Marco055 schreef:Ik heb al 3 jaar lang gebruik gemaakt van een betaal automaat van pinlinq/sepay. Gewoon via inbellen. Nooit problemen gehad. Vanwege het nieuwe pinnen en aflopen contract een nieuwe automaat gekregen ( nou ja gekregen met verplichte bijbetaling van 149,00 ex. btw). Deze automaat moet worden aangesloten op router/modem. Ik heb door het hele pand kabels moeten trekken en wat denk je doet dat kreng het niet. Tig keren gebeld met klantenservice (nou ja service) á 35 ct per minuut en iedere keer wordt je afgescheept met verhalen als opnieuw opstarten, stekker eruit enz. .
Het probleem ligt bij Sepay want ze moeten belangrijke updates uitvoeren vanwege het pinnen over open internet. Iedere keer wordt je zoet gehouden met de belofte dat het dan en dan moet werken. Inmiddels ben ik ruim 2 maand verder en nu zeggen ze dat tussen half november en eind november het moet werken. Ik wordt er zo moe van en kost me als kleine zzp-er handen vol geld aan bellen wat toch niets oplost.
Ik heb een zakelijk abonnement van KPN, bellen en adsl en eerder moest je een aparte abonement hebben voor pinnen, maar dat hoeft niet meer, het kan/mag nu gewoon over open internet maar dat werkt dus niet.
Gelukkig heb ik de oude automaat nog en stuur deze niet terug voordat de andere werkt. Via inbellen kunnen mijn klanten nog pinnen gelukkig, maar ik betaal nu wel iedere maand 5,00 extra voor het nieuwe abonnement en natuurlijk nog steeds de telefoontikken.
Ik ben heel benieuwd of meer mensen deze problemen hebben en wat er aan gedaan kan worden. Wellicht een goed onderwerp voor een uitzending?
Hey Marco055,
Wat me ook opvalt is dat er geen forum's zijn die behulpbaar zijn om het op te lossen via forum's voor pinnen. (ik zal me er heel erg thuis voelen)
Maar je hebt zelf kabel's getroken naar boven? is de lijn getest met bijvoorbeeld een laptop?
Het zal fijn zijn als je ook een fout code hebt wat je krijgt bij het apparaat.
Ik ben zelf een externe monteur geweest van sepay, en niet alleen van sepay maar ook andere bedrijven die pin leveren.
En het is echt letterlijk 50.50 dat het aan de verbinding ligt, en of aan het apparaat. Heb zelf's meegemaakt dat de eigenaar de kabel's eruit moest halen en weer terug moest stoppen en vervolgens het apparaat helemaal niet meer werkt omdat ze het in het verkeerde poortje hebben gestopt.
Ik ben wel erg benieuwd wat de fout code is van U.
Groetjes Kex