LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Publi Force

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Guardian72 »

hanedorp schreef:Hoe kunnen ze beweren dat PubliForce is opgegaan in Toptijdschriften.
(conspiracy mode)
Zou het niet mogelijk zijn dat dit een soort 'rookgordijn' is - dat als mensen klagen ze kunnen zeggen 'maar PF is overgenomen, sorry, administratief foutje'..
Diegenen die hun papieren niet controleren, of denken 'zal wel goed zijn' of 'het is niet zoveel' - daar zullen ze op rekenen.

Gezien de verhalen van zoveel verschillende mensen geloof ik niet meer dat het een foutje is, maar zeer mogelijk een bewuste actie. (/conspiracy mode)

Haribo
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2010 14:56

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Haribo »

IK kijg ook ongewenste post en wel 4x! Ik had mij opgegeven voor een autoblad! Wat krijg ik camera&computer! Je hoeft ze ook niet te bellen want ze nemen niet eens op! Walgelijk zooitje mischien kunnen we met zijn alle nog wat doen tegen deze oplichters? :twisted:

Dinky2
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 sep 2008 08:31

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Dinky2 »

Ik krijg ook een brief met in gebrekestelling.
Probeerde te bellen met het 0900 nummer (€0.80 p/min !!!!) maar na 10 minuten nog niets gehoord. Blijkt dat ze nooit opnemen, maar wel vangen met dat dure 0900 tel. nummer (riekt naar "makkelijk geld verdienen").
Ik had het blad "Dier", was wel aardig, niet bijzonder, maar toen ging het over naar "Horsimo" wat duidelijk op paarden is gericht. Nu heb ik niks met paarden en dat blad heeft maar 9 blz. (!) over andere dieren dan paarden van de totaal 64 pagina's, dus waardeloos. (een Gamma folder is boeiender).
Ik had al bij het blad Dier opgezegd (is nooit door hun bevestigd) maar er werd werd even €39.95 van een aut. incasso afgeboekt, dus dat heb ik even vrolijk gestoneerd (LET OP !! dit kan alleen maar binnen een bepaalde tijd !! Informeer bij je bank !).
Het blad "Horsimo" viel weer op de mat met een gebreke stelling van betaling met een dreiging dat er incassokosten opkomen. (tuurlijk..).
Nu ik alles lees hierover op het forum BETAAL IK DUS NIETS en stuur de nog komende bladen gewoon terug.
Ik had op tijd opgezegd en meerdere mailtjes gestuurd, maar natuurlijk nooit een reactie. (als zij niet reageren op mijn brieven/mailtjes, reageer ik ook niet met betalen, simpel toch?)
De wet zegt wel dat de bewijslast van de opzeggingbrief bij de geabonneerde ligt, maar de wet zegt ook dat wijzigingen in prijsverhogingen een reden kan zijn voor directe opzegging en dat ze dat van te voren moeten berichten naar alle klanten over een prijsverhoging en niet stilletjes afboeken.
Ik ben helemaal klaar met Publi Force, laat ze maar komen, ik lust ze rauw !
Wie heeft nog tips voor dat gespuis ?

mriet
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2010 22:12

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door mriet »

Ook wij hadden een abo op "Automaand" en onze zoon op "Darts" van Publi Force.
Beide bladen passen niet meer in het concept en de prijs is nu meer dan verdubbeld. Wij hebben al maanden geen blad gehad, terwijl we het Camerablad zouden krijgen en daarna een blad naar keuze (we wilden Moestuin) en onze zoon heeft nu één keer het Camera & Computer blad gehad (waardeloze inhoud).
Telefonisch niet bereikbaar en opzeggen moet aangetekend.
Echt belachelijk.
Kan dit zo maar?????

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Nee - dit kan niet zomaar.
Ten eerste kan men niet ongevraagd blad X sturen, als u blad Y wilde hebben.
Die vraag moeten ze aan u voorleggen, en u kunt dan kiezen accoord of niet accoord. Bij niet accoord word het contract / abonnement dan ontbonden. (of er recht op teruggaaf ontstaat, weet ik eerlijk gezegd niet).

Dan, bij een zodanige prijsverhoging (van 20 naar 40 euro) moet men u ook de mogelijkheid bieden kosteloos van het abonnement af te komen.

Daarnaast de vraag: Heeft u toestemming gegeven voor automatische incasso?
Zo nee - storneren en blokkeren.
Zo ja - wijs ze op de wet - en gebied ze het terug te betalen en het abonnement te ontbinden wegens zware wijziging in prijs.

Wat voor naam er ook aan hangt (publiforce, vanatotz, toptijdschriften) - de regels zijn duidelijk.

En, als u publiforce gemachtigd zou hebben, betekent dit niet dat een ander bedrijf deze machtiging zomaar over kan nemen. Dit zou zelfs fraude kunnen zijn met incassomachtigingen (of eigenlijk met de incassovergunning)

Aura
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2010 09:13

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Aura »

Ook ik kwam niet van het abonnement voor Puzzelvriend af, maar nadat ik onderstaande email heb gestuurd naar [email protected] en [email protected] kreeg ik vandaag tot mijn grote verrassing een email terug waarin stond "Hierbij bevestig ik de opzegging op het blad Puzzelvriend per september 2010". Ben dus superblij dat ik eindelijk van Publi Force af ben!!!

Dit is mijn email geweest (voel je vrij om deze ook te gebruiken):

Geachte mevrouw de Wit, heer/mevrouw C. van Dijk,

Bij deze zeg ik mijn lidmaatschap per direct op voor Puzzelvriend.
Mijn klantnummer is <...>.

Vorige maand heb ik ook al een email gestuurd om mijn lidmaatschap op te zeggen.
Helaas kreeg ik toen het antwoord dat dit alleen via een aangetekende brief kon worden opgezegd.

Echter is er sinds 1 januari 2010 een nieuw wetsartikel: Burgerlijk Wetboek 6, art.267 waarin het volgende staat te lezen:

"De ontbinding vindt plaats door een schriftelijke verklaring van de daartoe gerechtigde. Indien de overeenkomst langs elektronische weg is totstand gekomen, kan deze tevens door een langs elektronische weg uitgebrachte verklaring worden ontbonden. Artikel 227a lid 1 is van overeenkomstige toepassing."

Aangezien ik het contract met Puzzelvriend via elektronische weg ben aangegaan, beëindig ik het ook weer door middel van deze email.


Graag ontvang ik van u een bevestiging dat mijn lidmaatschap bij deze is beëindigd.

Meijke
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2010 17:31

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Meijke »

Ik was lid van Dogmazine voor 17,50 per maand. Nu is dat zonder dat ik hiervan op de hoogte ben gesteld veranderd in Horsimo voor 39,95 per maand. Heb al een aantal mails gestuurd, maar daar wordt niet op gereageerd. Bellen kost 0,80 cent per minuut en heb al op meerdere forums gelezen dat niet word opgenomen dus begin ik hier niet aan. In het blad staat dat ik alleen schriftelijk aangetekend kan opzeggen. Dit is een postbusnummer...en kost mij natuurlijk ook nog 7 euro.
Ik weet nu even niet meer wat ik moet doen. Ik heb de mail en emailadressen van het vorige bericht van Aura overgenomen (aangepast naar eigen gegevens) en ben erg benieuwd of ik een reactie krijg...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Meijke schreef:Ik was lid van Dogmazine voor 17,50 per maand. Nu is dat zonder dat ik hiervan op de hoogte ben gesteld veranderd in Horsimo voor 39,95 per maand.
Ik neem voor het gemak aan (als ik verhalen van anderen lees) dat het een bedrag per JAAR is?

MonkeyBusiness
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2010 23:13

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door MonkeyBusiness »

Bedankt Aura !

ik heb een aangepaste versie van jouw mailtje gestuurd en tot mijn verbazing kreeg ik vandaag (binnen een dag antwoord) een mailtje dat mijn abonnement opgezegd is, Gelukkig !!
Ik had wel al in januari en februari 2010 gewone brieven gestuurd en in juni 2010 een aangetekende brief.
Ik hou nog even een slag om de arm, wacht nog even af, of het echt zo is, misschien dat de juli versie al onderweg is, maar dan zou het in augustus toch moeten stoppen ......
Dus mensen vermeldt het wetsvoorstel in je brief of mail, wie weet helpt het bij jullie ook (zie het bericht van Aura van 3 juli).

Meijke
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2010 17:31

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Meijke »

excuses ja per JAAR bedoelde ik natuurlijk!

pemvandepar
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jul 2010 22:03

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door pemvandepar »

ik heb ook het zelfde probleem. ik heb in september 2009 een abonnement afgesloten en ik dacht voor een jaar voor 9,95. de rede dat ik het denk is dat tot mijn grote verbazing nergens een bevestiging kan vinden terwijl ik altijd alles netjes bewaar. stom van mij of ik heb het nooit gehad. mijn vraag is dan, hebben mensen wel zo'n bevestiging? en hebben meer mensen sinds september 2009 een abonnement van dezelfde aanbieding misschien 9,95? ik zou graag hier een kopie van willen zodat ik dat eens na kan lezen en heb ik misschien toch iets in handen.

in ieder geval vind ik de prijsstijging veel te hoog ook al was dit voor een half jaar want dat zou 19,90 voor een jaar moeten zijn. dat is het dubbele en ik weet heel goed nog dat ze zo goedkoop waren omdat je alleen de verzendkosten hoefde te betalen.

ook heb ik het blad 2 maanden niet gehad en nu kreeg ik hem opeens wel met zo'n dreigbrief erbij terwijl ik het in maart heb op gezegd.

antwoord op mijn e-mail (!):
Geachte mevrouw ****

Hierbij bevestig uw opzegging op het blad Thuisleven per direct.

Heeft u inmiddels het bedrag van 39,95 euro laten storneren, dit is ten onrechte geincasseerd.
Met vriendelijke groet,

Astrid de Wit
Ledenadministratie

ik heb nogmaals vorige week een nieuwe mail gestuurd.

ik heb dus geen idee wat mijn rechten zijn en ik heb eigenlijk weinig zin in problemen dus ik zit er aan te denken toch maar te betalen terwijl ik me wel belazerd voel.

hanedorp
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 jan 2009 23:43

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door hanedorp »

Beste pemvandepar.
Als ik goed gelezen heb, is je opzegging toch bevestigd?
Wat is dan het probleem?
In ieder geval niets betalen: Niets Niets Niets.
Het is een grote administratieve chaos bij dit bedrijf.
Ze speculeren erop, dat mensen bang worden en dan toch maar betalen.
Lees alle voorgaande reacties nog eens door, waaruit blijkt dat je niet de enige bent die ellende heeft met dit bedrijf.
Mvg.

hansvanlieshout
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2010 14:14

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door hansvanlieshout »

Een zekere Ria heb ik gemailed, werkzaam bij de administratie. Omdat ik een tijd geleden moestuin voor een jaar kado heb gekregen hoefde ik volgens haar niet aangetekend op te zeggen.Desondanks moest ik weer voor een jaar betalen.Ik heb weer betaald (euro 39.95). Ik zou dit bedrag terug krijgen, volgens haar. (zij had een opdracht daartoe verstuurd) Tot nu toe heb ik nog niets ontvangen (alweer een maand geleden)

tikus
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2005 20:22

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door tikus »

Publi Force is overgegaan in toptijdschriften.nl.

Gelukkig heb ik het gewone telefoonnummer van de klantenservice gekregen.

010-4090099 klantenservice van Toptijdschrift. Optie 5 kiezen wanneer je een medewerker wilt spreken.

Wij hadden het blad Dier wat zomaar omgezet is naar een abonnement op Horsimo. Hier waren wij het niet mee eens en ik heb ze gebeld, dat ik dan liever een ander tijdschrift wilde kiezen. En ze deden niet moeilijk en het abonnement is omgezet naar Computer en Foto voor de lopende periode en ik heb via mail opgezegd en hopelijk krijg ik net zoals meer mensen die dit gedaan hebben morgen een bevestiging per email daarvan.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Guardian72 »

tikus schreef:Publi Force is overgegaan in toptijdschriften.nl.
Maar houd dat in dat ze:
* abonnementen opnieuw, nog voor einde looptijd, mogen incasseren?
* dat ze zomaar incasseren, ook bij mensen die hiervoor geen machtiging hebben gegeven?
* dat ze het abonnementsgeld mogen verdubbelen, zonder kennisgeving vooraf (strijdig met de wet!)?
* dat ze machtigingen aan bedrijf A (publiforce) afgegeven, zich mogen toe eigenen? Men is met toptijdschriften toch bedrijf B?

Dus, opgegaan in, overgenomen door - is allemaal leuk en aardig - maar absoluut GEEN reden om maar te stelen, de wet te overtreden, en mensen te belazeren.
Toch?

Wim Benimar
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2010 15:26

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Wim Benimar »

Blad Viva Espana - Temperament
Uitgever Publi force- Top tijdschriften met zelfde bankrekening:
rek.nr. Fortis 2448 22263

Werkwijze uitgever is laakbaar.
Abonnement is meer dan verbubbeld
Inhoud is 30% dunner
Alle e-mail adressen zijn geblokkerd voor het ontvangen van mails
Het telefoonnummer kost 0,80 pm minuut en laat je wachten.
Nummer mei 2009 vermeldde Schriftelijk opzeggen en vanaf juni 2009 is er eenzijdig AANGETEKEND van gemaakt ( kosten euro 7/--)
In april is het blad overgegaan van Publi Force naar Top tijdschriften en het abonnement verhoogd van 19,95 naar 39,95. ECHTER het bankrekeningnummer dat ze in de colofon vermelden is dezelfde gebleven.
Zoeken eens op google: Publi Force klachten. Bij Tros Rader kan je lezen dat deze uitgever er bij meer bladen dubieuze praktijken op na houdt.
Wat kunnen abonnees doen die hun abonnement willen beeindigen?
-Gewoon schriftelijk opzeggen en vragen om een bevestiging.
Aan: Viva Espana
Postbus 63
2900 AB Capelle ad IJssel
-De eigen bank opdracht geven dat er niets geïncasseerd mag worden van rek.nr. Fortis 2448 22263
-Vanaf 1 november de bankafrekening in de gaten houden of er geïncasseerd is. Ze zouden een ander dan het geblokkeerde nummer kunnen gebruiken. Vervolgens de bank opdracht geven het geïncasseerde bedrag te laten terugboeken ( storneren).
Wanneer je toch weer een nummer toegezonden krijgt: Niet openen een sticker erop plakken en ongefrankeerd terugsturen.

Ellun
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2010 13:55

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Ellun »

De DOGMAgazine…Dit leek mij een interessant blad en heb het dus voor mijn verjaardag gevraagd. Na een jaar heb ik besloten dat ik dit blad wel wou blijven ontvangen, dus heb ik het op mijn naam overgezet. Netjes in april 2009 betaald voor een jaar.

Afgelopen september krijg ik een brief met de mededeling dat de DOGMAgazine is overgenomen door gratisblad.nl, dat het nu een maandblad is (eerder per 2 maand) en dat het nu 19,95 kost. Ook een nieuw exemplaar zat bijgesloten, van augustus (het was toen al 16 september).

Ik heb dat blad gelezen en vond het een grote achteruitgang! Heel commercieel en totaal niet wat ik zocht/zoek in een hondenblad! Ik had dus al een tekst geschreven die ik naar de redactie toe wou sturen, ter verbetering van het blad. Maar ik dacht: ik wacht nog een nummer af om te kijken of die anders is… Ik heb toch nog tot april om te bedenken of ik het eventueel op ga zeggen…

Maar het septembernummer heb ik nooit gezien…
Inmiddels was het geld wel afgeschreven, terwijl ik in april nog voor een jaar had betaald. Dus ik ben naar de bank gegaan en heb het laten terugstorten. Vervolgens naar alle (6) mailadressen die ik kon vinden gemaild met mijn verhaal en dat ik wou opzeggen… Ik kreeg welgeteld één mail terug met de opmerking dat je alleen schriftelijk en aangetekend kon opzeggen (wat ik inmiddels zelf ook had gevonden).

Ik heb toen (in oktober) een aangetekende brief weg gestuurd, wederom met mijn verhaal en dat ik wou opzeggen. Ik heb hier niks van terug gehoord, maar kreeg nog wel het blad. Dus ik dacht: ze laten het tot april doorlopen…

Nu kom ik vandaag thuis… DOGMAgazine op de mat… met een brief van ingebrekestelling. Ik had niet betaald! Ze hadden verschillende herinneringen gestuurd (???) en ik moet nu binnen 5 dagen betalen of ze laten het via een incassobureau lopen. De kosten hiervan zullen dan aan mij worden doorberekend!
Voor vragen kan van Ma-Vr tussen 8.30 en 17.30 contact worden opgenomen. Ik heb dus direct om 17.00 de telefoon gepakt.. (ook nog eens 0,80 p/m!!!)Heb vier keer geprobeerd te bellen…. Maar je raad het al: geen gehoor!

Ik zal maar afwachten hoe dit gaat aflopen…

(Dit was al een eerder getyped bericht... Dan hoef ik niet alles nog een keer over te typen)

Inmiddels is het blad al overgegaan in Dier... Dat was 2 keer...
En nu heb ik 5 keer Horsimo ontvangen... Wat moet ik met PAARDEN????
Ik dacht: ff in de gaten houden of er ook wordt afgeschreven...

En JA hoor... gisteren is weer een abonnementsbedrag afgeschreven...
Ik wordt hier ECHT ziek van! Neem NOOIT weer een abonnement op een blad! BAH!
Straks maar eens ff bellen met de bank of ze die afschrijving terug kunnen draaien...............

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ellun schreef: Inmiddels is het blad al overgegaan in Dier... Dat was 2 keer...
En nu heb ik 5 keer Horsimo ontvangen... Wat moet ik met PAARDEN????
Ik dacht: ff in de gaten houden of er ook wordt afgeschreven...

En JA hoor... gisteren is weer een abonnementsbedrag afgeschreven...
Ik wordt hier ECHT ziek van! Neem NOOIT weer een abonnement op een blad! BAH!
Straks maar eens ff bellen met de bank of ze die afschrijving terug kunnen draaien...............
Vergeet ook niet een selectieve blokkade op de rekening te laten aanbrengen.

Heb je het verzendbewijs van de aangetekende brief nog?
Dan kunnen ze je niets maken.

En daarbij - de diverse topics over deze 'uitgever' mogen duidelijk zijn - men handelt absoluut niet koosjer.

MonkeyBusiness
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2010 23:13

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door MonkeyBusiness »

Mensen, vandaag (17/7) stond in de vragenrubriek van het AD het onderwerp Publiforce. In het kort samengevat :
Publiforce staat op het Fraudemeldpunt van het Steunpunt Aquisitiefraude en dit wordt gesteund door het Ministerie van Justitie, het MKB en VNO.
Consuwijzer, het overheidsloket voor klachten van konsumenten, is zeer geinteresseerd in Uw klachten. Ga naar www.Consuwijzer.nl voor een kontaktformulier over klachten betreffende Publiforce, of bel 088 0707070.
Mijdt dit bedrijf met zijn gratis bladen.
Dus :
Hoe meer mensen hun klachten sturen, hoe meer kans er is dat er iets tegen dit bedrijf wordt ondernomen. Als het bij mij nog steeds niet goed gaat, zal ik een kontaktformulier invullen.

Aura
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2010 09:13

Re: Publi Force

Ongelezen bericht door Aura »

MonkeyBusiness, dit is zeer goed nieuws! Geeft aan dat er misschien eindelijk iets gaat gebeuren met dit zeer vervelende bedrijf.

Gesloten