LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Wim2007 »

alfawoman schreef:Hebben er meer mensen dit probleem?
Volgens dit bericht uit 2009 zijn er inderdaad meer mensen met uw probleem: http://nos.nl/artikel/91079-pinpassen-b ... ssing.html

paul2210
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2010 15:56

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door paul2210 »

Beste,

Ik had een oude Rabopas tot eind mei 2010. Nu heb ik door aanpassingen een nieuwe pas gekregen. Direct met deze nieuwe pas problemen, kon soms niet betalen in de winkels. Soms wel en soms niet. Ik kon al helemaal niet meer pinnen bij welke automaat dan ook.

Ik heb de Rabobank gebeld en kreeg het verhaal dat ik hem misschien bij een magneet had gehouden of iets dergelijks waardoor die onklaar gemaakt zou zijn. Dus ze zouden een nieuwe aanvragen. Een week later kreeg ik een nieuwe toegestuurd. Ik was helemaal blij want we zijn AFHANKELIJK van die pas zoals iedereen. Maar wat denk je, ik het pasje speciaal thuis gelaten in een laadje voor 2 weken zodat niet hetzelfde probleem zou voorkomen door magneten of wat dan ook. Gebruik je de pas een keer en direct weer raak. Werkte niet meer bij sommige winkels en wederom niet in een pin automaat.

Ik weer gebeld en nu kreeg ik het verhaal van iemand van de Rabobank dat er inderdaad problemen zijn met de nieuwe pinpassen van de Rabobank. Er blijkt een onderzoek te lopen bij RaboNederland. Dit was afgelopen vrijdag.

Net ben ik gebeld door een medewerker van de Rabobank en ze willen graag een nieuwe pas voor me aanvragen. Maar ik schiet hier niets mee op of wel?

Hoop dat het heel snel opgelost wordt want anders ben ik genoodzaakt naar een andere bank te gaan wat ik eigenlijk helemaal niet wil.

Groeten Paul.

aafdtg
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:07

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door aafdtg »

Bij mij hetzelfde. zojuist is mijn derde pas in ruim een maand ermee opgehouden. Ze weten er gewoon van maar meer dan 'er loopt een onderzoek' wordt er niet gedaan. Lijkt me nog al wezenlijk dat de passen werken, waarschijnlijk qua kostprijs voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Ik heb ook nog geen enkel bericht gehad van Rabobank wanneer het nu precies is verholpen. Morgen kan ik dus weer een nieuwe pas gaan aanvragen. Wordt er gestoord van, kost elke keer tijd.
Zorg ervoor dat de basis op orde hebt zou ik zeggen.

groeten,
Hans

Jan Dedomsteniet
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 aug 2010 20:16
Locatie: Rijsel (F)

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Jan Dedomsteniet »

witte angora schreef:Doet me denken aan het sprookje van Roodhoofdje, je kent het wel.
Dit slaat natuurlijk weer helemaal nergens op. Dat wil dus zeggen dat alle mensen die zijn misleid middels woekerpolissen, hypotheken gekoppeld aan onnodig dure verzekeringen en aandelenleaseconstructies de fout bij zichzelf moeten zoeken.

Iin het verleden zijn zoveel constructies door zogenaamde betrouwbare bedrijven als Aegon en DSB aan de man/vrouw gebracht en miljoenen zijn erin getuind.

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Willy.T »

Jan Dedomsteniet schreef:
witte angora schreef:Doet me denken aan het sprookje van Roodhoofdje, je kent het wel.
Dit slaat natuurlijk weer helemaal nergens op. Dat wil dus zeggen dat alle mensen die zijn misleid middels woekerpolissen, hypotheken gekoppeld aan onnodig dure verzekeringen en aandelenleaseconstructies de fout bij zichzelf moeten zoeken.

Iin het verleden zijn zoveel constructies door zogenaamde betrouwbare bedrijven als Aegon en DSB aan de man/vrouw gebracht en miljoenen zijn erin getuind.
Daarom is iedereen erg wantrouwig geworden jammer genoeg.

bergberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2010 21:31

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door bergberg »

Vorige week heb ik een nieuwe wereldpas gehad.
Vanaf vandaag kan ik ook niet meer pinnen.
De mevrouw bij de rabo klantenservice wist gelijk waar ik het over had.
Ze zei dat het probleem bekend is bij de Rabo.
Ze hebben nog geen oplossing. De systemen zijn nu ook vastgelopen, dus ik kan ook geen nieuwe pas aanvragen:)

Morgen mocht ik het weer proberen!

witte angora
Berichten: 30974
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat de enige oplossing is: voorlopig geen nieuwe wereldpassen meer verstrekken, maar alleen de gewone passen. Die gaan wel goed namelijk.

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Willy.T »

bergberg schreef:Vorige week heb ik een nieuwe wereldpas gehad.
Vanaf vandaag kan ik ook niet meer pinnen.
De mevrouw bij de rabo klantenservice wist gelijk waar ik het over had.
Ze zei dat het probleem bekend is bij de Rabo.
Ze hebben nog geen oplossing. De systemen zijn nu ook vastgelopen, dus ik kan ook geen nieuwe pas aanvragen:)

Morgen mocht ik het weer proberen!

Wat een toestand en nog geen oplossing gevonden Rabo?

stefan1982
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 feb 2010 15:21

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door stefan1982 »

Sinds kort ook de "gelukkige"van een wereldpas, nadat me oude pas niet meer werkte. Die wereldpas heb het helemaal nooit gedaan.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door crazyme »

pjotr26 schreef: Al die mensen(witte angora en vakkiel) :evil: die zeggen dat die lieve mevrouw (alfawoman)niet zo moet zeuren werken denk ik bij die fijne bank!!
Dan werk ik er ook..... :mrgreen:

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Willy.T »

crazyme schreef:
pjotr26 schreef: Al die mensen(witte angora en vakkiel) :evil: die zeggen dat die lieve mevrouw (alfawoman)niet zo moet zeuren werken denk ik bij die fijne bank!!
Dan werk ik er ook..... :mrgreen:

Als men een langdurig probleem heeft met een wereldpas die men bijna dagelijks gebruikt, vind ik het logisch dat men Rabobank wil laten weten er zsm iets aan te doen.Blijkbaar lukt dat niet op de gewone manier en doet men het op deze wijze. Dat noem ik geen zeuren, maar duidelijk maken dat er iets moet gebeuren.

wereldz
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2010 15:10

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door wereldz »

Ook hier het zelfde verhaal.

Ik HAD een Rabo Europas, en daar was ik hartstikke gelukkig mee, en met een vervaldatum van 03/2012 zouden we samen nog een lange tijd door het leven gaan... niet dus. Wegens verbeterde beveiliging heb ik ongevraagd een nieuwe Wereldpas ontvangen ter vervanging van mijn Europas, dat was 3 weken geleden...

De nieuwe wereldpas samen met de (toen nog werkende) europas maar opgeborgen in mijn beurs. Maar na 2 keer pinnen deed de Wereldpas het niet meer en ook de Europas was inmiddels uit het systeem gehaald (vervallen) en daarmee kon ik dus niet meer betalen... daar sta je dan bij de winkel.

Maar goed, daarop heb ik de Rabobank gebeld: "Ja, wat vervelend voor u", ze zouden mij een nieuwe pas toesturen. Deden ze verder ook niet moeilijk over want het probleem was bekend.

Deze week een nieuwe Wereldpas ontvangen, echter heeft deze het helemaal nooit gedaan, en daar sta je dan... weer met een betalingsprobleem... weer in dezelfde winkel... en dan denk je: wat stom van me dat ik er op vertrouwde dat ze het opgelost hadden in belang van de klant.

Onmiddelijk de bank weer opgebeld: "Ja, wat vervelend voor u", "Rijdt u maar naar de Rabobank bij u in de buurt (Groningen, met die punt op het dak), dan krijgt u daar contant geld mee". Direct onderweg gegaan met de nieuwe wereldpas, de oude wereldpas en de oude europas + legitimatie naar de Rabobank Groningen, maar helaas: contant geld meegeven kunnen ze blijkbaar ook niet meer in ieder Rabobank kantoor (ondanks telefonische doorverwijzing van andere Rabobank) en de andere vestiging (aan het zuiderdiep) heeft geen parkeerplaatsen, en tja... parkeergarage gaat zonder geld ook niet lukken. Stiekem nog even proberen of 1 van de 3 passen het in de pinautomaat van de bank wel doet... en: wereldpassen worden zonder melding uitgespuugd (doet hij met mijn ziekenfondspasje ook :-) )... en alleen de Europas geeft reactie, maar geen geld, "neem contact op met uw bank" is de mededeling omdat de pas vervallen is in het systeem, dat konden ze niet ongedaan maken wist de medewerker mij per telefoon te vertellen (maar de oude vertrouwde Europas is dus de enige die NIET stuk is... en ze zitten echt bij elkaar in de beurs)

Dus maar weer terug naar de winkel en mijn aankopen afgezegd (ook leg ik dan de spullen even terug omdat IK niet van MIJN probleem het probleem van de toch wel aardige medenkende winkeliers wil maken).

Wat een SOAP... volgende week weer een nieuwe Wereldsepas in de bus, maarre ik ben d'r voor lief en leed wel een beetje flauw van... "wat vervelend voor u", WAT KOOP IK DAARVOOR RABOBANK! Wat ik wil zijn gratis bankpassen voor mij en mijn vrouw, 10 jaar lang! Want ieder kwartaal... schrijven jullie die kosten gewoon van mijn rekening af, voor een bak ellende en de mededeling "ja, wat vervelend voor u". En bloemen, veel bloemen wil ik ook ;-)

2 uur was ik d'r dit keer mee kwijt, en dan nog geen aankopen kunnen doen. En dan heb ik nog niet eens alles opgeschreven...

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Willy.T »

Volgens mij is de Rabobank op zijn retour met al dat geklungel en vele klachten die er zijn momenteel.

elsglas
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2010 17:38

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door elsglas »

Het ligt niet aan smartphones, magneten etc. De pas, of liever de passen, doen het niet. Vanmorgen mijn 7de pas ontvangen, geactiveerd en de eerste winkel al bingo, dwz hij deed het niet. Ik heb de pas steeds in mijn hand gehouden buiten bereik van magnetische velden. Het zou HEEL prettig zijn wanneer ik een werkende pas zou krijgen. Nu al 4 maanden in de problemen,

Els

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Willy.T »

elsglas schreef:Het ligt niet aan smartphones, magneten etc. De pas, of liever de passen, doen het niet. Vanmorgen mijn 7de pas ontvangen, geactiveerd en de eerste winkel al bingo, dwz hij deed het niet. Ik heb de pas steeds in mijn hand gehouden buiten bereik van magnetische velden. Het zou HEEL prettig zijn wanneer ik een werkende pas zou krijgen. Nu al 4 maanden in de problemen,

Els

Dan zou ik allang overgestapt zijn naar een andere bank, geen twijfel mogelijk.U heeft erg veel geduld.

jsvdheuvel
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:53

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door jsvdheuvel »

Ik ben inmiddels bij mijn 3e nieuwe Wereldpas in 4 weken tijd.

Ik overweeg ook over te stappen naar een andere bank als ik dit allemaal zo lees.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mogelijk heeft het te maken met de serie of het materiaal van een bepaalde serie.

Ik heb RABO en ING, en geen van beide passen worden absoluut niet 'speciaal' behandeld.
In de portemonnee, in de achterzak, samen met VISA kaart en OV jaarkaart (met &*#)$*#$ chip).

Ik heb ook de pinpas wel eens in het overhemdszakje gehad met telefoon (HTC Touch Pro II of Nokia 6500slide) gehad (beide passen) en dat heeft, voor mij dan, geen nadelige gevolgen gehad (tenzij je de roodstand even meerekent).

Vandaar ook dat ik denk dat er een serie is, of een paar series, met wat productiefouten. Kan gebeuren - maar hoeveel passen worden er wel niet gemaakt?

Bij magneten zou ik ze zowiezo uit de buurt houden - daar kunnen ze niet tegen.
Maar bij de moderne mobiele telefoons zit vaak ook een geheugenchipje in (MicroSD) - die zou toch ook beschadigd moeten raken van het telefoon magnetisch veld? Bij de 6500 zit die nagenoeg op de antenne - en doet het nog steeds (na 1.5 jaar). Ik durf dus niet zo te stellen dat een mobiele telefoon een probleem kan zijn.. dat magneetje.. tja..

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Willy.T »

Guardian72 schreef:Mogelijk heeft het te maken met de serie of het materiaal van een bepaalde serie.

Ik heb RABO en ING, en geen van beide passen worden absoluut niet 'speciaal' behandeld.
In de portemonnee, in de achterzak, samen met VISA kaart en OV jaarkaart (met &*#)$*#$ chip).

Ik heb ook de pinpas wel eens in het overhemdszakje gehad met telefoon (HTC Touch Pro II of Nokia 6500slide) gehad (beide passen) en dat heeft, voor mij dan, geen nadelige gevolgen gehad (tenzij je de roodstand even meerekent).

Vandaar ook dat ik denk dat er een serie is, of een paar series, met wat productiefouten. Kan gebeuren - maar hoeveel passen worden er wel niet gemaakt?

Bij magneten zou ik ze zowiezo uit de buurt houden - daar kunnen ze niet tegen.
Maar bij de moderne mobiele telefoons zit vaak ook een geheugenchipje in (MicroSD) - die zou toch ook beschadigd moeten raken van het telefoon magnetisch veld? Bij de 6500 zit die nagenoeg op de antenne - en doet het nog steeds (na 1.5 jaar). Ik durf dus niet zo te stellen dat een mobiele telefoon een probleem kan zijn.. dat magneetje.. tja..

Ze hadden allang maatregelen moeten nemen.Als bank laat je de klanten niet in de problemen zitten en zorg je voor een oplossing.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Willy.T schreef:
Ze hadden allang maatregelen moeten nemen.Als bank laat je de klanten niet in de problemen zitten en zorg je voor een oplossing.
Wat? Klantvriendelijkheid? Banken?
Wow.. wat een radicaal concept..
Helaas, dit is alleen nog in theorie beschikbaar.

De werkelijkheid is, zoals velen al weten, heel anders.

jsvdheuvel
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:53

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door jsvdheuvel »

mijn vorige abnamro pas heeft het jarenlang gedaan inclusief slordig mee omgaan en noem maar op. Mijn 1e rabopas heeft het een jaar volgehouden en begon toen af en toe te weigeren, je kent dat wel.

Maar met die huidige wereldpassen is het alles of niets. De eerste paar dagen doen ze het en dan opeens doen ze helemaal niets meer alleen nog chippen, en dus internet bankieren gelukkig.

Het leukste vind ik die domme reacties van de klantenservice "vervelend voor u bla bla bla kan aan telefoon liggen bla bla of aan tas met magneetsluiting".

En dan reageren met "ik heb geen tas met magneetsluiting en het pasje is niet in de buurt van een mobiele telefoon geweest"

En dan "ja dat zijn inderdaad mogelijke oorzaken, mobiele telefoon of tas met magneetsluiting".

Ik heb het nog niet durven checken maar volgens mij betalen we ook voor iedere omgeruilde pas of niet soms?

Gesloten