LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door trudy81 »

Vooral omdat ik hoor dat 10 minuten hiervandaan bijstandsgerechtigden dit allemaal niet krijgen.
kijk dit vind ik dus niet kunnen, iedereen in de zelfde situatie zou gewoon het zelfde moeten krijgen. Zou toch vreemd zijn dat je in amsterdam geen bril vergoed krijgt en in rotterdam wel??? (ik noem maar iets, ik weet niet of dat klopt)

Verder, bijzondere bijstand vind ik een goede zaak, ik heb er zelf nooit gebruik van gemaakt maar ik kan me voorstellen dat mensen met een laag inkomen soms voor kosten te staan komen die noodzakelijk zijn en die ze gewoon niet kunnen betalen.
Ik vind het prima dat dat gebeurt, echter het is natuurlijk niet de bedoeling dat werkenden heel veel belasting moeten gaan betalen voor zaken die niet vallen onder noodzakelijke kosten.

Trudy

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door poespas »

Ben ik 100% met je eens.
Het kan gewoon echt niet dat je in de ene gemeente dit krijgt en bij de andere dat.
Het zou gelijk moeten zijn.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door trudy81 »

Precies!

Sterl
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:48

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door Sterl »

Aboutaleb, tegenwoordig burgemeester van Rotterdam, heeft gemeenten de vrijheid gegeven de regelgeving van gemeenten naar eigen inzicht in te vullen.Dit heeft hij vlak voor zijn functiewisseling er nog doorgedrukt. Hierdoor zijn er plaatselijk veel en soms ook behoorlijk grote verschillen. Er ontstond behoorlijk veel onduidelijkheid voor hulpinstanties. Gemeenten geven immers hun regelgeving niet zomaar vrij. ( let op, ik heb het niet over de wetgeving! )

De postings van Poespas komen erg vervelend over.Het lijkt net lui-lekker-land en die bestaat niet zijnde de wereld van de uitkeringontvanger. De verstrekkingen die zij uit de Bijzondere Bijstand heeft ontvangen behoren te zijn geïndicieerd door het CIZ ( Centraal Indicatie Orgaan ). Waarom heb ik het gevoel dat er een stuk van haar verhaal ontbreekt ?

Laten we teruggaan naar de TS.
De verhuurder krijgt de Zwarte Piet toegespeeld maar staat in zijn recht. Het is uit coulance geweest dat betaaldata zijn aangepast.
Waarom zijn die nu aangepast ?
Sité zal gemerkt hebben dat met het stijgen van het aantal 'uitkering'-huurders, betalingen moeilijker gingen.
Immers, en hier komt de clou : een uitkering wordt niet rond de eerste van de maand verstrekt. De genoemde vriendin dient dus een huurbedrag in te lopen . En dat is niet haalbaar.Zeker niet op zo'n korte termijn.

Veel netter was het van deze verhuurder geweest, een jaar vooraf middels schrijven de betrokken huurders op de hoogte te stellen dat deze regelening eraan gaat komen. Betrokken huurders hadden zo een kans gekregen een maandhuur in te lopen gedurende een jaar .
Dat dit dan niet bij alle aangeschrevenen zou gaan lukken ten spijt. Doch, ook nu zal het niet bij iedereen lukken.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai

ik vind dit niet een heel prettige post, maar mijn gevoel hierover is niet relevant
Gemeenten geven immers hun regelgeving niet zomaar vrij.
onzin, de wet openbaarheid bestuur zorgt ervoor dat alles opvraagbaar is dat hoeft u alleen even te doen, en dan wordt alles gewoon mede gedeeld, zeker wat wetgeving betreft. Zou een zooitje worden als wetgeving geheim was. Mevrouw: u moet zich aan de wet houden maar we zeggen lekker niet wat dat is.
Waarom heb ik het gevoel dat er een stuk van haar verhaal ontbreekt ?
geen idee waarom u dat gevoel heeft, ik ga ervanuit dat er inderdaad verschillen tussen gemeenten bestaan

verder ben ik het overigens helemaal met u eens

trudy

Sterl
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:48

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door Sterl »

trudy81 schreef:

Gemeenten geven immers hun regelgeving niet zomaar vrij.
onzin, de wet openbaarheid bestuur zorgt ervoor dat alles opvraagbaar is dat hoeft u alleen even te doen, en dan wordt alles gewoon mede gedeeld, zeker wat wetgeving betreft. Zou een zooitje worden als wetgeving geheim was. Mevrouw: u moet zich aan de wet houden maar we zeggen lekker niet wat dat is.

Voor de goede orde : ik spreek over regelgeving en niet over wetgeving. Wetgeving is o.a. op Internet, bibliotheek etc te vinden. Met regelgeving van gemeenten is het anders gesteld. Ooit gehoord van passief beleid jegens een regelgeving ? Wordt ook wel 'een lege regelgeving genoemd'. Triestheid ten top zoiets nog uittevoeren ook. Maar we gaan off-topic.
Zaak is, dat de TS financiële paniek meldde bij een huurster :-)

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door poespas »

Waar slaat dat nou weer op Sterl, het komt vervelend over :roll:
Omdat ik zeg wat we hier in de gemeente aan kunnen vragen komt het vervelend over??

Sorry, maar ik zie het niet.
En wat voor stuk ontbreekt er volgens jou dan, daar ben ik erg benieuwd naar.

En wat een onzin dat de uitkering niet rond de 1e van de maand komt. Waarom kan ik mn huur dan wel op tijd betalen, voor de 1e van de maand. Mijn geld staat ongeveer de 28e op mijn rekening en betaal dan direct mijn huur.

Sterl
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:48

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door Sterl »

poespas schreef: Omdat ik zeg wat we hier in de gemeente aan kunnen vragen komt het vervelend over??

Sorry, maar ik zie het niet.
En wat voor stuk ontbreekt er volgens jou dan, daar ben ik erg benieuwd naar.

En wat een onzin dat de uitkering niet rond de 1e van de maand komt. Waarom kan ik mn huur dan wel op tijd betalen, voor de 1e van de maand. Mijn geld staat ongeveer de 28e op mijn rekening en betaal dan direct mijn huur.
Sité heeft te maken met huurders die een uitkering ontvangen vanuit dezelfde vestigingsplaats als Sité . Die gemeente maakt nooit de uitkering over rond de 1e van de maand maar de 11e, 12e of 13e van de maand. En zo ontstaat er een crux nu de huurbetalingsdatum naar voren gehaald wordt :-)

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door poespas »

En wat heeft dat te maken met het feit dat ze de huur heeft teruggeboekt om een wasmachien te kopen :?:

Krijg ik nog antwoord op mijn vraag?

Sterl
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:48

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door Sterl »

poespas schreef:En wat heeft dat te maken met het feit dat ze de huur heeft teruggeboekt om een wasmachien te kopen :?:

Krijg ik nog antwoord op mijn vraag?
Gaan we jagen ? :D

De huur is door vriendin teruggeboekt om een wasmachine te kunnen aanschaffen. Dit is een teken dat er geen financiële speelruimte is.
Die ruimte is er niet bij veel, zo niet alle mensen met een uitkering.
Nu huurbetaling ( ook nog ) naar voren gehaald gaat worden door verhuurder,wordt er opnieuw aanspraak gedaan op een eventuele financiële speelruimte. Dit is een typisch voorbeeld hoe praktijk en theorie langs elkaar heen werken.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door poespas »

Volgens mij heb jij dit topic met je ogen dicht gelezen.

En antwoord zal ik wel niet krijgen omdat je het zelf niet weet.

Sterl
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:48

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door Sterl »

poespas schreef:Volgens mij heb jij dit topic met je ogen dicht gelezen.

En antwoord zal ik wel niet krijgen omdat je het zelf niet weet.
Volgens mij ben jij het die al heel snel off-topic is gegaan en de aandacht naar je toegetrokken hebt.
Ik zou zo zeggen : speel lekker verder :-)

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door trebelski »

Sterl schreef: De huur is door vriendin teruggeboekt om een wasmachine te kunnen aanschaffen. Dit is een teken dat er geen financiële speelruimte is.
.
Nee, dat is een teken dat je de totaal verkeerde keuzes maakt.De reeds betaalde huur terugboeken om een wasmachine te kopen is en blijft een beetje dom. Voor je het weet sta je buiten en dat wil toch niemand?

Sterl
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:48

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door Sterl »

trebelski schreef:
Sterl schreef: De huur is door vriendin teruggeboekt om een wasmachine te kunnen aanschaffen. Dit is een teken dat er geen financiële speelruimte is.
.
Nee, dat is een teken dat je de totaal verkeerde keuzes maakt.De reeds betaalde huur terugboeken om een wasmachine te kopen is en blijft een beetje dom. Voor je het weet sta je buiten en dat wil toch niemand?
Soms is er geen keuze te maken. Of de keuzes ervóór correct waren is even buiten kijf. Het gaat om het moment.
Is het niet zo, dat als je alles van tevoren weet je voor een dubbeltje de wereld rond kan ?

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door poespas »

Dus je kunt niet op je vingers natellen dat je in de problemen komt als je je huur niet betaald :?:

Sterl
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:48

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door Sterl »

poespas schreef:Dus je kunt niet op je vingers natellen dat je in de problemen komt als je je huur niet betaald :?:
Iederéén kan juist wel op zijn vingers natellen dat er problemen komen als de huur niet betaald wordt. Maar ( en nu heb jij met je ogen dicht gelezen : wát als er geen keuze is ?
Ik zie gevallen genoeg waar het verkeerde moment precies is te traceren. Blijft over de réden mee te nemen bij een constatering.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door trebelski »

Sterl schreef: Soms is er geen keuze te maken. Of de keuzes ervóór correct waren is even buiten kijf. Het gaat om het moment.
Is het niet zo, dat als je alles van tevoren weet je voor een dubbeltje de wereld rond kan ?
De onderste zin is natuurlijk een dooddoener,sorry hoor.
De keuze om je huur terug te boeken en daar een wasmachine van te kopen is gewoon niet te verdedigen. Toen mijn wasautomaat stuk ging kon ook ik alla minuut geen nieuwe kopen en ben tijdje naar de wasserette gegaan,wat jij probeert is eigenlijk de maatschappij aansprakelijk te stellen voor de domme beslissing in deze.Ik laat het hier maar even bij. Het is allemaal al een keer gezegd.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door poespas »

Sterl schreef:
poespas schreef:Dus je kunt niet op je vingers natellen dat je in de problemen komt als je je huur niet betaald :?:
Iederéén kan juist wel op zijn vingers natellen dat er problemen komen als de huur niet betaald wordt. Maar ( en nu heb jij met je ogen dicht gelezen : wát als er geen keuze is ?
Ik zie gevallen genoeg waar het verkeerde moment precies is te traceren. Blijft over de réden mee te nemen bij een constatering.
Dat brengt ons dus terug naar mijn beginvraag: waarom is er geen bijzondere bijstand aangevraagd.
Een keuze is er altijd, laten we eerlijk zijn, hoewel een wasmachien verdomd makkelijk is, is het geen 1e levensbehoefte.
Ik persoonlijk zou echt nooit deze keuze maken ook al moet ik voor 3 personen wassen.

Sterl
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:48

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door Sterl »

[/quote]

Dat brengt ons dus terug naar mijn beginvraag: waarom is er geen bijzondere bijstand aangevraagd.
Een keuze is er altijd, laten we eerlijk zijn, hoewel een wasmachien verdomd makkelijk is, is het geen 1e levensbehoefte.
Ik persoonlijk zou echt nooit deze keuze maken ook al moet ik voor 3 personen wassen.[/quote]

[/quote] Bijzondere Bijstand is voor vriendin van TS ( zover ik de woonplaats traceer zijnde de plaats waar de verhuurder ook gevestigd is ) niet in het geding. Simpel omdat daar voor een wasmachine geen Bijzonder Bijstand wordt verstrekt, aldus de regelgeving van die gemeente.[/quote]

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Sité Woondiensten: "Na tweede aanmaning de deurwaarder"

Ongelezen bericht door poespas »

Waar maak je dat uit op.
Volgens mij verstrekt elke gemeente bijzondere bijstand voor een wasmachien.
Soms niet als gift en moet je het dus terugbetalen, maar dat is altijd nog beter dan je huur niet betalen.

In ieder geval, wat de situatie ook is, het domste dat je kunt doen is je huur en/of gas en licht niet betalen.
De huur is doorgaans een hoog bedrag dat je niet zo makkelijk meer in kunt lopen.

Maar de ts geeft niet meer thuis dus het blijft gissen.

Gesloten