LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbetrouwbare dierenambulances

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
apolonia34
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2010 21:06

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door apolonia34 »

ja en nu kan de dierenambulace den haag ook goud geld verdienen met het van de straat plukken van geringde postduiven, terwijl er een algemeen meldnummer is zodat de eigenaar kan worden gebeld en de duif zelf kan ophalen.
Vol lof spreken zij over de gedane uitspraak van de rechter maar ik denk hier toch echt anders over.
Haal dan ook even alle gewonde en zieke wilde postduiven van de straat maar ja daar beginnen ze niet aan.

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door killRdevil »

trudy81 schreef:Hai,

Ook hier in Leiden wordt de dieren ambulance voor een groot deel door vrijwilligers gerund.

Trudy
De dierenambulance van Leiden wordt volledig gerund door vrijwilligers, heb er zelf goed contact mee en deze is dan ook tiptop in orde...

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Onbetrouwbare dierenambulances

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

apolonia34 schreef:ja en nu kan de dierenambulace den haag ook goud geld verdienen met het van de straat plukken van geringde postduiven, terwijl er een algemeen meldnummer is zodat de eigenaar kan worden gebeld en de duif zelf kan ophalen.
Vol lof spreken zij over de gedane uitspraak van de rechter maar ik denk hier toch echt anders over.
Haal dan ook even alle gewonde en zieke wilde postduiven van de straat maar ja daar beginnen ze niet aan.
Dat is in de praktijk niet zo makkelijk, vogelasiels willen die duiven vaak niet hebben omdat ze al tjokvol zitten, eigenaren zijn vaak helemaal niet geïnteresseerd in het ophalen van duif die niet voldeed aan hun verwachtingen.
Hoe vaak ik niet te horen kreeg: "hou hem maar", "geef hem maar weg", of "hij is niet meer van mij"
Ik ben op een gegeven moment gestopt met achterhalen van eigenaren, ze de nek omdraaien kon ik niet, dus had ik thuis maar een hok gebouwd waarin ik ze op krachten liet komen, waarna ik ze ergens anders (mits ze gezond waren) weer losliet.
Vermoeide postduiven vraten denk ik de meeste kilometers (en zeldzame gelden) van onze dierenambulance.

Gesloten