LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen UPC meer maar schotel

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen UPC meer maar schotel

Ongelezen bericht door berndv »

FerryG schreef:Ik heb niet zo lang geleden voor het eerst van dit forum gehoord.
Sorry Ferry, ik vind 2006 toch wel een eindje terug, in ieder geval al toen dit probleem speelde. Dus dat argument gaat dus niet op hoor :mrgreen:

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: Geen UPC meer maar schotel

Ongelezen bericht door Paullus »

Schotel was ook niets voor mij.
Storm bracht de schotel uit het lood en CanaalDigitaal gaf storing op storing met die pokke Mediagardmodule. Iedere keer moest ik de ontvanger resetten.
Ik ben blij dat ik weer bij de kabel ben zonder gezeur.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Geen UPC meer maar schotel

Ongelezen bericht door Henri42 »

Paullus schreef:Schotel was ook niets voor mij.
Storm bracht de schotel uit het lood en CanaalDigitaal gaf storing op storing met die pokke Mediagardmodule. Iedere keer moest ik de ontvanger resetten.
Ik ben blij dat ik weer bij de kabel ben zonder gezeur.
Niet erg als mensen hun dwaling inzien en genoeg hebben van CD en een spraybus :), de kabelaars blijven uiteindelijk overeind :lol:

Toolboy

Re: Geen UPC meer maar schotel

Ongelezen bericht door Toolboy »

Achh kom op zeg.
Iets meer inversteren in de afgeschermde bekabeling enz.
En u plukt de vruchten!!!
upc plukt u!!


T

RayB
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:18

Re: Geen UPC meer maar schotel

Ongelezen bericht door RayB »

Je moet ook gewoon naar een van hun zaak! en hun DUIDELIJK maken wat er aan de hand is!.. maar UPC is toch een flut bedrijf!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geen UPC meer maar schotel

Ongelezen bericht door tennis »

Paullus schreef: Storm bracht de schotel uit het lood en CanaalDigitaal gaf storing op storing met die pokke Mediagardmodule.
Natuurlijk als de schotel niet goed staat, dat je geen ontvangst hebt.
Dan heb je zelf geen free to air zenders, dus wat heeft dit met Canaal digitaal en de Mediagard module te doen?
Trouwens met een beetje inspanning een googelen, had je een andere CI module moeten nemen, dan werkt het beter!
Maar intussen, heb je dan de kabel, waar je het zenderaanbod moet nemen wat er is.
Veel plezier!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Geen UPC meer maar schotel

Ongelezen bericht door GJvdZ »

FerryG schreef:Ik wil gewoon dat zoveel mogelijk mensen weten wat voor "service" UPC geeft. Is daar iets tegen dan?
UPC heeft een flinke kwaliteitsverbetering gerealiseerd de afgelopen jaren (ze zijn er nog niet, maar het gaat de goede kant op). Een oude klacht heeft dan totaal geen waarde meer.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Geen UPC meer maar schotel

Ongelezen bericht door Henri42 »

GJvdZ schreef:
FerryG schreef:Ik wil gewoon dat zoveel mogelijk mensen weten wat voor "service" UPC geeft. Is daar iets tegen dan?
UPC heeft een flinke kwaliteitsverbetering gerealiseerd de afgelopen jaren (ze zijn er nog niet, maar het gaat de goede kant op). Een oude klacht heeft dan totaal geen waarde meer.
Een waarheid als een koe, ik moet erniet aan denken om de UPC kabel in te ruilen voor een schoteltje, zeker in de sneeuwbuien van vandaag :)

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Geen UPC meer maar schotel

Ongelezen bericht door jolanda77 »

geen last van geweldig beeld

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geen UPC meer maar schotel

Ongelezen bericht door tennis »

jolanda77 schreef:geen last van geweldig beeld

Ook hier veel sneeuw en een prachtig HD beeld!

Paullus
Berichten: 68
Lid geworden op: 19 apr 2004 20:15

Re: Geen UPC meer maar schotel

Ongelezen bericht door Paullus »

Naast het uit het lood schieten van de schotel door stormen, had ik ook dat die Mediaguardmodule steeds storing gaf. Stemde je af op Mezzo, dan bleef het beeld zwart waar je ook naar toe zapte.
Op een gegeven moment bevroor het beeld zelfs op Ned 1 met het nieuws van 20.00 uur. Totaal onacceptabel derhalve.
De afwijking van de schotel door zuidwesterstorm stond dus los van het gedonder met die module. Dit waren twee verschillende problemen.
Kabel digitaal is wat dat aangaat wel een verademing. Geen gedonder meer of je schotel is ingesneeuwd of, dat je CAM module nog wil werken.
Nederland is nu eenmaal een kabelland en geen satellietland. Een satellietland is bijvoorbeeld Duitsland met 10x WDR die op 1 uur na het zelfde uitzenden.
Natuurlijk zal de kabel ook zenders van de satelliet halen.
De Nederlandse zenders, de bekende 10, komen echter in hoge kwaliteit van het Mediapark in glasvezeltechniek. Zowel tv als radio.
De buitenlandse commercièle zenders worden betrokken van betere satellieten waar je als consument geen abonnement op kan nemen. Dus geen Astra en Hotbird.
De paar zenders die wel per consumentensatelliet komen zoals BBC, ARD, ZDF en WRD, worden 1 op 1 doorgezet door het kabelbedrijf waarbij men verwarmde schotels gebruikt waardoor je lekker kan blijven kijken ondanks sneeuw en dezelfde kwaliteit krijgt als rechtstreeks via de Astra.
Het is ieder zijn keuze.
Of goedkoper zelf naar consumentensatelliet kijken, maar dan ook elke keer onderhoud aan de installatie door verwerende kabels, LNB´s, dus ladder op en ladder af, of digitaal kabel waar je meer voor betaald maar wel lekker binnen kan blijven zitten bij noodweer.
Alles wordt dan voor je geregeld. Comfort ten top.
Als er dan toch eens uitval is, hoef je niet zelf op onderzoek te gaan bij nacht en ontij, maar kun je gewoon wachten tot de boel weer werkt.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geen UPC meer maar schotel

Ongelezen bericht door tennis »

Ik weet natuurlijk niet, wat je voor een installatie had, maar uit je worden te lezen, is het blijkbaar een zootje geweest.
Ik heb mijn schotel sinds 1993, en ben vorig jaar voor de eerste keer aan sluitelen geweest, maar alleen, omdat de regionale zenders op Astra 3 uitgezonden worden, en ik een dubbele kop (LNB) moeten plaatsen.
Nu is veel sneeuwval, maar het sprookje van sneeuw en regen gaat bij mij helaas niet op.
Ja je hebt gelijk, als bij de kabelboer geen signaal is, kan je niets anders doen als wachten, maar ik lees weinig over problemen met modules enz, maar toch veel over de kabelaar!
Maar zoals je zegt, het is iedereen zijn keuze!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Geen UPC meer maar schotel

Ongelezen bericht door tennis »

Als je 17 jaar al een schotel hebt, dat spreekt voor zichzelf.
Want het zenderaanbod bepaal ik zelf!
Geen administratie rompslomp, maar gezellig naar de TV kijken.
Maar mensen welke jou favoriete kabelboer hebben, zitten ook als er geen sneeuw is, in de problemen.
Maar dat begrijp je toch niet.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Geen UPC meer maar schotel

Ongelezen bericht door Henri42 »

tennis schreef:Als je 17 jaar al een schotel hebt, dat spreekt voor zichzelf.
Want het zenderaanbod bepaal ik zelf!
Geen administratie rompslomp, maar gezellig naar de TV kijken.
Maar mensen welke jou favoriete kabelboer hebben, zitten ook als er geen sneeuw is, in de problemen.
Maar dat begrijp je toch niet
.

Nee Tennes, dat is inderdaad niet te begrijpen, met de TV kabel van UPC heb ik al minimaal 30 jaar nooit never geen problemen, het probleem wat ik had was een interne(eigen kabel) van 17 m1 met te weinig signaal, na aanleg nieuwe kabel met een versterkertje hebben we prachtige HD beelden. :lol:
Een onestetisch schoteltje blijft maar behelpen, leuk voor de buren om naar zo,n gevaarte te moeten kijken :mrgreen: :cry:

vatoslocos
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2011 15:46

Re: Geen UPC meer maar schotel

Ongelezen bericht door vatoslocos »

Henri42 schreef:
tennis schreef:Als je 17 jaar al een schotel hebt, dat spreekt voor zichzelf.
Want het zenderaanbod bepaal ik zelf!
Geen administratie rompslomp, maar gezellig naar de TV kijken.
Maar mensen welke jou favoriete kabelboer hebben, zitten ook als er geen sneeuw is, in de problemen.
Maar dat begrijp je toch niet
.

Nee Tennes, dat is inderdaad niet te begrijpen, met de TV kabel van UPC heb ik al minimaal 30 jaar nooit never geen problemen, het probleem wat ik had was een interne(eigen kabel) van 17 m1 met te weinig signaal, na aanleg nieuwe kabel met een versterkertje hebben we prachtige HD beelden. :lol:
Een onestetisch schoteltje blijft maar behelpen, leuk voor de buren om naar zo,n gevaarte te moeten kijken :mrgreen: :cry:

neem toch gewoon een dreambox, 1 maal aanschaffen ,en je bent van die kabelzooi af.
kabelmaatschappijen zijn gewoon dieven!!
originele software er af gooien, nieuwe image laden via satforums en voila
kijken maar

Gesloten