LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele 2 beloofde verhoging internetsnelheid

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
poppetje1969

Re: Tele 2 beloofde verhoging internetsnelheid

Ongelezen bericht door poppetje1969 »

Danielle van Tele2,
leuk dat je de tijd hebt genomen om te reageren.
maar nu jullie dus niet weten hoelang het nog duurt... de snelheid verhoging,
Maar wel masaal de mensen toen een brief gestuurd dat het van 4 naar 8 mb ging.
Mooie reclame mischien daardoor wat klanten bij gekregen.

Lijkt het me verstandig dat tele 2 ook hun klanten per brief op de hoogte stellen,
van waneer het nu wel is verhoogd word.
Je kan wel via dit topic een melding maken maar niet iedereen kijkt erna,
en kan zich daardoor beetje voor de gek gehouden voelen.

Moody

Ongelezen bericht door Moody »

@ thobe: ik heb de brief nog bewaard ja. Ik zal kijken of ik 'm een dezer dagen even in kan scannen.

@ Daniëlle van Tele2: Ik waardeer het dat je hier reageert namens Tele2. Ik vind de reactie echter een enorme dooddoener. Want nu weten degenen die een brief hebben gehad helemaal niet meer waar ze aan toe zijn. Want wanneer gaat die snelheid nu eens omhoog? En waarom is het niet eerder gelukt om het netwerk uit te breiden? En waarom moeten we via dit forum er iets over vernemen? Communicatie is de sleutel tot succes Tele2! Er blijven wat mij betreft nog teveel vaagheden bestaan, waardoor ik me nog steeds voorgelogen voel! Ik had mijn abonnement al bijna opgezegd en denk er nog steeds over na om dat sowieso nog te doen! :x

thobe

Ongelezen bericht door thobe »

Fijn om te horen dat Tele2 er in ieder geval aan werkt. Maar het schept wel wat onduidelijkheid. Zoals, krijgt iedereen die de brief kreeg nu ook echt de verhoging?

Ik heb toen gebeld en kreeg te horen dat ik de verhoging uberhaupt niet kon krijgen qua netwerk, maar dat lijkt me erg sterk (zie een aantal posts terug voor mijn uitleg waarom). Krijg ik ook geen verhoging, of was dat gewoon niet waar wat er toen gezegd is?

Het zou inderdaad beter zijn als Tele2 gewoon zo snel mogelijk een nieuwe brief/e-mail naar de desbetreffende klanten stuurt met een datum waarop de verhoging ook daadwerkelijk kan worden gerealiseerd. Dat schept veel meer duidelijkheid dan een bericht op een forum waar vast niet iedere Tele2 klant kijkt.

@Moody, alvast bedankt!

daafje

Ongelezen bericht door daafje »

Daniëlle van Tele2,Bedankt voor je reactie.
Het is wel een standaard verhaal maar goed.
Maar is het niet dat Tele2 al standaard 8mb in hun pakket heeft.
Raar vehaal als je dit als nieuwe klant bestelt en je krijgt maar 4mb omdat Tele2 er nog aan werkt.
Of krijgen nieuwe klanten voorrang?,en de bestaande klanten houden we wel aan het lijntje en die betalen toch wel.
Wordt het niet eens tijd voor Tele2 om zelf tegen hun bestaande klanten te gaan zeggen,Sorry maar het heeft wat langer geduurd maar we komen jullie tegemoet met het een of ander.
Dat zou nu echt reclame voor het bedrijf zijn.(het is maar een idee)

Wat zeker is is dat Tele2 als telecom bedrijf wel eens wat beter aan de com.mag werken naar hun klanten,want ik vind dat we aardig SHEEP behandelt worden.

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Forumleden,

Namens Tele2 wil ik mijn excuses aanbieden dat jullie na de eerste brief over de snelheidsverhoging niet nader zijn geinformeerd over de vordering hiervan. Graag zou ik van degenen die de brief over de snelheidsverhoging hebben ontvangen een e-mail ontvangen met:
- klantnummer
- bereikbaar telefoonnummer
- nickname forum
Graag ontvang ik dit o.v.v. 'beloofde verhoging internetsnelheid' via [email protected]

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

daafje

Inmiddels een mailtje gestuurd naar danielle.
Ik ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen.

poppetje1969

Tele2 Webcare schreef:Beste Forumleden,

Namens Tele2 wil ik mijn excuses aanbieden dat jullie na de eerste brief over de snelheidsverhoging niet nader zijn geinformeerd over de vordering hiervan. Graag zou ik van degenen die de brief over de snelheidsverhoging hebben ontvangen een e-mail ontvangen met:
- klantnummer
- nickname forum
Graag ontvang ik dit o.v.v. 'beloofde verhoging internetsnelheid' via [email protected]

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ontvangen een e-mail ontvangen met:
- klantnummer
- nickname forum

Komop zeg men weet toch welke postcode gebieden men heeft aangeschreven,
Nu moeten de klagers zich bloot geven
Beetje raare gang van zaken doen.

daafje

Zo te zien hebben ze ook bij webcare geen haast.
Ik heb nog maar een keer een mail gestuurd want ik heb nog geen antwoord.
Volgens mij is de lijst met klachten bij tele2 niet te overzien.
Nog maar weer een poosje wachten denk ik,Of we dat nog niet genoeg gedaan hebben.
Als ik dinsdag nog niets heb gehoord is het voor mij gedaan en is het klaar
met tele2
Dan betaal ik wel een maand dubbel want kpn kan mij wel binnen 48uur 8mb leveren.

thobe

Ik denk niet dat je kunt verwachten dat ze dit binnen een dag allemaal uitgezocht hebben, dus ik geef ze een paar dagen de tijd om het uit te zoeken en om dan contact met mij op te nemen.

@ Poppetje1969, natuurlijk mag je verwachten dat ze weten naar wie ze de brief sturen, maar aangezien veel medewerkers van de klantenservice niet eens van het bestaan van de brief afwist, kun je al helemaal niet verwachten dat ze weten naar wie ze hem allemaal hebben gestuurd.

Overigens begin ik steeds meer te geloven dat Tele2 mij zelfs tot 20Mb kan leveren, dit kan KPN en iedere provider die bij BBNed is aangesloten ook, en ook de afstand tot de centrale is bij mij geen belemmering. Maargoed, laten we eerst maar naar 8Mb gaan, dat is al een hele vooruitgang.

daafje

Daarnet de knoop doorgehakt.
Na wikken en wegen toch de stap maar gemaakt en een aanvraag gedaan bij een andere provider,en ja deze gaat me tussen de 12 en 16mb leveren.
Dit met een 20mb abo.
Deze kon tele2 mij niet leveren.
Ik vind dat ik nu lang genoeg heeft gewacht op de werksnelheid van tele2
Dus ik kies eieren voor m'n geld en ga lekker telfort proberen.
Deze is in totaal nog goedkoper ook!(geen belminuten meer)

thobe

@Daafje, bij mij moet het ook niet veel langer duren, de snelheid nu is gewoon te laag.

Ik vraag me af of Tele2 al met iemand contact heeft opgenomen? Ik wacht het nog heel even af en anders ga ik ook maar eens een provider zoeken die mij wel snel adsl kan leveren.

wolcon

Ongelezen bericht door wolcon »

*@Daafje, bij mij moet het ook niet veel langer duren, de snelheid nu is gewoon te laag.*

Deze leveren wel hogere snelheden.

http://www.bellen.com/nieuws/ipingtest- ... s-toe.aspx

Moody

Ongelezen bericht door Moody »

@ Daafje: Ik zat ook aan Telfort te denken. Ik geef Tele2 echter nog even de kans om het in orde te krijgen. Maar als het me te lang gaat duren zijn ze wéér een klant kwijt!

thobe

@Wolcon, tsja natuurlijk is UPC sneller.

Maarr. ik heb jarenlang chello gehad, met bellen en tv van upc. Tv niks op aan te merken. Bellen deed het vaak niet (hoogetpunt was een storing van 3 weken met pas maanden later een vergoeding). Vaak vielen de eerste seconden van een gesprek weg. Internet was moeilijk om te verdelen over meerdere pc's (nu niet meer) en viel iedere dag wel even weg.

Kortom snel maar niet stabiel. Nu is upc beter geworden heb ik begrepen, en daarnaast ook stabieler, maar ik vertrouw het nog steeds niet. Bij andere mensen bij mij in het dorp valt internet ook nog wel eens weg. Moeten ze de router eerst weer resetten en dat soort ongein. daar heb ik geen zin in.

De prijzen van de totaalpakketen zijn scherp vind ik, maar ik heb gewoon geen zin in internet dat telkens wegvalt of een telefoongepsrek dat neit goed is.

daafje

Ik was het wachten echt zat.
Van tele2 webcare ook niets meer gehoord.
In twee werkdagen moeten ze toch wel iets kunen weten,lijkt mij.
Wachten,wachten en aan het lijntje houden.
Ik wou eigenlijk helemaal niet weg bij tele2 maar als ze nu zo met hun klanten omgaan zal het in de toekomst niet veel beter worden.
Elke keer een ander verhaal en de maanden maar opschuiven.

Bijna elke provider kan een hogere snelheid aanbieden,behalve tele2
Ik krijg het idee dat ze voor een enkeling in een wijk gewoon geen moeite willen doen.
Het lijkt mij dat het gewoon een kwestie is van omschakelen naar een hogere snelheid die er al is.
Maarja,dan moet je een monteur inschakelen en dat kost geld.
Dit verhaaltje kan volgens mij nog wel een paar maanden gaan duren.
En ik blijf erbij,haden ze geen brief gestuurd had ik ook geen probleem gehad met een 4mb verbinding.(belofte maakt schuld)

Ik ben alleen benieuwd hoeveel klanten van tele2 dit zelfde probleem hebben.
Het zou hier volgens mij veel drukker kunnen zijn.

daafje

Dit is wat ik nu op de mail had,blij dat ik er klaar mee ben.
Dit kan toch niet?

Bedankt voor het sturen van je gegevens. Ik houd je op de hoogte van de vorderingen omtrent de verhoging van de internetsnelheid.

Met vriendelijke groet.

Danielle van Tele2

thobe

Ook ik kreeg dit zelfde mailtje vandaag. Ik wacht het nog even af. Ik hoop gewoon op een goede (en spoedige) afloop.

andyklaz

Ongelezen bericht door andyklaz »

Ook ik heb in april 2010 een brief van Tele2 ontvangen met daarin de boodschap dat mijn internet snelheid (als trouwe klant) zou worden verhoogd naar 8mb.
Tot op heden heb ik nog steeds niet de beloofde 8 mb snelheid gekregen.

Ik ben 13 jaar geleden begonnen met Zonnet, daarna Versatel en nu Tele2, en ik was van plan om dat zo maar te houden omdat ik bijna nooit last heb gehad van verbindingen die het niet meer deden of iets dergelijks. Ik was dus van plan om bij Tele2 te blijven maar omdat Tele2 mij nu iets heeft beloofd wat ze waarschijnlijk niet waar kunnen of willen maken ben ik nu als trouwe Tele2 klant bezig mij te orienteren op een andere provider.

Als ik zie dat op mijn adres 15 tot 20 mb mogelijk is (Telfort) snap ik niet dat Tele2 dat op geen enkele manier voor elkaar schijnt te krijgen.

Andy

poppetje1969

Zo ik ben er klaar mee geen duidelijkheid,
geinformeerd bij andere adsl telfort haal ik hier 15 tot 20 mb

dus ook al zit ik op de 15mb is duidelijker meer,
en met bellen erbij eerste 6mnd nog net geen 20euro.

Dus heb gebruik gemaakt van de overstap service.

Dus Tele 2 is ergens in November voor mij voorbij dan had men maar duidelijker moeten zijn.

Groeten uit brabant

thobe

Kreeg vandaag een brief. 29 oktober wordt de snelheid bij mijn opgeleverd.

Ik wacht het natuurlijk even af, maar voor mij is het nu opgelost in ieder geval. De brief heb ik even toegevoegd.
Bijlagen
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (108.77 KiB) 1122 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Gesloten