LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geen meter door fraude

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
HarmZ.
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 mar 2008 10:21

Re: geen meter door fraude

Ongelezen bericht door HarmZ. »

Ik snap deze discussie eigenlijk niet. Mammoet heeft gefraudeerd en nu vraagt hij om advies omdat hij in de kou en het donker zit. Ik zou zeggen zorg dat je de schuld aflost, als dat gebeurd dan moet je maar aan kloppen bij Liander om een nieuwe meter. Want ja, wie zijn kont brandt moet maar op de blaren zitten en zeker niet met een zielig verhaal bij een ander aankomen. Door zulk soort figuren moeten wij extra betalen.

stofzuigertje

Re: geen meter door fraude

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Harm Z...

Mammoet heeft laten frauderen, hij probeerde iets te verdienen aan de verhuur!

De echte oplossing is helaas te laat.
Doe als woningbouw vereniging, verhuur het pand en laat de huurder zelf de stroom aanvragen en dan is hij en niet de verhuurder aansprakelijk.

Dit kan alleen bij aparte meter en anders knalt jou 16 ampère eruit.
Een van maar 6 plaatsen kan dus ook nog...
Dus weet aan wie (t) je verhuurde en of deze betrouwbaar is.

mamoet
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2010 11:03

Re: geen meter door fraude

Ongelezen bericht door mamoet »

ik geloof dat ik het verkeerd overgebracht heb!!!!!! Ik zou graag een legale manier van iemand horen hoe ik hier uit kan komen. Ik ben geen fraudeur!!! ik ben een vrouw die op een knal l....lige manier in de maling is genomen. Ik ben ergens ingestapt waar ik heel veel spijt van heb. En ik vroeg advies om de reden dat iemand mij kon vertellen hoe ik hier op een normale manier uit kan komen. Dat ik de rekening moet betalen, dat vind ik logisch. dat ik een boete heb gekregen van 11.000 euro. Doet zeer maar ik moet zelf op de blaren zitten. Ik zou alleen graag in deze weersomstandigheden willen leven als een normaal mens, met warmte!!!! Bedankt mensen voor al de opbeurende berichten. Ik vroeg alleen advies, maar ja je word direct als crimineel en fraudeur neergezet, jammer.
Groetjes van een hardwerkende vrouw, die stom genoeg in de mooie praatjes van een ander trapte!!!!!
fijne avond allemaal.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: geen meter door fraude

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

mamoet schreef:Ik zou alleen graag in deze weersomstandigheden willen leven als een normaal mens, met warmte!!!!
In een garage? :roll: :roll:

mamoet
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 dec 2010 11:03

Re: geen meter door fraude

Ongelezen bericht door mamoet »

Ik heb altijd respect gehad voor iedereen, ik sta ook voor iedereen klaar. ongeacht wie of wat. Ik oordeel niet. En man wat ben jij een ongelooflijke k........Ik hoop dat je er lol mee heb. en dat je geniet dat jij je leven zo in orde heb. Een fijne nachtrust gewenst en gniffel nog maar even in je hand omdat je mag en kan oordelen over andere mensen. Succes in je leventje en ongeacht mijn fouten en mijn schulden zou ik nog niet een minuut met je willen ruilen. Wees gelukkig en slaap lekker........

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: geen meter door fraude

Ongelezen bericht door Shine »

Doe als woningbouw vereniging, verhuur het pand en laat de huurder zelf de stroom aanvragen en dan is hij en niet de verhuurder aansprakelijk.
Euhm klopt niet. Als je huurder bent mag je (in 98 van de 100 gevallen) helemaal niet onderverhuren. Ook geen garage. Als er stront aan de knikker is en puntje bij paaltje komt , dan ben en blijf je als hoofdhuurder gewoon verantwoordelijk voor je zaakje.
Officieel is er namelijk geen sprake van een nieuwe huurder.

@Mamoet:
Menigeen heeft serieuze legale advies gegeven. Het is alleen jammer dat je deze opzij schuift of afdoet als oordelend.
Hoe graag je ook zou willen: Er is gewoon geen andere legale weg die je kunt bewandelen anders dan eerst die betaling aan Liander te realiseren. Hoe vervelend ook voor je!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: geen meter door fraude

Ongelezen bericht door Shine »

De factuur betreffende gestolen energie komt van het Netwerkbedrijf en zodoende wordt door het Netwerkbedrijf geen BTW in rekening gebracht. (Door het Leveringsbedrijf wordt enkel de geregistreerde energie geleverd).
@ tis weer bijzonder:
Dank voor het artikel.
Na het lezen er van spreken we -alledrie- welbeschouwd over hetzelfde alsook hetgeen H@rm@n aangeeft (zie citaat).
Je hebt geregistreerde levering en niet geregistreerde levering (ook wel netverlies genaamd) En precies over de niet geregistreerde levering/afname (dus netverlies), wat vaak een berekende schatting is, zal geen BTW geheven worden.
Niet uitzondelijk of vreemd, omdat je dit ook terug vindt in mijn aangereikte juridische uitspraken.
Dus zo geheimzinnig hoeft hier niet over worden gedaan. ;-)

In het geval van Mamoet is onbekend of er sprake is van niet geregistreerde levering/afname (oftewel netverlies). Dit kan ik niet uit haar verhaal opmaken.
Ik neem echter aan indien er bij Mamoet sprake is van een rechterlijke uitspraak dit aspekt, indien van toepassing, automatisch meegenomen zal zijn. (door de advocaat van de gedaagde)

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: geen meter door fraude

Ongelezen bericht door h@rm@n »

In het geval van Mamoet is onbekend of er sprake is van niet geregistreerde levering/afname (oftewel netverlies). Dit kan ik niet uit haar verhaal opmaken.
Shine, uit het feit dat de kWh-meter meegenomen is (en de elektriciteitsaansluiting afgesloten is) kun je afleiden dat er sprake is van onreglmatigheden c.q. fraude met de elektriciteitaansluiting/meter c.q. elektriciteitsafname. Als de voeding naar de garage voldoende zwaar genoeg is geweest is het manipulren van de elektriciteitsmeter de simpelste handeling geweest om het verbruik te verduisteren. Ook zou de voeding naar de garage voor de meter aangesloten kunnen zijn. ((Maar over hoeveel o.a. lampen (lees: vermogen) hebben we het? Bij een oppervlakte van 18 m2 waarvan bijvoorbeeld 15 m2 zijn gebruikt, waarover de planten verdeeld waren, praten we over ± 15 lampen van 400 Watt, is 6 kW is 26 amp.)) Laat ik het hier maar bij houden om anderen op verkeerde gedachten te brengen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: geen meter door fraude

Ongelezen bericht door Shine »

@H@rm@n:
Doe inderdaad maar niet. Zeker niet in tijden van crisis ;-)
Ik vraag me wel af......die lampen branden je toch de tent uit. Vooral 's nachts! Dat moet toch gezien en opgevallen zijn, al in een veel eerder stadium.
Dan zou je al aan je water moeten aanvoelen dat er iets niet klopt in dat hok. De alarm bellen zouden dan toch al bij je moeten zijn gaan rinkelen?
Of zie ik dat verkeert? Schat ik het verkeert in?

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: geen meter door fraude

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Met een brandrooster van 12 uur aan en 12 uur uit, shine, kun je keizen om de lampen overdag te laten branden. Maar het maak eigenlijk niets uit want met een goede isolatie en afscherming bij ramen en deuren zie je niets, ook niet van de verlichting :) .
En om volledig te zijn, met een goede koolstoffilter ruik je ook niets. Wel zal er mogelijk geluid van ventilatoren kunnen zijn, maar als de garage ergens alleen staat zal dit niet opvallen.

Gesloten