LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] editieenigma

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
TruusB
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2010 23:01

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door TruusB »

[b]Hallo beste mede opgelichte
Ook ik ben in strijd met deze firma
En heb ook melding gedaan bij Tros Opgelicht
, in de hoop dat die iets ondernemen ,dus meld het daar ook dan hebben we mischien kans dat die oplichters een keer stop worden gezet[/b]
Deze firma is al vanaf 2008 bezich met deze praktijken
Dus laat ons samen zorgen voor dit probleem op te lossen

Met vriendelijke grpeten Truus Muller

Wontolla
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2009 18:55

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Wontolla »

Ik kreeg vorige week het blad met daarbij direct een acceptgirokaart.
Omdat ik nooit een proefexemplaar heb ontvangen ben ik van mening geen abbonement af te hoeven nemen.
Direct een mailtje verzonden en kreeg hetvolgende bericht.

Geachte heer/mevrouw,
Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het erg vervelend om te horen dat er communicatiestoornissen zijn ontstaan.
Ik zal uw gegevens uit ons systeem aanpassen. U zult dan aansluitend geen abonnement ontvangen.
Bij deze bevestig ik dat er geen abonnement komt en dat u verder ook geen financiële verplichtingen heeft naar editie enigma.
Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice editie enigma


Blijkbaar is er geleerd van eerdere negatieve berichten.
Prima, zowel voor de diverse consumentenorganisaties maar ook voor Enigma. :!:
Fouten maken is niet erg als je er maar van leert.
Blijkbaar heeft Enigma dit gedaan.

Groet Ronald

TruusB
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2010 23:01

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door TruusB »

Hallo
Nou dan heb jij nog een reaktie gehad van die fima ,hier laten ze niets van zich horen.
Krijg alleen maar rekeningen

MVG Truus Muller

TimothyR
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 dec 2009 20:47

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door TimothyR »

Ik ben ook een gedupeerde.

Als ik niet voor 3 sept. betaal zal Calatus mij dagvaarden.

Als iemand hier meer ervaring mee heeft, of met hetzelfde probleem zit hoor ik graag van jullie.

shadowrunner
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2010 19:06

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door shadowrunner »

lees het volgende topic op het vara forum voor meer informatie over hoe om te gaan met editie enigma.

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... -enigma-2/



Ik ben ook last van ze gehad. Nooit een proefexemplaar ontvangen, toen opeens een nummer met een rekening voor het abonnement. In eerste instantie hielden ze voet bij stuk dat ik aan het abonnement vastzat omdat ik niet geannuleerd had, daarna probeerden ze me het abonnement te laten afkopen. Ik hield echter voet bij stuk en heb ze met mijn rechten als consument en hun plichten als bedrijf om de oren geslagen. Ik kreeg toen uiteindelijk de felbegeerde email dat er 'een communicatie stoornis was geweest'' en zat ik niet meer aan het abonnement vast en hoefde ik niets te betalen.

hier is een kopie van de email die ik ze gestuurd heb, waarna ze mijn abonnement zonder kosten ongedaan hebben gemaakt. Laat je niet intimideren maar zoek op editie enigma op internet, er staat veel goede informatie en tips op het net mbv wetgeving en rechten waar je ze mee om de oren kunt slaan. Succes!!!!


Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: Re: abonnement Enigma



Geachte Mw van de Nieuwenhof,



Iedereen kan zeggen een email te hebben gestuurd naar mijn emailadres. Zoals ik u in mijn vorige email al meldde, ik heb GEEN email van u ontvangen. Tevens heb ik van u GEEN proefnummer ontvangen. Als u op de hoogte bent van de nederlandse wetgeving, weet u dat de bewijsplicht hiervoor niet bij de consument ligt maar bij u. Dus tenzij u zowel een leesbevestiging van de email als een ontvangstbewijs van het proefnummer kunt overleggen bent u volgens de wet in gebreke gebleven inzake de mondelinge telefonische overeenkomst.



Aangezien u er geen zorg voor gedragen heeft dat zowel bevestigingsemail als het proefnummer aan mij geleverd zijn, is er wettelijk GEEN INZAGEPERIODE ingegaan. Aangezien er geen inzageperiode in is gegaan, is er geen sprake geweest van annuleringsplicht (aangezien deze pas ingaat op moment van ontvangst) mijnerzijds. Derhalve is er geen sprake van een abonnementsovereenkomst en dus geen betalingsplicht van mij naar u. Ik verwijs u naar www.consuwijzer.nl, waar de nederlandse regelgeving erg duidelijk beschreven staat in zake dit soort overeenkomsten.



Ik vraag u nogmaals een leesbevestigings bewijs en een wettelijk geaccepteerd bewijs van ontvangst van het proefnummer naar mij te sturen.



Ik geef u hierbij nog één keer de gelegenheid dit onrechtmatig tot stand gekomen abonnement te annuleren en mij te ontzien van enige betalingsplicht in welke vorm dan ook, Tevens verwacht ik dat mijn gegevens uit uw systeem worden verwijderd. Ik verwacht hiervan een schriftelijke bevestiging binnen 24 uur. Doet u dit niet, dan zie ik mij genoodzaakt deze zaak voor te leggen aan de rechter, waarbij ik tevens alle door mij gemaakte kosten zal verhalen op Editie Enigma.



Indien u op de hoogte bent van de nederlandse regelgeving, weet u dat een rechter u in deze kwestie ongelijk zal geven aangezien u niet kunt aantonen dat u uw deel van de mondelinge overeenkomst bent nagekomen. Tevens zal ik de rechter uitdraaien voorleggen van de berichten op de forums van Vara:Kassa en RADAR, om een duidelijk beeld te schetsen van uw werkwijze.



verblijvend,



Marc de Hoogh


hierop kreeg ik als reactie:

Geachte heer de Hoogh,



Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het erg vervelend om te horen dat er communicatiestoornissen zijn ontstaan. We willen uiteraard graag klanten, maar dan wel tevreden klanten. Daarom ben ik ook blij dat u gereageerd heeft. Dan kan ik het weer in orde maken. Ik zal uw gegevens uit ons systeem verwijderen. U zult dan geen exemplaren meer ontvangen en ook het aansluitende abonnement komt hiermee te vervallen.



Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.



Met vriendelijke groet,



Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl

gjs8
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2010 11:25

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door gjs8 »

Ik ben ook namens Enigma opgebeld. Ik vond het al merkwaardig dat het een week of 3 moest duren voordat ik mijn blad zou krijgen. Ik kreeg ook een mail waarin stond wanneer mijn gratis proefexemplaar zou verschijnen
In deze mail staat dat wanneer het blad niet verschijnt voor een bepaalde datum je contact moet zoeken. Enigma legt dus een dubbele actie bij jou neer, als je niets ontvangt moet je reageren en als je geen abonnement wil moet je een code op de website doorgeven.
Ik had voor mijzelf dus al een actie in mijn agenda gezet.
Dit is waarschijnlijk mijn redding geweest, ik kreeg dus geen blad toegestuurd, ik heb een mail gestuurd. Op dat moment was ik mij nog van geen kwaad bewust.
Pas toen ik een reactie kreeg van Enigma werd ik echt wakker geschud.
In de reactie van Enigma stond :

[size=50]Geachte heer/mevrouw,
Jammer om te horen dat u het abonnement niet wenst voort te zetten. Wij bedanken u voor de tijd die u genomen heeft om ons blad te leren kennen. We zullen uw opzegging registreren in ons systeem, zodat u geen verdere exemplaren zult ontvangen. Wij hopen u echter in de toekomst weer als klant te mogen begroeten. U kunt zich dan weer aanmelden via onze website www.editieenigma.nl
Hopende u hiermee voldoende te informeren.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl [/size]

Ik vroeg mij af waarom ze mijn opzegging registreren, terwijl ik alleen aangaf dat ik het gratis exemplaar niet kreeg toegezonden.
Toen ik ging googelen begreep ik de handelswijze van Enigma.

Vandaar dat ik mijn verhaal ook wil delen.
Een wijze les : controleer de beloofde acties goed en leg het voor jezelf vast!

Jacobpie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2010 20:17

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Jacobpie »

Beste mensen,
Mijn zoon van 17, die wegens omstandigheden al lange tijd niet meer thuis woont, heeft toen hij bij ons op bezoek was eens Editie Enigma aan de lijn gehad.
Zonder dat hij het door had heeft hij een abonnement genomen. Pas veel later kreeg ik (vader) het door dat het om een abonnement ging. Eerst kwamen de aanmaningen voor mijn zoon binnen maar later werden ze aan mij gericht. Omdat ik niet wist wat ik er mee aan moest, heb ik het incasso buro onder protest betaald. Een dag later las ik dat ze aan 17 jarigen telefonisch geen abonnement mogen verkopen. Nu heb ik van het incassoburo een geluidsopname ontvangen van het gesperk met mijn zoon. Daar is zijn stem duidelijk herkenbaar. Toch wil het incassoburo het onder protest betaalde geld niet terugstorten. Wat kan ik doen?

jpmilet
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2010 23:38

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door jpmilet »

hoi
helaas net als jullie vele ben ik er ingetrap
tijdens werk opgebeld met mooie belofte dat het echt gratis is en geen verplichting toch het woord in principe abonnement en 14 dagen laten vallen.
kortom al vele email in gevecht met ze af en toe tot harde taalgebruik aan toe, iets wat ik niet leuk vind en normaal nooit doe maar ben zo kwaad
nu een kleine oplossing in die ellende
ik heb op een gegeven moment aangegeven aan enigma dat ik niet meer wens te corresponderen met hun en als ze toch mij email zenden ik deze zal beantwoorden en 25 euro administratiekosten doorbereken.
ze hebben toch gemaild en zijn mij nu 125 euro verschuldigt
ik noem dit de oplichter opgelicht:)
nu is de discussie omgekeerd zij willen mij niet betalen.

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door estevens »

Ook mijn vriendin is de dupe geworden van dit bedrijf.

Zij werdt j.l 28 Mei 2010 benaderd door een callcenter, of ze interresse had in een gratis proefeditie van Edtie Enigma, ze moest daarom ook een voicelog inspreken.
Ze was wel geinterresseerd, en heeft toen "Ja" ingesproken.
Tot op heden heeft ze de proefeditie niet mogen ontvangen, tot er vorige week een aanmaning binnen kwam van Editie Enigma met het bedrag van €62,65.
Diverse mailtjes gestuurd dat ze nog steeds op de proefeditie zit te wachten.
Ze mailden mij terug dat ze aan een jaarabonnement vast zat en te laat was om deze te cancelen.
Ik heb haar aanbevolen niet te betalen, laten we het dan maar voor de rechter komen.
Laatst gewijzigd door estevens op 08 sep 2010 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

cynthiatjes
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 sep 2010 18:58

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door cynthiatjes »

Ook ik ben de dupe geworden van Editie Enigma.
Nooit ook maar iets ontvangen tot, bijna 2 maanden na het telefoontje, een acceptgiro.
Nu is het zo ver dat de zaak, als de dreigingen waargemaakt worden, binnenkort voor de rechter moet komen.
Ik ben vreselijk kwaad om dit onrecht, een stelletje oplichters zijn het. Ik ga ook echt niet betalen ondanks de angst dat de rechter mij ongelijk gaat geven (mocht ik de zaak verliezen kom ik financieel goed in de problemen)
Heeft er iemand ervaring met de zaak voor laten komen?

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door estevens »

Ik heb voor mijn vriendin een mooie (prodeo)brief naar Editie Enigma gestuurd, omdat ik in het vak zit als jurist.

Ze kreeg na een dag al een mail terug:

Geachte heer / mevrouw Stevens.

Het abonnement is met ingang van 8-9-2010 geannuleerd.

Er is geen betalingsverplichting aan Editie Enigma.


Met vriendelijke groet,

Klantenservice Editie Enigma


Dus, even een mooie brief sturen en ze op de feiten drukken, dan komt het wel goed.
Laatst gewijzigd door estevens op 08 sep 2010 23:38, 2 keer totaal gewijzigd.

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door estevens »

cynthiatjes schreef:Ook ik ben de dupe geworden van Editie Enigma.
Nooit ook maar iets ontvangen tot, bijna 2 maanden na het telefoontje, een acceptgiro.
Nu is het zo ver dat de zaak, als de dreigingen waargemaakt worden, binnenkort voor de rechter moet komen.
Ik ben vreselijk kwaad om dit onrecht, een stelletje oplichters zijn het. Ik ga ook echt niet betalen ondanks de angst dat de rechter mij ongelijk gaat geven (mocht ik de zaak verliezen kom ik financieel goed in de problemen)
Heeft er iemand ervaring met de zaak voor laten komen?
Waarschijnlijk heeft u ook iets ingesproken op hun voicelog en "ja" gezegt.
Maakt niet uit, maar als u niets heeft ontvangen hoeft u ook niets te betalen.

Ik heb wel meer met het bijltje gehakt, dus geef ik u wat raad:

Volgens de Nederlandse regelgeving (E.E heeft daar lak aan)zijn hun in gebreken gebleven betreft het ontbreken van het bewijs van ontvangst van het proefnummer.
Deze hebben ze vrijwel nooit!!
Dus is wettelijk geen inzageperiode ingegaan. Aangezien er geen inzageperiode in is gegaan, is er geen sprake geweest van annuleringsplicht (aangezien deze pas ingaat op moment van ontvangst) aan uw zijde. Derhalve is er geen sprake van een abonnementsovereenkomst en dus geen betalingsplicht naar u. (1+1=2)
Dus als het voor de rechter komt(denk ik niet), dan wordt u wel degelijk in het gelijk gesteld.
U kunt dit alles in een mooie brief/mail naar E.E. zenden, dat weet ik zeker dat alles goed komt, wees gerust.
Niets betalen,voet bij stuk houden!!!!!Hou mij hiervan op de hoogte, succes!!

cynthiatjes
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 sep 2010 18:58

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door cynthiatjes »

estevens schreef:
cynthiatjes schreef:Ook ik ben de dupe geworden van Editie Enigma.
Nooit ook maar iets ontvangen tot, bijna 2 maanden na het telefoontje, een acceptgiro.
Nu is het zo ver dat de zaak, als de dreigingen waargemaakt worden, binnenkort voor de rechter moet komen.
Ik ben vreselijk kwaad om dit onrecht, een stelletje oplichters zijn het. Ik ga ook echt niet betalen ondanks de angst dat de rechter mij ongelijk gaat geven (mocht ik de zaak verliezen kom ik financieel goed in de problemen)
Heeft er iemand ervaring met de zaak voor laten komen?
Waarschijnlijk heeft u ook iets ingesproken op hun voicelog en "ja" gezegt.
Maakt niet uit, maar als u niets heeft ontvangen hoeft u ook niets te betalen.

Ik heb wel meer met het bijltje gehakt, dus geef ik u wat raad:

Volgens de Nederlandse regelgeving (E.E heeft daar lak aan)zijn hun in gebreken gebleven betreft het ontbreken van het bewijs van ontvangst van het proefnummer.
Deze hebben ze vrijwel nooit!!
Dus is wettelijk geen inzageperiode ingegaan. Aangezien er geen inzageperiode in is gegaan, is er geen sprake geweest van annuleringsplicht (aangezien deze pas ingaat op moment van ontvangst) aan uw zijde. Derhalve is er geen sprake van een abonnementsovereenkomst en dus geen betalingsplicht naar u. (1+1=2)
Dus als het voor de rechter komt(denk ik niet), dan wordt u wel degelijk in het gelijk gesteld.
U kunt dit alles in een mooie brief/mail naar E.E. zenden, dat weet ik zeker dat alles goed komt, wees gerust.
Niets betalen,voet bij stuk houden!!!!!Hou mij hiervan op de hoogte, succes!!

hartelijk dank voor uw reactie. Dit is exact wat ik gestuurd heb naar Janssen en Janssen deurwaarders (aangezien Catalus BV enkel nog als reactie stuurt; wij verzoeken u nogmaals alle correspondentie via Janssen & Janssen te laten verlopen) en ik heb teruggekregen dat ik een mail heb gehad waarin dit duidelijk stond aangegeven; mocht ik onverhoopt geen tijdschrift hebben ontvangen, had ik dit zelf voor een bepaalde datum moeten aangeven. Echter heb ik daarmee nooit ingestemd! Een ontvangstbewijs hebben ze niet, en de vraag om een complete voicelog wordt simpelweg afgescheept met; u is verteld dat alleen de laatste seconden zijn opgenomen. Maarja, mocht het voor de rechter komen, hebben zij wel een leuke troefkaart, want ik heb immers nooit aangegeven geen "gratis" nummer te hebben ontvangen, en inderdaad (hoe scheef het ook is dat IK moet aangeven dat ik iets NIET wil) dus niks heb opgezegd. Bij het juridisch loket waar ik hulp heb gevraagd zeiden ze ook dat deze mail wel eens de pech voor mij zou kunnen zijn. Heeft u nog tips?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

cynthiatjes schreef: Maarja, mocht het voor de rechter komen, hebben zij wel een leuke troefkaart, want ik heb immers nooit aangegeven geen "gratis" nummer te hebben ontvangen, en inderdaad (hoe scheef het ook is dat IK moet aangeven dat ik iets NIET wil) dus niks heb opgezegd. Bij het juridisch loket waar ik hulp heb gevraagd zeiden ze ook dat deze mail wel eens de pech voor mij zou kunnen zijn. Heeft u nog tips?

Maar niet aangeven dat jij geen nummer hebt gehad, is geen bewijs dat je het wel hebt gehad.
Print dit topic uit (en andere) als bewijs voor hun werkwijze.

En - complete voicelog hebben ze niet - dan is er ook geen bewijs dat jij accoord hebt gegeven.
Een klein stukje is niet genoeg - want er moet het hele gesprek op staan.
Recentelijk zelf nog met OXXIO gehad- daar word het hele gesprek, of de afspraken, inclusief alle accoordmeldingen, tot 2x toe opgenomen.

Succes.

kropka
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2010 11:51

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door kropka »

Beste mensen,

Ook onze zoon is slachtoffer geworden door Enigma. Op een slinkse wijze telefonisch een gratis proefexemplaar in je maag splitsen en voordat je het weet heb je een abonnement aan je broek hangen. Mailen om het op te zeggen had geen resultaat want de link op hun website deed het niet en als je belde dan kreeg je te horen dat het momenteel druk is en de verbinding werd verbroken. Ondertussen is er een brief van de Gerechtsdeurwaarders Janssen & Janssen c.s. binnen gekomen of mijn zoon even 118,58 euro over wilt maken; dit inclusief administratie- en incassokosten en rente.
Gezien al die klachten welke ook op de site van Vara-Kassa en Het spoor Bijster zijn geplaatst, hebben we voldoende reden om dit niet te betalen en op basis van dwaling en bedrog gaan beroepen op vernietiging van de zogenaamde overeenkomst.

Sanne008
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2010 13:18

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Sanne008 »

Hallo Allemaal,

Ook ik heb inmiddels een bericht ontvangen via het incasso (intrum justitia)dat ik 127,79 moet betalen voor een abbo die ik niet heb afgesloten. uiteraard ga ik niet betalen. Ik ben wel van plan stappen te ondernemen en hoop dat ze het tot de rechter willen spelen want ik vind dit echt schandalig.

Graag zou ik zoveel mogelijk reacties (namen) van mensen hebben die dit ook zouden willen of aangifte o.i.d zouden willen doen, met zijn allen staan we sterk toch! Ik vind echt dat hier iets mee gedaan moet worden en daarom zou ik graag willen dat er een zaak van gemaakt wordt waar zoveel mogelijk mensen aan mee willen doen!

Misschien kunnen we met alle verhalen samen er voor zorgen dat hier een einde aan komt en dat er niet meer mensen de dupe van worden

Ik hoor het graag van jullie
\
Gr Sanne

Jsstelt
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2010 23:34

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Jsstelt »

Hallo allen!

Ook ik ben de dupe geworden van dit bedrijf!

verhaal als volgt:

Waarschijnlijk heb ik telefonisch toestemming gegeven voor een proefexemplaar, kan me hier zelf niets meer van herinneren helaas.
heb 2 of 3 keer het blad Enigma in huis gehad (zonder welkomstbrief) Ook heb ik geen email ontvangen.
na de herinnering en in de vakantie gelijk een aanmaning gekregen hiervan een melding gemaakt via de email.
(had her en der al gelezen dat er veel meer mensen zijn met dit probleem en dat bellen afgeraden werd)

Als reactie op mijn mail kreeg ik het volgende:

Code: Selecteer alles

"Hierbij bevestig ik, dat de opzegging van uw abonnement op editie enigma is ontvangen en verwerkt." 
maar ik moest de rekening nog wel betalen.

Ook heb ik nog gevraagd om een schriftelijke bevestiging van mij, maar die kunnen ze mij niet geven.
Ik krijg als reactie:

Code: Selecteer alles

"Helaas kunnen wij aan dat verzoek niet voldoen.
Uitsluitend indien dringend nodig kunnen wij aantonen dat de mail is verzonden, maar om administratief technische redenen, beschikt de klantenservice niet over voldoende tijd om aan deze vraag te voldoen."
Na een aantal keer heen en weer mailen geven ze dus aan dat ze niet voldoende tijd hebben.

Inmiddels heb ik wel een brief van Janssen en Janssen. Ook deze ben ik niet van plan om te betalen.
Wat ik zeer vreemd vind aan de brief is dat het telefoon nummer: 040 2903833 op de brief niet gelijk is aan het telefoon nummer op de site van janssen en janssen. Maar als ik dit telefoon nummer opzoek kom ik uit bij "La Place in Eindhoven"

Hier zit een heeeel vies luchtje aan...

Lambert de Haas
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2010 14:25

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Lambert de Haas »

Ook onze kleinzoon had de gang van zaken bij enigma niet goed begrepen.
Na ontvangst van de factuur en een herinnering heeft hij mij gevraagd om met enigma contact op te nemen.
Gisteren een mail gestuurd naar het mail adres op de factuur en vanmorgen al bericht gehad dat het abonnement was vervallen.
Al met al toch een snelle en bevredigende oplossing voor een overigens niet goed te praten vorm van acquisitie.
Lambert de Haas

Biekie
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2010 22:13

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Biekie »

Sanne008 schreef:Hallo Allemaal,

Ook ik heb inmiddels een bericht ontvangen via het incasso (intrum justitia)dat ik 127,79 moet betalen voor een abbo die ik niet heb afgesloten. uiteraard ga ik niet betalen. Ik ben wel van plan stappen te ondernemen en hoop dat ze het tot de rechter willen spelen want ik vind dit echt schandalig.

Graag zou ik zoveel mogelijk reacties (namen) van mensen hebben die dit ook zouden willen of aangifte o.i.d zouden willen doen, met zijn allen staan we sterk toch! Ik vind echt dat hier iets mee gedaan moet worden en daarom zou ik graag willen dat er een zaak van gemaakt wordt waar zoveel mogelijk mensen aan mee willen doen!

Misschien kunnen we met alle verhalen samen er voor zorgen dat hier een einde aan komt en dat er niet meer mensen de dupe van worden

Ik hoor het graag van jullie
\
Gr Sanne

Ik heb ook bericht gehad van dit incassoburo. Ook ik had het proefexemplaar wel aangevraagd maar nooit ontvangen.

Na vele mails is het ze nog niet duidelijk. Vandaag heb ik dan voor de laatste keer gemaild en een kopie gestuurd naar het incassoburo met alle gegevens, aanmaningen etc.

Heb ze verteld hiermee op te houden , anders ga ik aangifte doen en alle kosten op hun verhalen.
Hoe dan ook: Ze krijgen van mij geen rooie cent. Laten ze het maar voor de rechter komen. Ik heb alle mails en brieven uitgeprint, en die spreken voor zich.

Ik zit er natuurlijk niet op te wachten om naar de rechtbank te gaan. Ben 36 jaar en nooit met justitie in aanraking geweest en dan zou ik me ineens voor de rechter moeten verantwoorden, geheel buiten mijn schuld om.

Maar ik zit er nog minder op te wachten om iets te gaan betalen, wat ik nooit heb gekregen en ook zeker niet meer hebben wil. Als we daar aan beginnen is straks het einde zoek en zijn die oplichters de lachende derde.

kippert
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2010 18:41

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door kippert »

Hallo allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem zoals de meesten hier.
Mijn vriendin heeft bewust ja gezegd maar nooit een proef abonnement ontvangen.
Zodoende te laat opgezegd. Eerst een rekening van 65 euro gekregen.
Toen een rekening van 24 euro om het abonnement af te zeggen.

Nu de eerste brief van het incassobureau ontvangen en ik begin hem nu wel een beetje te knijpen.
Ik zou graag willen weten of het bij mensen hier op het forum daadwerkelijk tot een rechtzaak of invordering van spullen gekomen is? En tot hoever de kosten eventueel op kunnen lopen? Incassokosten, of eventueel zelfs rechtzaakkosten.

Ook zou ik graag willen weten aan wie ik verdere mails moet richten, het incassobureau, editie enigma of beiden?
En als laatst zou ik graag willen weten of er mensen zijn die wel een brief van het incassobureau hebben gehad maar hier uiteindelijk zonder te betalen toch af gekomen zijn?

Alvast heel erg bedankt en succes met de problemen allemaal,

groeten,

Dennis

Gesloten