LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] medion service

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: medion service

Ongelezen bericht door tennis »

Spui66 schreef:Bij het opslaan van een Word (2007) document loopt onze Medion desktop stevast vast. Ik heb het met verschillende legale licenties van Office 2007 geprobeerd en krijg telkens datzelfde probleem. Op andere computers werkt het wél (hebben we uitgeprobeerd).
De servicedesk van Medion geeft aan dat we ons maar bij Microsoft moeten melden, terwijl het pakket aantoonbaar goed werkt op andere machines. Men is niet bereid ons te helpen, ze doen alleen de suggestie om alles terug te brengen in de staat van aflevering fabriek. Lekker, meteen alle instellingen en installaties kwijt. Onnodig lijkt me en geen reële suggestie. Verder zijn de servicemedewerkers aan de telefoon onbeschoft, ze verbreken simpelweg het gesprek.
Conclusie: de helpdesk is helpt niet, je wordt SCHANDALIG behandeld!
Gewenste oplossing: ik wil dat Medion ervoor zorgt Word 2007 naar behoren werkend te krijgen, laat ze een expert naar ons bellen om samen de instellingen na te lopen, of laat ze langskomen om het probleem op te lossen!

Wat voor besturingssysteem hebben jullie op de gekochte desktop gehad?
Welk besturingssysteem is er nu op de pc?
Hebben jullie office 2007 naderhand geinstallerd?
Hoe oud is de pc?

john2905
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2009 21:06
Locatie: Rosmalen

Re: medion service

Ongelezen bericht door john2905 »

Ik las het verhaal van Sjaak17, en denk dat hij waarschijnlijk met dezelfde service desk medewerker heeft gesproken als ik. Wat een onbeschofte arrogante man. Ik bel op met een redelijke vraag/klacht. Hij laat me niet 1 keer aan het woord en raaskalt maar door over algemene voorwaarden, waarin zou staan dat einde garantie is einde garantie, en er geen coulance bestaat. Als ik er heel even snel tussen wil komen en snel vraag of ik als klant ook iets mag zeggen wordt hij boos en zegt dat ik niet telkens moet proberen hem te onderbreken. Dit is echt niet gelogen. Mijn dochter en zoon zaten er bij en hij stond op de speaker. Nog nooit zo iets mee gemaakt.
Wat was nu mijn klacht. Ik heb in juni 2 identieke laptops van 799 euro gekocht voor mijn zoon en dochter. Mijn zoon studeert HBO IT, en gebruikt zijn laptop iets meer. Hierdoor heeft hij waarschijnlijk het geluk gehad dat zijn laptop binnen de garantieperiode van 2 jaar 2 keer stuk ging, en het kosteloos werd gemaakt. (Al ben je dan wel 2 keer vrij lang je laptop kwijt 4 - 6 weken)
Het euevl was dat er allerlei rare paarse lijnen op het beeld kwamen, en het beeld zich in teweeen splitste.
Nu is net de garantie voorbij en gebeurt precies hetzelfde met die van mijn dochter. Mijn dochter had gebeld en men zei dat ze zeker moest rekenen op 250 tot 300 euro kosten.
Daarom heb ik terug gebeld, en wilde dus zeggen dat een beetje coulance wel op zijn plats zou zijn, omdat je ten eerste mag verwachten dat een laptop van 799 euro toch langer als 2 jaar mee zal gaan, en ten tweede vind ik het vreemd dat 2 laptops precies ditzelfde euvel hebben. Lijkt dus wel een fabricage fout.
Maar goed, die kans kreeg ik dus niet. Ik kwam er echt niet tussen, en heb toen maar boos de hoorn er op gegooid, voor ik verschrikkelijke dingen ging zeggen.
Ik laat hem echt niet maken voor 300 euro, want waarschijnlijk is er dan na een paar maanden net als bij mijn zoon's laptop weer hetzelfde en kost het weer 300 euro.
Ik heb hem nu hier in het dorp naar de locale PC winkel gebracht. Deze denkt dat hij hem voor ongeveer 100 euro kan maken. Ongelooflijk toch ?
Willen ze dus nog geld verdienen aan hun eigen ondeugdelijke laptops. Als het voor 100 euro kan doe ik het wel, maar geen cent meer. Ik gooi hem ook nog liever in de vuilnisbak als dat ik Medion er nog een cent extra aan laat verdienen.
Ik vind het jammer dat ik het gesprek met die service medewerker niet heb opgenomen, want het is echt niet normaal dat men een klant zo onbeschoft behandeld.
Voor mij waren dit mijn eerste en laatste medion computers.!!!

Mediongebruiker56
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2010 12:42

Re: medion service

Ongelezen bericht door Mediongebruiker56 »

Ook bij mij dezelfde ervaring met Medion als bij M. Lauwrier: de aan/uitknop deed het niet meer na een halfjaar. Hetzelfde riedeltje aan de telefoon: geen garantie,duur ander nummer bellen. Twee maal opgestuurd. Nog steeds niet gerepareerd! Een handige vriend heeft hem toen opengemaakt en simpel het aan/uitknopje op zijn plaats gezet. Wat mij verbaasd heeft is dat er blijkbaar van alles met de pc is gedaan, volgens hun rapport dan, maar dat zo iets simpels niet is hersteld. Als je ook naar de reparatieverslagen kijkt wordt het gedaan door mensen die geen Nederlands lezen.Een zeer teleurstellende ervaring! Mede daar mijn vorige medion computer van de Aldi wel thuis werd gerepareerd! Vandaar mijn aanschaf van deze computer. Voortaan zal ik dus wel 3 keer nadenken voordat ik er een aanschaf van Medion.

scheh02
Berichten: 75
Lid geworden op: 19 aug 2009 23:03
Locatie: Deventer

Re: medion service

Ongelezen bericht door scheh02 »

Het zoontje van mijn zus het behoorlijk zitten rommelen met de door hun aangeschafte Medion laptop.
XP was op een gegeven moment zo dichtgesmeerd dat het afsluiten en opstarten niet meer vlekkeloos ging. Op het laast ging het van; stekker er uit en knop vasthouden tot ie uitgaat.
In mijn jarenlange ervaring als IT-prof. heb ik geleerd dat dit niet lang goed kan gaan.
Je raadt het al lappie start niet meer op.Ome Henk wordt gebeld en mag de rommel opknappen.
Zo als dat gaat blijkt bij navraag dat de sukkeltjes nog nooit een backup hebben gemaakt van de voor hun belangrijke bestanden. De vraag: "kan dat kwaad dan"? zegt genoeg over de computerkennis van mijn lieve familieleden.
Nadat ik ze had uitgelegd dat de harde schijf misschien kapot zou kunnen zijn en ze de vakantiefoto's van de afgelopen 5 jaar kwijt zouden zijn bezorgde ze toch wel kippenvel.
Bij mij thuis heb ik direct het Sata-harddiskje(Samsung) in mijn systeemkast gehangen en er bleek niets aan de hand te zijn want ik kon alle data kopieeren en op een DVD zetten.
Maar nu komt het leukste. Die BIOS "brokkelde" steeds meer af.
Ik dacht wat zullen we nou krijgen. Op het laatst werkte er geen enkel commando meer en zelfs bootable cd's met herstel-image las ie niet.
Omdat er nog garantie op zat besloot mijn zwager het ding op te sturen. Al snel kwam er antwoord. "De harde schijf was kapot".....? Oh? Volgens mij was de bios verrot en niet de harddisk, want die had immers nog succesvol gestest en gebruikt in een andere pc.
Prutsers dus bij Medion.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: medion service

Ongelezen bericht door Umad »

scheh02 schreef:Het zoontje van mijn zus het behoorlijk zitten rommelen met de door hun aangeschafte Medion laptop.
XP was op een gegeven moment zo dichtgesmeerd dat het afsluiten en opstarten niet meer vlekkeloos ging. Op het laast ging het van; stekker er uit en knop vasthouden tot ie uitgaat.
In mijn jarenlange ervaring als IT-prof. heb ik geleerd dat dit niet lang goed kan gaan.
Je raadt het al lappie start niet meer op.Ome Henk wordt gebeld en mag de rommel opknappen.
Zo als dat gaat blijkt bij navraag dat de sukkeltjes nog nooit een backup hebben gemaakt van de voor hun belangrijke bestanden. De vraag: "kan dat kwaad dan"? zegt genoeg over de computerkennis van mijn lieve familieleden.
Nadat ik ze had uitgelegd dat de harde schijf misschien kapot zou kunnen zijn en ze de vakantiefoto's van de afgelopen 5 jaar kwijt zouden zijn bezorgde ze toch wel kippenvel.
Bij mij thuis heb ik direct het Sata-harddiskje(Samsung) in mijn systeemkast gehangen en er bleek niets aan de hand te zijn want ik kon alle data kopieeren en op een DVD zetten.
Maar nu komt het leukste. Die BIOS "brokkelde" steeds meer af.
Ik dacht wat zullen we nou krijgen. Op het laatst werkte er geen enkel commando meer en zelfs bootable cd's met herstel-image las ie niet.
Omdat er nog garantie op zat besloot mijn zwager het ding op te sturen. Al snel kwam er antwoord. "De harde schijf was kapot".....? Oh? Volgens mij was de bios verrot en niet de harddisk, want die had immers nog succesvol gestest en gebruikt in een andere pc.
Prutsers dus bij Medion.
Als er data benaderd kan worden als de schijf als slave in het systeem hangt, wil nog niet direct zeggen dat de schijf ook goed is.
Zodoende zegt jou constatering vrij weinig. Verder ontbreekt hier het logische vervolg, meestal zit er een rapport bij de gerepareerde laptop waarop de uitgevoerde werkzaamheden zijn. In dit geval dus: harde schijf vervangen. Het word nu dus niet duidelijk of deze reparatie het euvel heeft verholpen.

scheh02
Berichten: 75
Lid geworden op: 19 aug 2009 23:03
Locatie: Deventer

Re: medion service

Ongelezen bericht door scheh02 »

Je was er niet bij en ik heb hier niet alle details hier neergezet, laten we het daar maar op houden. De schijf was 100% in orde.
Testrapport? Haha.
Nee hoor niks. Alleen "maar we hebben de harde schijf vervangen."
Lu....koek,ze moeten echt meer gedaan hebben dan alleen maar de harde schijf vervangen. Ik ben gekke Henkie niet.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: medion service

Ongelezen bericht door Umad »

scheh02 schreef:Je was er niet bij en ik heb hier niet alle details hier neergezet, laten we het daar maar op houden. De schijf was 100% in orde.
Testrapport? Haha.
Nee hoor niks. Alleen "maar we hebben de harde schijf vervangen."
Lu....koek,ze moeten echt meer gedaan hebben dan alleen maar de harde schijf vervangen. Ik ben gekke Henkie niet.
Raar, dus de harde schijf is vervangen en de laptop deed het weer, ondanks jou bevinding dat de hd echt niet kapot was.... Echter na het vervangen werkt het weer..... logische conclusie: hd kapot.
Alleen, in dit verhaal draaide het om de medion service, en die lijkt me dus goed als je een werkende laptop retour krijgt binnen garantie.
Persoonlijk zou ik zeggen geef iets meer geld uit en haal m bij de pc boer op de hoek. Vaak kunnen zij sneller repareren als ze wat onderdelen op voorraad hebben. Bij medion loop je de kans je pc langere tijd te moeten missen.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: medion service

Ongelezen bericht door LeoZ »

Maar ook bij de Pc boer zal men met een defecte laptop onder garantie terug naar de importeur c.q fabrikant van het bewuste merk gaan.

Waarom?.... 1.: vaak heeft de PC boer weinig of geen kennis van het repareren van laptops (veel complexer dan een desktop),

2.: onder garantie moet vrijwel altijd de defecte laptop terug naar de fabrikant, anders vervalt de garantie.

ellenjoan
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 okt 2010 12:00

Re: medion service

Ongelezen bericht door ellenjoan »

Een vraagje: Ik heb immers een probleempje :?

Ik kocht op 14.07.2008 een MD 96640 voor 699 € met 3 jaar garantie.

PC ging stuk in 11.2009. Moederbord bleek stuk en geen ter vervanging beschikbaar.

In 1.2010 kreeg ik een MB 97680 ter vervanging, welke ik echter schriftelijk dadelijk weigerde, want absoluut niet dezelfde (geen dubbel klavier (vr cijfers), geen kaarteningang, geen WIFI, geen vingerslot, etc....

Vandaag (eindelijk) is de Medion.de bereid een restwaarde uit te keren als ik die vervangingspc teruggeef.
(Ik weigerde hem terug te geven zolang ik geen aannemelijk voorstel kreeg...ik kon niet nogeens maanden zonder pc zitten...).

Hoe kunnen we deze restwaarde bepalen ?...Het voorgestelde bedrag vind ik echt een beetje een grapje...

Alvast dank voor jullie hulp !

RMagicTouch
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2011 13:43

Re: medion service

Ongelezen bericht door RMagicTouch »

Ook ik heb een zeer teleurstellende ervaring met de service van Medion.

Mijn PC (7 maanden oud) startte niet meer op. De voeding schakelde eigenlijk gelijk weer uit. Vervolgens pc opgestuurd ter reparatie. Na 2 weken pc weer terug. Nadat de pc was opgestart bleek niet alleen het voedingsprobleem te zijn opgelost. Ook mijn harde schijf was geformatteerd!. Alle data weg! Ik was woest dat dit zonder mijn toestemming was gebeurd. Vervolgens een klacht ingediend zowel telefonisch als via de website. Vandaag gebeld door Medion met de mededeling dat het formatteren van de schijf een standaard handeling is tijdens het repareren van een pc. (Blijkbaar ongeacht het probleem????!!!).

Vervolgens zegt de dame in kwestie dat dit staat in de algemene voorwaarden.
Nu heb ik deze gelezen en ik vind dit nergens terug. Dus wederom via de website een klacht ingediend met het verzoek mij aan te geven onder welk artikel dit staat vermeld.

Volgens de voorwaarden beperken hun werkzaamheden alleen maar tot het gemelde probleem. Herstel van data en software wordt zelfs uitgesloten. Daarnaast was het absoluut niet nodig om de schijf te formatteren. Met een testschijf had men de hardwarefunctionaliteit kunnen testen en anders had men mij zelfs kunnen bellen voor het inlogpassword.

Ik ben zelf werkzaam geweest in de ICT. Als ik vroeger op deze wijze had gewerkt was ik bij de klant linea recta naar buiten geschopt.

Ik ben benieuwd naar hun reactie op mijn nieuwe klacht en beraad mij op vervolgstappen.

Wordt vervolgd!

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: medion service

Ongelezen bericht door stronkstronk »

RMagicTouch schreef:Ook ik heb een zeer teleurstellende ervaring met de service van Medion.

Mijn PC (7 maanden oud) startte niet meer op. De voeding schakelde eigenlijk gelijk weer uit. Vervolgens pc opgestuurd ter reparatie. Na 2 weken pc weer terug. Nadat de pc was opgestart bleek niet alleen het voedingsprobleem te zijn opgelost. Ook mijn harde schijf was geformatteerd!. Alle data weg! Ik was woest dat dit zonder mijn toestemming was gebeurd. Vervolgens een klacht ingediend zowel telefonisch als via de website. Vandaag gebeld door Medion met de mededeling dat het formatteren van de schijf een standaard handeling is tijdens het repareren van een pc. (Blijkbaar ongeacht het probleem????!!!).

Vervolgens zegt de dame in kwestie dat dit staat in de algemene voorwaarden.
Nu heb ik deze gelezen en ik vind dit nergens terug. Dus wederom via de website een klacht ingediend met het verzoek mij aan te geven onder welk artikel dit staat vermeld.

Volgens de voorwaarden beperken hun werkzaamheden alleen maar tot het gemelde probleem. Herstel van data en software wordt zelfs uitgesloten. Daarnaast was het absoluut niet nodig om de schijf te formatteren. Met een testschijf had men de hardwarefunctionaliteit kunnen testen en anders had men mij zelfs kunnen bellen voor het inlogpassword.

Ik ben zelf werkzaam geweest in de ICT. Als ik vroeger op deze wijze had gewerkt was ik bij de klant linea recta naar buiten geschopt.

Ik ben benieuwd naar hun reactie op mijn nieuwe klacht en beraad mij op vervolgstappen.

Wordt vervolgd!
Ik vrees dat je er weinig aan kan doen. Frustraties blijven over en je hebt als het goed is 1 wijze les gehad als ex-ICT'er: maak een backup van je belangrijke data. Een kwartiertje later heb je een heerlijk schoon en snel werkend systeempje. Gebackupte data terug zetten en voila!

Gesloten