LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Staaij
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2010 16:56

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Staaij »

Ach, ach... en ik HEB niet eens ondertekend...! Wat een gedoe!
Zit in de '1e fase' zoals ik nu hier lees; 1e telefonisch/mailcontact is geweest, maar zet me schrap voor het vervolg :roll:
Ik ga binnenkort mijn dochter naar een kidsevenement, maar geloof me, als ik er een zie, trek ik die bonnetjes uit haar handen en bel de politie!!!
Of zal ik doen alsof ik er weer intrap en bij het 'ondertekenen' het voddenblockje verscheuren ;) Politie bellen doe ik sowizo...

Staaij
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2010 16:56

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Staaij »

Vandaag email terug dat ze het bedrag pas eind september kunnen terugboeken. Jaja! Een gewaarschuwd mens telt voor twee... Ik meteen met de bank gebeld om de betaling te storneren. Bleek dat er al een doorlopende machtiging met periodieke afboekingen aan vast zat!! Meteen ook maar laten blokkeren dus... Loeders!

Staaij
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 mei 2010 16:56

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Staaij »

Per 4 maanden, dus 3 keer per jaar... doorlopend. Maar goed.

Bij deze, maar ik blijf het een smerige zaak vinden! Helemaal na het lezen van dit forum!
Als ik nou bij een volgende onmoeting met een van uw promotiedames merk dat uw werkwijze nog niet is veranderd, heb ik wel zin in een beetje stennis... Hier kunt u toch niet mee doorgaan??
Fijn je brood verdienen zo, toch?! Ik vraag me af of u goed slaapt!


________________________________________________

Geachte mevrouw xxx,

Het betreft een eenmalige machtiging per 4 maanden.

Uw gegevens zijn inmiddels al uit ons systeem verwijderd.

Misschien dat u deze correcte afhandeling ook op het forum kan plaatsten


Met vriendelijke groet,


Klantenservice
C&Z Media Kids Club
------------------------------------------------------------

Van:xxx
Verzonden: donderdag 19 augustus 2010 12:07
Aan: infoCenZ
Onderwerp: RE: Welkomstbrief

Goedemorgen,

Ik heb zojuist mijn bank gebeld en de situatie voorgelegd... (ik ben niet in de gelegenheid om binnenkort langs te komen).
Zij hebben de betaling inmiddels gestorneerd en zagen dat er een automatische herhaalde machtiging aan gekoppeld was (?!) Dit was toch een eenmalig gebeuren?? Kunt u deze herhaalde machtiging in uw administratie nakijken en ongedaan maken... Anders vermoed ik dat ik over een tijdje weer vanalles moet gaan rechttrekken.


Vriendelijke groet,
xxx

--------------------------------------------------------------------------------

Date: Thu, 19 Aug 2010 11:20:29 +0200
From: [email protected]
Subject: RE: Welkomstbrief
To: xxx

Geachte heer/mevrouw,

Uiteraard kunnen wij het ook terugstorten op uw rekening.

Dit kan echter pas +/- eind september. Als dit geen probleem is zullen wij het terugstorten.


In afwachting van uw antwoord verblijf ik.

Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
C&Z Media Kids Club
-------------------------------------------------------------

Van: xxx
Verzonden: woensdag 18 augustus 2010 21:24
Aan: infoCenZ
Onderwerp: RE: Welkomstbrief

Kunt u het niet gewoon terugboeken?? Ik vind het allemaal maar lastig, (ik dacht het net 'even' met internetbankieren te laten storneren, maar zie dat ik hiervoor bij de bank langs moet!), terwijl het echt niet mijn fout is... toch?!

Vriendelijke groet,
xxx
--------------------------------------------------------------------------------

Date: Wed, 18 Aug 2010 12:46:43 +0200
From: [email protected]
Subject: RE: Welkomstbrief
To: xxx

Geachte heer/mevrouw,


Hierbij bevestig ik de annulering van het abonnement.
U mag het geïncasseerde bedrag zelf laten storneren bij uw bank.
Al uw gegevens zijn inmiddels uit ons systeem verwijderd.
We zullen de klacht doorgeven aan de desbetreffende colporteur en onze excuses voor het ongemak.


Hopende u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
C&Z Media Kids Club
----------------------------------------------------------

Van: xxx
Verzonden: maandag 16 augustus 2010 11:42
Aan: infoCenZ
Onderwerp: Welkomstbrief
Urgentie: Hoog

Goedemorgen,

Op advies van xxx even een schriftelijk berichtje m.b.t. de welkomstbrief die ik zaterdag van u heb ontvangen.

Ik heb inderdaad een dame van het promotieteam gesproken op het plein bij Kindervakantieland in Ahoy, vrijdag 6 augustus j.l.. Zij deed voorkomen dat het abonnement mij eenmalig 9,95 zou gaan kosten. Ik heb mijn gegevens gegeven, die zij heeft genoteerd. Toen ik het inschrijfformulier in handen kreeg, zag ik dat het totaalbedrag op het 4-voudige zou komen. Toen ik dat zag, heb ik direct tegen haar gezegd af te zien van de aanbieding. Uiteraard heb ik mijn handtekening niet gezet.
Nu heb ik dus een brief van C&Z Media dat ik toch lid zou zijn geworden...?!
Ik neem aan dat u dit voor mij ongedaan kunt maken.

Ik hoor het graag!

Vriendelijke groet,
xxx

(Heb op verzoek van Tros Forum de contactgegevens van CenZ Media verwijderd)
Laatst gewijzigd door Staaij op 21 okt 2010 12:11, 2 keer totaal gewijzigd.

mirjam216
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:50

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door mirjam216 »

In mei van dit jaar zijn we met onze dochter naar de Dora en Diego fandag geweest in Movie Park Germany. Daar aangekomen staan er een aantal personen van "kids club". Ze smeren ons een proefabonnement aan van 4 maanden voor 40 euro. Elke maand zou onze dochter dan een Dora dvd en een Dora boekje krijgen. Op zulke dagen ga je daar wat sneller in mee dus vooruit maar weer. Ach en elke maand een Dora kadootje voor onze dochter. Elke maand zouden we een acceptgiro krijgen van 10 euro. Bij thuiskomst kregen we direct een acceptgiro van 40 euro. Dit tot daar aan toe. De maand juni op vakantie geweest. Bij thuiskomst op 28 juni nog geen kadootjes van de Kids Club. Hier achteraan gebeld en melden mij dat het tussen de 10e en 28e v/d maand bezorgd wordt. de volgende dag inderdaad het pakketje. Onze dochter dolblij. Maar tot onze stomme verbazing geen Dora spulletjes maar een dvd van "Benji"en een woezel en pip kleurboek. De volgende levering een dvd met tekenfilm en een nijntje kleurboek. Onze dochter teleurgesteld en wij hebben maar besloten het hier maar bij te laten. het heeft toch geen zin en zullen hier nooit meer intrappen. We zijn erg benieuwd wat de volgende 2 leveringen zullen zijn.

Met vriendelijke groet,

Mirjam

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door brenda229 »

nou wij zijn ook opgelicht, moet zeggen dat me dit nog niet eerder is gebeurd.
Ben normaal toch erg oplettend.
Ik had bewust geen rekeningnr ingevuld, omdat ik gebeld zou worden!
Nou niet gebeld, maar wel een rekening van 40 euro ipv 10 euro zoals beloofd!

Ze zeggen doodleuk dat ze mijn lidmaatschap niet willen annuleren omdat ik de klacht die ik heb via internet gevonden heb.
Moet toch niet gekker worden.

Ik heb ze al dik 200 mails gestuurd.

We gaan niet betalen en denk dat ik maar even naar dolfinarium terug ga! kijken of die dames er weer staan! Want dan ga ik ze even goed aanpakken!

gr brenda

Kwartet
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2010 16:13

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Kwartet »

Hallo allemaal,

Hier hetzelfde verhaal.
Ik heb op 23 augustus jl. een aangetekende brief naar C en Z gestuurd met daarin het hele Kvk verhaal en het verzoek nu eindelijk eens te stoppen met afschrijven van geld van mijn rekening.
Nu krijgen we vandaag 'vrolijk'een nieuwe herinnering met een verhoging van 9.95 Euro adm.kosten en dreigen met een deurwaarder als er niet binnen 3 dagen wordt betaald. Reactie op de aangetekende brief is er niet.
Heel vervelend allemaal. Iemand nog tips?

Linda delwel
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2010 08:44

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Linda delwel »

C $ Z media kids club. Een bedrijf dat wel met website adverteert, maar met e-mail niet te bereiken is. Zou het toeval zijn? Is het toeval dat, indien je C&Z “Googled”, dat de klachten eerst komen? Mijn ervaring is dat dit een onbetrouwbare “zaak” is waarvan iedereen mag weten. Deze mensen moeten van de straat met hun malafide praktijken. Om die reden stuur ik deze mail naar alle wat mij betreft belangrijke instellingen. Een mail sturen naar C&Z lijkt moeilijk, zo niet onmogelijk. Hier mijn verhaal, dat model staat voor heel veel verhalen:

Op 4 juli werd ik aangesproken door een verkoopster van C $ Z media kids club. De dame vertelde ook dat ze van “Zapplin” en “Jetix”waren. De verkoper bood mij voor 10 Euro vier pakketten aan. Ik heb drie keer gevraagd of dit werkelijk zo was. De verkoper was heel stellig. Verder zou ik binnen een week nog gebeld worden om mijn uiteindelijke besluit duidelijk te maken. Ik heb mijn handtekening gezet…..stom. Ik ben nooit gebeld en korte tijd later was er geen 10 Euro maar bijna 39,50 Euro van mijn rekening afgehaald. Ik heb toen direct het geld terug laten storten. Ik heb vervolgens direct het annulering’s formulier ingestuurd dat ik van de verkoopster had gekregen.

Tijdens mijn vakantie is een brief gestuurd met de mededeling dat het geld moest worden gestort. Het bedrag was van 39.50 naar 44,75 Euro verhoogd. Verder stond in de brief vermeld het geld binnen 7 dagen binnen moest zijn en dat ik dan het eerste pakket kon verwachten. Ik vond deze brief na terug komst van mijn vakantie adres. Tot mijn verbazing was ook het eerste pakket al gestuurd. Uiteraard was de volgende dreigbrief ook al weer binnen. Dus twee brieven tijdens mijn 12 dagen vakantie.

Ik heb telefonisch contact opgenomen met het bedrijf en kreeg een dame aan de telefoon die mij vertelde dat een collega een fout gemaakt had door het pakketje te versturen, maar dat ik er toch aan vast zat. Toen ik vertelde dat mij op straat echt was verteld dat ik gebeld zou worden was de reactie wel heel erg bizar: “Wij weten niet wat onze verkopers allemaal zeggen. Wij staan er niet naast. Dit zijn onze regels en u zit er aan vast.” De telefoniste vertelde mij dat ze de annulering had ontvangen, maar omdat die te laat binnen was werd er niet op ingegaan. Ik moest gewoon betalen. Op de vraag om een eindverantwoordelijke te spreken werd me verteld dat deze niet aanwezig was. Ik heb opgehangen en voelde me belazerd.

Wat er toen gebeurde was nog interessanter. Ik realiseerde me dat ik vergeten was om het verhaal over de 10 Euro te vertellen. Ik belde daarom tien minuten later nog een keer en kreeg een andere dame aan de lijn. Op de vraag om de eindverantwoordelijke te spreken bleek deze er nu wel maar kreeg hem/haar niet te spreken: “Die heeft wel iets beters te doen dan dit soort telefoontjes te beantwoorden.” Toen maar aan deze dame uitgelegd dat de verkoopster op straat mij vier pakketten voor 10 Euro had aangeboden en niet voor 40 Euro. De dame aan de andere kant van de lijn concludeerde geïrriteerd dat ik zeker in de tussen liggende 10 minuten “gegoogled” had. Een vreemde conclusie. Ik had het woord “googelen” geen moment in de mond gehad. Het was wel een hele goede tip van deze mevrouw. Op de TROS-Radar website staan inderdaad gelijksoortige klachten. Meer dan genoeg. Bij VARA-Kassa komen de zelfde klachten binnen. Ik was niet de eerste die er op de zelfde manier was ingestonken.

Bij elk telefoongesprek dat je wilt aangaan met C $ Z wordt met behulp van een geluidsband verteld dat het gesprek mogelijk kan worden opgenomen. Ik hoop serieus dat mijntwee telefoontjes op tape staan, maar dat zal wel niet.

Ik heb pakket aangetekend terug gestuurd. Kosten: 7 Euro.

Ondertussen heb ik een nieuwe dreigbrief ontvangen. Als ik nu niet betaal zal er een deurwaarde langs komen.

Weer een week later is er nu ook een incasso bureau bijgehaald; De kosten zijn nu al opgelopen tot boven de 110 Euro.

Als C & Z zo’n “geweldig bloeiend bedrijf is met zoveel tevreden klanten”, aldus de dame van C & Z aan de telefoon, waarom dan zo’n “power”om 40 Euro? Waar heb ik dit gezeur aan verdiend. 40 Euro en nu dus 110 Euro is voor ons een hoop geld. Verder is dit ook een principe zaak.

Als ik mijn bijdrage kan leveren om deze afzetters uit de markt te halen ben ik daartoe bereid. Met alle liefde.

Iedereen die op straat mij iets wil “aansmeren” laat ik voortaan staan. Ik heb geleerd.

Linda delwel
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2010 08:44

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Linda delwel »

C $ Z media kids club. Een bedrijf dat wel met website adverteert, maar met e-mail niet te bereiken is. Zou het toeval zijn? Is het toeval dat, indien je C&Z “Googled”, dat de klachten eerst komen? Mijn ervaring is dat dit een onbetrouwbare “zaak” is waarvan iedereen mag weten. Deze mensen moeten van de straat met hun malafide praktijken. Om die reden stuur ik deze mail naar alle wat mij betreft belangrijke instellingen. Een mail sturen naar C&Z lijkt moeilijk, zo niet onmogelijk. Hier mijn verhaal, dat model staat voor heel veel verhalen:

Op 4 juli werd ik aangesproken door een verkoopster van C $ Z media kids club. De dame vertelde ook dat ze van “Zapplin” en “Jetix”waren. De verkoper bood mij voor 10 Euro vier pakketten aan. Ik heb drie keer gevraagd of dit werkelijk zo was. De verkoper was heel stellig. Verder zou ik binnen een week nog gebeld worden om mijn uiteindelijke besluit duidelijk te maken. Ik heb mijn handtekening gezet…..stom. Ik ben nooit gebeld en korte tijd later was er geen 10 Euro maar bijna 39,50 Euro van mijn rekening afgehaald. Ik heb toen direct het geld terug laten storten. Ik heb vervolgens direct het annulering’s formulier ingestuurd dat ik van de verkoopster had gekregen.

Tijdens mijn vakantie is een brief gestuurd met de mededeling dat het geld moest worden gestort. Het bedrag was van 39.50 naar 44,75 Euro verhoogd. Verder stond in de brief vermeld het geld binnen 7 dagen binnen moest zijn en dat ik dan het eerste pakket kon verwachten. Ik vond deze brief na terug komst van mijn vakantie adres. Tot mijn verbazing was ook het eerste pakket al gestuurd. Uiteraard was de volgende dreigbrief ook al weer binnen. Dus twee brieven tijdens mijn 12 dagen vakantie.

Ik heb telefonisch contact opgenomen met het bedrijf en kreeg een dame aan de telefoon die mij vertelde dat een collega een fout gemaakt had door het pakketje te versturen, maar dat ik er toch aan vast zat. Toen ik vertelde dat mij op straat echt was verteld dat ik gebeld zou worden was de reactie wel heel erg bizar: “Wij weten niet wat onze verkopers allemaal zeggen. Wij staan er niet naast. Dit zijn onze regels en u zit er aan vast.” De telefoniste vertelde mij dat ze de annulering had ontvangen, maar omdat die te laat binnen was werd er niet op ingegaan. Ik moest gewoon betalen. Op de vraag om een eindverantwoordelijke te spreken werd me verteld dat deze niet aanwezig was. Ik heb opgehangen en voelde me belazerd.

Wat er toen gebeurde was nog interessanter. Ik realiseerde me dat ik vergeten was om het verhaal over de 10 Euro te vertellen. Ik belde daarom tien minuten later nog een keer en kreeg een andere dame aan de lijn. Op de vraag om de eindverantwoordelijke te spreken bleek deze er nu wel maar kreeg hem/haar niet te spreken: “Die heeft wel iets beters te doen dan dit soort telefoontjes te beantwoorden.” Toen maar aan deze dame uitgelegd dat de verkoopster op straat mij vier pakketten voor 10 Euro had aangeboden en niet voor 40 Euro. De dame aan de andere kant van de lijn concludeerde geïrriteerd dat ik zeker in de tussen liggende 10 minuten “gegoogled” had. Een vreemde conclusie. Ik had het woord “googelen” geen moment in de mond gehad. Het was wel een hele goede tip van deze mevrouw. Op de TROS-Radar website staan inderdaad gelijksoortige klachten. Meer dan genoeg. Bij VARA-Kassa komen de zelfde klachten binnen. Ik was niet de eerste die er op de zelfde manier was ingestonken.

Bij elk telefoongesprek dat je wilt aangaan met C $ Z wordt met behulp van een geluidsband verteld dat het gesprek mogelijk kan worden opgenomen. Ik hoop serieus dat mijntwee telefoontjes op tape staan, maar dat zal wel niet.

Ik heb pakket aangetekend terug gestuurd. Kosten: 7 Euro.

Ondertussen heb ik een nieuwe dreigbrief ontvangen. Als ik nu niet betaal zal er een deurwaarde langs komen.

Weer een week later is er nu ook een incasso bureau bijgehaald; De kosten zijn nu al opgelopen tot boven de 110 Euro.

Als C & Z zo’n “geweldig bloeiend bedrijf is met zoveel tevreden klanten”, aldus de dame van C & Z aan de telefoon, waarom dan zo’n “power”om 40 Euro? Waar heb ik dit gezeur aan verdiend. 40 Euro en nu dus 110 Euro is voor ons een hoop geld. Verder is dit ook een principe zaak.

Als ik mijn bijdrage kan leveren om deze afzetters uit de markt te halen ben ik daartoe bereid. Met alle liefde.

Iedereen die op straat mij iets wil “aansmeren” laat ik voortaan staan. Ik heb geleerd.

Chellebelle
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2010 09:51

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Chellebelle »

Beste allemaal,

Ook wij zijn er ingetrapt...
Ik heb inmiddels een brief van het incassobureau binnen gekregen. Heb een mail gestuurd dat ik niet van plan ben te betalen en vervolgens ook nog telefonisch contact gehad. Het lijkt wel of dat bureau samenspant met C&Z want ook hier krijg ik weer hetzelfde verhaal. Mevrouw als u heeft getekend dan bent u akkoord gegaan met de voorwaarden.
Ik ben zo nijdig :evil: maar aan de andere kant knijp ik m ook wel een beetje. Ik ben nog nooit in aanraking geweest met incassobureau's en vraag me dus nu ook af wat er verder gaat gebeuren. Kan iemand mij vertellen wat ik nu het beste kan doen? Afwachten? Wie heeft na de brief van het incassobureau nog wat gehoord? Is er iemand die de zaak daadwerkelijk bij de rechter heeft lopen?
Mijn "voordeel" is dat ik geen bankreknr. heb gegeven en dat er dus niets automatisch wordt geincasseerd. Maar dat is dan ook het enige voordeel :( .

riemslag1
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2010 19:51

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door riemslag1 »

Ikzelf heb niks meer gehoord sinds mijn antwoord aan Credifixx. Misschien komt er nog een vervolg. Wat mij betreft prima, alle vertrouwen in een gerechtelijk vervolg. Heb ik trouwens nog NIEMAND over gehoord op dit forum of op andere wijze. Natuurlijk dringt Credifixx aan, ze zullen wel op een soort commissiebasis of no-cure-no-pay-basis afspraken hebben met de oplichters van C en Z. Nogmaals, ging er maar eens iemand door tot de rechter, maar of ze dat risico nemen ? Risico voor hun is een negatieve uitspraak van de rechter die vervolgens als precedent door alle slachtoffers gebruikt en aangehaald kan worden. Misschien worden de volhouders wel ingecalculeerd als risico in dit vieze spelletje. Eerst oplichten bij verkoop, dan minderwaardig pakketje leveren voor 4x zo lang en duur als voorgespiegeld, moeilijk bereikbaar zijn, onbuigzaam opstellen en zelfs kosten laten oplopen en druk zetten via incasso. Dan blijven er niet zoveel weigeraars over en dat schrijven ze gewoon af als ingecalculeerd risico.
Geen idee of bovenstaande echt waar is, maar het lijkt er in ieder geval veel op.
Indien ik me vergis staat mij dus ook nog een rechtsgang te wachten. Kan niet wachten om deze oplichterij bloot te leggen - heb alles klaar liggen, ze hoeven nog maar 1 stapje te zetten dus. IK BETAAL IN IEDER GEVAL NIKS voor aantoonbare bewuste oplichterij !!!! Nadat ik door de rechter in het gelijk gesteld wordt kunnen ze van mij een prachtige tegenvordering verwachten wegens smaad, oplichterij, mijn tijdverspilling, stalking etc. etc.
Mensen bij verkoop in het bijzijn van een hoop andere mensen een hoop leugens vertellen, om seconden later iets te laten tekenen waardoor die mondelinge toezeggingen (leugens dienend ter verkoop) worden uitgesloten en je vast zou zitten aan iets wat je niet wilt is OPLICHTING, en dat mag niet in dit land zover ik weet. Kan me dus niet echt druk maken om Credifix of welke brief of welke onterechte vordering ook. Ik heb Credifix trouwens nooit gesproken ; ik heb hun niks meer te melden en als ze mij gebeld hebben vanaf een niet-identificeerbaar telefoonnummer dan hadden ze pech, want dat soort telefoontjes vanaf onbekende nummers neem ik nooit op..........maakt voor de rest niet uit, ook nooit meer iets schriftelijks per post of email van ze ontvangen. Ach, ze weten het zelf ook wel ! Gewoon binnenhalen wat er nog binnen te halen valt terwijl de vorderingen volkomen onterecht zijn zegt ook iets over de ethiek van zo'n incassobureau zelf.

AHE
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2010 23:04

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door AHE »

En jawel hier nog een "slachtoffer". Ditmaal begin september in Zaandam erin gestonken bij een jonge verkoop dame. De lokkertjes: Het was een eenmalige actie, geen verplichtingen en het kostte maar € 9,95. Te mooi om waar te zijn. Echter wij hadden niets ondertekend omdat wij tijdens het gesprek erachter kwamen dat het niet om slechts een eenmalige actie van €9,95 ging maar het viervoud hiervan. Het gesprek met de dame is toen beëindigd. Echter zij had intussen wel onze gegevens opgeschreven én helaas ook ons bankrekeningnummer. Maar géén handtekening. U raadt het al. Weg €39,80. O ja, zouden ze niet bellen om het e.e.a. te verifieren? Ook nooit gedaan door ze.

Vandaag dus een brief ontvangen waarin staat dat we "gekozen hebben voor een proefabonnement voor 4 maanden". Gekozen? Wij hebben nergens voor gekozen. Lees ik verder in de brief dat "de abonnementsvoorwaarden gelden tot wederopzegging". Huh? De laatste alinea van de brief begint met "wanneer u besluit uw abonnement te verlengen....". Nogmaals een grote Huh? Wel apart trouwens dat ze in de brief het e.e.a. vermelden over storneren. Waarschijnlijk wel eens "problemen" mee gehad. :wink:

Stap 1 dus naar de bank, stap 2 dus nette brief (altijd netjes blijven) sturen naar C&Z Media met de bekende verzoeken. Ik hou u op de hoogte. U ook mij?

Hieronder integraal de tekst van de brief:
Betreft: welkomstbrief

Beste Abonnee,

Allereerst willen wij u hartelijk welkom heten als klant van C&Z Media B.V.

U heeft gekozen voor een proefabonnement voor 4 maanden.
Het verschuldigde bedrag is inmiddels van uw rekening afgeschreven en de
betaling geschiedt per 4 maanden vooruitbetaling.

Wanneer uw betaling verwerkt is voor 18 september dan zult u het pakket in
oktober ontvangen, wordt uw betaling na 18 september verwerkt dan ontvangt u
het pakket in november. De pakketten worden geleverd via postbedrijf VSP
Netwerk of TNT Post.

De abonnementsvoorwaarden gelden tot wederopzegging.
Indien het verschuldigde bedrag zonder geldige reden wordt gestorneerd
resulteert dit als een betalingsachterstand. Storneren is geen officiële beëindiging
van het lopende contract.

Wanneer u besluit om het abonnement te verlengen, dan krijgt u van ons een
(Gratis Hotelcheque t.w.v. € 34,95. Met deze cheque kunt u GRATIS
overnachten in meer dan 1900 hotels in Europa. Kijk voor alle deelnemende
hotels op http://www.vdghotels.nl .
Wanneer u van deze waanzinnige actie gebruik wilt maken, stuur dan een email
naar XXXXXXX (ik heb zelf het e-mail adres maar verwijderd want dat schijnt zo horen op een forum). Wij zullen u de Hotelcheque dan zo spoedig mogelijk
toesturen.

Wij wensen u veel lees- en kijkplezier!

Met vriendelijke groeten,
C&Z Media KidsClub

harryvancooten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2010 16:29

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door harryvancooten »

Ook ik ben opgelicht door C. & Z. Media.
Tijdens de Ajax open dag op 23 juli 2010 (mijn zoontje is lid van de Ajax Kids Club) werd ik op straat aangesproken door een verkoopster van Media Kids
Services (ik dacht dat dit met Ajax gelieerd was, maar het bleek om C.&Z. media
te Leidschendam te gaan).
Er werd mij verzekerd dat ik voor € 10,= een proefpakket van € 39,95
zou ontvangen, speciaal gericht op de doelgroep waar mijn zoontje gezien zijn
leeftijd in zit.
Op 8 augustus 2010 (!) werd er € 39,95 van mijn rekening afgeschreven.
Deze afschrijving heb ik dezelfde dag gestorneerd en dezelfde dag een brief
geschreven aan C.&Z. Media inzake de stornering, dat ik NIET akkoord ging
met deze praktijken, met vermelding dat ik een copie van de brief heb
doorgestuurd aan ARAG, mijn rechtsbijstandsverzekering.
Na enige aanmaningen tot betaling (ik heb NIMMER iets ontvangen) was het
dan zover: de vordering was opgelopen tot € 118,= wegens het uit handen
geven van de vordering aan het incassobureau.
Telefonisch overleg met ARAG resulteerde in het advies om maar te betalen om
overal van af te zijn.
Woedend en wel heb ik dit gedaan en tevens per aangetekende brief (weer € 7)
opgezegd.
Wanneer worden dit soort oplichtingspraktijken nu eens aan de kaak gesteld
in een uitzending?Via Google vond ik enige HONDERDEN berichten van gedupeerden.
Tijd voor actie RADAR !!

bij voorbaat dank
Harry van Cooten,
Derde Rompert 129
5233 AH Den Bosch

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Guardian72 »

harryvancooten schreef:Op 8 augustus 2010 (!) werd er € 39,95 van mijn rekening afgeschreven.

Deze afschrijving heb ik dezelfde dag gestorneerd en dezelfde dag een brief
geschreven aan C.&Z. Media inzake de stornering, dat ik NIET akkoord ging
met deze praktijken, met vermelding dat ik een copie van de brief heb
doorgestuurd aan ARAG, mijn rechtsbijstandsverzekering.
Na enige aanmaningen tot betaling (ik heb NIMMER iets ontvangen)

Telefonisch overleg met ARAG resulteerde in het advies om maar te betalen om
overal van af te zijn.
Harry, als ik je verhaal goed begrijp, heb je nooit wat ontvangen.
Waarom dan, in `s hemelsnaam betalen?

Want, niet leveren = niet betalen - simpel.

ARAG snap ik ook niet. Natuurlijk is betalen makkelijk, maar dan nog, zeker gezien andere ervaringen...

Heb je ondertussen eigenlijk al iets ontvangen?

harryvancooten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2010 16:29

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door harryvancooten »

Ik heb nog steeds niets ontvangen.
Volgens het incassobureau (telefonisch) ben ik een overeenkomst aangegaan
en daar vloeit mijn betaalverplichting uit voort.
Volgens ARAG kon ik wel aangifte doen bij de politie, maar ze adviseerden
mij te betalen om van hele hoop gezeur af te zijn.

Men voelt zich compleet machteloos in zo'n situatie.
Opvallend is hoeveel klachten over C&Z Media/Kids Club Services te vinden zijn
na wat "googlen" op Internet.

Het wordt tijd om deze oplichters eens aan de kaak te stellen en wellicht een
vereniging / stichting op te richten om ze juridisch aan te pakken.

vr.gr.
Harry van Cooten

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Guardian72 »

harryvancooten schreef:Ik heb nog steeds niets ontvangen.
Volgens het incassobureau (telefonisch) ben ik een overeenkomst aangegaan
en daar vloeit mijn betaalverplichting uit voort.
Harry,

dat klopt, maar.. uit diezelfde overeenkomst heeft het bedrijf een leveringsverplichting. Die zijn ze niet nagekomen, dus kan men geen aanspraak maken op jouw betaling.
Sterker nog, door te incasseren maar niet te leveren zou je zelfs kunnen stellen dat ze diefstal danwel fraude plegen.

Die rechtsbijstand is compleet zinloos.

Aangifte doen? Zou nog steeds kunnen.
Stuur de 'uitgever' een ingebrekestelling (herinnering) dat hoewel betaald, nog steeds niets is geleverd.
Eis binnen 10 werkdagen de door hun verschuldigde levering, en zo niet dan vorder je je geld (alles) weer terug wegens wanprestatie, en is het contract om die reden ontbonden.

Met dit soort bedrijven moet je wel je 'poot stijf houden' - zo makkelijk opgeven is JUIST waarom men door blijft gaan. Beetje bluffen, beetje dreigen, louche incassofiguur inschakelen - en hup, de mensen worden bang, en betalen - voor niets!

riemslag1
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 apr 2010 19:51

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door riemslag1 »

De laatste paar mailtjes zijn in ieder geval geen reclame voor deze verzekeringsmaatschappij. Ze moeten je toch juist bijstaan indien je bent opgelicht ? daar ben je nota bene voor verzekerd ! Ik zou snel op zoek gaan naar een andere/betere rechtsbijstandverzekering.
Samenvattend : als je gewone bedenkingen hebt en je hebt de 8 dagen laten passeren, dan heb je gewoon pech en zul je zelfs C&Z moeten betalen. Ben je echter bij verkoop bewust aantoonbaar opgelicht (dwaling), dan geldt zelfs die 8-dagen termijn niet meer en betaal je gewoon niet ! Ook niet na druk van de C&Z-boefjes (= bluf). Aantoonbaar is vrij makkelijk : je hebt zelf getuigen die bij verkoop aanwezig waren en/of je refereert naar forums op internet waar -tig mensen dezelfde ervaren standaard oplichtingstruc delen met elkaar. Je doelbewust in het bijzijn en min of meer over de rug van je eigen kinderen bewust voorliegen en daar nog geld aan denken te verdienen ook ? Dacht het niet !

HJvanWell
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2010 11:42

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door HJvanWell »

Ook ik behoor tot de gedupeerden van C&Z Media/Kids Club Services.

Op 28 november 2009 een proefabonnement afgesloten bij een bezoek aan het Dolfinarium. Eea zou automatisch eindigen. Niet dus. Omdat de dochters het Meidenmagazine wel leuk vonden (de PC-games zijn waardeloos) hebben we het enige tijd aangezien. Recent 23 augustus eea schriftelijk en aangetekend opgezegd en gevraagd om een bevestiging. In het schrijven tevens aangegeven dat er geen sprake is van een overeenkomst op basis van dwaling en nietigheid (het KVK-verhaal). Nooit een reactie mogen ontvangen. Wel een betalingsherinnering en inmiddels een incassovordering a 112,-. Toch maar eens contact opgenomen met Credifixx per mail. Hun reactie luidt:

Wij hebben uw e-mail ontvangen.
C en Z Media BV heeft u een brief toegezonden met daarin enige uitleg.
Zij vallen onder ledenwerving en omdat er al pakketten verstuurd zijn, zijn de algemene voorwaarden van toepassing. Ook word deze verkoop gezien als ambulante handel.
De vordering blijft daarom gehandhaafd en zal in deze voldaan moeten worden.


Ik heb helemaal nooit een brief mogen ontvangen, laat staan enige uitleg.

Vervolgens contact opgenomen met C&Z en gesproken met Marvin.
De boodschap luidt: als u niet reageert op onze brieven dan is dat uw eigen schuld. Ik kan niks voor uw doen. Als u gewoon de 112,- betaalt bent u overal van af. Uiteraard heb ik gevraagd of ze de bevestigingsbrief nav mijn opzegging nogmaals willen toezenden. Daar zou hij in ieder geval voor zorgen. We wachten af. Verder aangegeven dat ik het vreemd vind dat men niet in staat is om de ingangsdatum van het abonnement vast te leggen. Je krijgt immers bij herhaling een brief waarin staat dat je recent een abonnement hebt afgesloten. Ik wil best betalen voor de producten die me geleverd zijn, maar ik wil ook weten waar ik aan toe ben. Als zij mij niet kunnen vertellen wanneer eea begint en ophoudt dan ben je dus aan ze overgeleverd en dat blijkt ook zo te zijn.

Wanneer je verwijst naar de klachten op internet stelt men dat deze inmiddels netjes opgelost zijn en dat men het laf vindt dat mensen zo op internet reageren. Ik heb aangegeven dat ik zijn houding en die van C&Z niet echt netjes vind, maar daar herkent men zichzelf niet in. Tja......

Ik doe hierbij een oproep aan de directeur van C&Z Media om ook met mij contact op te nemen om deze zaak netjes af te wikkelen. Anders sluit ik me graag aan bij riemslag1 voor een collectieve procedure.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ HJvanWell..

Lijkt me toch duidelijk.
Op 28-11-2009 een abonement afgesloten (proefabonement door laten lopen).
Meestal is het standaard een jaarcontract - dus zou je kunnen hanteren dat de einddatum 28-11-2010 is.
Maand opzegtermijn, dus als op 27-20-2010 de opzegging binnen is, moet dat voldoende zijn.

Maar, als u daadwerkelijk spullen hebt ontvangen, en behouden, dienen die voor die periode betaald te worden.
Begrijp ik dat dit niet gebeurt is? Dan zou ik opvragen:
- Originele rekening
- Specificatie van het bedrag van 112 euro (mischien rekenen ze te veel aan 'diverse kosten)
- kopien van bewijs van herinnering die men stelt verzonden te hebben, alsmede de afleverbevestiging (helaas is de post niet meer 100% betrouwbaar)

De hoofdsom - dus de kosten van het abonnement - bent u dan wel verschuldigd. De extra kosten (zie topic incasso) kunt u beperken.

Als u wel betaald heeft, is een kopie van het betalingsbewijs (bankafschrift?) aan het incassoburo sturen (scan en mail) voldoende - met het verzoek de incasso te staken.

HJvanWell
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 sep 2010 11:42

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door HJvanWell »

@Guardian72

Dank voor je reactie. Ik heb wel spullen ontvangen en daar wil ik ook normaal voor betalen. Dus geen extra administratiekosten, incassokosten en bureaukosten voor een totaal van 112,- Zoals ik reeds aangaf heb ik op 23 augustus jl. aangetekend opgezegd (ontvangstbewijs TNT in mijn bezit evenals afdruk van Track&Trace dat brief ontvangen is) en het betrof een 4-maandelijks abonnement. Het zou dus na deze laatste periode afgelopen moeten zijn. Ik mocht echter geen bevestiging van C&Z ontvangen nav mijn opzegging maar wel op 3 september een betalingsherinnering. Deze heb ik gelaten voor wat het was omdat ik inmiddels opgezegd had en nog steeds in afwachting was van hun bevestiging (wellicht had eea elkaar gekruist). Totdat de incasso op de deurmat viel en ik ging vermoeden dat er wel eens opzet in het spel zou kunnen zijn. Ik hoop dat het niet zo is en wacht met smart op een reactie van de directie van C&Z.

harryvancooten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2010 16:29

Re: lidmaatschap?????? C&Z Media/Kids Club Services

Ongelezen bericht door harryvancooten »

Ik denk dat de maat vol is met C.&Z.
Als Radar er geen uitzending aan wil wijden, dan moeten we collectief
iets doen. Wellicht een stichting opzetten en dan via de rechtsbijstandsverzekering van 1 of meer leden, de zaak juridisch aanpakken.
Ik heb rechtsbijstandsverzekering (ARAG) maar die willen op basis van 1 geval
niets doen.

Het wordt tijd dat dit soort oplichtingspraktijken aan de kaak gesteld wordt.

harry van cooten

Gesloten