Ter info:
We hebben rekeningen (spaar en betaal) bij 3 banken lopen, bij alledrie internetbankieren en bij alledrie kunnen we desgewenst, tegen betaling, nog "oude" bankafschriften op papier krijgen, teruggaand tot 2005
Per bank verschilt de service idd nogal.
Bij de Rabo krijgen we, ondanks internetbankieren, ook nog eens per maand een papieren afschrift (ik vergeet het steeds af te zeggen dus nu net gedaan). De ABN-AMRO deed dat ook trouw elke maand maar is er sinds kort "om milieutechnische" (lees geldtechnische) redenen mee stopt maar van de RABO valt het nog steeds braaf elke maand op de mat.
Bron: http://www.abnamro.nl :
De grote hoeveelheid papier die nodig is voor papieren afschriften zorgt voor een belasting op het milieu. Afschriften printen en versturen brengt ook hoge kosten met zich mee. De laatste jaren zijn er verschillende goede alternatieven zoals digitale afschriften ontwikkeld. Daarom is besloten om te stoppen met het versturen van papieren afschriften.
wellicht dat er verschillen zijn mbt zakelijke rekeningen
Bron: http://www.rabobank.nl/particulieren/kl ... ft_ontvang:
Ja, dat kan. Als u internetbankiert, krijgt u uw rekeningafschriften eenmaal per maand in de brievenbus. Vaker is niet mogelijk. Heeft u helemaal geen behoefte aan papieren afschriften? Dan kunt u kiezen voor het Digitaal Rekeningafschrift: gemakkelijk, overzichtelijk en geen papieren rompslomp. Bent u voldoende geïnformeerd door de rekeninginformatie binnen Rabo Internetbankieren en wilt u helemaal geen afschriften meer ontvangen, dan kunt u dit aangeven bij uw eigen Rabobank. De toezending van uw rekeningafschriften wordt dan stopgezet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SNS:u bent verplicht om 1 keer per week uw saldo op te vrage
-
Re: SNS:u bent verplicht om 1 keer per week uw saldo op te vrage
CB: Mijn vrouw telebankiert niet bij de Rabobank, op haar rekening komen 2 transacties voor per maand, ze krijgt dan ook een maandafschrift en daarvoor wordt € 0,69 "Kosten rekeningafschrift papier" berekend.
Misschien heeft RABO bank regionaal een verschillend beleid. Mijn moeder bankiert bij de RABO Bank regio Schiphol en zij betaaldt dus geen kosten voor de papieren afschriften.
Ik zou zeggen ga eens informeren bij de RABO Bank van je vrouw, waarom zij wel kosten moet betalen..
Ik zou zeggen ga eens informeren bij de RABO Bank van je vrouw, waarom zij wel kosten moet betalen..
-
CB schreef:Helaas courier weer fout.CB: Het is bij de Rabobank van tweeën één: Ofwel je kiest voor telebankieren en je print je eigen afschriften, ofwel je vraagt om toezending en daar brengt de Rabobank elke maand kosten voor in rekening, € 0,69 of zoiets.
Mijn moeder telebankiert en krijgt per 2 weken afschriften via de post. Ik heb geen maandelijkse kosten kunnen vinden op haar overzichten (ja ik heb een machtiging en kan het dus nakijken). Ik zal nog even navragen of mijn moeder de kosten maandelijks aan de balie op het kantoor contant betaaldt, maar ik dacht het niet hoor.
Het lijkt me beter dat je stopt met je "of zoiets" veronderstellingen.
Zoek dat maar eens na, want zowel de website als de helpdesk van SNS hebben mij onlangs beiden verteld dat het niet mogelijk is bankafschriften te ontvangen als je gebruik maakt van internetbankieren, of je nou betaalt of niet. Wel zeiden ze dat ze van plan waren deze dienst in de toekomst weer in te voeren. (of heb je het niet meer over de SNS?)
CB: In de eerste plaats maak ik me er niet zo druk over en mijn vrouw al helemaal niet, maar het is inderdaad juist dat iedere zelfstandige Rabobank dat helemaal zelf kan bepalen.
Maar voor jouw- en mijn orientatie (en ik hoop dat TS er ook iets aan heeft) heb ik het nagevraagd en het blijkt dat we een Rabobasisrekening hebben met een gratis pinpasje en met dat pasje kunnen we ook alleen pinnen bij een Rabogeldautomaat. En het antwoord was dan ook: "Ja meneer u mag er hedentendage niet van uitgaan dat een bank zijn diensten helemaal gratis verleent, de tijd van de postgiro is echt voorbij".
Helder dus, ik heb ook begrepen dat Rabo ingaande dit jaar 4 verschillende betaalpakketten gaat "uitrollen", dat het dan ook afgelopen is met de gratis Rabopinpas. Dat wordt dus een Rabopas geschikt voor alle banken in het meest goedkope pakket en dan zou het landelijk ook afgelopen zijn met die periodieke kosten voor een afschrift. Wij wachten dus rustig af welke berichten er ons van de kant van de Rabobank bereiken, maar dat hun oogmerk is de "zaak" verder te stroomlijnen lijkt wel duidelijk.
Maar voor jouw- en mijn orientatie (en ik hoop dat TS er ook iets aan heeft) heb ik het nagevraagd en het blijkt dat we een Rabobasisrekening hebben met een gratis pinpasje en met dat pasje kunnen we ook alleen pinnen bij een Rabogeldautomaat. En het antwoord was dan ook: "Ja meneer u mag er hedentendage niet van uitgaan dat een bank zijn diensten helemaal gratis verleent, de tijd van de postgiro is echt voorbij".
Helder dus, ik heb ook begrepen dat Rabo ingaande dit jaar 4 verschillende betaalpakketten gaat "uitrollen", dat het dan ook afgelopen is met de gratis Rabopinpas. Dat wordt dus een Rabopas geschikt voor alle banken in het meest goedkope pakket en dan zou het landelijk ook afgelopen zijn met die periodieke kosten voor een afschrift. Wij wachten dus rustig af welke berichten er ons van de kant van de Rabobank bereiken, maar dat hun oogmerk is de "zaak" verder te stroomlijnen lijkt wel duidelijk.
-
Wij hebben beide internetbankieren, maar krijgen elke 4 a 5 week een afschrift van onze betaalrekening. Voor bepaalde rekeningen gebruiken wij overschrijvingskaarten:KPN, Ziggo dat doen we om de zogenoemde acceptgirokosten niet te betalen. De enige andere optie is dan automatische incasso, maar dat mag helemaal niet. Ze zijn bij KPN wel heel hardleers wat de acceptgirokosten betreft, bij elke volgende rekening zetten ze gewoon de acceptgirokosten van de vorige rekening er weer bij op. Normaal betalen wij via internetbankieren, maar KPN zegt dat zulke betalingen bij hun niet zichtbaar zijn.
De ene week kijk vaker op de site voor mijn saldo, maar soms kijk ik ook helemaal niet. Wij vragen nooit ons saldo op via de girofoon.
Ik vindt het maar vreemd dat de SNS bank haar klanten verplicht om 1 keer per week het saldo op te vragen. Als ik jou was zou ik overstappen naar een andere bank.
De ene week kijk vaker op de site voor mijn saldo, maar soms kijk ik ook helemaal niet. Wij vragen nooit ons saldo op via de girofoon.
Ik vindt het maar vreemd dat de SNS bank haar klanten verplicht om 1 keer per week het saldo op te vragen. Als ik jou was zou ik overstappen naar een andere bank.