LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
prodigitaal

Re: Caiway en Rekam gaan op 10 oktober 2010 helemaal digitaal

Ongelezen bericht door prodigitaal »

Gaat Caiway echt op 101010 in heel zijn gebied, analoge televisie uitschakelen?

Er is iemand op een andere website die zegt geheime informatie te hebben dat Caiway omdat er teveel mensen opzegden, stiekum toch analoog blijft doorgeven.

zie hier de link van de website waar dit staat: http://www.deweekkrant.nl/artikel/2010/ ... management

Hieronder de tekst van Jeroen die dit opzienbarende nieuws schrijft:

Saillant detail overigens, Caiway heeft onder druk moeten besluiten om in bepaalde gemeenten het analoge signaal niet van de kabel op te halen op 10-10-10, omdat teveel abonnees in een aantal gemeenten opzegden.
Natuurlijk wordt dit ernstig stil gehouden door Caiway, maar ik weet al waar ik deze informatie mét bewijs straks wél terug ga vinden:

Je moet toch toegeven; DIT IS TOCH ECHT NIEUWS HE !!!!

opnieuw beginnen

Ongelezen bericht door opnieuw beginnen »

Ik ben een "beetje" gefrustreerd geraakt over het digitale Humax IcDeta kastje dat ik kocht bij Caiway.

Ik heb voor een verhuurde kamer, de kabels opnieuw laten aanleggen, versterkers laten zetten. Een factuur van dik 400 euro betaald en het Humax IcDeta kastje gekocht bij Caiway. Ik heb zelfs een duurder abonnement genomen omdat veel buitenlandse zenders een noodzaak is.

Iedere keer is het weer hetzelfde. Het lijkt wel of het af en toe statisch is. Dan doet de tv het niet. Dat komt natuurlijk altijd op het verkeerde moment.

Meerdere keren ben ik met het kastje bij Caiway geweest en dan doet ie het wel, want het enige dat helpt is de kabels er even vanaf halen. Vraag me niet waarom, of waarvoor.
Ondertussen mag ik me verontschuldigen, maar het euvel treedt altijd op wanneer ik er niet op bedacht ben.

Ook op mijn gewone tv beneden is het al regelmatig het geval geweest. Wat een tijd en ergernis me het al niet heeft gekocht.
Caiway stelt dat het echt mijn schuld is en niet van hen.
Laatst gewijzigd door opnieuw beginnen op 07 okt 2010 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Ricardo2611

Ongelezen bericht door Ricardo2611 »

Omdat Caiway dus digitaal gaat binnen een paar dagen heb ik ook onlangs mij in de schulden moeten steken. Ik neem veel op, dus ik wilde gewoon een opnameapparaat en decode in 1. Daarin heb je dus verdomd weinig keus. Eigenlijk alleen Humax en Samsung. De winkel waarin ik het wou kopen zei dat ze de Samsung niet meer verkochten vanwege te veel klachten.....
Ik heb dus nu een HUmax thuis staan. Vreselijk! Opstarten duurt 40 seconden. Je moet dus een minuuut van tevoren bedenken dat je televisie wil kijken. Er zit een harddisk in, maar die heb ik dus in 2 weken tijd al voor 54% gevuld. En ik kan de kwaliteit waarmee ik opneem niet kiezen (wat ik wel kon bij mijn oude LG recorder, en ook deed, omdat kwaliteit van de opnames vaak niet voor mij het belangrijkste is).

Als je aan het opnemen bent, kun je soms het apparaat niet opstarten (en dus niet 'gewoon'televisie kijken). Dat is heeeel frustrerend. Ik heb ergens gelzen dat je dan de stekker eruit moet trekken en weer terug stoppen en dan gaat het weer, maar ja als dat ergens achter alle radio, tv en cd's in een kastje is, is dat niet de makkelijkste manier.

De kwaliteit van decoder en opnames is ok, maar het gemak is er toch echt wel op achteruit gegaan. Ik weet dat Caiway niet Humax is, maar dit is om an te geven dat Caiway gewoon te vroeg het analoog heeft opgegeven, de digitale apparatuur is gewoon nog niet goed genoeg, en dat neem ik Caiway heel erg kwalijk. Want ik heb nu € 300 uitgegeven, en ik ben er gewoon op achteruit gegaan.

pbarendse

Ongelezen bericht door pbarendse »

Ik gebruik sinds een paar maanden ook de Humax 5050. Moet toch wel zeggen dat ik er tevreden over ben. Het opstarten is te verkorten door de standby-modus aan te passen. Zie hiervoor de handleiding. De opstarttijd is dan ongeveer 6 a 7 seconden, dat lijkt me alleszins acceptabel.

Ik neem aan dat je met het 'niet kunnen kijken als je opneemt' bedoelt dat het scherm groen gaat flikkeren. Als je de laatste software-update hebt geïnstalleerd moet dit al een stuk minder zijn maar het kan nog voorkomen. Als je dan naar een non-HD zender schakelt gaat het beeld weer naar normaal terug en kun je gewoon kijken!

Ricardo2611

nou ik heb de standby modus aangepast, zodat nu de hele tijd dat scherm fel oplicht en er een klok is, maar het opstarten duurt nog steeds ruim 30 seconden.

Bij niet opstarten bedoel ik niet opstarten. de Humax blijft in standby-mode, rood licht, en reageert totaal niet op afstandsbediening of de knop op het apparaat zelf

pbarendse

Dat is raar, ik heb nog nooit gehad dat hij niet wilde opstarten, en de opstarttijd bij mij is volgens mij echt geen 30 seconden. Ik wil het vanavond met alle plezier even timen hoor, dan post ik het resultaat vanavond of morgen even! Heb je wel de laatste software er op staan?

Ricardo2611

Hij is 2 weken oud, en heeft toen meteen de nieuwste updates geinstalleerd, dus ik neem aan dat ik toch wel redelijk up to date ben. Ik zal vanavond ook nog eens timen, liever niet, omdathet zolang duurt, maar hem altijd maar aan laten staan vind ik ook niks (bovendien gaat hij op een gegeven moment vanzelf uit).

Ricardo2611

Wat vastlopen betreft geloof ik dat ik aan het opnemen was, de Humax op een ander kanaal zette en die op timeshift-pauze wilde zetten.

dijk1974

Ongelezen bericht door dijk1974 »

Sinds 10 oktober heeft Caiway de stekker uit het analoge signaal gehaald. En nu zitten wij met de gebakken peren. Moeten zelf dokken voor een oplossing. een Digitale tvstick gekocht bij Caiway. en nu hebben we ja 7 zenders en krijgen niks meer...
Gebeld ja, wel 3 keer en maar liefst 2 uur in de wacht gestaan en het antwoord is. Jammer probeer de stick even uit in de huiskamer werkt het daar, pech gehad dan heeft u een signaal sterkte nodig dus weer kassa. Irritatie geuit dat dit niet normaal is. De heer Klein van de Helpdesk gaf ons gelijk dat het een zooitje is. het werkt allemaal niet lekker, en oplossen ho maar. kunnen jullie hier iets mee. Ik ben echter niet de enige veel mensen hebben klachten over Caiway. betreft, woonplaats IJsselstein

pbarendse

Waarom wacht iedereen dan ook tot het laatste moment met het aanschaffen van apparatuur om digitaal te gaan kijken? Ik ben in augustus al volledig overgeschakeld, zonder enig probleem, en als je dan de helpdesk nodig hebt is het nog lekker rustig!

En nee, voor we dat gezeur weer gaan krijgen, ik werk niet bij Caiway, ik heb geen banden met Caiway, ik word niet door ze betaald, de enige relatie die ik met Caiway heb is dat ik er al zo'n 13 jaar tevreden klant ben.

suedje

Ongelezen bericht door suedje »

pbarendse schreef:Waarom wacht iedereen dan ook tot het laatste moment met het aanschaffen van apparatuur om digitaal te gaan kijken? Ik ben in augustus al volledig overgeschakeld, zonder enig probleem, en als je dan de helpdesk nodig hebt is het nog lekker rustig!

En nee, voor we dat gezeur weer gaan krijgen, ik werk niet bij Caiway, ik heb geen banden met Caiway, ik word niet door ze betaald, de enige relatie die ik met Caiway heb is dat ik er al zo'n 13 jaar tevreden klant ben.
Zo, ze zijn er dus toch, tevreden Caiway klanten :wink:
Zelf ook geen probleem met het overstappen naar digitaal. Ben al een half jaar geleden op elke tv overgestapt op digitale ontvangst, zonder problemen. Er waren de laatste dagen wel problemen met een slechtere ontvangst, maar dat lijkt nu ook opgelost te zijn.
Hier dus ook een tevreden klant.

brieziet

Ongelezen bericht door brieziet »

Wij kijken al jaren digitaal dus wat dat betreft geen problemen, na 10-10 hebben we echter wel regelmatig last van storingen; blokkerig beeld of af en toe zelfs 10 seconden tv op zwart, behoorlijk irritant.

gerrit1947

Ongelezen bericht door gerrit1947 »

hallo mensen die lid zijn van caiway,ben er ook niet tevreden mee! :oops:
maar als je een tv heb met in gebouwde dvb-c en caiway kastje, en een recorder met harde schijf KAN JE TOCH OPNEMEN :D , heb zelf sony tv,caiway kastje(humax 59 euro)en rec. sony, heb het na lang zoeken voor elkaar.
antenne uit de muur naar kastje en uit naar de tv, scart naar rec, en hdmi van
recorder naar tv, kastje aan en op zender zetten(tv op hdmi(scart kan ook) die je op wil nemen, in programmeren en kast aan laten staan, dan terug naar tv(dus niet meer hdmi)kan je gewoon tv kijken waar na jij wil en het programma opnemen want dat gaat via de av(hdmi).als je wil opnemen zet je het kastje aan
en zoniet kan je kijken want je heb een decoder in je tv.
bij in programmeren moet je opgeven tuner line 1(sony)en misschien bij andere
een andere naam, maar in ieder geval is het mij gelukt en hoop dat er vele zijn die dit nu ook kunnen en zonder een pvr res. te kopen(350 pieken)
succes gerrit

poespas

Ongelezen bericht door poespas »

Sinds de digitalisering is het niks anders dan storing op de tv :twisted:
Ik kijk al langer digitaal maar merk echt wel verschil sinds 101010.
Vaak zwart beeld of blokjesbeeld :roll:

Ricardo2611

Ik had direct ui t de muur een splitter staan naar oude decoder en naar nieuwe PVR (die humax). (Oude decoder staat onder vlak bij de muur, nieuwe 1 meter hoger)
Daardoor heel veel storingen. Vaak niet te volgen. Nu maar heen-en-weer gekabeld. Dat gaat beter. Maar dit is toch belachelijk, dat dit zo gevoelig is voor storing. Analoog had ik ook mooi beeld. En 1 zender een beetje gestoord. Maar dat kon ik dan tenminste nog volgen. Nu valt de helft van de kanalen weg door een beetje storing. Dat digitaal moet echt wat robuuster voordat ik daar tevreden over kan zijn.

suedje

Ricardo2611 schreef:Ik had direct ui t de muur een splitter staan naar oude decoder en naar nieuwe PVR (die humax). (Oude decoder staat onder vlak bij de muur, nieuwe 1 meter hoger)
Daardoor heel veel storingen. Vaak niet te volgen. Nu maar heen-en-weer gekabeld. Dat gaat beter. Maar dit is toch belachelijk, dat dit zo gevoelig is voor storing. Analoog had ik ook mooi beeld. En 1 zender een beetje gestoord. Maar dat kon ik dan tenminste nog volgen. Nu valt de helft van de kanalen weg door een beetje storing. Dat digitaal moet echt wat robuuster voordat ik daar tevreden over kan zijn.
Heb je de decoder/PVR al eens direct aangesloten zonder splitter. En hoe is het beeld dan?
Heb je dit niet gedaan, probeer dan eens de decoder aan te sluiten direct uit de muuraansluiting, en dan direct op de tv. En probeer dan ook de PVR direct uit de muur aan te sluiten en check dan het beeld.
Als er dan nog steeds storing is, heb jij in ieder geval alles uitgesloten dat er bij jouw niets aan je aansluitingen ligt.

Ik heb hetzelfde meegemaakt bij onze buren. Zij hadden storing terwijl wij een goed beeld hadden. Ik heb gechecked, en kwam 3 splitters tegen, voordat de antenne kabel in een decoder ging. Dit is vragen om moeilijkheden.

Ricardo2611

Misschien was ik niet helemaal duidelijk:
situatie 1: storing
muur-> splitter -> 1 meter kabel -> PVR
|-> decoder-> HD/DVD recorder

situatie 2: geen storing
muur -> 1 meter kabel -> PVR -> 1 meter kabel -> decoder -> HD/DVD recorder

bij situatie 2 gebruik ik dus uitgang van PVR. Hierdoor extra kabel naar de 2e decoder nodig. En PVR mag ik niet in powersafe mode zetten anders is er geen beeld.

Grootste probleem vind ik dat het toevoegen van 1 enkele splitter de kwaliteit totaal onaanvaardbaar maakt. half beeld en vaak ook storing in het geluid, zodat helemaal niets te volgen is. En dit digitale gedoe is er toch om de kwaliteit te verbeteren niet? Nee.
Ik vind het nog steeds geldklopperij. Want natuurlijk kan je tegen extra betaling beter beeld krijgen :evil:

pbarendse

Ik heb wel gemerkt dat heel veel afhankelijk is van de kwaliteit van de gebruikte stekkers en splitters. Nadat ik alles (een stuk of 3 splitters en alle antennestekkers) heb vervangen door aansluitingen van een betere kwaliteit is bij mij het signaal een stuk beter geworden. Hoeft geen grote investering te zijn, een goede antennestekker kost ongeveer een euro, een goede splitter een paar euro. Dus niet meer de antennestekkertjes van de bouwmarkt met plastic kapjes, maar degelijke metalen.

suedje

Ricardo2611, uit nieuwsgierigheid, op wat voor tv heb je dit aangesloten.
Is dit nog op een "ouderwetse" beeldbuis tv, of op een LCD/Plasma tv.

Uit eigen ervaring weet ik dat de beeldkwaliteit van het analoge signaal en het digitale signaal op een "ouderwetse" tv niet al teveel verschil maakte.
Pas toen ik over ging op het digitale signaal op een LCD was er een groot verschil, en nu ik digitaal Full HD kijk wil ik echt niet meer terug naar analoog.

Ricardo2611

suedje,
ik kijk nog steed s een kleinbeeld beeldbuis. Dat heb ik eerder vermeld. Dat is ook de reden dat ik absoluut geen zin in digitale tv had, laat staan HD.

Maar daar ging het hier niet om. Digitaal gestoord kanaal betekent, nauwelijks beeld (veel blokken die blijven hangen, zodat er opeens een grasmat in de vorm van een persoon beweegt) en zelfs uitvallend geluid.
En die slechte ontvangst komt meteen bij het gebruik van 1 lousy splittertje. Het signaal wat uit de muur komt is dus maar net genoeg om de decoder goed aan te sturen.

Gesloten