LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gediscrimineerd door de overheid

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Waar maak je je druk over...
Mensen lezen vaak alleen de laatste berichten.

En in alle berichten staan herhalingen e.d.

opnaaier
Berichten: 105
Lid geworden op: 25 okt 2003 16:24

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door opnaaier »

ook ik ben een roker. En ik rook met plezier. Toch houd ik rekening met anderen, zelfs in mijn eigen huis. Als ik op bezoek ben bij mensen waarvan ik weet dat die de pest hebben aan rokers of er gezondheidsproblemen door krijgen, weet ik mij in te houden en rook ik niet. Hetzelfde geldt als er babies of peuters rondlopen. Ook dan weet ik mijn nicotinebehoefte te onderdrukken. Maar ik ken ook mensen die ooit gerookt hebben als een schoorsteen, gestopt zijn en nu fel anti roken zijn. Dat vind ik grote hypocrieten. De discussie of roken wel of niet ongezond is, wil ik niet aangaan. Ik denk dat je rekening moet houden met elkaar. Dan valt het allemaal best mee.

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

Juist om dat vrijwillig niet werkt moet het nu door de overheid worden verboden.Waarom moest ik als niet roker jaren in andermans rook gaan zitten.Nu is het eindelijk andersom .Vroeger moest je als niet-roker naar buiten omdat in de kantine volop werd gerookt.
En het is toch belachelijk dat er nu weer uitzonderingen worden gemaakt.
Van die sportkantines begrijp ik al helemaal niks van .
Eerst even gezond gaan doen en naderhand gaan roken.En dat zijn toch echt niet alleen toeschouwers.
De kosten zijn enorm en het is belachelijk dat ik voor andere mensen moet gaan betalen .
Ben het helemaal eens ook met mensen die gevaarlijke sporten doen daarvoor maar een hoge premie moeten gaan betalen.

van Dam

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door van Dam »

Nee, die zogenaamde gezondsheidsmaniakken die een beetje sportief liggen te doen met hun hardlopen langs een drukke verkeerweg of zwaar vervuilde centrum van een stad.

De percentage kankerverwekkende stoffen die zij door hun domme inspanningen diep inhaleren is vele malen dodelijker dan een sigaret.

Vreemd he dat ook zij gezond denkend maar o zo domme sportievelingen kanker krijgen, gebruik jullie verstand eens eindelijk.
Jullie vragen erom gezond sporten vraagt om minder vervuilt lucht.

Dat geld ook voor die viespeuken in die sportscholen in drukke steden, andermans zweet en bedorven buitenlucht lekker gezond zeg.

ONRECHT.HATER
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 sep 2003 02:40

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door ONRECHT.HATER »

Nog iemand plannen om voor zichzelf te beginnen ? TIP: Ga stickers fabriceren met teksten als "Roken is dodelijk","Drinken is dodelijk","Aan het verkeer deelnemen kan dodelijk zijn","Deze messenset kan de dood ten gevolge hebben","Aardgas kan dodelijk zijn", etc etc. Er is voorlopig genoeg te beplakken; tot de pitspoezen bij autoraces aan toe......(Dat laatste is notabene bedacht door de reclame code commissie) Er moeten trouwens ook enorm grote stickers worden gemaakt om industrie schoorstenen, vliegtuigen, raketten etc. mee te beplakken om te waarschuwen dat ze dodelijk kunnen zijn. Volgens mij zijn er geen eens grondstoffen genoeg voor al die stickers. De fabrikant zal op z'n eigen schoorsteen OOK een sticker moeten plakken. Bezopen ? Jazekers. Het geeft echter wel de willekeur aan waar alleen rokers van tabaksmiddelen mee worden geconfronteerd. In de praktijk zullen dus niet-rokers van tabasprodukten ten alle tijde meerokers zijn van de industrie en gemotoriseerd verkeer. Ik zou deze groep willen adviseren om hiertegen bij de overheid in protest te gaan. Geheid, dat ze NUL op het request krijgen: er zijn teveel belangen mee gemoeid.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Roken is een algemeen maatschappelijk aanvaarde gewoonte en dateert niet van vandaag of gisteren. Jaren lang heeft de overheid mee geprofiteerd van de opbrengsten. Nu worden rokers als asociale mensen behandeld! Toegegeven dat er anderen zijn welke hinder ondervinden van tabaksrook. Vergeet niet dat (als ik wel ben geïnformeerd) de gehele koninklijke familly ook rookt. Thans word er door de overheid een hetze gevoerd tegen het roken, terwijl aan de andere kant er middelen (gratis!) worden verstrekt om een ander soort verslaving in stand te houden! Dit is wat men noemt: meten met twee maten! Ik vind nog steeds dat het de verantwoordelijkheid is van de rokers om er samen met anderen in goed overleg uit te komen. Als ik weet dat ik er anderen mee hinder zal ik gewoon even naar buiten gaan als het "efkens tied is veur un pafke". Hiervoor heb ik althans geen overheidsregels nodig.
Vr.Gr. Hans.

helma

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door helma »

balkje loopt gewoon Amerika achterna :evil:
in Amerika is het allang verboden,dus die .......... voert de zelfde regels hierin.
schadelijk voor niet rokers belachelijk.
Als ze nou eens echt eerlijk waren met die onderzoeken.

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

beste meneer schuit,

ik ben het helemaal met u eens. Harddrugsgebruikers worden ook gedriscrimineerd, vindt u ook niet?

gr. Simon

ONRECHT.HATER
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 sep 2003 02:40

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door ONRECHT.HATER »

Volgens een getuigeverklaring heeft W.A. op de gang van het ziekenhuis tijdens de bevalling van M. lopen ROKEN !!!! Naar ik meen is dit niet toegestaan. Bedankt, dat u het goede voorbeeld niet heeft gegeven.......... (En geen praatjes nu, dat deze persoon dat WEL zou mogen)

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Simon »

tsja het schijnt zelfs dat hij een flinke joint heeft gerookt en dat Amalia eigenlijk van de postbode is.

geloof je het zelf?

cva'er

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door cva'er »

Stop met roken voordat het te laat is.als cva je te pakken heeft en je verder moet leven met hersenletsel is fijn joh rook er nog een en zorg dat je de overheid met je belastingcenten lekker verwent

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

En wat dan met die rot auto's men zeurt wel over rokers maar ik denk dat die auto's in nederland rijden meer schade aan de gezondheid van iedereen brengt dan 1 roker.
Als de regering rokers wil aanpakken vind ik prima, ik rook zelf ook, maar ik hou tenminste rekening met een ander.
Maar hoe de regering nu zijn zaakjes regeld, vind ik een beetje slag op stuk, en er kan niet over gepraat worden om gezamelijk tot een oplossing te komen.
Dat is wat mij betrefd een drempel die men overschrijd.
Maar pak dan ook alles aan, auto's met name diesel, en benzine, stop dan ook met vliegen, en pak de boten gebruikers aan , brommers, motoren, fabrieken, etc etc .
Dat ademen wij dagelijks in, en daar heb je geen keuze, en daar doet men niets aan.
Maar je ze zullen het wel weer beter weten, want het rijk pakt dat niet aan want dan hebben ze te weinig belasting ontvangen.

Dat is het zelfde waar het rijk straks wel achter komt, reken maar ff uit.
Als gemiddeld 500.000 mensen stoppen met roken, en de gemiddelde roker rookt 2 pakjes per week ter waarde van een 3,75.
dus 2*3,75*52*500.000=195.000.000,00 euro minder besteding per jaar en daarover moet de belasting afgehaald worden.
De regering heeft dan een leuk tekort aan inkomsten die men dan weer ergens anders vandaan moet halen, dus weer meer bezuinigingen.
Dus wat het rijk doet komt uiteindelijk weer dubbel zo hard terug op hun schoot, en drie dubbel zo hard terug bij de nederlandse burgers.

Richard Nijkerk

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Richard Nijkerk »

Ik rook zelf ook, maar op het werk is het vanaf as maandag ook niet meer toegestaan. Mijn baas heeft op zijn kantoor een tekst opgehangen:

ik hou zelf heel veel van sex, maar jullie zien mij toch ook niet onder werktijd (het volgende woord staat er niet zo netjes als hier) vrijen ?

Ik rook zelf een pakje per dag, maar ik vind het niet erg om op mijn te moeten stoppen, het is namelijk WEL zo dat je bij elke kop koffie die je gebracht wordt, er automatisch aan alle kanten mensen gaan roken, ik denk dat ik zo'n 10 sigaretten per dag minder ga roken, waarvoor ik de regering bij deze mijn excuses wil aanbieden :-)

Gast

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Gast »

waar loopt balkje niet achteraan gij zult uw voorbeeld volgen hahahahahah maar inderdaad hier is spraken van discreminatie van rokers en dat niet alleen hoor wat de het volgende stunt als ieder stopt met roken moet het kabinetsspaarpotje toch gevuld worden ach hint voor ze maak alles onbetaalbaar zet op de dagelijkse behoeften van de mens overal flinke accijns verhogingen de mens als melkkoe gaan gebruiken zoals eerst deauto als melkkoe dan volgt het roken en de drank maar mensen staak met alles waar de overheid geld aan verdiend dan is het potje zo leeg hahahahah

ONRECHT.HATER
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 sep 2003 02:40

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door ONRECHT.HATER »

Kunnen we beter een joint opsteken: Er is van hogerhand beslist, dat die dingen btw-vrij zijn..........(Zolang ze bij de coffeeshop worden gehaald) Even zonder gekheid: Ik denk, dat in veel gevallen door deze tabakswet veel gezelligheid verdwijnt. (Behalve voor mensen, die (net) zijn gestopt: DAT zijn de ergste rook-haters) Eerder gelezen in de Gelderlander: Dit lijkt op de Amerikaanse drooglegging (van alcohol) in 1920-1933 !!!!! (En wat was de reactie van het volk ? JUIST: OPSTAND)
De rokers belangen vereniging (of stichting) wil een politieke partij voor rokers oprichten: 4,4 miljoen rokers als aanhang ? Misschien TOCH beter, dat de onderlinge verdraagzaamheid tussen niet-rokers en rokers verbetert en overheidsbemoeienis achterwege wordt gelaten ? Dat gewaarschuwd wordt voor de MOGELIJKE gevolgen van roken is tot daar aan toe, maar dan niet op een manier, waarbij de roker zich gekleineerd behoeft te voelen. Goed voornemen voor 2004 misschien ?
Laten we eens naar wat economische gevolgen zien: Men neme het openbaar vervoer: Een deel van de rokende passagiers zullen (overwegen) een auto aan te schaffen (meer files, meer luchtverontreiniging) Minder inkomsten voor het openbaar vervoer: Plaatsbewijzen zullen in prijs moeten stijgen om de vervoersorganisatie in "leven" te kunnen houden. Omdat DAT voor een andere groep reizigers onbetaalbaar wordt, nog minder reizigers: gewoon een ketingreactie met mogelijk enorme economische gevolgen: Ontslagen resorteren in uitkeringen, minder koopkracht voor die mensen; nou bedenk verder zelf maar eens wat dat allemaal zou kunnen betekenen.

Anti-Rook

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Anti-Rook »

Wat je allemaal hier weer niet hoort van rokers ,zijn allemaal weer om zichzelf goed te praten .Ik kan jaren al nergens meer komen om dat er kan(kon) worden gerookt .En het zelf regelen onder elkaar ,dat werkt niet is al vaak genoeg geprobeerd.Zo was het op me werk ook .Als je er wat van zei, was je een zeikerd ,terwijl het wel blauw van de rook was.Maar me baas had wel de moed er wat aan te doen ,nog eerder dan de wetgever.Wel een aparte rookkamer maar niet onder werktijd want dat kost ook tijd waar een ander gewoon doorgaat.
Hiermee bedoel ik mee uit te leggen hoe asociaal rokers meestal zijn.
Helaas moeten nu jullie buiten gaan staan vroeger was het juist andersom.
Voor dat laatste ben ik nu ook niet voor maar ik kan er ook niets aandoen dat de werkgever geen geld wil uitgeven voor rookkamers .
En met dingen aan komen dat is ook slecht ,is ook weer zoiets om je gedrag goed te praten.Hoe willen jullie trouwens dat de economie dan draait als je gaat zeggen ,auto`s zijn ook slecht .
Die worden trouwens ook genoeg belast .Kijk maar weer naar de laatste accijns verhoging.
En natuurlijk zijn er wel schonere brandstoffen maar ik kan hier ook niks aan doen dat daar nauwelijks aan wordt begonnen.
Dat de overheid daarnaast het openbaar vervoer verwaarloosd door allerlei bezuinigen is ook een ander verhaal.
Dus niet je gedrag gaan goed praten door allerlei dingen op te gaan noemen wat er heel weinig er mee heeft te maken.

Ant-Rook

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Ant-Rook »

Doe het maar opnieuw .Stom filter

Wat je allemaal hier weer niet hoort van rokers ,zijn allemaal weer om zichzelf goed te praten .Ik kan jaren al nergens meer komen om dat er kan(kon) worden gerookt .En het zelf regelen onder elkaar ,dat werkt niet is al vaak genoeg geprobeerd.Zo was het op me werk ook .Als je er wat van zei, was je een z e i kerd ,terwijl het wel blauw van de rook was.Maar me baas had wel de moed er wat aan te doen ,nog eerder dan de wetgever.Wel een aparte rookkamer maar niet onder werktijd want dat kost ook tijd waar een ander gewoon doorgaat.
Hiermee bedoel ik mee uit te leggen hoe asociaal rokers meestal zijn.
Helaas moeten nu jullie buiten gaan staan vroeger was het juist andersom.
Voor dat laatste ben ik nu ook niet voor maar ik kan er ook niets aandoen dat de werkgever geen geld wil uitgeven voor rookkamers .
En met dingen aan komen dat is ook slecht ,is ook weer zoiets om je gedrag goed te praten.Hoe willen jullie trouwens dat de economie dan draait als je gaat zeggen ,auto`s zijn ook slecht .
Die worden trouwens ook genoeg belast .Kijk maar weer naar de laatste accijns verhoging.
En natuurlijk zijn er wel schonere brandstoffen maar ik kan hier ook niks aan doen dat daar nauwelijks aan wordt begonnen.
Dat de overheid daarnaast het openbaar vervoer verwaarloosd door allerlei bezuinigen is ook een ander verhaal.
Dus niet je gedrag gaan goed praten door allerlei dingen op te gaan noemen wat er heel weinig er mee heeft te maken.

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Simon »

het grootste deel wil weer terug naar de jaren 50, lijkt het op. Overal roken, advertenties 'roken, begin er jong mee' mogen weer, aan ouders het advies geven om kinderen niet meteen een hele sigaret te laten roken maar eerst een paar trekjes te laten nemen. De leraar mag weer zijn sigaar opsteken als hij les geeft.

ONRECHT.HATER
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 sep 2003 02:40

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door ONRECHT.HATER »

Meneer/Mevrouw ANTI-ROOK: Indien u ZO op schone lucht bent gesteld: Verhuis naar de Alpen, de Noord/Zuidpool of een ander gebied waar GEEN rokers zijn: tabakswarengebruikers, voertuigen met verbrandingsmotor, industrie.......... NOG beter: verlaat deze planeet (Als u de realiteit van de alom vervuilde lucht wilt ontvluchten)

Nol vd Broek

Re: gediscrimineerd door de overheid

Ongelezen bericht door Nol vd Broek »

leven en laten leven, ik rook niet, maar gun ieder zijn of haar pleziertje, deze topic kan net zo goed gesloten worden daar voor- en tegenstanders het toch niet met elkaar eens worden. Ik moet wel zeggen dat ik de actie van Theo van Gogh wel aardig vind. De overheid wil echt niet dat iedereen stopt met roken, hoor, en ik hoop dat iedereen door blijft roken anders moet ik waarschijnlijk binnenkort erg veel belasting gaan betalen.

Groet,
Nol

Gesloten