LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] sms chat via 3010

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Denice24
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2010 13:26

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door Denice24 »

Hoi, ik heb een soort gelijke mail ontvangen van een dame (via relatieplanet)
De gebruikersvoorwaarden stonden niet onderaan het bericht.. tenminste niet toen ik de email via hotmail op de laptop opende, echter ze stonden er wel toen ik het emailtje op mijn telefoon opende... Ik heb met mijn stomme kop gereageerd op de email... (terug gemaild) ik kan niet echt zo snel iets vinden over kosten die hieraan verbonden zijn. Ik vraag mij dus af of je alleen betaald als je smst, of ook als je terug mailt...kan iemand mij dat vertellen?

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Zowel zakelijk als prive heb ik de volgende ervaringen. Als iemand iets echt belangrijk vind dan:
1. heeft hij of zij altijd tijd. Iemand die zegt ik heb geen tijd, zegt feitelijk ik vind andere dingen of mensen belangrijker dan jou.
2. dan vindt hij of zij altijd een manier om met jou in contact te komen en doet daar alles voor, al moet ie een postduif inhuren.

Een chatdienst met de bijhorende, ik wil contact met je mail, is in mijn ogen dus altijd oplichterij

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door seconds-out »

Guardian72 schreef:
Ik denk dat men vanuit 'de politiek' weinig hoeven te verwachten.
Misstanden in Nederland lijken wel onbelangrijk te zijn.

Tenminste - dit systeem speelt al jaren - en nog steeds is het niet aangepakt.
Net als de advertentiefraude etc.
Men WIL gewoon niet - en ik vraag me af waarom.
Duizenden mensen verdienen hun brood met het (legaal) oplichten van vooral de zwakkere en zeer naieve mensen in deze samenleving.
Vaak zijn dat niet de slimste personen die voor een sms-bedrijf werken en hebben ze criminele trekjes waardoor ze voor het reguliere bedrijfsleven ongeschikt zijn.
Zij zouden dan ten laste komen van de Nederlandse staat en daarom blijft deze oplichtersbende gewoon doorgaan tot in lengte van jaren...
En vergeet niet dat de fiscus ook zijn inkomsten haalt uit dit soort crimi-activiteiten.

Daarom dus.

Bobobo1
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2010 13:00

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door Bobobo1 »

ik kreeg onderstaande mail van "Renske van de Voort" ([email protected]), ingeschreven op Lexa:

Hier ben ik dan met nog een mailtje, dank je wel dat je het niet erg vond om verder te gaan via mail J Maar die domme pc, er waren zoveel kosten aan, mijn moederbord was kapot of zoiets, ik ken er zoals je merkt niet echt veel van hahaha. Maar ja, even sparen en dan koop ik wel een andere. Voor alle duidelijkheid ben ik nu even bij mijn zus om jou te kunnen mailen, want ik hoor je al denken… haar pc is kapot en toch kan ze mailen J
En hoe gaat het verder met jou? Ik zal even wat over mezelf vertellen want ik heb op de site niet zo echt veel ingevuld zoals je gezien hebt, ik vind het namelijk raar dat heel nederland alles over mij kan lezen…

Mijn grote passie behalve jij misschien binnenkort hahaha ( grapje he) is dansen. Ik dans al een heel tijdje salsa en ik vind het een heel ontspannende en opwindende dans. Heb jij het al eens geprobeerd? Misschien kunnen we het eens samen gaan doen als je zin hebt?
Verder ben ik iemand die heel graag kookt, ik hoop dat jij heel graag eet? Hihi. ik hou er heel erg van om iets nieuws uit te proberen, en het kan wel eens mislopen maar dan halen we toch gewoon chinees of een pizza, niet? J

Mijn levensmotto is genieten van elke dag, je leeft maar één keer dus je moet alles eens gedaan hebben, toch? En elke dag moet beginnen met een glimlach, dat maakt alles zoveel leuker, niet?

Zou je het erg vinden om elkaar verder te leren kennen via sms? Mijn zus ziet me heel graag maar niet zo graag dat ze me elke dag bij haar thuis wil hahaha en met mijn verschillende werkuren is het ook niet makkelijk.
Om mezelf even te beschermen heb ik een box genomen, ik heb de vorige keer dat ik op een relatiesite stond een paar gekken leren kennen en dat wil ik nooit meer meemaken, ik hoop dat je dat begrijpt?
Als je me wil sturen moet je tav renske en dan je sms versturen naar 3010. Als ik niet aan het dansen ben antwoord ik je zo snel mogelijk hihi.

Zo ik hoop dat je het nog steeds ziet zitten om elkaar beter te leren kennen en dat ik een leuk sms’je van je mag verwachten want ik heb wel het gevoel dat we veel gemeen hebben, denk je niet?

Leuke dag nog
Dikke kus
Renske

Wat een wereld..

simonh999
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2010 15:36

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door simonh999 »

het is toch altijd leuk om te weten met wie je te maken hebt. Om binnen de forumregels te blijven, mogen we hier geen namen noemen van de personen, wel van het bedrijf hier achter....

Bij deze, ik hoop dat dit soort oplichters eens aangepakt gaan worden door onze juridische macht:
http://www.gmdu.net/corp-124082.html
of zelfde info hier:
http://www.alibaba.com/member/nl1033480 ... tinfo.html

Ennuh, zoals met veel in het leven, als het te moois is om waar te zijn, .... dan is het dus ook niet waar. Te mooie dames, te goedkope appartementen....

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door seconds-out »

simonh999 schreef:het is toch altijd leuk om te weten met wie je te maken hebt. Om binnen de forumregels te blijven, mogen we hier geen namen noemen van de personen, wel van het bedrijf hier achter....

Bij deze, ik hoop dat dit soort oplichters eens aangepakt gaan worden door onze juridische macht:
http://www.gmdu.net/corp-124082.html
of zelfde info hier:
http://www.alibaba.com/member/nl1033480 ... tinfo.html

Ennuh, zoals met veel in het leven, als het te moois is om waar te zijn, .... dan is het dus ook niet waar. Te mooie dames, te goedkope appartementen....
Te veel "kapotte computers/moederborden" en moet er "gespaard" worden voor een nieuw exemplaar, maar voor de veiligheid heeft ze maar even een boxje genomen... :roll:

En altijd de grote smoes als toetje :D
Want dat is de laatste leugen van de operator nadat de klant aandrong op een ontmoeting.

Hilarisch.

Radio1
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2010 17:58

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door Radio1 »

Je kunt natuurlijk de klok er op gelijk zetten dat ik ook zo'n soortgelijks bericht zou krijgen.

"Hey

Bedankt voor je mailtje, hier word ik tenminste niet uitgelogd ;)Ik zal me eens wat beter voorstellen. Ik ben dus Anika, 19 zomers jong, ik studeer aan het MBO (toerisme). Ik woon nog thuis bij mijn ouders in Utrecht en heb daarnaast ook nog hobby’s (als ik daar tijd voor heb haha) Ik fitness graag. Verder ga ik graag naar het strand, uit eten en kijk graag films.. Ik heb me ingeschreven op de site om een serieuze vriend te vinden.
Heb ik je interesse al gewekt? ;)
Nu het volgende probleem, mijn ouders zijn anti-internet en willen het absoluut niet in huis hebben. Ik zit nu even bij een vriendin op haar laptop. dus ik heb via via over een sms doorschakel nummer gehoord. je stuurt mij een smsje naar een nummer zonder dat ik direct mijn telefoonnummer hoef te geven en jouw smsje komt dan gewoon aan op mijn telefoon. En jouw nummer zie ik ook niet! dat vind ik wel zo fijn i.v.m. privacy. Die heb ik dus aangevraagd, als je met mij in contact wilt komen stuur me dan een leuk smsje. Want mailen, msn of hyves gaat dus niet (heb ik ook niet overigens) Dit gaat als volgt:typ GIRL ANIKA (mag gewoon in kleine letters hoor :p) en daarachter je berichtje en stuur dat naar 3010, dan komt het op mijn mobieltje aan en kunnen we gezellig kletsen via de sms.Ik zou het leuk vinden om je te horen en dan kunnen we als het klikt eens een keer wat afspreken.
Liefs Anika


Ik wist hier al vanaf, van deze SMS oplichter(s), maar ik vind het schandelijk dat mensen die geluk zoeken op deze manier worden misbruikt.
Ik heb op deze e-mail dan ook een flinke tegen reactie gestuurd.
Aangezien ik het medium radio tot mijn beschikking hebt, zou het leuk zijn om zoveel mogelijk reactie's van andere mensen te mogen ontvangen, om hier enigsinds wat aandacht aan te besteden.

Want mensen hun geluk in de weg staan doe je niet, en al helemaal niet in combinatie met oplichterrij!

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door seconds-out »

Radio1 schreef: mijn ouders zijn anti-internet en willen het absoluut niet in huis hebben. Ik zit nu even bij een vriendin op haar laptop.
O ja die was ik nog vergeten :D... maar gelukkig weet ik NOG een smoes>
Ze zit zogenaamd net in een scheiding en de computer staat nog bij dr ex of staat nog ergens opgeslagen in de dozen...

Radio1
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2010 17:58

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door Radio1 »

seconds-out schreef:
Radio1 schreef: mijn ouders zijn anti-internet en willen het absoluut niet in huis hebben. Ik zit nu even bij een vriendin op haar laptop.
O ja die was ik nog vergeten :D... maar gelukkig weet ik NOG een smoes>
Ze zit zogenaamd net in een scheiding en de computer staat nog bij dr ex of staat nog ergens opgeslagen in de dozen...
Tja, wat betreft die smoezen: ik vind ze niet echt orgineel.
Ik wil hier een of meerdere malen een radio-uitzending over maken, dus mensen die behoefte hebben om een verhaal te doen. PM me even. Ik vind dat het niet onbekend moet/mag blijven.

Alles geheel vrijblijvend natuurlijk.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door seconds-out »

Radio1 schreef: Tja, wat betreft die smoezen: ik vind ze niet echt orgineel.
Ik wil hier een of meerdere malen een radio-uitzending over maken, dus mensen die behoefte hebben om een verhaal te doen. PM me even. Ik vind dat het niet onbekend moet/mag blijven.

Alles geheel vrijblijvend natuurlijk.
Heel goed!
Door mijn werkkring heb ik ervaren hoe vernietigend dit soort smsen kan zijn voor sommige mensen.
Het betreft hier personen die misschien wat minder alert zijn als anderen maar dat neemt niet weg dat zij zich ook (zeer) bedrogen kunnen voelen.
Ze dachten echt dat ze wat hadden (soort relatie...) maar uiteindelijk heeft het alleen maar veel geld, tijd en ergenis gekost.

Goed dat dit soort praktijken openbaar worden!

Radio1
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2010 17:58

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door Radio1 »

seconds-out schreef:
Radio1 schreef: Tja, wat betreft die smoezen: ik vind ze niet echt orgineel.
Ik wil hier een of meerdere malen een radio-uitzending over maken, dus mensen die behoefte hebben om een verhaal te doen. PM me even. Ik vind dat het niet onbekend moet/mag blijven.

Alles geheel vrijblijvend natuurlijk.
Heel goed!
Door mijn werkkring heb ik ervaren hoe vernietigend dit soort smsen kan zijn voor sommige mensen.
Het betreft hier personen die misschien wat minder alert zijn als anderen maar dat neemt niet weg dat zij zich ook (zeer) bedrogen kunnen voelen.
Ze dachten echt dat ze wat hadden (soort relatie...) maar uiteindelijk heeft het alleen maar veel geld, tijd en ergenis gekost.

Goed dat dit soort praktijken openbaar worden!
Zij ( de oplichter(s) ) creëren op deze manier ook nog meer argwaan.
Tijd voor openbaring dus.

Consensus
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2009 21:23

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door Consensus »

Hierbij een voorbeeld van de werkwijze van dit soort lieden. De initiatiefnemer maakt nepprofielen aan en deze, of een schare van thuiswerkers probeert het contact zo lang mogelijk in stand te houden. De gedupeerde is € 1,50 per ontvangen sms bericht kwijt. Gezien wat een zogenaamde 'promotor' er voor krijgt zit er elders iemand aardig zijn zakken te vullen. Dit is toch gewoon oplichting?

Sms profiel promotor
Wat houd deze job in?
- Je maakt profielen of laat die maken ( als je ze laat maken heb je wel minder verdiensten)
- Je geeft jouw profiel een eigen emailadres op naam van het profiel
- Je gaat dan jouw profiel promoten op het internet ( je krijgt van mij een lijst met advertentiesites)
- Je wacht de mailings af
- Je beantwoord de mailings en probeert klanten te overhalen te smsen ( dit kan je toepassen met een automatisch antwoordsysteem op het emailaccount dat je in de opties van het emailaccount vind. Je maakt voor jezelf een standaardmail op en sla dat op. Klanten die jouw profiel beantwoorden worden meteen automatisch beantwoord en hoef jij je verder geen zorgen te maken.)
Verdiensten:
Wij beschikken over drie chats die druk moeten worden maar deze chats hebben ieder hun eigen verdiensten.

Chat 1 ( global doorway )
Als je het profiel laat maken door mij:
0,20€ per nieuwe klant zijn eerste smsje per gepromoot profiel
0,10€ per binnenkomend smsje per klant per gepromoot profiel
Als je zelf het profiel maakt:
0,40€ per nieuwe klant zijn eerste smsje per gepromoot profiel
0,20€ per binnenkomend smsje per klant per gepromoot profiel.

Chat 2 ( Goldsms)
Als je het profiel laat maken door mij:
0,10€ per nieuwe klant zijn eerste smsje per gepromoot profiel
0,07€ per binnenkomend smsje per klant per gepromoot profiel
Als je zelf het profiel maakt:
0,20€ per nieuwe klant zijn eerste smsje per gepromoot profiel
0,10€ per binnenkomend smsje per klant per gepromoot profiel.

Chat 3 ( Newit)
Als je het profiel laat maken door mij:
0,10€ per nieuwe klant zijn eerste smsje per gepromoot profiel
0,07€ per binnenkomend smsje per klant per gepromoot profiel
Als je zelf het profiel maakt:
0,20€ per nieuwe klant zijn eerste smsje per gepromoot profiel
0,10€ per binnenkomend smsje per klant per gepromoot profiel.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ consensus - hiermee heb je dus inderdaad een bewijsmiddel dat men aanspoort om mensen bewust te misleiden.

echt ziek dit.

Ismail2910
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2010 03:54

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door Ismail2910 »

Gelukkig lees ik dit.Ben de grootste ezel in de geschiedenis der mensheid,die alleen op zoek was naar liefde.Ik ben al iets meer dan een jaar bezig met het smsen van een dame.Zag haar advertentie op marktplaats.Ik kreeg dit als reactie:

Dank je voor je reactie,
Het is fijn om te lezen dat er nog mannen zijn die zich niet helemaal op het uiterlijk alleen focussen. Hoewel juist mijn uiterlijke vertoning me de laatste tijd steeds onzekerder heeft gemaakt.

Ik ben al met al zeker wel iemand die geniet, maar ik ben toch wat teruggetrokkener geworden. Kijk ikzelf heb wel geaccepteerd dat ik die brandplekken heb en dat is denk ik ook voor mij een stuk makkelijker gegaan omdat ik ze niet in mijn gezicht heb en ze sowieso niet echt zichtbaar zijn. Maar ik vind het wel moeilijk om sexy kleding te dragen waarbij je ze kan zien, maar dat komt meer omdat mensen (mannen) er zo van kunnen schrikken.

maar weet je ik mis het gewoon. Ik had destijds een hele fijne relatie en ik wil daar gewoon weer aan gaan werken. Ik vind het fijn om bij iemand thuis te komen en te weten wat ik aan iemand heb. Ik ben iemand die gek is op intiem contact, op alle mogelijke manieren en dat mis je toch. Ik ben niet iemand die namelijk bij het stappen voor een nachtelijke scharrel gaat. Ik ben zuinig op mijn lichaam en laat hem, vooral sinds de brand, alleen zien aan iemand die mij toch wel dierbaar is. Ik vind vrijen iets heel intiems en niet iets dat je met iedereen moet doen. Niet dat ik een ander ervoor veroordeel, zo moet iedereen zijn/haar keuzes maken waar die zich bij prettig voelt, toch? Knuffelen doe ik wel graag en doe ik ook best veel met vriendinnen, maar dat kan ook voortkomen omdat ik naar meer verlang. Maar als jij ook zo een knuffeldier ben dan ben je hier aan het juiste adres.

Ik ben verder erg sociaal, ik ga wel graag op pad, alleen meestal met lange mouwen e.d. ook in de zomer draag ik eigenlijk alleen in huis topjes en spaghettibandjes, soms wel erg warm maar het is verbazingwekkend hoe mensen kunnen reageren. Niet dat dat me zozeer uit maakt, ik leef niet voor een ander maar voor mezelf, maar het geeft mij wel een heel
ongemakkelijk gevoel vandaar dat ik het nu zo wil voorkomen.

Ik zoek voor nu een man om echt iets mee op te bouwen, en ik hoop dat ik nu bij jou juist zit anders is het mailtje een beetje voor niets geweest haha. Ik ben hier ook maar nieuw in en wilde me gewoon zo goed mogelijk mogelijk schetsen. Ik wilde dan beginnen met eerst telefonisch contact (mailen is voor mij namelijk zeer omslachtig) en dan als het klikt en goed aanvoelt kijken voor een paar afspraakjes. Ik ben niet iemand die in zeven sloten tegelijk loopt en sowieso als je samen iets wil opbouwen moet je gewoon bij het begin beginnen toch?

Ik zoek iemand die humorvol is, uiterlijk vind ik niet zo belangrijk. Ik zoek iemand waarbij ik mezelf kan zijn. Die ook samen verder wil kijken dan een dag en echt aan iets wil werken. Het liefste met een kinderwens maar dat is echt iets voor in de toekomst hoor haha. Een dierenvriend is ook leuk, want ik ben gek op beesten en zit ook al een tijdje aan
huisdieren te denken. Verder moet het gewoon klikken denk ik. Uiterlijk vind ik niet zo belangrijk, passie wel, ik ben zelf ook behoorlijk passievol ondanks dat ik niet zo heel super ervaren ben. maar ik zou juist ook wel daarin willen kijken hoe ver we willen/kunnen gaan. Maar dat is allemaal voor tegen die tijd. Ik kan daar nu wel over uitweiden maar misschien is het handiger als we eerst verder contact hebben?

mailen gaat voor mij alleen erg lastig en ook erg omslachtig. Vind het ook nogal onpersoonlijk en heb zelf liever wat directer contact. Sowieso heb ik ook een hoop reacties gehad waardoor ik eigenlijk nauwelijks nog weet wie het nou wel meent en wie niet. de meeste wist je het in 1 opslag die zijn ook gedelete. Je klonk mij oprecht in de oren en daarom heb ik je nu ook gemaild.



Omdat ik wel wat voorzichtig ben met mijn nummer zou ik graag eerst willen smsen. Dit is wel via een box met extra kosten van €1,50 per ontvangen bericht (max 4 terug per verstuurd) en ik zou best kunnen begrijpen dat het je tegenstaat. Alleen ben ik gewaarschuwd voor het internet-daten. Er schijnen loverboys actief te zijn die onzekere meiden inpalmen maar sowieso veel mannen die het niet zo goed voorhebben. Het is spijtig dat je tegenwoordig zo voorzichtig moet zijn. Misschien dat ik het daarom ook zo wil ‘testen’ dat je het zeker meent. Ik wil het ook geen eeuwigheid doen, want ik zoek écht contact, een lichaam tegen me aan, een gesprek, liefde, aanraking en veel meer en dat heb je allemaal pas natuurlijk als je echt samen bent. Ik zou het leuk vinden als je me wat stuurt en ik hoop dat je mijn beweegredenen kan begrijpen. Je kan een berichtje sturen naar het nummer 3010. Let er wel op dat je elk smsje begint met hay anoek en dan pas je tekst zet. Op die manier wil ik graag het kaf van het koren scheiden en ik hoop dat jij het kaf bent. Mocht je het niets vinden dan wens ik je succes met je eigen zoektocht en in ieder geval wel bedankt voor je interesse… het deed me wel met oprecht goed.

Liefs
Anoek

en dan stond nog dit eronder:

Ps. ik ben eerlijk geweest over de kosten maar mocht je nog twijfelen of met vragen zitten dan kan je ook even kijken op http://www.fijncontact.nl

En dat had ik juist niet gelezen,omdat ik haar zo snel mogelijk een smsje wou sturen.
Ik ben al meer dan 8000,-euro kwijt geraakt,totdat een vriend van mij haar advertentie weer op marktplaats tegenkwam.Ik had haar foto's,wat nu blijkt die foto's die hij/zij gebruikte op mijn pc opgeslagen.
Ik heb nog steeds die foto's en meer dan 1000 smsjes op mij pc opgeslagen
door middel van samsung pc studio3.Er waren van die momenten dat ik achterdochtig werd,maar ze zei steeds weer dat zij wel met mij wilt afspreken en dat ze weet dat er dames zijn die oplichten en niet op afspraakjes komen.
Na een half jaar werdt het nummer 3010 vervangen door 7755.
Als zogenaamde reden,dat er nog een anoek bestond.
Ik ben ongeveer sinds 23:30 bezig met google en ben er achter gekomen dat medit als eventueel thuiswerk aanbied,men zegt dat het legaal is,maar dat het wel oplichting is tegenover de klacht.Waarom doet men dat en waarom staat de nederlandse rechtstaat het toe?Dit alles omdat de nederlandse staat hier ook aan verdient,want die thuiswerkers betalen allemaal ook btw over die smsjes.
Ik kan zulke sms-providers wel opblazen en zal al mijn moeite doen om zulke instantie's op te sporen en met behulp van mijn vrienden,die instantie's persoonlijk een bezoek brengen,ook al vallen er dooien,want die instantie's vinden geld belangrijker dan mensen.Dat werkt niet zo bij mij,want als ik 1 moslimbroeder hiervoor oproep,komen er meer en dat verspreid zich heel snel.Ik heb namelijk geen vertrouwen in de nederlandse rechtstaat,want die praten alles wat krom is toch recht.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door seconds-out »

Ismail2910 schreef: Je kan een berichtje sturen naar het nummer 3010. Let er wel op dat je elk smsje begint met hay anoek en dan pas je tekst zet. Op die manier wil ik graag het kaf van het koren scheiden en ik hoop dat jij het kaf bent.
Je had het kunnen weten!
Je Anoek (lees operator van een sms-dienst) hoopt dat jij het KAF bent.. :)
Typisch een gevalletje van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Heb het al eerder gezegd>
Domme crimineeltjes maken duizenden fake-profielen per dag en de inhoud intresseert ze helemaal niks behalve dat het geloofwaardig moet lijken.
Ik schrijf expres crimineel ondanks dat deze vorm van oplichting gelegaliseerd is.
Hun "werk" bestaat uit het stelsematig bedriegen van goedgelovige consumenten voor geld.

Elke sms die geld kost is fake en bedacht door boeven die alleen maar kijken naar de inkomsten, het wordt een keer tijd dat alle mannen in Nederland dit gaan beseffen.

Alle sms diensten en zogenaamde relatiebureaus zijn onbetrouwbaar en zijn (bijna) altijd fake dus word je opgelicht.
Die ene ware (geliefde?) die ertussen zou kunnen zitten als argument om toch door te gaan met deze duur betaalde onzin kan je ook vergeten: Sms-bedrijven zijn namelijk 100% fake en anders gaat dit spreekwoord WEL op :arrow:
Te veel kaf maakt ook het goede koren onbruikbaar.

Sjaakie12
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2010 12:29

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door Sjaakie12 »

Hoi allemaal,

Ook ik dacht iemand leuks te vinden via een datingwebsite.
Dus na een mailtje ontvangen te hebben met "haar" e-mail adres heb ik daarop gereageerd, een aantal dagen later kreeg ik dit in mijn mailbox:

Hey!

Bedankt voor je mailtje! Nou ik hoop dat je wakker genoeg bent om mijn mailtje te lezen. Hihihi.

Ik zal me eens wat beter voorstellen. Ik ben dus Kathy, 21 zomers jong, mijn studie heb ik net afgerond en na de zomer ga ik aan de slag op een peuterspeelzaal, woon in Venlo en heb daarnaast ook nog hobby’s (als ik daar tijd voor heb haha) Ik speel Volleybal en zo nu en dan hebben we ook leuke toernooien. Verder ga ik graag naar het strand, uit eten, stappen en kijk graag films. Wat ook een hobby van mij is, ‘s avonds lekker een warm bad nemen met een leuk boek! Ik heb me ingeschreven op de site om een serieuze vriend te vinden.

Heb ik je interesse al gewekt?

Nu het volgende probleem, mijn ouders zijn anti-internet door hun geloof. Ik zit nu even bij een tante op haar computer om dit te doen. Ik heb via via over een sms doorschakel nummer gehoord. Je stuurt mij een smsje naar een nummer zonder dat ik direct mijn telefoonnummer hoef te geven en jouw smsje komt dan gewoon aan op mijn telefoon. En jouw nummer zie ik ook niet! dat vind ik wel zo fijn i.v.m. privacy. Die heb ik dus aangevraagd, als je met mij in contact wilt komen stuur me dan een leuk smsje. Dit gaat als volgt:

Typ PN Kathy en daarachter je berichtje en stuur dat naar 3839, dan komt het op mijn mobieltje aan en kunnen we gezellig kletsen via de sms.
Kusjes Kathy



Dus ja, ik geloofde er al geen bal van en vertrouwde ook dat nummer voor geen meter. Ik heb toen even gegoogled en daar kwam ik toch aardig wat negatieve reacties tegen over de SMS dienst.
Ook zag ik zowat dezelfde e-mails voorbij komen op verschillende fora en dat was toch wel mijn bewijs dat het gewoon iemand zelf is die wil dat ik naar dat nummer SMS.
Gelukkig ben ik er niet ingetrapt en ben blij dat ik even erbij nadacht voordat ik gelijk aan het SMSen begon.
Dus wees altijd op je hoede, zonde van je geld om hier in te trappen!
Lees, zoek en denk na voordat je aan zoiets begint.

ichbineinhamburger
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2010 12:42

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door ichbineinhamburger »

Hallo allen en even voor Ismail2910..........

Ik weet hoe je je voelt ; punt is dat wij allen mensen zijn, of mannen in dit geval en wij hebben bepaalde gevoelens meegekregen die wij dan ook gebruiken en het lullige is dat de vrouw een hele belangrijke rol speelt in het leven van veel mannen, zo ook ikzelf.

Het is inderdaad te bizar voor woorden dat dit zomaar toegelaten wordt en wat je zegt dat de rechtspraak als een 'banaan op een trekhaak' werkt, dan moet ik je helaas gelijkgeven.

Ik heb dit een tijd geleden meegemaakt en bij mij werd gelukkig duidelijk dat er echt geen enkel contact mogelijk is, maar als je er in mee word getrokken dan kan het heel fout aflopen met je, financieel gezien zeker en dan volgen er vanzelf nieuwe problemen. Alleen dit feit al zou toch voldoende moeten zijn voor de regering om op te treden, maar nee hoor, men laat het internet, met al zijn mogelijkheden mensen op te lichten, gewoon zijn gang gaan, want hoewel er in vroeger tijden al opgelicht werd, nu vindt het op heeeeeeeel grote schaal plaats en het is hetzelfde als met sigaretten, brandstof, soft-drugs, alcohol en weet ik veel wat nog meer, onze gekozen christelijke regering, met al zijn 'goede' bedoelingen, houdt zich volledig van de domme en sleept op die manier miljarden euro's naar binnen en geloof me dat wij in Nederland echt niet alles te horen krijgen hierover. Dit is een zware vorm van hypocrycie, maar ik kan het nog zwaarder formuleren en let wel, ik citeer vanaf mijn eigen nog komende dagvaarding en dit is nu alleen gericht naar de bedrijven achter de belcompanies, maar zeker ook naar de regering :

Aan gedagvaarde persoon (bedijf/regering) wordt ten laste gelegd dat :
hij in de periode..........met het oogmerk om zich en/of (een) ander (en) wederrechtelijk te bevoordelen door een of meer listige kunstgrepen en/of door samenweefsel van verdichtsels, ALLE BELLERS heeft bewogen tot de afgifte van geld, in elk geval van enig goed........hebbende verdachte met vorenomschreven oogmerk - zakelijk weergegeven - valselijk en/of listiglijk en/of bedrieglijk en/of in strijd met de waarheid ingevulde en .........zodat alle bellers werden bewogen tot afgifte............................

Ik denk dat er een sterke zaak staat als ik het wetboek weerlegt naar de staat zelf, want dit is oplichting, maar nogmaals, als eenling ben je in Nederland ook helemaal niets, want als je al in de **** zit, dan weten ze toch nog een manier te bedenken om je nog iets verder te drukken.

Maar nogmaals, ik weet ook hoe je je voelt, maar ik heb het nu op een goksite meegemaakt die me via Vodafone gewoon even een rekening stuurden van € 6880,- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dit zou ik vergokt hebben in een tijdsbestek van + - 3 weken. Vanzelfsprekend heb ik het geld direct weer terug laten storten, want hoewel ik zo nu en dan echt wel geld investeerde, hield ik precies bij hoe hoog mijn rekening was zodat ik het verlies en de winst tegen elkaar weg kon strepen, in ieder geval ongeveer.

In de maand mei, waar ik het dus over heb, vond er een aantal keer een storing plaats waardoor ik aan de ene kant elke keer won, maar daarna net zo gemakkelijk alles weer verloor, maar goed, dat hoort erbij zeg ik dan. Maar nadat ik dit dus mee had gemaakt en ik wachtte op het geld wat ik nog kreeg, stuurde de goksite me een mail en die was opgemaakt door de fraude-afdeling, die mij vroeg om papieren dat de telefoon wel echt van mij was. Ik direct alles doorgestuurd en alles was ok en het geld zou mijn kant opkomen. NB ik had ongeveer voor € 700,- vergokt en voor + - € 800,- gewonnen dus dat zou dan allemaal ok moeten zijn, totdat ik dus een afgeschreven bedrag a + - € 6880,-
zag staan van Vodafone. Ik kreeg contact met dit bedrijf en die vertelde me gewoon doodleuk dat ik echt wel moest betalen, want ik had die kosten gemaakt.............................. Daar mijn hart het meer kan waarderen als ik rustig blijf deed ik dat dus ook, maar u mag best weten dat ik helemaal gek werd van binnen.

Dit is wellicht niet precies overeenkomstig aan het 3010 nummer, maar om maar aan te geven welke richting we opgaan in het leven met allerlei leuke mooie luxe speeltjes als computers en zijn programma's...........ik vrees niet de goede !

Conclusie is uiteindelijk dat de consument gewoon moet betalen, want die bedrijven liggen niet wakker van een rechtszaakje meer of minder ; daar is genoeg cash geld, maar verdedig jij je als consument maar eens.......

Iedereen succes en wees gewaarschuwd ; vertrouwen is steeds verder te zoeken !!!!!

Miss_P
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2010 21:25

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door Miss_P »

Hejj,,

Ik heb ook een probleem met het 3010 nummer. Ik zocht op het internet over mijn probleem en kwam op deze site terecht, ik ken het programma dus hoop ik dat ik geholpen kan worden.

Ik woon in belgie, via mijn gsm kwam ik op de site van microsoft waar stond dat ik live naar 3010 moest sturen, ik zou dan instellingen krijgen om msn messenger, hotmail,... te kunnen installeren op mijn gsm.

Normaal stuur ik nooit naar zo'n nummers, maar omdat het op de microsoft site stond vertrouwde ik het. Ik stuurde de sms... Ik kreeg echter helemaal geen instellingen, alleen de vraag welke dienst wenst u? Na een paar uurtjes later kreeg ik een sms om een date advertentie te zetten. Ik stuurde stop naar 3010 en kreeg opnieuw dezelfde sms.

Er is al 12 euro afgeschreven (is niet veel vergeleken met de andere klachten die ik las over het 3010 nummer), maar ik weet niet hoe ik het moet stoppen. Dus per sms dat ik krijg gaat er 2 euro af.

Kan iemand me helpen??

Alvast bedankt!!

Tino19
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 aug 2010 17:30

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door Tino19 »

Helaas is dit mij ook overkomen na dat ik was gaan smse met een meisje.. dit gaat mij 1600Euro kosten.. alleen het nummer dat bij mi jwerd gebruikt is 4499! je kan er niks tegen doen maar alleen maar afwachten

pukkie01
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2010 15:14

Re: sms chat via 3010

Ongelezen bericht door pukkie01 »

Ja hallo, hier dus nog eentje,

De mijne leerde ik kennen via Relatieplanet en heette "ze" Irene Viveen uit Sint Pancras. deze gaf zich uit als verpleegkundige. Verder dezelfde smoesjes, kapotte pc, eerder bedreigd geweest..... dus graag via een SMS boxje, nummer 4628. Gehuurd bij Mobillion B.V. in Ede. En meerdere malen hadden we bijna een date, maar dan liet ze het weer afweten. Ik had al een vermoeden, maar een eerste poging om deze smsjes te stoppen, nl stop naar 4628 werkte zelfs niet.

Ik heb ook al contact gehad met Mobillion B.V. gevraagd om een factuur. Dat kan blijkbaar alleen via de email, en hun antwoord tot nu toe is ontwijkend. Verzoeken mij om contact op te nemen met: Helpdesk email [email protected] en of met Naam Content provider. We zullen wel weer zien.

Gesloten