LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Bestaat er geen wet oid die Oxxio verplicht al onze gegeven te verwijderen uit hun bestand?
Ik denk eerder dat er een wet is die Oxxio juist verbiedt uw gegevens te verwijderen.
Er zijn aan u, hoe onterecht ook, facturen verstuurd en gecrediteerd en deze mogen wettelijk niet zomaar uit de administratie verwijderd worden.
Wel kunt u uw bank of girorekening laten blokkeren voor incasso's door Oxxio.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door AGGB »

Bovenstaande reacties van posters gaan er van uit dat OxxiO de boekhouding na stornering wel even op orde zal brengen. Zij hebben kennelijk nooit met Pinoxxio van doen gehad.

OxxiO neemt u in het OOtje,
Het is en blijft er een kolerezootje.

Allereerst maakt Foxxio gebruik van vele incasseringsnummers, als er slechts een nummer geblokkeerd wordt, dan wordt er vrolijk via een ander nummer afgeschreven. Ooit heb ik een lijstje gemaakt van de nummers, ik ben 5 jaar lang door Pinoxxio geteisterd, (gerotzooi met EANnrs)totdat ik dit forum ontdekte en ze tevens dreigde met de Geschillencommissie.
Ik lijk er nu van af te zijn, met excuses, 3 bossen bloemen en omdat het bij mij nog veel erger was, een bedragje van 200 euro. Als er al iets van schadevergoeding is, lijkt het normaliter niet boven de 50 euro uit te komen, maar omdat het bij u ook zo lang duurde, zou ik zeker ook een bedrag eisen, dat genoeg is om een keer van uit eten te gaan en dan niet in uw eentje.
Nu ik de post van Goofke lees, wordt het mij weer bang te moede.
Een lijstje met nrs dat ik doorgaf en later is aangevuld:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... eed037421b(In dit topic eerder vermeld door Rob Schurkjens)
In diverse OxxiO gerelateerde topics heb ik ze alle vermeld, alle tot die tijd bekende. Dan is men er echter nog niet, Oxxio kan vervolgens zijn incassobureau inschakelen, hoewel er kennelijk in uw geval een ''rem'' in het systeem zit, anders was het al gebeurd.

Uw enige hoop, Goofke, is deoxxiomedewerker alhier, die na het weekend de nieuwe hier gepubliceerde oxxioshit zal gaan opdweilen. ( Bij mij was het M, de aartsengel) Vermoedelijk wordt dan bij u, Goofke, de SAD dwz De Special Attention Desk ingeschakeld en de kans is dan zeer groot, dat u van Pinoxxio verlost wordt.
Het is Damage Control van Pinoxxio.
De mensen die slechts aangetekend schrijven, faxen, bellen, mailen, hun problemen zullen nooit opgelost worden, want hun ellende bereikt de openbaarheid niet, een verschrikkelijk lot.

Van hier tot Tokio.
Weg met OxxiO.

Goofke
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 sep 2010 21:36

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door Goofke »

Een selectieve rekeningblokkade heb ik overigens ook laten aanleggen. En ik heb het vermoeden dat deze nog werkt, want Fucxxio heeft nog niks afgeschreven.
Ze hebben alleen een papieren spookfactuur gestuurd via de normale post.

Ik wacht wel even op de reactie van [email protected].
Eerlijk gezegd had ik wel reacties gezien van [email protected], maar ik wist niet dat deze "persoon" daadwerkelijk dingen kan oplossen.
Het kwam me niet echt betrouwbaar over met die @oxxio.nl in de naam.

We zullen dus geduldig afwachten en hopen op een reactie van [email protected]

Hoe kan het toch dat oxxio deze praktijken ongestraft mag blijven voortzetten?
Ze denken telkens dat ze er met een excuus af komen.
En vervolgens beginnen ze na verloop van tijd (soms jaren) vrolijk weer.....

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door AGGB »

Die persoon bestaat echt en als u de berichten daarna leest, wordt het probleem werkelijk opgelost.
Aanvankelijk was deoxxiomedwerker nog niet direct actief, maar las duidelijk mee. In de tijd dat ik hier voor het eerst postte, was hij, M.T., toevallig juist actief geworden en reageerde direct. (Zie o.m.topic 'oxxio ellende' en 'wakker worden uit de droom OXXIO'). Vanwege de moeilijkheidsgraad duurde het probleem nog enkele maanden, voordat het opgelost was, maar de spooknota's kwamen niet meer binnen. Nu is het een zekere Fabienne. Aan de reacties van de posters te oordelen, worden de problemen daadwerkelijk opgelost.
Na oxxio kwamen andere leveranciers hier eveneens met een medewerker, maar daar lees je zelden een follow up van. Ik heb de indruk dat alleen de Damage Control van Oxxio hier goed werkt. U zit nu op de juiste route, maar vergeet niet aan OXXIO te melden dat u de zaak beslist aan de Geschillencommissie zult gaan voorleggen, indien ze niet onmiddellijk met hun Kafkiaanse praktijken stoppen.

Bij OXXIO
KAFKA cadeau.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Jongens, er is geen "de medewerker", althans niet in de persoon van iemand die zich het lot van klanten die tussen wal en schip vallen aantrekt.
Het is gewoon een door de leverancier zelf aangestelde afdeling die zich bezighoudt met het beperken van negatieve berichten op fora e.d.
M.a.w. het camoufleren van hun eigen klantonviendelijkheid.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door AGGB »

Inderdaad, zoals je zegt, CaptainSlow, dat beweer ik toch ook, het is Damage Control. Echter binnen [email protected] groep (een of meer medewerker(s) die aangesteld is/zijn de oxxioderrie van fora op te dweilen) krijgt men een vaste persoon toegewezen van de Specal Attention Desk, totdat het probleem, door Toxxio, Foxxio, Fucxxio, Pinoxxio veroorzaakt, daadwerkelijk opgelost is. Als ervaringsdeskundige in een lang slepende, door oxxio veroorzaakte ingewikkelde zaak, weet ik, waar ik over spreek.

Voor de gedupeerde is dat bijzonder prettig eindelijk van de oxxioellende.nl verlost te zijn, hoewel en dat ben ik met u eens een goed werkende normale klantenservice zou moeten volstaan.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Goofke,

U had het e-mail adres al gevonden op het forum. U mag mailen naar [email protected] zal de zaak bekijken en snel contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

MAXIEM

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door MAXIEM »

deoxxiomedewerker

Vraagje: wat is "snel".

Beter is: "dan neem ik binnen 24 uur kontakt met u op".

Maxiem.

Ed4508
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 okt 2010 16:34

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door Ed4508 »

Ik zou een nieuw fake emailadres nemen bij gmail, hotmail of een andere webmail en es reageren op deze "medewerker".

Goofke
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 sep 2010 21:36

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door Goofke »

Ik heb de proef op de som genomen en de [email protected]
mijn verhaal gezonden.
And now we wait........

Goofke
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 sep 2010 21:36

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door Goofke »

deoxxiomedewerker schreef:Beste Goofke,

U had het e-mail adres al gevonden op het forum. U mag mailen naar [email protected] zal de zaak bekijken en snel contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

Gedaan en vol verwachting klopt mijn hart :wink:

Goofke
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 sep 2010 21:36

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door Goofke »

Vandaag al een reactie van Fabiënne van Oxxio.
Alles zou zijn opgelost.
Met enige slag om de arm na voorgaande loze beloftes heb ik toch een kleine hoera stemming hier.

Toch vreemd dat andere medewerkers van Oxxio dit niet voor elkaar hebben willen krijgen in de afgelopen 5 jaar.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door AGGB »

Geweldig voor u, Goofke en het is precies gegaan, zoals ik voorspelde. Directe actie van OxxiO en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is uw oxxio- ellende inderdaad voorbij.
Als de problemen in de openbaarheid komen op diverse fora, dan lukt het OxxiO ineens wel. Dat was na 5 barre jaren ook mijn ervaring.
Ik heb te doen met al die andere mensen. Ouderen zonder internet, die netjes blijven bellen, faxen en schrijven, tot zij er helemaal aan onder door gaan, omdat ze, dankzij OXXIO, in de wereld van Kafka belanden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waarom zet OXXIO niet een link op www.oxxio.nl naar dit forum als men een kansje wil maken om een probleem met OXXIO opgelost te krijgen? Dat zou tenminste eerlijk zijn!

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door AGGB »

Nu jij (R.S.)persoonlijk bent uitgenodigd door Kees Jan Bus
(Dat rijmt op: lekker knus en judaskus)
Algemeen Directeur Oxxio

Bij OxxiAU,
Kafka cadeau

Van hier tot Tokio,
weg met Oxxio,

Oxxio neemt u in het OOtje,
Het is en blijft er een kolerezootje.

Misschien een ideetje dat je bij hem naar voren kunt brengen in Hilversum? :)

Overigens, ik heb de indruk dat deoxxiomedewerker op diverse fora een gouden greep is van Oxxio. Inderdaad gebeurt er dan wat, de ellende is dan snel voorbij.
Dat team werkt voortreffelijk.
Echter al die andere mensen, die geen toegang hebben tot internet, zoals veel ouderen die worden tot hun laatste snik getergd, hun dood zou nmm door de oxxio-ellende zeer zeker wel eens kunnen worden bespoedigd.
Dan zal er een goedwillende vrome zeveraar opstaan, die zal zeggen: Ween niet, Uw moeder/vader heeft nu eindelijk rust.
Dan moet men ook nog dankbaar zijn.

Dat Oxxio nu veel beter scoort op het gebied van probleemoplossing en klantvrindelijkheid zou wel eens te maken kunnen hebben met de activiteit van deoxxiomedewerker op diverse fora.
Mensen die direct de weg naar fora vinden worden onmiddellijk geholpen en dat jaagt in de statistieken de cijfers voor oxxio omhoog.
Echter, hoe staat het met het beantwoorden van brieven? Nog steeds uiterst slecht. Hoe worden de problemen via de helpdesk opgelost? Idem.
Op die zaken dient oxxio ook te letten, immers indien er uitsluitend wordt gehandeld nav klachten op fora dan kan men de acties toch nauwelijks anders omschrijven dan Damage Control.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@AGGB

Je analyse klopt, zie dit artikel van bijna 3 jaar geleden, waarin wordt vermeld:

"Volgens afdelingshoofd Engel Muller is slechts een half procent van zijn dossiers aan hem doorgespeeld door de normale klantenservice van Oxxio. Alle klagers bij AD waren door die klantenservice het bos in gestuurd." Met andere woorden: kom je niet klagen op internet op het Tros Radar forum of ga je niet naar de Geschillencommissie, dan heb je 99,5% kans dat Oxxio niets met je klacht doet.

http://www.zibb.nl/10223493/Nieuws/Nieu ... -media.htm

http://www.geldenrecht.nl/entry/2485032

Er komt nog bij dat Oxxio te koop staat. Zie Oxxio in dit verband als een louche tweedehandsautoverkoper die zijn waren op deze manier oppoetst in de hoop er toch vanaf te komen.

In mijn geval keerde Oxxio zelfs niet uit na uitspraak Geschillencommissie. Ik moest Oxxio eerst nog dreigen met aangifte wegens oplichting bij de politie in mijn woonplaats voordat het geld op mijn rekening stond.

Zie verder de litanie aan klachten op http://www.energieleveranciers.nl/energ ... ac=reviews en http://www.energieleveranciers.nl/energ ... &ac=vragen

Hier uit blijkt dat Oxxio nog steeds stelselmatig de Colportagewet en de Energie Gedragscode overtreedt.

Het is allemaal bewust beleid van Oxxio. Er zal niets veranderen omdat ze dat namelijk geld gaat kosten. En daarmee gaat de winst omlaag. Het bedrijf levert bij verkoop dan vervolgens minder op. Dus doen ze dat niet. End of story.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door AGGB »

Behalve dat Kees Jan Bus op lekker knus en Judaskus rijmt, rijmt het ook op pus. aardige Sinterklaasrijmen,limmericks en slagzinnen van te maken. Bij http://www.abonnementenopzeggen.nl/pagi ... erland_B.V./
zag ik ik deze recente wanhoopskreet:
Waarom heb ik nooit eerder gezocht naar klachten over Oxxio - het stikt er van!!!!!!! Ik heb een hele goeie: Mijn vader is nu bijna 5 jaar geleden overleden. Ik ben daarvan 4 jaar bezig geweest om hem uberhaupt bij Oxxio overleden te krijgen. Een jaar lang dubbele afschrijving van de gas terwijl mijn moeder gewoon netjes betaalde....Maar ja, mijn vader stond er ook nog in met zijn klantnummer voor de gas - typisch want met de electra konden ze hem wel uit hun systeem krijgen??? Uiteindelijk na een paar jaar denken dat het duidelijk en gelukt is, overal begrijpende meewerkende medewerkers dacht ik, maar nee hoor; Eind van ieder jaar ontvangt mijn moeder doodleuk met de Kerst een eindafrekening van dat jaar van ruim 800 euro op naam van mijn vader. Erg leuk voor haar; lekker schrikken van en mijn vaders naam en zo'n groot bedrag. Februari 2010 is het eindelijk gelukt op mijn vaders naam te laten veranderen in de Erven van....erg fijn maar klantnummer en verkeerde facturen blijven gewoon van kracht. Bellen heeft geen zin; er wordt een verontschuldiging aangeboden en er zal een onderzoek worden ingesteld waarvan ik binnen 6 weken het resultaat te horen krijg....nou mooi niks. En tja dan gaat mijn moeder begeleid wonen omdat het psychisch slechgt met haar gaat en worden de contracten stopgezet; Hey er wordt iemand wakker bij Oxxio want nu wordt er ineens wel gereageerd op mijn brief.. Fijn, ik ga gewoon meer brieven schrijven...zo van april tot 2 weken terug, van gewoon tot aangetekend. Geen reactie. Inmiddels heeft mijn moeder op haar eigen naam netjes de eindafrekening van dit jaar en vorig jaar betaald - overigens ook hierover mijn twijfels want flinke bijbetaling hoewel ze het hele jaar opgenomen is geweest??? Krijg ik weer een herinnering van die 845 euro van december vorig jaar op naam van de Erven van mijn vader. Ja hoor, dus weer aangetekende brief verstuurd - iets minder beleefd - met kopie facturen van de eindafrekening van mijn moeder zodat ze kunnen zien dat het gaat om de levering van gas over dezelfde periode op hetzelfde adres. EN WAT KRIJGEN WE NOU: Een brief van Interum Justitia dat mijn moeder 1000euro binnen een week aan Oxxio moet betalen??? Stelletje boeven zijn het!! Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen want ik ga het niet betalen!!!!!
Josie Balemans > 23-09-2010 > 21:40.

Ik ben weer zo g%&*~^ kwaad geworden. Ja oxxio, ondanks de drie bossen bloemen, die ik heb gekregen en 200 euro "schadevergoeding" en de ten lange leste voortreffelijke afhandeling na 5 jaar door deoxxiomedewerker aartsengel T.M. heb ik er een trauma aan overgehouden.
NB!!!!Kees Jan Bus, CEO van Oxxio
Doe iets aan de ellende door Oxxio aan Josie Balemans aangedaan ipv zoete broodjes proberen te bakken in Hilversum met Bob Schurkjens, die lijkt hij toch niet te lusten.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste AGGB,

Ik heb de klacht van de familie waaraan u refereert een paar maanden geleden al naar tevredenheid opgelost.

Ik vind het fijn dat u ons helpt om deze klachten onder onze aandacht te brengen zodat we ook deze klanten kunnen helpen. Hiervoor dank.

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door AGGB »

Beste Reddende Engel,
Mooi zo, goed te horen! Die hulp dateert na enig gereken van hoogstens 2 maanden terug en dat wederom, omdat iemand op een site heeft gepost na 4 jaar doffe ellende en in dit geval ook nog stekende pijn, eerdere brieven, telefoontjes, etc hielpen niet!
Ik realiseer mij wederom en destemeer dat ik een zwaar trauma heb opgelopen na mijn eigen oxxio-ellende. Hoop uiteraard er ooit vanaf te komen. Tot die tijd laat ik hier van mij horen, beschouw het als een verwerking van de Toxxio-ellende.
Algemeen directeur Kees Jan Bus (rijmt op vertrekbonus), die hier aan het woord was, houdt zich plots stil. Is hij nog steeds zoete broodjes aan het bakken?

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Geen Oxxio klant, wel betalen (huil)

Ongelezen bericht door trebelski »

Ook een vriend van mij liep tegen de vreemde en zeker niet correcte handelswijze van Oxxio op. Hij krijgt thuis een telefoontje van een callcenter van Oxxio met de mededeling dat het goedkoper kan, hij zegt in het gesprek meerdere malen dat hij alleen maar verdere info wil en de medewerker verzekerd hem dat deze slechts "vrijblijvend" een brochure zal opsturen. Dom van hem om op de vraag over zijn rekening-nummer hij besluit dit te geven omdat het toch slechts om een brochure zou gaan, jammer natuurlijk :cry:
En ja hoor, afgelopen Zaterdag een welkomsbrief van Oxxio waaruit blijkt dat het wel degelijk om een contract gaat, niets vrijblijvend aan! En door de poststaking waren de 7 dagen op 2 dagen na om. Hij is heeft direct per email ( niet of niet makkelijk te vinden op hun website) en vandaag per aangetekende brief het ongedaan gemaakt en net Oxxio gebeld om dit toe te lichten. Als je mensen op zo een manier aan je bedrijf wil binden ben je verkeerd bezig en zeker niet netjes handelen. Natuurlijk is het geven van je rekening-nummer nergens goed voor maar dan nog is het fout.Oxxio? dacht het niet hoor.

Ps Het mailadres van de Oxxiomedewerker heb ik hem uiteraard gegeven

Gesloten