LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen met de bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
judith1980

Re: problemen met de bank

Ongelezen bericht door judith1980 »

Dat klopt.
De Rabo heeft geen antwoord gegeven.
Ze kunnen het geld niet vinden, ondanks de bewijzen.
Men reageert niet met een tegemoetkoming, tot het onderzoek is afgerond, men stuurt mij met lege handen terug naar huis, en ik maar bellen naar de schuldeisers.
Ik snap best dat als een bank niets kan vinden men ook niet zomaar geld gaat geven, maar als alle bewijzen er liggen, moet ik het dan daar bij laten?

judith1980

De Rabobank heeft vrijdag 13-8 bevestigd dat ze d.m.v. bewijs aan mijn kant 2068,18 terug gevonden hebben.
Dit waren 2 bedragen van 1034,09 gestort door UWV op 2 en 4 augustus.
Dit is door een fout van de Rabobank ergens anders naar toe gestort.
Men heeft bevestigd dit zo snel mogelijk op mijn rekening te storten.
Vandaag 17-8 is het nog steeds niet op mijn rekening gestort.
Ik vroeg me af wat de Rabobank nu aan rente per dag hier aan verdient?
Kan ik die rente op eisen?
De 4500,- heeft men nog steeds niet terug gevonden.

VENCO dropje

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Het lijkt mij logisch dat Rabobank je rekening valuteert (= valutadatum = rentedatum) op 2 / 4 augustus voor de betrefferende bij (credit) boekingen. Daarmee geniet jij van je rente.

Let wel...als dit een Rabo betaalrekening is krijg je waarschijnlijk geen credit rente (de meeste banken muv ASN Bank geven geen credit rente op een betaalrekening). Geef aan Rabobank dan door dat je dit geld anders al lang op een spaarrekening had overgeboekt en dus wel degelijke credit rente hebt gemist.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mischien iets simpeler.

UWV stelt dat het betaald is.
UWV bewijst dat het betaald is.
maar geld is niet binnen.

Verzoek dan UWV om (als opdrachtgever) bij de bank een officiele klacht in te dienen - danwel een officieel verzoek tot onderzoek.
Want, degene die een storting doet, is in principe eigenaar van het geld totdat het goed terecht is - en een organisatie als het UWV heeft mischien iets meer gewicht dan u dat zelf heeft.

gabla

Ongelezen bericht door gabla »

Ten eerste: wat voor bewijs had je? want een bevestiging van de bank waar de rekening van uvw beheerd wordt kan op meerdere manieren zijn. Indien het een fysiek bewijs is van de afschrijvingen van de rekening kan je het bewijs noemen.

Ten tweede: Je zegt op het eind dat er geld terug gevonden is wat door de rabo naar een verkeerdrekeningnummer is overgeschreven. Dit vind ik een vaag iets, Omdat een overboeking een combinatie moet hebben tussen naam en rekening.

Ten derde: Heb je toevallig een blokkering op de rekening voor hogere bedragen dat er een beslaglegging ligt voor een bepaald bedrag? of mischien wordt het bedrag terug gekaatst naar rekening van uwv.

Als je hier op kan antwoorden dan ben ik benieuwd.

judith1980

Ik kan morgen inderdaad het UWV vragen of ze een officiele klacht kunnen indienen.
Maar wordt deze ook serieus genomen?

het bewijs wat ik van UWV heb ontvangen (fysiek) is dat het van de bank van UWV is afgeschreven en op mijn rekening is gestort afschrift van die bank.
De Rabobank heeft het bedrag gevonden door te zoeken op het rekeningnummer waarmee het bedrag gestort is.
Dus waarom het niet naar mijn rekening is doorgekoppeld.
Mijn betaalrekening klopte helemaal, het lijkt wel of iemand daar alles nog handmatig aan het doen is.
Nu probeert men datzelfde met het andere bedrag.
Echter is door de persoon van de rechtbank al een onderzoek geweest waardoor de rabobank tijdelijk mijn rekening had geblokkeerd voor alle inkomende bedragen.
Die blokkering is inmiddels al een maand weer opgeheven dus allerlei bedragen kunnen weer op de rekening gestort worden.
Vandaag contact met de Rabobank gehad, men probeert vandaag het bedrag op mijn rekening bij te schrijven, maar dat vertelde ze gisteren ook al.

propperdeplop

Ongelezen bericht door propperdeplop »

Ach ja, de Rabobank.

Kijk maar eens even hier. Kun je zien wat voor leuke connecties deze bank heeft.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

het bewijs wat ik van UWV heb ontvangen (fysiek) is dat het van de bank van UWV is afgeschreven en op mijn rekening is gestort afschrift van die bank.
Echter is door de persoon van de rechtbank al een onderzoek geweest waardoor de rabobank tijdelijk mijn rekening had geblokkeerd voor alle inkomende bedragen.
Het verhaal van TS is vanaf begin af niet volledig en eerlijk er komen steeds meer feitjes op tafel. Als een rekening geblokkeerd is kan de verwerkingscentrale het niet verwerken en wordt het teruggeboekt naar de opdrachtgever(UWV) met een vermelding als rekening niet actief of geblokkeerd. Ik heb in mijn loopbaan bij de rabobank verschillende blokkeringscodes ingebracht echter een crediteringsblokkade nooit gebruikt, wel incasso blokkades e,d, .Ik begrijp dat TS hier geen openheid van zaken wil geven rechtzaak enzo maar door een onvolledig topic te starten worden de feiten eigenlijk verdraaid en worden verkeerde vermoedelijke schuldigen aangewezen.

gr Henk

judith1980

Henk, deze feitjes komen allemaal van de Rabobank af.
Men zegt van alles, ook dat ze de rekening geblokkeerd hebben voor het zoeken naar geld, maar al gedeblokkeerd hebben lang voor uwv 2 maal 1034,09 stortte.
De bank heeft nu een week beweerd het geld (2068,18) gevonden te hebben, maar ik heb het nog niet op mijn rekening dat schijnt heel moeilijk te zijn.
Ik ben er nu achter dat er drie instanties UWV/Zorg en zekerheid en belastingdienst geld naar mijn rekening hebben over gemaakt en het wordt niet op mijn rekening gezet.
Ik kan je ook vertellen dat er twee instanties zijn die het geld proberen terug te halen.
Nadat ik ze gebeld heb of het mogelijk was dat zij een officiele klacht kunnen maken, en wat zij verder kunnen proberen.
Als jij zoiets zou meemaken weet je van gekheid niet hoe je een ts moet beginnen laat staan wat je er allemaal moet zetten.
En steeds maar een rabofoon bellen met de hoop dat je geld er op sta, en dan bellen om te vragen waar het blijft.
Deze week hebben ze 3 keer gezegd we doen er alles aan om het vandaag er op te zetten.
Henk dit is het hele verhaal, een bank is machtig.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik denk dat je dit topic beter helemaal niet had moeten starten,
omdat a: een advocaat er mee bezig is en b er iets speelt met de rechtbank.
c; je geld tegoed hebt, en er instanties geld van je willen etc.
Omdat je wat ik begrijp die zaken niet wil/kan , of misschien wel gezegd niet mag openbaren kan er geen objectief oordeel op dit forum gegeven worden.
Hel blijft gissen daar de werkelijke feiten en oorzaken niet bekend zijn.
Zoals je veel hoort hangende het onderzoek kunnen we en mogen we geen uitspraken doen.
Ik denk dat deze zaak daar ook bij hoort.Dit verhaal is maar een klein onderdeel van wat er zich werkelijk afspeelt heb ik zo het vermoeden.
Succes met het vinden van een oplossing en hopelijk komt alles na een tijdje weer goed.

gr Henk

judith1980

Dank je wel voor het suc6.
Ik had het als eerste geplaatst om te kijken of men hier ook over mee kon praten.
Mensen die dit ook hadden meegemaakt.
Vanaf juni heb ik het in de doofpot gehouden, juist omdat er een advocaat en rechtbank mee bezig zijn, maar die krijgen ook niets los, en de rekeningen stapelen op.
Daarnaast heeft zelfs de Rabobank mij gevraagd dit topic te verwijderen, en mij is het juist om een andere weg te zoeken dan de normale weg.
Geld kan niet zomaar spoorloos zijn.

Vivre

Ongelezen bericht door Vivre »

Ik vind het goed van je dat je het wel op de site zet! Rabo heeft het niet voor niets "goed" in deze tijd.
Eerder heb ik er ook al iets over geprobeerd te schrijven, maar door reacties van anderen heb ik de moed maar weer opgegeven er een open discussie van te maken.
Ik geloof in wat je zegt en weet uit eigen ervaring dat het daar stinkt!

Willy.T

Ongelezen bericht door Willy.T »

Vivre schreef:Ik vind het goed van je dat je het wel op de site zet! Rabo heeft het niet voor niets "goed" in deze tijd.
Eerder heb ik er ook al iets over geprobeerd te schrijven, maar door reacties van anderen heb ik de moed maar weer opgegeven er een open discussie van te maken.
Ik geloof in wat je zegt en weet uit eigen ervaring dat het daar stinkt!
Volgens mij speelt hier ook het gevoel van machteloosheid mee en dat kan zwaar wegen als er geen fatsoenlijke oplossing/antwoord komt. Je moet ergens heen met je verhaal en steun kun je altijd gebruiken in een moeilijke situatie.
Laat Rabobank maar vragen dit topic te verwijderen. Dat zal je doen als alles is opgelost denk ik.

judith1980

Het is inderdaad een gevoel van machteloosheid en dat mensen met tips komen waarmee ik verder kan.
De Rabobank heeft mij dinsdag gebeld dat er geld aan komt dat zou morgen door mij opgehaald kunnen worden.
Het wordt niet op mijn rekening gezet.
Het is de helft van wat ik hoor terug krijgen, de andere helft zijn ze nog zoek.
Maar het is een begin.

manus-1

Ongelezen bericht door manus-1 »

Vandaar dat ze zo veel winst maken :mrgreen:

Lianne@home

Ongelezen bericht door Lianne@home »

Rabobank maakt meer kapot dan je lief is :cry:

Lianne@home

Ongelezen bericht door Lianne@home »

judith1980 schreef: Daarnaast heeft zelfs de Rabobank mij gevraagd dit topic te verwijderen, en mij is het juist om een andere weg te zoeken dan de normale weg.
Geld kan niet zomaar spoorloos zijn.
Topic verwijderen :lol: volgens mij is de rabobank het spoor bijster. :shock:

( of de rabobank een voorstel doen dat voor geld alles te koop is , dus verwijderen van dit topic geld voor vragen)

Willy.T

Ongelezen bericht door Willy.T »

judith1980 schreef:Het is inderdaad een gevoel van machteloosheid en dat mensen met tips komen waarmee ik verder kan.
De Rabobank heeft mij dinsdag gebeld dat er geld aan komt dat zou morgen door mij opgehaald kunnen worden.
Het wordt niet op mijn rekening gezet.
Het is de helft van wat ik hoor terug krijgen, de andere helft zijn ze nog zoek.
Maar het is een begin.
Het is een vreemde gang van zaken voor een bank als RABO. Ik begrijp gewoon niet dat het zoveel tijd moet kosten om alles uit te zoeken. De bank zelf heeft geld genoeg, maar niet iedereen zal in die gezegende omstandigheden verkeren en in de problemen komen als het niet wordt bijgeschreven.

judith1980

Vandaag te horen gekregen dat men op het waardetransport wacht en dat er geld voor mij is gereserveerd.
Ik zou gebeld worden als het er was.
Weer niet door de Rabobank gebeld.
Weer een weekend wachten.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

judith1980 schreef:Vandaag te horen gekregen dat men op het waardetransport wacht en dat er geld voor mij is gereserveerd.
Ik zou gebeld worden als het er was.
Weer niet door de Rabobank gebeld.
Weer een weekend wachten.
Krijg je het geld dan cash uitbetaald?

Gesloten