LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
stefan1982
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 feb 2010 15:21

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door stefan1982 »

Kaart automaat van de NS pakt zegewoon maar helemaal, niet ook de nieuwe niet, die van uit de post gelijk een poging mee is gedaan.... Leuk als je snachts terug mot.

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Willy.T »

stefan1982 schreef:Kaart automaat van de NS pakt zegewoon maar helemaal, niet ook de nieuwe niet, die van uit de post gelijk een poging mee is gedaan.... Leuk als je snachts terug mot.

Leuker kan de Rabobank het echt niet voor je maken.!!!Of was dat de belastingdienst?

Katzenbacke
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2010 12:10

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Katzenbacke »

En ook ik ben toe aan mijn zesde nieuwe pasje sinds de zomer. Ik heb begin juli een nieuw pasje ontvangen, de wereldpas van Rabobank. En sindsdien is pinnen onmogelijk. Of hij leest hem helemaal niet, of hij geeft een melding over een chipknip. In een pinautomaat geeft hij de melding dat ik contact moet opnemen met de bank, of dat ik het pasje er verkeerd in heb gestopt.

De Rabobank heeft aangegeven dat dit een landelijk probleem is met deze pasjes!

Dus mensen die hier zeggen dat het je eigen domme fout is, het is lang niet altijd zo!

Inmiddels ben ik het vertrouwen in mijn pasje een beetje kwijt, want straks sta je daar in de winkel :shock: Ik heb er dus altijd een pasje van ING bij en hier nooit problemen mee....

Katzenbacke
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2010 12:10

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Katzenbacke »

En o ja, eind juli was al bekend bij de Rabobank dat dit probleem zich voordeed. Het is nu bijna oktober, dus wat voor klungel ben je dan.

Als dit pasje het niet doet dan is het voor mij: vaarwel Rabobank! Het is van de zotte dat ik nu uit 'angst' mijn andere pasje altijd meeneem, want stel je voor!

Voor de rest ben ik erg tevreden over het online bankieren bij de Rabo, maar dat weegt op dit moment niet meer op tegen mijn klachten.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door lostlovey »

Na de berichten over niet-functionerende passen gelezen te hebben, heb ik mijn Rabobank maar eens aangeschreven en gevraagd of er al een next generation passen is waarbij het probleem is opgelost omdat ik er voor pas (no pun intended) in een winkel ineens niet te kunnen pinnen.

Kreeg keurig een telefoontje, lang verhaal kort "ja, er zijn 'een paar passen' geweest met problemen, meestal omdat deze bij een magneet o.i.d. zijn gehouden maar over het algemeen is men tevreden over de nieuwe pas en zijn er geen klachten". Uhu...ik nog maar eens benadrukt dat ik het niet zie zitten niet te kunnen pinnen en dat ik blijkbaar er op moet anticiperen en iets meer uit de muur moet halen voor het geval dat. "Ja, dat kan." Tuurlijk kan het :roll:.
Nog wat over biologisch afbreekbaar (de passen dan dus) en betere beveiliging (ja, tegen de eigen klanten blijkbaar)...

Ik blijf voorlopig nog maar even van mijn oude prima werkende Euro-pas genieten.

stefan1982
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 feb 2010 15:21

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door stefan1982 »

De Rabo wil dit duidelijk zo stil mogelijk houden, passen scheiden er regelmatig mee uit. De schuld word al snel bij smartphones of magneten gelegd. Het jammere is dan ook dat alleen die wereld pas er telkens mee ophoud.

Hoop vandaag pas nummer 3 binnen te krijgen

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Willy.T »

stefan1982 schreef:De Rabo wil dit duidelijk zo stil mogelijk houden, passen scheiden er regelmatig mee uit. De schuld word al snel bij smartphones of magneten gelegd. Het jammere is dan ook dat alleen die wereld pas er telkens mee ophoud.

Hoop vandaag pas nummer 3 binnen te krijgen
and still counting

Triple_NL2
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 okt 2007 20:42

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Triple_NL2 »

Wij hebben een europas en wereldpas.
Van beide versies hebben wij er totaal 10 passen gehad.

Geen enkele pas functioneert in het buitenland. Keer op keer.
Zelfs niet op vestigingen van de Rabobank in het buitenland. Hier binnen NL werken ze wel.
Rabobank werkt wel mee met het verstrekken van de passen en doen daar bijzonder makkelijk over, maar een ideaal situatie is het is niet echt.

Heel bijzonder

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Willy.T »

Triple_NL2 schreef:Wij hebben een europas en wereldpas.
Van beide versies hebben wij er totaal 10 passen gehad.

Geen enkele pas functioneert in het buitenland. Keer op keer.
Zelfs niet op vestigingen van de Rabobank in het buitenland. Hier binnen NL werken ze wel.
Rabobank werkt wel mee met het verstrekken van de passen en doen daar bijzonder makkelijk over, maar een ideaal situatie is het is niet echt.

Heel bijzonder

Deze situatie zal toch snel moeten worden opgelost voor alle partijen en ik vind dat het daar nog lang niet naar uitziet.Jammer.

NEM destroyer
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mei 2009 22:40

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door NEM destroyer »

Het is mij opgevallen dat sinds ik mijn nieuwe Wereldpas heb gebruikt in OV-chip automaten en in parkeerautomaten, ik mijn rabobank creditcard OOK niet meer kan gebruiken. Mijn wereldpas heeft de creditcard ook meteen maar ongeldig verklaard. :evil:

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Willy.T »

NEM destroyer schreef:Het is mij opgevallen dat sinds ik mijn nieuwe Wereldpas heb gebruikt in OV-chip automaten en in parkeerautomaten, ik mijn rabobank creditcard OOK niet meer kan gebruiken. Mijn wereldpas heeft de creditcard ook meteen maar ongeldig verklaard. :evil:
Er zal toch inmiddels wel een oplossing zijn gevonden door Rabo, omdat het niet normaal is dat mensen al gedurende lange tijd problemen ondervinden.

NEM destroyer
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mei 2009 22:40

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door NEM destroyer »

Ik heb gisteren gebeld naar de bank en vandaag al mijn nieuwe pas ontvangen. Deze heb ik nog niet geprobeerd. Natuurlijk stond ik gisteren wel voor joker in de supermarkt toen mijn pinpas het weer niet deed...
Uiteindelijk deed die het wel nadat ik bij de infobalie ging afrekenen. De caissière moest e kaart wel meerdere malen in verschillende standen door de lezer trekken voor die het uiteindelijk deed...

ruilhandel
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2010 16:34

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door ruilhandel »

Inmiddels ben ik toe aan mijn 4e wereldpas binnen 2 maand! iedere keer doet mijn pas het niet als het weekend is, vanaf maandags kan je dan pas weer bij je eigen geld. Je kan je geld beter in een ouwe sok bewaren.

Wat het vervelende is, is dat ik iedere keer wordt afgescheept met we proberen nogmaals een nieuwe pas, deze keer met de aanvraag van een nieuwe pincode, want dat zou de vorige 3 x het probleem hebben gegeven.
(Geen geld kunnen pinnen tijdens een weekendje weg in Belgie, 2 x de boodschappen terug kunnen leggen om zaterdagavond 21 uur en 1x gelukkig medewerking gehad van de bezinepompmedewerker om de maandag daarop te betalen, anders was ik niet eens thuisgekomen).

Daarnaast laten zij hun klant in de steek naar mijn idee. Ze geven nu al tijden slechte passen uit (en weten dit ook) , maar weigeren de klant een tijdelijke passende oplossing te bieden.
Ik heb gevraagd of het mogelijk was om nog een betaalrekening te openen met een andere pinpas, zodat ik in ieder geval bij mijn eigen geld kan komen in het weekend als ik weer een foute pas van de rabobank heb ontvangen.
(aangezien ik alleenstaand ben beschik ik ook over 1 pinpas)
Dit is volgens de medewerkers niet mogelijk, daarnaast zijn ze iedere dag geopend tot 20uur, dus ik altijd bij hun terrecht. Ik kon evt wel een creditcard nemen.

Ik wordt wel verplicht om kosten te betalen voor mijn betaalpakket, dan mag de klant ook verwachten een degelijk product te krijgen.
Helpt het om een officiele klacht in te dienen bij de Rabobank, ik geloof dat de medewerkers die mij tot nu toe geholpen hebben ook niet meer weten wat ze de klant moeten vertellen.

Op naar de 5e pas?????? we zullen het weer zien...

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door lostlovey »

Waanzin ten top toch?

Radar, dit zou volgens mij echt een mooi item zijn voor een uitzending.

Ik weiger vooralsnog ingebruikname van dat nieuwe onding en contact opnemen met de Rabobank is zinloos en nutteloos. Het ligt altijd aan de klant en de klant moet maar bedenken hoe bij het eigen geld te komen als die pas het niet doet :shock:.

Stefanie86
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2010 14:44

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Stefanie86 »

Vandaag heb ook ik de rabobank weer eens moeten bellen omdat ik bij de slager stond en mijn pas het niet meer deed. Het is bij mij de vijfde keer in twee maanden tijd. Dan verwacht je dat je netjes te woord wordt gestaan.. nee hoor: "Je moet de pas niet bij een magneet in de buurt houden" Je hehe! Denk je dat ik achterlijk ben?! Daar ga je echt wel op letten als het al een paar keer is voorgekomen dat je pas niet werkt wanneer je in een winkel staat! Heb alles nagekeken op magneten, geen in mijn protomonee en tas. En mijn telefoon doe ik inmiddels in mijn jas of broekzak om er zeker van te zijn dat deze niet in de buurt van mijn pas komt. En het ligt echt niet aan een magneet. Ik heb drie passen van de rabobank, die zitten samen in een vakje. Twee passen werken altijd, de derde is dus nu voor de vijfde keer kapot... Leg dat maar eens uit Rabobank! Zwaar frustrerend dit!

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Stefanie86 schreef:"Je moet de pas niet bij een magneet in de buurt houden"
En smartphones:
http://www.mijnphone.nl/nieuws/smartpho ... bankpassen

TheWarIsNotOver
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2010 11:57

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door TheWarIsNotOver »

Ik heb begin dit jaar ook een nieuwe Rabobank pas gekregen, met een nieuwe chip. Je kan aan het uiterlijk ervan zien dat deze anders is. Deze pas is echter een Europas en geen Wereldpas. Deze werkt dan ook werkelijk perfect, dus snap ik niet waarom men geen Europassen meer kan leveren, aangezien ik er één heb met een nieuwe chip. Ik zou zeggen, alle voordelen en niet de nadelen. Toch stap ik over naar de Triodos Bank, maar dan om meer duurzaam en sociale redenen. Die hebben ook een wereldpas, hopelijk heeft die niet het dergelijke euvel wat de Rabobank lijkt te hebben. Daarbij heeft niet iedereen last van de defecte wereldpassen, maar dus wel een aanzienlijk percentage...

germy
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2006 10:51

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door germy »

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met problemen met mijn rabopas. Ik ben inmiddels al weer toe aan mijn 4e pas, waarbij ik steeds weer tegen de zelfde problemen aan loop.
Overigens heb ik geen problemen met de magneetstrip, maar met de chip, waardoor ik niet meer kan pinnen (Bij de geldautomaat), en mijn randomreader onbruikbaar is.
Ik ben trouwens in het bezit van een iphone, maar deze problemen had ik ook al voordat ik deze in mijn bezit had.

erg vervelend allemaal, rabo doe er wat aan of ik stap over!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Heb daar gelukkig totaal geen last van.

hansvandehel
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2010 09:21

Re: Rabobank wereldpas / continue onbruikbaar

Ongelezen bericht door hansvandehel »

Mijn wereldpas werkt nog steeds goed, maar mijn Rabo creditcard blokkeert steeds. En daar sta je dan in binnen- en buitenland ....

De reden volgens de Rabobank: Wij zetten de betaalpaketten om naar een nieuw systeem en daarbij gaat wel eens iets fout ... Ben mij nu inmiddels al 3 keer!!!

Als je lang genoeg aandringt, kan de bank de blokkade zelf terugdraaien en hoef je geen nieuwe kaart aan te vragen ..... Maar dat doet de bank liever niet en vertel je ook niet, tenzij je blijft aandringen ..... Hoezo, klantvriendelijk?

Ik heb al bijna 5 uur besteed aan telefoontjes en bankbezoeken om mijn creditcard gedeblokeerd te krijgen .... Weet de Rabobank wel waar ze mee bezig is?

Gesloten