Daarbij is er voor de vorige verbruiker ook een eindafrekening gemaakt met standen. Laatst genoemde kun je mogelijk ook nog benaderen voor de standen en eindafrekening waarop de juiste gegevens (volgens jouw 48152 kWh) moeten staan. Dus uit die hoek verwacht ik niets.
Hiermee bedoel ik ook dat Essent zelf kan nagaan met welke stand de eindafrekening van de vorige verbruiker is gemaakt en kan nagaan waar de fout ligt.
Als je mijn laatste bijdrage aan deze discussie hebt gelezen had je kunnen weten dat ik al ruim 2 jaar ruim 100 euro per maand teveel betaal.
Ik heb je laatste bijdrage zeker gelezen. De € 100,00 per mnd zijn volgens jou teveel betaald. Dit heb je natuurlijk getoetst aan je huidige verbruik met je spreadsheet in Excel. Feitelijk komt het er dan op neer dat je 2 jaar € 202,00 per mnd hebt betaald en dat je nu nog € 3.200,0 moet bijbetalen ivm de “beruchte” 30.000 kWh?
Ik snap niet dat Essent niet gewoon de knoop doorhakt. Een overdrachtsformulier met daarop de juiste standen zou volgens mij (en mijn rechtsbijstandsverzekering) toch voldoende moeten zijn.
Je weet niet hoe vindingrijk mensen kunnen zijn tvalebeek. Maar volgens mij moet je een keuze maken tussen geschillencommissie en rechtsbijstandsverzekering, want 2 verschillende instanties dat werkt niet bij een en hetzelfde zakelijk onderwerp c.q. kwestie. Wel zou je je kunnen laten vertegenwoordigen door een jurist van de rechtsbijstand. (Zie voor geschillencommissie oa de site van Wikipedia). Ikzelf ben een keer betrokken geweest bij een geschil tussen een energiebedrijf en een betrokkene. Samen met een bedrijfsjurist hebben wij (ik als deskundige op het vakgebied elektrotechniek) toentertijd mijn bevindingen en constatering bij een geschillencommissie toegelicht en verdedigd. Ook was de tegenpartij aanwezig. Ieder kon zijn zegje doen en vervolgens neemt de geschillencommissie een standpunt in en doet een bindende uitspraak voor beide partijen.
Mbt de medewerkers, of deze nu callcenter en/of helpdeskmedewerkers genoemd worden, een bedrijf is zo sterk als de zwakste schakel. Het gedrag van de door jouw genoemde medewerkers is echter niet goed te praten in tegendeel, dit zou ik zeer hoog opnemen en niet tolereren als ik zogenaamd supervisor zou zijn. Alleen zouden deze ervaringen gemeld dienen te worden zodat er opgetreden kan worden in het bedrijf.
En dit is iets wat structureel mis zit in dit bedrijf.
Ben ik het niet mee eens.
Tenslotte heb ik wel nog een vraag: In 2008 het huis gekocht, waar is de jaarafrekening van 2009 dan? De volgens jouw verkeerde beginstand moet toch al eerder gebruikt zijn?