ergensanders schreef:Hallo,
Ik was lid van de Darts4U, nu is die uitgever over de kop en krijg ik ineens van Toptijdschriften.nl een rekening.
Ook zeggen ze dat het blad niet meer bestaat maar of ik wel ff wil betalen.
Ook krijg ik ineens een ander blad waar ik niet om heb gevraagd.
Wat kan ik doen.
Groetjes
Simpel.
Gewoon niets.
1) je had je opgegeven voor blad A (Darts4U).
2) Blad bestaat niet meer
3) ze sturen je ongevraagd iets anders toe
Als een uitgever ophoud, kan je er van uitgaan dat het blad dat ook doet.
Als een andere uitgever een ander blad aan jou kwijt wil, dan moet hij jou daarvan op de hoogte stellen, en omdat dit een wijziging in voorwaarden(en kosten) betekent, ook gelijk de optie bieden om het per direct te laten stoppen.
Van alle verhalen van slachtoffers van deze bende is het hetzelfde - men doet maar wat, en communiceert niet.
Bewaar wel alle brieven. Mocht je wel actie willen ondernemen zou je een mail kunnen sturen waarin je de volgende zaken meldt:
* abonnement bij uitgever X afgesloten op Blad A (Bij publiforce op darts4u)
* Blad bestaat niet meer, dus verplichting / abonnement ook niet
* Je hebt niet blad B besteld, en al helemaal niet bij uitgeverij Y
* Het andere blad word jou dus ongevraagd toegezonden, en daarom ben jij niet betaalplichtig.
* Eis dat ze stoppen met hun rekeningen, en toezenden ongewenste reclame
Dan: Controleer je bank(afschriften).
Ze hebben er een handje van te frauderen met incasso, en gewoon willekeurig bedragen af te schrijven. (Zie de diverse topics).
Mocht dat bij jou het geval zijn, ga (persoonlijk) naar de bank, laat het storneren (terugboeken) en vraag om een selectieve blokkade op de rekening van de uitgever, vanwege fraude met incasso.
Verwijs de bank eventueel naar dit forum (of elk ander consumentenforum, waar dezelfde figuren ook wel bekend zijn)