad is en zodoende in backorder komt. Verder is deze levertijd mede afhankelijk van het afhandelingstermijn van de Nederlandse Douane. Maar in de meeste gevallen word bij iedereen de bestelling binnen 10 werkdagen geleverd, zoals ook te lezen op dit forum.
Mensen die graag een bewijs zouden willen dat de bestelling verstuurd is kunnen een trackingcode opvragen via de mail.
Verder zijn wij momenteel druk bezig om de informatie voorziening op onze website te verbeteren.
Kortom we maken waar wat we zeggen en dat is dat wij leveren na gemiddeld 7 – 10 werkdagen voor de goedkoopste prijs. Door die goedkoopste prijs duurt het dus iets langer, maar daar zijn we duidelijk over op de site.
Daar wij ons verder niet actief bezig houden met het bekijken van dit forum verzoeken wij mensen die nog verdere vragen hebben deze te stellen via [email protected]
Hopelijk geeft dit u meer duidelijkheid.
Met vriendelijke groet,
Nintendostunter.nl
Een van u wees ons op dit forum, vandaar dat we graag even een reactie geven:
Zoals te lezen is op onze webshop zijn wij een buitenlands bedrijf (HK) gericht op de Nederlandse en Belgische markt. Wij versturen onze zending vanuit Hong Kong wat tevens de rede is van de levertijd van gemiddeld 7 - 10 werkdagen. Dit wordt ook aangegeven in de voorwaarden en bij de producten zelf. Echter kan deze levertijd overschreden worden wanneer een specifiek product tijdelijk niet op voorraad is en zodoende in backorder komt. Verder is deze levertijd mede afhankelijk van het afhandelingstermijn van de Nederlandse Douane. Maar in de meeste gevallen word bij iedereen de bestelling binnen 10 werkdagen geleverd, zoals ook te lezen op dit forum.
Mensen die graag een bewijs zouden willen dat de bestelling verstuurd is kunnen een trackingcode opvragen via de mail.
Verder zijn wij momenteel druk bezig om de informatie voorziening op onze website te verbeteren.
Kortom we maken waar wat we zeggen en dat is dat wij leveren na gemiddeld 7 – 10 werkdagen voor de goedkoopste prijs. Door die goedkoopste prijs duurt het dus iets langer, maar daar zijn we duidelijk over op de site.
Daar wij ons verder niet actief bezig houden met het bekijken van dit forum verzoeken wij mensen die nog verdere vragen hebben deze te stellen via [email protected]
Hopelijk geeft dit u meer duidelijkheid.
Met vriendelijke groet,
Nintendostunter.nl
-
Dat werd 2 weken geleden ook al gezegd. Echter er staan nog altijd geen contactgegevens op de site. Als jullie het niet voor elkaar krijgen om in 2 weken tijd de website aan te passen, haal de website dan gewoon offline. Er staan in Nederland fikse boetes op, deze kunnen afhankelijk van de ernst oplopen tot € 74.000 per overtreding!Nintendostunter.nl schreef:Verder zijn wij momenteel druk bezig om de informatie voorziening op onze website te verbeteren.
Heeft weinig met verbeteren te maken, alle (waaronder de verplichte KvK) bedrijfsgegevens missen. Geen KvK, geen telefoonnummers, geen adres in Nederland. Ook in de algemene voorwaarden staat bij levertijd iets anders dan hier op het forum.Verlopig zou ik niemand aanraden hier iets te bestellen en vooruit te betalen, als er wat gebeurd heb je geen poot om op te staan ondanks de mooie woorden op dit forum.Nintendostunter.nl schreef: Verder zijn wij momenteel druk bezig om de informatie voorziening op onze website te verbeteren.
8.7 Levering door Nintendostunter vindt plaats met bekwame spoed doch tenminste binnen dertig (30) dagen na bestelling,