LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Balloonartist
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2010 01:13

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Balloonartist »

Zoals ik al eerder heb gepost, heb ik 24 februari 2010 een pakketje met CD's besteld in Amerika. Vlak voor Pasen kreeg ik bericht dat het bij de douane lag.

Ben heel benieuwd... of het dan nu toch aan gaat komen.. de 30 daadwerkelijke echte werkdagen zijn nu om..

Heeft hier iemand alsnog zijn/haar pakketje bezorgd gekregen?

Balloonartist
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2010 01:13

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Balloonartist »

Balloonartist schreef:Zoals ik al eerder heb gepost, heb ik 24 februari 2010 een pakketje met CD's besteld in Amerika. Vlak voor Pasen kreeg ik bericht dat het bij de douane lag.

Ben heel benieuwd... of het dan nu toch aan gaat komen.. de 30 daadwerkelijke echte werkdagen zijn nu om..
Het is bijna onwerkelijk, maar...
het pakketje is bezorgd! :D

De extra € 39,- inklaringskosten neem ik maar voor lief. Zal de verzender hierover berichten. Mogelijk vergoedt hij nog iets.

Voor diegenen die nog steeds wachten op hun pakketjes:
Hou vol en tel de werkelijke werkdagen uit (en niet 4 weken) om te zien wanneer het wordt bezorgd.

Succes!

Mel123
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jun 2010 07:58

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Mel123 »

Mij is (helaas) bekend dat pakketpost uit de USA er vaak meer dan een maand over doet.
Nu heb ik een DVD uit de USA besteld (12 mei verstuurd / gewoon brievenbuspost) welke nog steeds niet binnen is!!

Weet iemand of brievenbuspost óók ingeklaard moet worden? Of heeft iemand ook ervaring met een zeer lange overkomsttijd van brievenbuspost uit de USA?

Anders ben ik bang dat ik dit poststuk niet meer ga krijgen (is natuurlijk niet met trackingcode verstuurd maar gewoon met USPS first class international).... :(

hjbarten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2010 00:07

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door hjbarten »

Ik had op 12 april 2010 2 zendingen via USPS laten versturen; een gewone mail en een traceerbaar pakket. Het pakket heeft uiteindelijk 10 weken 'bij de douane gelegen' en het poststuk heb ik nog steeds niet gehad. Als USPS zegt dat het hier in Nederland bij de douane ligt, dan ligt het feitelijk bij TNT om te worden ingeklaard. Omdat ik die spullen echt nodig heb, heb ik ze opnieuw besteld en uitdrukkelijk gevraagd of het met FedEX verstuurd kan worden. Dat duurde dus zes dagen en verliep perfect. TNT kun je alleen op een betaald nummer om opheldering vragen, dat kost je dan 10 tot 15 euro en resulteerd in mededelingen dat ze niet weten waar je pakket is en ook niet weten wanneer het wordt afgeleverd en dat je het best met de verzender contact op kan nemen. :oops: Als je een klacht indiend hoor je daar ook niks van. :cry: Als ik hier zo op radar lees, dan is dit een structureel probleem waar TNT niets aan wenst te doen. Ik ben er klaar mee en gebruik voort aan FedEX :wink: Nu zo ook nog hun trouwe post bezorgers onstlaan, hoop ik van harte dat dat bedrijf snel omvalt.

witte angora
Berichten: 32032
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door witte angora »

TNT valt heus wel een keer om, als bedrijvenpost voortaan nog maar drie keer per week bezorgt gaat worden, is het einde nabij.

martin7182
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2010 13:15

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door martin7182 »

DE gouden tip is het 020-nummer bellen welke genoemd is in de eerste post! Dus niet het 0900 callcenter of e-mailen.

Even kort samengevat mijn probleem (dat nu gelukkig opgelost lijkt):
- 23/6 besteld in China
- 10/7 brief gekregen van TNT; opvragen waarde v.h. pakket. Gelijk ingevuld en opgestuurd
- 14/7 vrijgegeven door de douane
- 14-7 t/m 24/7 rondzwerving door Nederland. op 20/7 track&trace "geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender". Pakket lijkt geweest te zijn in Hilversum en Groningen en uiteindelijk afgeleverd in postbus van TNT zelf op Schiphol. Maar de klantenservice kan dat niet bevestigen. Ik had al een paar keer gebeld met het 0900 nummer en gemaild naar de klantenservice. De klantenservice wist ook niet waar het pakket uithing en vond het ,ik quote: "koffiedik kijken". Uiteindelijk raadde ze me aan om een onderzoek te laten instellen door de verzender. Dat heb ik gedaan, maar daar komt (nog) niets uit. De verzender had het iig nog niet teruggekregen.
- 11/08 ik stuit op deze site op het genoemde 020-nummer en 15min later wordt ik teruggebeld met de melding dat het pakket terecht is en morgen bezorgd gaat worden. Nu nog ff duimen voor de laatste loodjes ;-)

Hulde voor de pakketservice medewerker achter het 020-nummer. Deze meneer neemt binnen 2 sec de telefoon op het lost het probleem gewoon op!

Toch klopt er iets niet helemaal in de flow die TNT hanteert: ondanks een fout in de adressering/factuur zit er een streepjescode op het pakket waarmee via track&trace het eea te volgen is. Op de track&trace webpagina staat mijn correcte adres vermeld. Waarom kan TNT dan niet die informatie gebruiken en de fout gelijk corrigeren?

raafke
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2010 20:37

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door raafke »

Bij mij het zelfde probleem met TNT en een pakket uit het buitenland dat maar niet behandeld wordt en een TNT klantenservice die slecht twee antwoorden kent: 'Sorry, we kunnen u niet helpen' of ´Neem maar contact op met de verzender´.

Even een korte samenvatting:

Het gaat om een speciale pop, een zogenaamde ball jointed doll (BJD). Gekocht bij een klein bedrijfje in China die deze poppen zelf ontwerpt en maakt en ook in de BJD als een goed en betrouwbaar bedrijf bekend staat.

30 april door het Chinese bedrijf aangeboden ter verzending, helaas niet met EMS (blijkt niet mogelijk te zijn vanuit China naar Nederland), maar met een andere vergelijkbare expres service. Verzekerd verzonden en met tracking.
5 mei in behandeling genomen door het couriersbedrijf
8 mei verzonden naar Nederland

En toen stopte de updates....Na twee weken nog geen pakketje gehad, dus ik gebeld naar TNT of ze het al hadden. TNT wist het ook niet, ze hadden het volgens hen niet ontvangen.

Ik neem vervolgens contact opnemen met de afzender via email om te melden dat het pakketje waarschijnlijk zoek is en er wordt een zoekactie opgestart.

In eerste instantie leidt dit niet tot resultaat, maar naar een lange correspondentie met het chinese bedrijf en na drie pogingen het pakket te traceren duikt het eindelijk weer op en verschijnt er na bijna twee maanden een update op de tracking.

29 juni aankomst in Nederland
29 juni 'bij de douane en wacht op de inklaring'

En vervolgens stopt het weer en is het nog steeds niet vrijgegeven. Toen de 30 dagen naderden heb ik diverse keren gemaild en gebeld en gemaild. TNT wijst echter steeds naar de douane dat het daar ligt en dat ze dus niets kunnen doen. Ik heb echter ook de douane gebeld, die de woorden van TNT tegensprak. TNT heeft het pakket en zou ook precies moeten weten waar het is en waarom het nog niet ingeklaard is. TNT blijft echter volhouden dat ze niets kunnen doen.

Inmiddels weer een correspondentie begonnen met het Chinese bedrijf dat wederom een zoekactie heeft opgestart en zelfs aan het proberen is het pakketje terug te krijgen naar China om het met een andere couriersdienst opnieuw naar mij te versturen. Het resultaat daarvan is nog niet bekend.

Van de douane heb ik ook nog een ander telefoon nummer gekregen (een 020 nummer) wat ik nog moet bellen en dan als ik daar niet verder komt, bel ik ook nog maar naar het 020 nummer dat hier in het topic wordt genoemd. Maar inmiddels heb ik de hoop opgegeven dat ik mijn pakketje nog krijg van TNT.

Als de zoekactie ook niet het gewenste resultaat heeft, zie ik geen andere mogelijkheid dan mijn rechtsbijstandverzekering in te schakelen om er voor te zorgen dat TNT of mijn pakketje in behandeling neemt of toe gaat geven dat ze het gewoon kwijt zijn geraakt, zodat eindelijk de verzekering op het pakket geclaimd kan worden.

Kijk, dat er iets fout gaat kan ik begrip voor hebben, maar de muur van 'wij kunnen u niet helpen' waar je bij TNT tegen aanloopt kan ik echt niet bevatten. En het loopt echt de spuigaten uit bij TNT want dit is niet het eerste pakketje waarbij het misgaat bij TNT. Van de laatste 5 pakketjes die ik uit het buitenland heb mogen ontvangen is er slechts eentje goed gegaan.

jodido
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2010 01:43

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door jodido »

TNT houdt zich totaal niet aan internationale afspraken met postbedrijven, houdt zich niet aan de regels van de OPTA en trekt zich niets aan van het ministerie.

Hoeveel economische schade er in Nederland al is onstaan door het vasthouden van pakketten is denk ik niet te berekenen.

Echter: TNT Post inklaringen hoort pakketten binnen 72 uur vrij te geven.
Alleen in geval er iets met het pakket aan de hand is. (papieren kloppen niet of illegale inhoud) mag dat 30 dagen duren.

Dit schijnt bij TNT post niet helemaal doorgedrongen te zijn.
Anyway dit krijg je met een overheid als een natte dweil die niemand laat controleren wat TNT Post doet en geen sanctiemaatregelen toepast.

WAARDELOOS: Stap allemaal over op de concurrent! Die doen het wel goed.

KingBeezz
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2007 11:38

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door KingBeezz »

Ik heb een zelfde probleem. Een pakketje is vanuit de VS op 6 augustus verzonden als normale briefpost (First-Class Mail International). Het douanenummer begint met LC. De waarde van de inhoud is 20$ en verzendkosten zijn 13$.

Na twee weken begon ik mij toch een beetje zorgen te maken, want meestal (een aantal jaren terug) had ik ze binnen 7-10 dagen in huis. Ik heb contact opgenomen met de verzender met de vraag hoe lang het meestal duurt omdat er op de site van USPS alleen 'variabel' staat bij verzendduur.

Het pakket is er nog steeds niet. Volgens de verkoper heeft USPS hem medegedeeld dat het inmiddels bij de douane in Nederland ligt.

Ik heb TNT post gemaild, maar nog geen reactie gehad. Ik heb ook met de douane gebeld (020 nummer), men wist mij te vertellen dat een LC nummer als normale brievenbuspost wordt behandeld, niet traceerbaar is en er snel door het systeem heen gaat.
Inklaring wist mij te vertellen dat ik lijdzaam moet afwachten en konden niets voor mij doen.

Klopt het dat USPS wel kan zien dat het pakketje met First-Class Mail International in Nederland is aangekomen?

jodido
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2010 01:43

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door jodido »

Ja je moet even het USPS tracking code vragen en op de site van USPS invullen.
Dan zie je het hele verloop.

Verder gewoon bellen en dreigen met een rechszaak.
Afdeling inklaringenbehoort binnen 72 uur in te klaren.
Zij mogen pakketten alleen 30 dagen vasthouden als er problemen zijn met de inhoud of als de papieren niet in orde zijn.

TNT Post lapt alle regels aan zijn laars en heeft schijt aan zijn klanten.
Wat een asociaal rotbedrijf.

Ze proberen de markt richting (hun eigen?) couriersdiensten te duwen.
Inmiddels is de Nederlandse internationale pakketpost 55% duurder dan de Duitse en is de inkomende pakketpost zo vertraagd dat het belachelijk wordt. Het loont voor sommige pakketten de moeite om even naar Duitsland te rijden en daar te posten. Zelfs de Britse Royal Mail is 30% goedkoper dan TNT Post. Aangezien de buitenlandse kosten voor alle Europese landen ongeveer gelijk is staat dat dus gewoon gelijk met 55% resp 30% extra binnenharken over de rug van de Nederlandse burger. Vooruit heren directieleden nog een vette bonus en salarisverhoging. We hebben maling aan de crisis.

TNT speelt een vies spelletje uit via onze goede oude PTT.
De TNT directie is een stel inhalige zwijnen!

Ze presteren het trouwens ook nog om €17 voor hun wanprestatie te vragen waar bij PTT inklaren gewoon gratis was en bij de verzendkosten in zat.

Dat zou nog zo moeten zijn, maar de heren directieleden van TNT post hebben gewoon een manier gevonden om nog meer geld binnen te harken.

HET WORDT TIJD DAT NEDERLAND TNT BOYKOT!

Waar blijft die vrije marktwerking heren van de regering?
Dan konden we echt kiezen om deze vieze bende links te laten liggen.

KingBeezz
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2007 11:38

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door KingBeezz »

Het traceren van een First-Class Mail International is (met de douanecode (LC) van USPS die ik op de site kan invullen) helaas niet mogelijk, die zit niet bij deze goedkope manier van verzenden. Het enigste wat ik kan zien is dat de zending is geaccepteerd in de VS.

Daarom mijn vraag: kan USPS intern wel gewoon zien dat de zending al in Nederland is?
-----------
Edit:
Pakketje vandaag ontvangen! Het was door de USPS eerst naar Colombia verzonden! Zo zie je maar weer, het ligt niet altijd aan TNT Post.

jannoi
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2010 10:53

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door jannoi »

Ik heb in juni (voor mijn verjaardag) een RC heli besteld bij een chinese webwinkel.
Hij was toen niet leverbaar maar is later verzonden. Nu volgens de hongkong post trace staat hij sinds 3 augustus als "Pending customs inspection"

Volgens de douane hebben ze geen berichtgeving gekregen om mijn pakketje te inspecteren. Maar hoezo stuurt TNT hem niet op?

hongkong post trace: CP829968353HK

edior
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2010 09:35

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door edior »

Ik heb gemerkt dat we met zijn allen veel last hebben van de TNT inklaringskosten en de wachttijden.

Er wordt hier gesproken over gebuik maken van fedEx, kan iemand me bv zeggen hoe ik bv iets dat ik bestel bij Amazon (of ander bedrijf) in USA, via hen kan laten lopen?
Ik heb sinds dit jaar last van inklaringskosten en lange wachttijden, terwijll alles in een week in NL is. Ik bestel al vanaf 1999 in USA en dit jaar is het alsof de TNT gedacht heeft: we zullen nu aan alles geld verdienen.

Dus mijn vraag: hoe kan er gebruik gemaakt worden van een concurrent vanuit de USA tot aan huis hier NL, dus geen tussenkomst van TNT, en dan ook nog acceptabel betaalbaar. (ik vrees dat we nu altijd belasting gaan betalen.. TNt laat zelfs inklaring betalen (12.50 euro) voor onder de 22 euro waarde.)

miepmiela
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2010 18:13

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door miepmiela »

:( Heb voor mijn dochter vertaalcomputer uit japan besteld.Ze heeft deze nodig voor haar studie Japans. Via computer op 7 oktober besteld in Tokio en op 1 november in Amsterdam Lekker snel!!! En dan beginnen de problemen , na ongeveer 10 dagen een brief of ik wil laten weten wat er in pakket zit en rekeningen overleggen en dan weer stilte!!! Bellen heeft geen zin kost alleen maar geld ze zeggen gewoon het kan nog wel 4 weken. Mijn dochter zit erg omhoog en heeft over drie weken tentamen en heeft de computer hard nodig voor haar studie.
Mag dit zo maar en wat kan ik doen?

Le-nnart
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2010 21:42

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Le-nnart »

Nu een probleem met de TNT.

Pakket ontvangen uit Jersey, euro waarde 25,49 helaas heeft de afzender er ponden van gemaakt waardoor de tnt op 29 euro komt.

Heb ze een brief gestuurd met een kopie van de nota waarop duidelijk te zien is dat het euro's betreffen. Als reactie krijg ik dat de afzende 25,49 pond heeft opgegeven dus pech, geen actie.

geprobeerd te bellen

020-587349 1 ( en 2)
op beide nummers nemen ze niet op. Nu heb ik niet heel veel zin om voor 2 euro zo ontzettend veel moeite te doen. Maar ik vind het wel idioot dat TNT voor inklaring kan rekenen wat ze willen, en vervolgens je bezwaarschrift totaal niet lezen.

Frank Reef
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2011 09:53

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Frank Reef »

Een overzicht van status codes van TNT via Google: http://www.google.nl/url?q=http://www.t ... KQfdcU-Kaw

Customs clearance in process
Het inklaringsproces bij de douane is gaande.
Naar verwachting zal de inklaring binnen de standaard tijd (1 werkdag) voltooid zijn.

Elke keer dat een leverancier alleen maar USPS (de TNT in VS) aanbied en niet via Fedex of UPS kan ik weken op een zending wachten. Meestal ook tegen hogere inklaringskosten. Ik las ergens dat het rijk deze taak van douane heeft neergelegd bij TNT (nu POST NL). Hoe kan het dat er niemand wordt afgerekend op dergelijke 'misstanden'?
Het is duidelijk geen uitzondering maar regel dat er gigantische achterstanden zijn bij het inklaren. Ook dat zullen TNT medewerkers vertellen als je ze al aan de lijn krijgt.

Zou erg graag zien dat Rader hier eens iemand over aan de tand voelt. Zeker nu POST NL duidelijk een claim maakt van 'e-commerce' te zijn mag je verwachten dat dit core business is en dergelijke dienstverlening gewoon niet kan!

watvervelend
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2011 14:31

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door watvervelend »

Helaas heb ik ook last van hele trage verzending en ben erg bang dat ik het pakketje helemaal niet meer ga ontvangen.
Pakketje komt uit China en is op 21-9-2011 geregistreerd dat de zending is aangemeld en volgbaar wordt in Nederland. Via de klantenservice informatie ontvangen dat het max. 30 dagen mag duren en dat het niet het geval was dat de zending terug gestuurd was naar China.
Nu weer gebeld omdat we nu 5 weken verder zijn en de status niet is veranderd. Deze mevrouw kwam helaas met de melding dat ze het zou doorsturen naar inklaring en dan is het 1 a 2 weken wachten op een update in de status... :( Daarbij komt, als er geen update is moet ik contact opnemen met de begunstigde. Hele vreemde gang van zaken vind ik omdat ze hebben kunnen registreren dat het pakket er is.. maar daarna de handen er vanaf trekken.. Waar ligt dat pakketje dan? Dat zweeft ergens tussen hemel en aarde? En wat moet de betreffende chinees voor mij doen dan? Bellen met de klantenservice?

Ik heb net als bovengenoemd geprobeerd te bellen naar het 020 nummer maar helaas geen gehoor.

Weet iemand of dit telefoonummer nog wordt bediend of heeft iemand misschien een andere suggestie?

Magnus P.I.
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2011 12:13

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door Magnus P.I. »

De nieuwe melkkoe van de TNT. 4 declaranten in dienst om een 100% score te halen met €12,50 inklaringskosten. Dus lekker veel mensen aan de gang om alles te verwerken. Verder mag men alleen pakketten langer dan 72 uur vasthouden al er verboden spullen ed inzitten. Mocht de waarde bekend zijn dan moet het in principe direct door. Maar ja, lekker arrogant tegenover de burger en niemand die er iets aandoet. Walgelijk.

voyager4
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 sep 2005 17:43

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door voyager4 »

Zelfde probleem hier. Mijn pakket uit Noorwegen ligt al 15 dagen op de plank bij inklaringen. PostNL (voorheen tnt) gebeld deze zou een bericht doorsturen naar de douane maar tot op heden heeft dat ook niets uitgehaald. Vreemde is dat Noorwegen een E.E.R. land en is doorvoer vrij.
Het 020 nummer ook geprobeerd te bellen maar volgens mij nemen ze dat niet eens meer op, zal wel te veel worden geklaagd, wat logisch is.
Weet iemand nog een ander normaal nummer dat je kan bellen? Geen 0900 natuurlijk.
Heb PostNL al gesomeerd mijn eigendom direct naar mij toe te sturen maar ik denk zelf dat ze daar alleen maar om lachen.
Waar kun je officieel dit soort klachten deponeren zodat er echt wat mee wordt gedaan want dit is toch niet normaal meer. Als je alle berichten leest moet er toch wat aan gebeuren.

watvervelend
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2011 14:31

Re: Gigantische wachttijden inklaren post TNT op Schiphol

Ongelezen bericht door watvervelend »

tjsa.. zou je denken dat er wat mee gedaan wordt maar ik tast ook nog steeds in het duister.. inmiddels 6 weken op inklaring (pakket inmiddels al 8 weken in NL).

020 nummer bij mij ook geen succes. Niemand neemt de telefoon op.

Ik ben bang dat ik mijn pakket niet eens meer ga krijgen.. triest!

***zooi!

Gesloten