| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TNT post staking 16 november, HOEZO ?
-
Pindakaaspotje
Re: TNT post staking 16 november, HOEZO ?
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
witte angora
En ja hoor. Ik krijg, vanwege een kroon, een envelop van de Famed, met de nota. Achter de envelop van de Famed zit een tweede envelop, ook van de Famed. Maar niet voor mij, maar voor een mevrouw in Sassenheim, een kilometer of 10 verderop, heel andere naam, heel ander adres, heel andere postcode.
Aangezien de mevrouw in kwestie net als ik ook zal moeten betalen, kan ik vanmiddag dus door de sneeuw die voor gisteren beloofd is, en die vandaag kwam, naar de brievenbus, bijna een kilometer verderop. En dan is het nog maar de vraag of die mevrouw haar post ooit zal krijgen.
Geen idee waar die malloten van de TNT mee bezig zijn. Maar zoals ik al eerder gezegd heb: Je kunt dat bedrijf beter opdoeken, hier heb je niks aan.
Aangezien de mevrouw in kwestie net als ik ook zal moeten betalen, kan ik vanmiddag dus door de sneeuw die voor gisteren beloofd is, en die vandaag kwam, naar de brievenbus, bijna een kilometer verderop. En dan is het nog maar de vraag of die mevrouw haar post ooit zal krijgen.
Geen idee waar die malloten van de TNT mee bezig zijn. Maar zoals ik al eerder gezegd heb: Je kunt dat bedrijf beter opdoeken, hier heb je niks aan.
Je kan hem ook morgen brengen maakt niet uit
voor het ophalen.Dan ga je Zondag door de sneeuw
die Vrijdag zou komen maar Zaterdag kwam
Je brengt hem tenminste nog naar de bus.Zou je
gedacht zijn hoeveel hem gewoon weggooien.
die Vrijdag zou komen maar Zaterdag kwam
-
witte angora
Zat ik toevallig net aan te denken, om het morgen even te doen.plumber schreef:Je kan hem ook morgen brengen maakt niet uit
die Vrijdag zou komen maar Zaterdag kwam![]()
Maar ik vrees dat je gelijk hebt, dat sommige post inderdaad gewoon weggegooid wordt. Of, eerst gelezen, en dan weggegooid. Nog erger.
Na zoveeel reacties op het onderwerp
Inmiddels (14 december) wordt een vier-daagse staking van TNT aangekondigd.
Nog even en dan bestaat TNT-post helemaal niet meer !
-
witte angora
Ik heb het nog niet gelezen, maar als dit doorgaat, is het wat mij betreft inderdaad einde verhaal, en ga ik internetbankieren.heuvel4 schreef:Na zoveeel reacties op het onderwerp
Vandaag kom ik er achter dat ik 62 euro op mijn rekening mis (uitkering is gestort, maar 62 euro te weinig), geen idee wie of wat dat afgeschreven heeft, maar als mijn bankafschriften ook nog eens eeuwigheden onderweg zijn, dan kom ik er nooit achter wat er speelt.
Dit werkt niet.
Ondanks dat sommige het niks vinden doe ik het al
vanaf mijn pensionering internetbankieren (7 jaar)
Nooit geen spijt gehad nog nooit iets mis gegaan (ff afkloppen)
en bij internetaankopen scheelt het soms een behoorlijk
bedrag als je met Ideal betaald.
vanaf mijn pensionering internetbankieren (7 jaar)
Nooit geen spijt gehad nog nooit iets mis gegaan (ff afkloppen)
en bij internetaankopen scheelt het soms een behoorlijk
bedrag als je met Ideal betaald.
Ik ben het helemaal met Plumber eens. Ook al zijn we dan al een beetje "belegen", wat niet wil zeggen, dat we niet met de tijd mee moeten en alles via internet doen. In ieder geval al zoveel mogelijk. Ik doe ook al jaren al mijn bankzaken, reizen boeken en dergelijke via internet.
Mijn partner heeft jarenlang bij het post-voorsorteer centrum gewerkt en die komt nog weleens jongere collega's tegen en dan moet je ze horen klagen. Die supertijden komen zowiezo nooit meer terug, maar ze hadden beter kunnen zeggen.... mensen... het wordt kerst, dus doe lekker geen zegels op je post. Dan voelt de directie het tenminste. Nu heb je kans, dat velen naar de concu gaan en dan kan over een paar jaar de TNT echt wel helemaal opdoeken. Jammer.... van zo'n mooi bedrijf, maar het is soms niet anders.
Mijn partner heeft jarenlang bij het post-voorsorteer centrum gewerkt en die komt nog weleens jongere collega's tegen en dan moet je ze horen klagen. Die supertijden komen zowiezo nooit meer terug, maar ze hadden beter kunnen zeggen.... mensen... het wordt kerst, dus doe lekker geen zegels op je post. Dan voelt de directie het tenminste. Nu heb je kans, dat velen naar de concu gaan en dan kan over een paar jaar de TNT echt wel helemaal opdoeken. Jammer.... van zo'n mooi bedrijf, maar het is soms niet anders.
-
trebelski
Hier hetzelfde. Ook ik doe het intussen al jaren en het is uitermate makkelijk en als je dan ook nog zorgt dat de boel goed beveiligd is en jezelf geen domme dingen doet zoals bv antwoorden op nepmails behoorlijk veilig. Tenslotte geef je bij de pin-automaat ook niet je pincode ( bij internetbankieren een Tan-code ) die ik bij elke betaling ter autorisatie via de mobiel binnen krijg. Ben er erg tevreden over.vogels schreef:Snap niet dat je dat niet al allang doet! Niks handiger dan even achter je peeceetje inloggen. Ik internetbankier al vanaf het aller begin, moet er niet aan denken terug te gaan naar de vorige eeuw.en ga ik internetbankieren.
Nou wat een breinen allemaal die kunnen zo maar internet bankieren. Ik heb er niets mee mij te riskant.
-
trebelski
Niks mis mee, 2 van mijn (volwassen kinderen ) hebben dezelfde bezwaren ondanks dat ik in al die jaren nooit last heb gehad zijn zij toch benauwd dat het gekraakt word.violia schreef:Nou wat een breinen allemaal die kunnen zo maar internet bankieren. Ik heb er niets mee mij te riskant.
Je pint toch weleens geld.
Dat is nog riskanter,skimmers en geld afhandig maken.
Nee hoor dan is internetbankieren veiliger.
En je kan zo zien wat er af/bij geschreven is.
Nee hoor dan is internetbankieren veiliger.
En je kan zo zien wat er af/bij geschreven is.
-
witte angora
Klopt, toen de eerste flappentappen verschenen was ik daar ook niet blij mee. Volgens de banken was er niks aan de hand, het was allemaal superveilig. We weten nu dus allemaal wat skimmen is.Je pint toch weleens geld.
Juist daarom vertrouw ik internetbankieren niet. Maar als post, waaronder rekeningen, met een té grote regelmaat niet, of verkeerd wordt bezorgd, dan kun je je afvragen of de gegevens in die post nog wel in betrouwbare handen komt. Het ongemak nog niet eens meegerekend.
Je kan het ook leren, hoe dit werkt!violia schreef:Nou wat een breinen allemaal die kunnen zo maar internet bankieren. Ik heb er niets mee mij te riskant.
Banken geven soms lessen hoe en wat!
Kennis 83 jaar, nu nog geleerd!
Zo moeilijk is het niet.tennis schreef:
Je kan het ook leren, hoe dit werkt!
Banken geven soms lessen hoe en wat!
Kennis 83 jaar, nu nog geleerd!
En ik heb nog niet gehoord ,dat er met internetbankieren iets is gekraakt.
Het is behoorlijk veilig.Je krijgt telkens een andere code om in te loggen.
Volgens mij is het veiliger als per post.
Klopt, maar er zijn altijd mensen, welke voor en tegen zijn.
Iedereen zijn keuze!
Niet geprobeerd is altijd mis!
Iedereen zijn keuze!
Niet geprobeerd is altijd mis!
-
witte angora
Wie hebben we daar...ching-chan schreef:Nou wat een breinen allemaal die kunnen zo maar internet bankieren. Ik heb er niets mee mij te riskant.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
U bent ook bang in het donker zeker ?
En heb je geen mobiel.... ja, die mensen zijn er nog echt hoor.... dan gewoon via de Rabobank met de Random Reader. Niets met codes via je mobiel te maken. Nog handiger dus!! ( mijn ervaring )
Wat heeft het nog met TNT te maken? Niets. Oh ja toch... geen papieren afschriften meer via de post, dan alleen als u dat nog wenst.
Wat heeft het nog met TNT te maken? Niets. Oh ja toch... geen papieren afschriften meer via de post, dan alleen als u dat nog wenst.
Ik las toevallig net een advertentie van TNT waarin zij hun kant van de zaak belichten (op zich al vreemd dat dit nodig is, normaal gesproken zou je toch van de pers verwachten dat ze beide kanten van het nieuws belichten, maar goed).Willem Hartman schreef:Kan goed begrijpen hoor dat ze zo strijden voor hun kostwinning, maar het is helaas een verloren zaak.
Jammer genoeg hebben ze zichzelf met de staking.
Moeten ze een dag later dubbel zo veel post rond brengen.
Als ik zie wat TNT nu biedt dan zou ik dat als postbode met beide handen aangrijpen en wegwezen. Menig werknemer zou jaloers zijn op zo'n pakket. Werknemers van 58 jaar en ouder worden niet ontslagen, voor iedere werknemer is er 45.000 euro mobiliteits- en opleidingbudget beschikbaar, en gemiddeld 2 jaarsalarissen ontslagvergoeding. Daarnaast is TNT al zover gegaan om het aantal gedwongen ontslagen te reduceren van 10000 naar 2550.
Wat denken de bonden verder nog te kunnen bereiken? De hoeveelheid post is in 10 jaar tijd met 30% teruggelopen en die afname stopt voorlopig niet.
[quote="G7"]En heb je geen mobiel.... ja, die mensen zijn er nog echt hoor.... dan gewoon via de Rabobank met de Random Reader. Niets met codes via je mobiel te maken. Nog handiger dus!! ( mijn ervaring )
Wat heeft het nog met TNT te maken? Niets. Oh ja toch... geen papieren afschriften meer via de post, dan alleen als u dat nog wenst.[/quote]
Nou G7 voorzichtig hoor met de mobiel.Als ik het allemaal lees
met habbo of pabbo of hoe die spelletjes ook mogen heten en dan
nog die SMS jes en dat bellen dan blijft er voor internetbankieren
bitter weinig over.Doe net als ik Ik heb zo'n tonnetje met een blaas
erover. Noemen ze Tam-Tam gaat prima.
Wat de post aangaat krijg nu veel van andere aanbieders pakketten
dan en ik moet zeggen gaat beter als bij TNT.
Dus volgens mij zijn ze een beetje hun eigen ruiten aan het ingooien.
Wat heeft het nog met TNT te maken? Niets. Oh ja toch... geen papieren afschriften meer via de post, dan alleen als u dat nog wenst.[/quote]
Nou G7 voorzichtig hoor met de mobiel.Als ik het allemaal lees
met habbo of pabbo of hoe die spelletjes ook mogen heten en dan
nog die SMS jes en dat bellen dan blijft er voor internetbankieren
bitter weinig over.Doe net als ik Ik heb zo'n tonnetje met een blaas
erover. Noemen ze Tam-Tam gaat prima.
Wat de post aangaat krijg nu veel van andere aanbieders pakketten
dan en ik moet zeggen gaat beter als bij TNT.
Dus volgens mij zijn ze een beetje hun eigen ruiten aan het ingooien.