LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Curatele en huisdieren

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
comeyer

Re: Curatele en huisdieren

Ongelezen bericht door comeyer »

Onder curatele en huisdieren kan gerust, de rechter kan wel meer willen maar die vrijheid heb je gewoon wat er ook in een nederlandse wetboek staat, europees mag het namelijk.
Daarnaast moet men het woordje onder curatele niet te serieus nemen, een slapzak als rechter kan je zomaar ontoerekeningsvatbaar noemen dit terwijl hij misschien zelf wel dingen doet met dieren die we als zeer onfatsoenlijk zouden zien. We moeten de rechterlijke macht niet meer zo serieus nemen gezien de praktijken die zich voordoen of voorhebben gedaan. De hele trias politica is ouderwets en niet meer van deze tijd, maar veranderd nog wel wat veel mensen zoals mij ook graag illen.

FHV

Ongelezen bericht door FHV »

Angel is geboren met NAH.Daar zijn ze pas na ruim 35 jaar achter gekomen.Angel zelf wist wel dat er wat aan de hand was maar niet wat.
Hoe kan iemand geboren worden met een Niet Aangeboren Hersenafwijking?

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

FHV schreef:
Hoe kan iemand geboren worden met een Niet Aangeboren Hersenafwijking?
Goede vraag,dat wil ik ook wel eens weten.
Geboren met een niet aangeboren hersenafwijking

lostlovey

Ongelezen bericht door lostlovey »

witte angora schreef:Misschien is er een tussenoplossing? Dat Angel af en toe de hond van een buurman of buurvrouw uitlaat? Of van een oudere in een bejaardentehuis, die niet meer zo goed naar buiten kan? Desnoods samen met iemand anders? Dan kan ze naar buiten, ze heeft haar sociale contacten, maar ze heeft niet de verantwoording voor een hond.

Ik denk dat ze vooral in een bejaardentehuis heel goed terecht zou kunnen, niet alleen wat het uitlaten van honden betreft, maar ook voor de sociale contacten. Veel ouderen zijn eenzaam, en zouden het, denk ik, wát fijn vinden als iemand hen opzoekt, of inderdaad af en toe hun hondje uitlaat als ze het zelf niet meer zo goed aankunnen.
Dit vind ik nog de beste suggestie. Ze zou zich misschien ook als vakantieopvang kunnen melden bij hondeneigenaren. Misschien is vrijwilligerswerk in een asiel ook een optie. Contact met mensen en dieren en men heeft daar altijd extra handen nodig. Misschien kan ze zich ook melden als opvangadres bij een asiel.

In dit specifieke geval blijf ik namelijk (helaas, en dat meen ik) vinden dat een hond geen goed idee is.

Dat oppas geregeld is wanneer ze even niet voor het dier kan zorgen is mooi, dat moet iedere huisdiereigenaar namelijk regelen maar als de oppas niet kan, dan kan de hond naar het pension? Ik denk dat je moet rekenen op minimaal 10 euro per dag. Wie gaat/kan dat bekostigen? Voor pensions geldt ook dat de dieren bij moeten zijn met hun entingen. Dat is sowieso meer dan verstandig natuurlijk maar veel mensen "vergeten" deze kostenpost.

Bij het nemen van huisdieren gaat men er meestal van uit dat niets mis gaat, gaat men uit van gemiddelde kosten maar men moet in mijn ogen uitgaan van maximale kosten, wat als het dier een chronische aandoening blijkt te hebben? Ook kleinere aandoeningen kunnen in de papieren lopen, ontstoken oren, snee in voetzooltje, aanval door een andere hond, er zijn legio ongelukjes die nu eenmaal kunnen gebeuren en waar men op voorbereid moet zijn.

Als ik lees dat ze leefgeld krijgt, denk ik niet dat extra kosten daarvan betaald kunnen worden. Er moet een extra spaarpot zijn en blijkbaar gaat ze afentoe toch nog de fout in financieel dus extra geld opzij leggen zal denk ik erg moeilijk zijn.

trudy81

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

je kunt geboren worden met een NAH, meestal is er dan iets misgegaan tijdens de bevalling.

Trudy

GewoonHelena
Contacteer:

Ongelezen bericht door GewoonHelena »

Hoi,
in geval van Angel is er een zuurstoftekort opgelopen vlak NA dat ze geboren is omdat haart hart niet zelfstandig wilde kloppen eerst.Ze heeft het eerste uur echt moeten knokken voor haar leven.Door de hartstilstand heeft ze een zuurstoftekort gehad waardoor hersenbeschadiging is opgelopen.Het is dus niet aangeboren (want dan zou het erfelijk zijn) maar (vlak) na de geboorte opgelopen.
Dat is NAH.Zijzelf ziet dit als "geboren zijn met"
Snap je?
:wink:
o ja...ik ben ff ziek geweest maar weer present hoor hier... :mrgreen:

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

GewoonHelena
Contacteer:

Ongelezen bericht door GewoonHelena »

Pindakaaspotje,
Sorry je hebt gelijk,maar dáár hou ik me niet echt mee bezig..Mij gaat het om de gezondheid van Angel.
Ze heeft er trouwens voor gekozen om de hond toch maar niet te nemen,want ze wil eerst meer geld sparen voor onvoorziene kosten zoals dierenarts enzo.
Ze wil de dieren gewoon goed verzorgen en er zijn meerdere mensen die dit kunnen beaman dat ze dit WEL kan met de diertjes die ze nu heeft (vogeltje,goudhamster).

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

De reden tot zo'nbeslissing kan van verschillende aard zijn.
Ik heb het bovenstaande gelezen en daarbij staan inderdaad een aaantal goede mogelijke redenen. Wat hier echter de hoofdzaak betreft mis ik.
Namelijk dat persoontje niet handelingsbekwaam is en derhalve geen kinderen nog dieren onder zijn/haar verantwoordelijkheid mag houden.

Gesloten