LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] editieenigma

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Moniekske-xx
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 aug 2010 22:19

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Moniekske-xx »

Ik zou nog een keer een mail sturen naar EE,

En vermeld dan deze tekst, zo ben ik er vanaf gekomen.

Ik heb geen proefexemplaar van het blad ontvangen.
Derhalve is er geen proef periode ingegaan.
Ik heb dan ook geen overeenkomst gesloten, noch een betalingsverplichting t.a.v. Editie Enigma

Niet ik, als ontvanger, maar de verzender moet bewijzen dat een product door u ontvangen is.

Ik verbiedt u dat mijn gegevens verhandeld worden aan andere bedrijven en ik wens geen aanbiedingen meer te ontvangen!
Dit is mijn Recht op Verzet.

Vanaf nu ga ik ook aktie ondernemen en zal contact opnemen met mijn advocaat.

Daarbij zal ik niet meer reageren op enig contact van uw kant en betalen zal ik zeer zeker niet doen!


Veel succes ermee, en laat wat horen hoe het is afgelopen....

Rcjb
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2010 21:00

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Rcjb »

Beste Dennis en andere gedupeerden,

Ik heb inmiddels een herinnering ontvangen. Mijn hoop was behalve op RADAR, ook op de Consumentenbond gevestigd. Ik hoopte dat een van hen een oplossing kon bieden om van dergelijke parasieten af te komen. Helaas heeft geen van beide partijen op mijn verzoek gereageerd. Ik denk dat ik deze week nog contact opneem met mijn advocaat. Misschien is dat de beste oplossing.

Biekie
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2010 22:13

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Biekie »

Ben gisteren gebeld door intrum jusititia incassoburo. (Dacht dat het janssen en janssen zou worden, daar hadden ze mee gedreigd. Misschien hebben die inmiddels ook genoeg van calatus bv).

De heer aan de telefoon klonk uiterst ongeinteresseerd en vertelde me dat er nog 127 euro open stond van een niet betaalde factuur. Ik heb hem gewezen op de mail die ik vrijdag naar hen en naar calatus bv heb verzonden waarin ik het volgende heb meegedeeld:

Beste,

Aangezien ik in het verleden al tevergeefs telefonisch contact met u heb gezocht en mijn vorige e-mails blijkbaar niet al te zorgvuldig door u gelezen zijn, probeer ik het nog maar eens.

Op 11 mei 2010 ben ik benaderd voor een gratis nummer van het puzzelblad spirit, die ik op 4 juni zou moeten ontvangen.
Ik heb dit exemplaar echter niet gekregen en daarmee ook niet de factuur en begeleidende brief waar u in uw mails over schrijft.

Op 17 juni 2010 ontving ik van u een betalingsherinnering. Ik heb u toen gemaild dat ik niet wist waar het over ging en dat ik het dan uiteraard ook niet ga betalen. Meteen heb ik u laten weten dat ik verder niet geinteresseerd ben en heb u verzocht mijn gegevens uit uw bestand te verwijderen.

U hebt mij daarna een afkoopregeling aangeboden, maar aangezien ik het blad nooit heb ontvangen, heb ik aangegeven dat dit niet van toepassing is.

Na mijn vakantie lag er een ingebrekestelling en een brief op de mat, met de mededeling dat u de vordering aan een incassoburo uit handen zou geven . Toen heb ik ook pas het exemplaar van Spirit ontvangen. Aangezien ik al heb aangegeven niet geinteresseerd te zijn, begrijp ik niet dat u mij deze nu ineens wel opstuurt. Ik heb deze dan ook netjes retour afzender gestuurd, omdat ik geen abonnement bij u heb afgesloten. Dit had ik al aangegeven voor het ontvangst van uw proefexemplaar en dus ruim binnen de 10 dagen die u hiervoor stelt, zelfs nog ervoor.

Ik stuur een kopie van deze mail naar het incassoburo zodat zij ook weten wat er speelt.

Ik hoop dat u bij deze mail wel de inhoud leest en geen standaardmail terugstuurt die niet op de inhoud ingaat.

Indien u mij brieven, rekeningen of bladen blijft sturen, voel ik mij genoodzaakt om aangifte te doen en zal ik de kosten (administratie, porto, etc.) die voortvloeien uit verdere afwikkeling op u verhalen.

Vriendelijke groeten,



De heer aan de telefoon wilde weten naar welk mailadres ik het had verstuurd. Daarvoor moest ik eerst de computer weer opstarten, die erg traag is. Waarop die man een zeer onbeleefde diepe zucht slaakte. Maar goed... Ik heb hem precies verteld wanneer en hoe laat ik de mail had verstuurd. Hij bevestigde dat het adres correct was. Hij zou de mail lezen (waarom hij hier niet van op de hoogte was is mij een raadsel, aangezien het al na de middag was) en hij zou hier op reageren. Mijn man is getuige geweest van dit gesprek en ik heb datum en tijd genoteerd. Ze kunnen dan niet zeggen dat ze de mail niet hebben gekregen, want dan zouden ze daarover contact moeten opnemen.

Heb tot nu toe nog niets vernomen. Ik wacht nu op het bericht dat ze een vergissing hebben gemaakt. Liefst met excuses, maar gezien de moeizame communicatie kan ik die wel vergeten, vrees ik.

Bij ieder ander bericht ga ik onmiddelijk aangifte doen want ik ben het nu echt spuugzat.

Inmiddels heb ik alle mails over en weer maar uitgeprint, voor als het toch voor de rechter komt.

Biekie
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2010 22:13

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Biekie »

TimothyR schreef:Ik ben ook een gedupeerde.

Als ik niet voor 3 sept. betaal zal Calatus mij dagvaarden.

Als iemand hier meer ervaring mee heeft, of met hetzelfde probleem zit hoor ik graag van jullie.
Hoe is het bij jou afgelopen?

TimothyR
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 dec 2009 20:47

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door TimothyR »

Ik had op 3 sept. 120 euro betaald. En vlak daarna op 3 sept. een mail gekregen dat ik nu weer de tijd had tot 8 sept. om te betalen anders gaan ze me dagvaarden.

Maar ik ga het hier niet bij laten zitten.

Biekie
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2010 22:13

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Biekie »

Vandaag lag er weer zo'n rotblad in de bus.

Ik heb de volgende mail gestuurd naar zowel de uitgever als het incassoburo:

Vorige week vrijdag heb ik u een mail gestuurd.(zowel calatus als intrum justitia)).
Afgelopen maandag ben ik gebeld door intrum justitia. De persoon aan de telefoon wist hier niets van en zou de mail lezen en daarop reageren.
Inmiddels zijn we een week verder en heeft nog niemand het fatsoen gehad om te reageren.
Vervolgens kom ik vandaag thuis en vind ik wederom een exemplaar van spirit in mijn brievenbus.

Ik verwacht binnen 2 werkdagen van u bericht, dat u mijn gegevens uit uw bestand hebt gewist. Indien dit toch te moeilijk voor u blijkt, ga ik woensdagochtend meteen aangifte doen. Het is toch al te gek dat u op deze manier mensen hun geld wilt aftroggelen.

Het exemplaar van Spirit dat ik vandaag wel heb ontvangen, zal ik voor deze keer nog netjes retour sturen. Daarna verdwijnen ze gewoon bij het oud papier want ik heb wel wat beters te doen dan naar de brievenbus te lopen.

Verder zal ik ook niet meer reageren op berichten, brieven, rekeningen etc.van uw kant want ik heb er inmiddels al te veel kostbare tijd ingestoken.

Als u het tot een rechtzaak wil laten komen, vind ik dat prima. Aangezien ik volledig in mijn recht sta. Zie http://www.consuwijzer.nl:
Wanneer begint de bedenktijd?
Koopt u een product? Dan begint de bedenktijd één dag nadat u het product hebt gekregen.

Ik denk dat het niet nodig is u te melden hoe vervelend ik de hele zaak begin te vinden en hoop dan ook dat een ander snel door u wordt rechtgetrokken.

Groeten,

XXX XXX
XXXXX

serrr
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2010 16:03

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door serrr »

Ik werd laatst gebelt door een of ander mens die me feliciteerde met een proefpakket, toen heb ik door de telefoon nog gezegt dat ik er geen belangstelling voor had. maar deze mevrouw vertelde mij dat ik me bij een enquete had ingeschreven. ik vul nooit enquetes in dus ik zei dat ik het onzin vond. deze mevrouw vertelde me daarna dat ik een e-mail zou krijgen waar ik me kon afmelden. ik kreeg deze e-mail dus en bleek het dat ik gelijk aan een halfjaars abonement vast zat! dus ik de hele tijd proberen te bellen krijg ik vervolgens niemand aan de telefoon! :? en in deze e-mail staat ook als die pakje dan bezorgt is dat er een code bij zit waarmee ik me kan afmelden! een hele verwarrende boel! Nu lees ik dat veel meer mensen hier last van hebben, wat hebben jullie er mee gedaan? want ik weet me geen raad!! :?:


Groeten Serena

Biekie
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2010 22:13

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Biekie »

Afegelopen maandag ben ik alweer gebeld door intrum justitia. Wat we konden afspreken over het openstaande bedrag? Dan breekt toch echt je klomp. Ik weer medegedeeld dat ik helemaal niets ga betalen en vervolgens het hele verhaal waarom niet. Dat zou ze toch eogenlijk moeten weten want ik heb het al 2 keer op de mail gezet. Toen ik haar verteld heb dat ik het proefexemplaar niet heb gehad en daarmee geen overeenkomst tot stand is gekomen zei ze dat ik gelijk had. Helaas heb ik gesprek niet opgenomen. Ze zou contact opnemen met de uitgever en daarna weer met mij. Inmiddels is het woensdag en heb ik nog niets vernomen.

Aangezien ik ze tot gister de tijd heb gegeven om mij uit het systeem te verwijderen en dit aan mij te bevestigen, ben ik vanmorgen naar het politieburo gegaan. De agente adviseerde mij eerst contact op te nemen met het juridisch loket. Dat zal ik dan maar doen. Maar ik ga wel zo meteen mijn aangifte dan maar via internet doen. Als de politie er ookal niks aan doet.
Zo kan iedereen wel rijk worden. Verzin maar lekker een factuur en blijf de mensen lastig vallen tot ze betalen.

Ik begin er sterk over te denken om de tijd die ik er al in heb gestoken in rekening te brengen bij onze 'vrienden'.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Biekie schreef:Ik begin er sterk over te denken om de tijd die ik er al in heb gestoken in rekening te brengen bij onze 'vrienden'.
Zou ik zeker doen.
En dan via IJ laten incasseren?

Noter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2010 15:42

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Noter »

Hallo allemaal,

Ook wij zijn het "slachtoffer" geworden van oplichters Editie Enigma.

We hebben nooit ook maar iets toegezonden gekregen, echter ineens vanuit het niets de bekende aanmaning of we even ruim 60 euro wilden storten.
Gelijk het belachelijk dure nummer gebeld en daar werd verteld dat mijn partner in juni door het callcenter gebeld zou zijn en daar een abonnement afgesloten zou hebben. Vreemd, hij kon zich er niets van herinneren, we houden niet eens van puzzelen. Behalve een gratis proefexemplaar zouden er inmiddels al twee andere zendingen naar ons adres gestuurd zijn, maar jullie raden het al.....wij hebben nooit ook maar iets ontvangen.

Partner hun gevraagd om bewijzen van verzending en de bevestigingsmail nog eens te sturen die we ook nooit ontvangen hebben. In plaats daarvan ontvingen we vandaag een mail, die ik hier ook al langs heb zien komen, met een geluidsopname van het laatste deel van het telefoongesprek waarin het gratis proefexemplaar aangeboden werd. Het was wel mijn partner die daar te horen was, maar hij geeft duidelijk aan alleen het gratis exemplaar te willen en geen abonnement. Nee, we sturen bij het proefexemplaar een brief waarin u aan kunt geven verder niets te willen ontvangen.........

Nu, maanden laten, het telefoongesrek al lang weer vergeten, zeker omdat we echt nooit iets hebben ontvangen dus ineens een anmaning van deze oplichters.

Ik heb contact gehad met consuwijzer en die geven duidelijk aan dat het niet kan wat ze doen en wij in ons recht staan. Juist zij moeten kunnen bewijzen iets verstuurd te hebben, iets wat ze duidelijk niet kunnen.
Wel moeten we nog even een brief sturen naar Editie Enigma waarin we dat uiteen zetten, geen mail dus.

Mijn klacht daar is heel serieus genomen en geregistreerd, ik hoop dat meer mensen dit doen zodat ze gestopt kunnen worden.

Greenlander
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2010 20:07

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Greenlander »

Wij hebben helaas erg slechte ervaringen met de omgang van onze klacht. Ze zijn erg goed in het oplichten.

lees hieronder de mailwisseling.



________________________________________
Van: ****
Verzonden: donderdag 30 september 2010 19:59
Aan: 'editie enigma - no reply'
Onderwerp: RE: Vooraankondiging

Geachte Enigma,

Ik wijs u nogmaals op onze onderstaande mailwisseling tussen ons. Wij zijn absoluut geen overeenkomst aangegaan en al uw ongewenste zendingen stuur ik u tot de dag van vandaag retour.
Ik wens dan ook niets met u van doen te hebben en ben absoluut niet gediend voor uw ongewenste mailtjes.

** Groenland

________________________________________
Van: editie enigma - no reply [mailto:[email protected]]
Verzonden: donderdag 30 september 2010 12:37
Aan: ****
Onderwerp: Vooraankondiging


Vooraankondiging
Klantnummer 10684763

mvg ****
*****


Geachte mevrouw Groenland,

Ondanks onze aanmaningen hebben wij van u geen betaling ontvangen voor uw abonnement op editie enigma. Er staat een vordering open van € 74,15.

Uw dossier met de openstaande vordering wordt over enkele dagen uit handen gegeven aan een incassobureau. Zij zullen de incassoprocedure opstarten en u ontvangt dan een rekening van de vordering verhoogd met incassokosten en wettelijke rente.

Wij bieden u nu de laatste mogelijkheid om deze aanzienlijke verhoging van kosten te vermijden.
Indien wij de betaling van € 74,15 binnen 3 dagen ontvangen, kunnen wij de incassoprocedure nog stopzetten!

Het bedrag van € 74,15 kunt u overmaken op bankrekeningnummer 4415.90.136 t.n.v. Calatus BV onder vermelding van het volgende kenmerk: 10684763 / 00100988

Hoogachtend,

Debiteurenadministratie
Calatus BV | editie enigma


CALATUS B.V. | Telefoon: 0900-2030123 | E-mail: [email protected]
BTW-nummer: NL819150903B01 | ABN-AMRO 4415.90.136


________________________________________
Van: Editie Enigma, Klantenservice [mailto:[email protected]]
Verzonden: maandag 23 augustus 2010 15:00
Aan: ***Groenland
Onderwerp: RE: factuur



Geachte heer/mevrouw,

U bent niet op de afkoopregeling in gegaan. Het halfjaarabonnement blijft in dat geval staan.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice editie enigma
http://www.editieenigma.nl



Van: ****
Verzonden: Friday, August 20, 2010 3:47 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: factuur

Geachte enigma,

Even nog een extra bericht mbt de voorgaande berichten.
Ik had al aangegeven dat er bij de geleverde editie, geen begeleidende brief zat.
Tot mijn verbazing(niet dus) kregen wij deze week het zogenaamde proef exemplaar met een begeleidende brief er bij thuis gestuurd.
Deze had dus 25 juni bij ons in de bus moeten vallen. Weer een van de tekortkoming van u. Tevens viel vandaag weer een editie in de bus.
Het is dus duidelijk dat u alles er aan doet om ons er in te luizen.
Ik heb beide exemplaren retour gestuurd vandaag.
Hier uit blijkt dus weer dat ik zeker geen betalingsverplichting hebt als u met alles te kort komt.
Zoals ik u al eerder heb vermeld, ik ga geen lidmaatschap met u aan en doe zeker geen afkoop daar op.

Ik hoop dat u ons per direct uit uw systeem haalt.
Mvg familie groenland


________________________________________
Van: Editie Enigma, Klantenservice [mailto:[email protected]]
Verzonden: dinsdag 3 augustus 2010 15:40
Aan: **** Groenland
Onderwerp: RE: factuur



Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden bent u (of een gezinslid) telefonisch benaderd door een callcentermedewerker. Deze heeft gevraagd of er interresse was in een gratis proefexemplaar + aansluitend abonnement op ons puzzelmagazine editie enigma. Omdat er interresse was, zijn de afspraken (met uw toestemming) opgenomen. In de bijlage vindt u die gespreksopname.

Omdat wij duidelijke communicatie belangrijk vinden, hebben wij u ook nog een bevestiging gestuurd, waarin nogmaals werd uitgelegd dat het aansluitende abonnement enkel geannuleerd kan worden in de 14 dagen na de verschijningsdatum van het gratis proefexemplaar. Ook in de welkomstbrief bij uw proefexemplaar is dit nog eens herhaald.

Middels deze informatie hopen wij de twijfel over uw lidmaatschap op editie enigma weg te nemen.
Wij zien uw betaling graag per omgaande tegemoet. Het retour sturen van edities ontslaat u niet van deze betalingsverplichting, dus ik adviseer u om die te behouden.

Hopende u hiermee voldoende te informeren.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice editie enigma
http://www.editieenigma.nl



Van: *******
Verzonden: Tuesday, August 03, 2010 10:49 AM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: factuur

Hallo,
Toen ik terug kwam van vakantie lag er van jullie een factuur(00100988) in de bus.
Wij weten niets van deze factuur. Wij hebben nooit iets aan gevraagd of wat dan ook.
Voordat ik u deze mail stuur ben ik eerst even op internet gaan kijken wie jullie zijn.
Al snel komt jullie naam naar boven bij tros rader en andere instanties.
Voor mij was het direct duidelijk.

Voor de duidelijkheid:
- Ik heb niets besteld
- Ik wil niets bestellen
- Ik ga niets bestellen
- En ik betaal helemaal niets aan jullie
- En al sturen jullie duizend boekjes, ik gooi ze direct in de prullenbak
- Ik stuur niets terug

Eigenlijk zou ik deze mail ook niet eens hoeven sturen.
Ik doe dit eenmalig dat het dan misschien wel duidelijk is.


Mvg *****

linnypin
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2010 16:44

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door linnypin »

Ik ben ook telefonisch benaderd door editie enigma ik kan je zeggen echt heel STOM.
IK ben student en net de tijd dat ik aan het leren was belde ze mij op meestal als door zoiets wordt benaderd kap ik de boel af dit keer niet.
ik zou net al vele hier een proef exemplaar krijgen en daarna een link gestuurd krijgen.
natuurlijk ook nooit gehad ,kreeg in ene een brief of ik even 62 euro wilde betalen.
ben nu al 2 weken bezig met te zeggen dat ik niks heb gehad en ook niks ga betalen naarmate de week vorderde werden mijn e-mails steeds onbeleefder .
gister was ik het echt zat en heb ze gezegd dat het een louche bedrijf is en dat ik zie dat ik gelukkig niet de enige ben en dat ik een rechtzaak vol vertrouwen tegemoet kom .
vanmiddag kreeg ik een e-mail met een omkoopiets, ik hoefde in plaats van 62 euro 24 euro te betalen .
ook hieop ben ik niet ingegaan en heb bedreigd met een advocaat.
ik denk dat uiteindelijk de aanhouder wint.
in ieder geval ben ik blij dat het niet aan mij lag maar dat er meerdere slachtoffers zijn.

Rcjb
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 aug 2010 21:00

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Rcjb »

Beste mensen,

Ik ben ook te grazen genomen door EE en ik heb mijn rechtsbijstandverzekering gebeld. Zij zijn op de hoogte van deze werkwijze. Zij hebben als schikking het bedrag aan mij betaald en ik heb op mijn beurt weer overgemaakt aan EE. Mijn RBV geeft toe dat de werkwijze niet deugt, maar voorlopig zijn ze ongrijpbaar. Er wordt wel aan een oplossing gewerkt om dit soort malafide bedrijven aan te pakken.

Wat mij betreft moeten de zaken t.a.v. het afsluiten van abonnementen omgedraaid worden. Als iemand een abonnement wil, dan moet hij/zij zelf actie ondernemen naar de desbetreffende uitgever en niet zoals het nu gaat.

Ik heb er in ieder geval van geleerd; zodra een gesprek begint met "goedenavond, fijn dat ik u tref...", bel ik onmiddelijk af.

Roberto

Biekie
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2010 22:13

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Biekie »

Rcjb schreef:Zij hebben als schikking het bedrag aan mij betaald en ik heb op mijn beurt weer overgemaakt aan EE.
En dus zijn die oplichters weer de lachende derde!!!
Ik heb nog steeds niets vernomen van zowel calatus, als intrum justitia. Netjes hoor en ze beloven steeds contact op te nemen. Straks beginnen ze over 6 maanden er weer over met inmiddels hoog opgelopen kosten. Of ik krijg straks een dagvaarding in de bus en vechten we het bij de rechter uit.

Volgens het juridisch loket kan ik het best een aangetekende brief versturen. Maar dat ben ik niet van plan want dan kost het mij toch weer geld. Bovendien hebben ze mijn eerste mail wel beantwoord en daarmee heb ik het bewijs dat zij mijn uitleg hebben ontvangen (gelezen is in deze kwestie duidelijk iets anders, maar een aangetekende brief lezen ze dan waarschijnlijk ook niet)

Ik hou jullie op de hoogte

kippert
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2010 18:41

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door kippert »

Wij hebben nu voor de twee keer een een rekening van het incassobureau ontvangen. In de eerste brief stond vermeld dat zij het geld voor hun klant editie enigma moeten innen en dat het bedrag voor 21-09-2010 betaald zijn.

In de tweede brief staat vermeld dat wij tot op heden niet hebben betaald en dat ze er geen genoegen mee nemen. En dat binnenkort de dagvaarding door een deurwaarder aan ons wordt overhandigd. De kosten hiervan cira 375 euro komen dan bovenop de 139 euro en zullen ook voor ons zijn. Indien we voor 05-10-2010 betalen kan een bezoek van de deurwaarder geannuleerd worden

Ik heb een mail gestuurd naar het incassobureau waarin ik aangaf dat de rekening bij editie enigma ontrecht en ongeldig is maar hier willen zij niks van weten. De enige reactie die ik kreeg is een nieuwe uiterlijke betalingstermijn. Dit keer moet er voor de 13e van deze maand betaald zijn om gerechtelijke stappen te voorkomen.

Het uitbrengen van een dagvaarding betekent toch dat we voor de rechter gesleept worden? En niet zozeer dat ze bij ons thuis de spullen komen weghalen? Ik vraag me af of intrum justitia daadwerkelijk doorzet, maar anderzijds ben ik ben dat ik dadelijk echt een bedrag van 500 euro of meer moet gaan betalen. Het bedrag van 140 euro kan ik nog missen maar als het echt zo ver gaat oplopen wordt het wel erg vervelend.

met vriendelijke groeten,

dennis

dafodil
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2010 14:27

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door dafodil »

:P Ik ben ook al een tijdje met calatus bezig ongeveer 4 maanden en ook met Janssen en Janssen. Elke keer dat zij mij een zogenaamd bevel om te betalen sturen. dat was elke week. Stuur ik een tegen rekening terug. de eerste rekening die ik gestuurd heb was € 140.00 voor administatie en behandelings kosten.Met steeds een verhoging er bij die is nu opgelopen tot € 500.00. Tot mijn verbazing heb ik nu al in 3 weken niets meer gehoord. Dus hun bedreigingen kunnen waarschijnlijk op deze manier bestreden worden. Er was toch al geen grond om het voor de rechter te brengen, omreden dat ik op de band opname had gezegd: Je kan een proefnummer sturen alleen als het gratis is, als ik ergens voor moet betalen dan wil ik het niet zonder verplichting punt uit! Dit zijn tot nu toe mijn ervaringen met EE.
Ir. Hank J.Snel :roll:

sandeman
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2010 17:55

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door sandeman »

Hallo Allemaal,

Ik kreeg ook van de week een factuur in de bus. ik vertrouwde dit al niet en ben gelijk op deze site gaan kijken. na wat verhalen te hebben gelezen heb ik 1 email verzonden. zie onderstaand mijn email en de reply van Enigma.

Zaak gesloten.

Geachte heer/mevrouw,

Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het erg vervelend om te horen dat er communicatiestoornissen zijn ontstaan.

Ik zal uw gegevens uit ons systeem aanpassen. U zult dan geen abonnement ontvangen.

Bij deze bevestig ik dat er geen abonnement komt en dat u verder ook geen financiële verplichtingen heeft naar editie enigma.

Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl





Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: openstaand bedrag

Beste,

Vandaag (09-10-2010) ontving ik van calatus bv een factuur kenmerk nr:
******/*******

In eerste instantie dacht ik aan een spooknota maar na eens op de site
www.trosradar.nl te hebben gekeken gaan jullie nog een stapje verder.

Ik heb geen abonnement aangevraagt en zal dit ook nooit doen.

Dit is pure oplichting en ga hier dus absoluut niet aan mee werken.

Gaan jullie hier mee door dan wens ik jullie veel succes, we zien elkaar
dan in de rechtbank.

Mvg.

karinengijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2010 17:01

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door karinengijs »

Ook ik ben een van de slachtoffers van de agressieve werkwijze van Editie Enigma.
Ik zit in hetzelfde schuitje als ieder van jullie en baal ik vreselijk van.

Ik heb telefonisch contact gehad met mijn rechtsbijstand en ook zij zijn op de hoogte van deze praktijken en hebben mij e.a. geadviseerd.
Stuur een mail en een aangetekende brief. Dit heb ik direct gedaan en nu maar hopen op antwoord. De eerste dreigementen zijn al aan de orde. Zij sturen een incasso bureau op mij af als ik niet betaal.

Wij moeten blijven volhouden NIET te betalen en dit ook echt niet doen!
Naar de rechter stappen zij toch niet omdat de rechter ook niet gediend is van deze manier van handelen.

Noter
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2010 15:42

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Noter »

EE blijft bij ons ook bezig. We hebben nu een brief gestuurd met de vraag om bewijzen dat ze het proefexemplaar en twee vervolgzendingen ooit naar ons toe gestuurd hebben. Ze reageren vervolgens niet op deze brief, maar sturen weer een aanmaning met een verhoging en dreigen natuurlijk met een incassobureau.

Ennnnn, wat ik eigenlijk al verwachte, we kregen vandaag ineens een exemplaar van het puzzelblad op de mat, dit nadat we nooit eerder ook maar iets hebben ontvangen. Als ik de berichten hier en op andere forums lees houden ze er steeds dezelfde terugkerende werkwijze op na.

Wij doen voorlopig niets meer, hebben geen zin om onze tijd te verdoen aan deze oplichters.
aangetekende brieven, daar zijn kosten aan verbonden, ik ben toch echt niet zo gek om hier nog geld aan te spanderen.

Alsjeblieft mensen, niet betalen, zo blijven die lui toch bezig.
!!!!!!!

Neki
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2010 00:05

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Neki »

Zelfde probleem hier. :roll:

Kreeg vandaag ineens een brief met "dank u wel voor uw vertrouwen in editie enigma. Erg fijn dat het gratis proefexemplaar zo goed is bevallen dat u editie enigma wilt blijven ontvangen."


Heb nooit een proefexemplaar ontvangen. :evil:

Heb inmiddels een mailtje gestuurd met daarin dat ik geen proefexemplaar heb ontvangen en daarom dus geen kans heb gehad om het op te zeggen.

Ook heb ik gevraagd of ze me uit hun bestand willen verwijderen.

Hoop dat het snel over is.. :|

Gesloten