LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] online is slecht voor de klanten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: online is slecht voor de klanten

Ongelezen bericht door renegade66 »

okee verklaar dan maar eens hoe je aan naam , adres , giro/bank rekening nummer van iemand komt als je daar niet bent aangemeld?
ok, is niet moeilijk hoor, het gebeurd regelmatig dat ze alleen maar een naam en adres hebben.

voorbeeldje:
verklaar maar eens hoe het kan dat ik 10 loten van de postcodeloterij had op 3 verschillende reknrs. en dit toch zelf nooit heb aangevraagd omdat ik niets met dat soort praktijken te maken wil hebben. heb de pest aan gokken.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: online is slecht voor de klanten

Ongelezen bericht door tiptoo »

prima voorbeeld maar dan nog...als je niks hebt aangevraagd kennen ze het wel proberen maar echt ...van mij geen cent wat ik niet heb , daar ben ik duidelijk in. lijkt mij heel normaal.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: online is slecht voor de klanten

Ongelezen bericht door Henri42 »

tiptoo schreef:prima voorbeeld maar dan nog...als je niks hebt aangevraagd kennen ze het wel proberen maar echt ...van mij geen cent wat ik niet heb , daar ben ik duidelijk in. lijkt mij heel normaal.
Online was toch het item ? bij consuwijzer denken ze niet echt positief over die club . :mrgreen:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: online is slecht voor de klanten

Ongelezen bericht door tiptoo »

Henri42 schreef: Online was toch het item ? bij consuwijzer denken ze niet echt positief over die club . :mrgreen:
:lol: geen idee wat je nou precies wilt Hunrie maar ik heb online niet :mrgreen:

Helpdesk112
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:49

Re: online is slecht voor de klanten

Ongelezen bericht door Helpdesk112 »

turboagnes schreef: Online heeft 14 november mijn abonnement opgezegd bij mijn vorige provider dan zou ik sneller internet krijgen, na 2 dagen mail dat ik per 24 november internet zou hebben, ik draai internet radio dus dat is klacht 2 die online fout deed.

....

Groetjes, Agnes
Sommige mensen begrijpen niet dat je een keuze moet maken in deze branche. Ben je een simpele internetgebruiker kies je voor één van de goedkoopste abonnementen van een internetprovider. En ja, Online is een prijsvechter dus die kies je dan. Wil je echter je internetradio draaien meerdere malen per week is natuurlijk één van de duurdere providers aan te raden. XS4ALL? KPN? eventueel een zakelijk abonnement. Je kunt niet verwachten van een abonnement van 15á 20 euro dat er binnen 1 dag bij een storing een monteur aan de deur staat. Logisch is het woord dat jij moet begrijpen.
Laatst gewijzigd door Helpdesk112 op 22 dec 2010 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Helpdesk112
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:49

Re: online is slecht voor de klanten

Ongelezen bericht door Helpdesk112 »

renegade66 schreef:
okee verklaar dan maar eens hoe je aan naam , adres , giro/bank rekening nummer van iemand komt als je daar niet bent aangemeld?
ok, is niet moeilijk hoor, het gebeurd regelmatig dat ze alleen maar een naam en adres hebben.

voorbeeldje:
verklaar maar eens hoe het kan dat ik 10 loten van de postcodeloterij had op 3 verschillende reknrs. en dit toch zelf nooit heb aangevraagd omdat ik niets met dat soort praktijken te maken wil hebben. heb de pest aan gokken.
Wij weten intussen dat jij als KPN monteur enorm gezeik hebt gehad met Online. Alleen doet geen enkele provider een aanvraag met alleen een naam, adres en bankrekeningnummer. Dat weet jij ook, doe svp niet zo kinderachtig. En herhaal jezelf niet talloze keren dat jij maar 8mbits haalde ipv de ''beloofde'' 20mbits. Had je maar een speedtest moeten doen op de site! Zo simpel is dat.
Laatst gewijzigd door Helpdesk112 op 22 dec 2010 18:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Helpdesk112
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:49

Re: online is slecht voor de klanten

Ongelezen bericht door Helpdesk112 »

turboagnes schreef:schoepion, ik heb al tig keer gebeld naar online, en krijg nu 6 december mijn eigen telefoon nummer ( hoera ) ik kan weer gebeld gaan worden, maar of het echt zo is moet nog blijken want ik geloof niemand meer daar.

Verder heb ik over alles gebeld kosten erg hoog geworden want je krijgt tig keuze menu,s en dan hebben ze gewoon de smoes van ja het kan niet eerder en ach zo erg is dat niet en ja dit kunnen wij niet oplossen

ik heb slechte ervaringen met helpdesk er zitten altijd van die piepeltjes die in opleiding zijn en die zelf niet weten wat ze moeten want zodra ze dat weten zijn ze bij een andere baas waar ze beter werk kunnen doen, ik zie de helpdesk altijd als leerlingetjes die de rotkarwijtjes op mogen knappen en de hoge bazen zitten lekker met een vette sigaar hun zakken te vullen, online is van KPN dus dan weet je het wel he?

ik ben nu verder aan het onderzoeken en laat weten hoe of wat

groetjes, Agnes
Nee, Online is niet van KPN. Zie rechtsonderaan op www.online.nl

Helpdesk112
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jan 2010 17:49

Re: online is slecht voor de klanten

Ongelezen bericht door Helpdesk112 »

comeyer schreef:Online zijn grote boeven, nooit geen internet van hen gehad maar wel een rekening van dikke 1000 euro sturen. Nog nooit gebruik gemaakt van een internetverbinding en toch rekeningen sturen.
Voor de mensen waarvan iets wordt afgeschreven wat ze niet hebben afgesproken. Stuur een kopie van je ID + Bankpas met een begeleidende brief dat jij niets hebt aangevraagd. Gegarandeerd dat ze alles rechtzetten voor je binnen 2 weken.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: online is slecht voor de klanten

Ongelezen bericht door renegade66 »

renegade66 schreef:
Citaat:
okee verklaar dan maar eens hoe je aan naam , adres , giro/bank rekening nummer van iemand komt als je daar niet bent aangemeld?

ok, is niet moeilijk hoor, het gebeurd regelmatig dat ze alleen maar een naam en adres hebben.

voorbeeldje:
verklaar maar eens hoe het kan dat ik 10 loten van de postcodeloterij had op 3 verschillende reknrs. en dit toch zelf nooit heb aangevraagd omdat ik niets met dat soort praktijken te maken wil hebben. heb de pest aan gokken.


Wij weten intussen dat jij als KPN monteur enorm gezeik hebt gehad met Online. Alleen doet geen enkele provider een aanvraag met alleen een naam, adres en bankrekeningnummer. Dat weet jij ook, doe svp niet zo kinderachtig. En herhaal jezelf niet talloze keren dat jij maar 8mbits haalde ipv de ''beloofde'' 20mbits. Had je maar een speedtest moeten doen op de site! Zo simpel is dat.
ik weet niet waar jij op doelt hoor helpdesk, maar zo aan je antwoorden te zien werk je zelf voor zo'n achterlijke oplichters helpdesk. altijd maar mooie woorden, altijd maar ontkennen dat jullie fout bezig zijn. als bovenstaande op mij slaat, het volgende over online. ja ik heb er een hoop gezeik om gehad temeer omdat ik WEL een speedtest heb gedaan, en dat mij bij aanvraag WEL is medegedeeld dat ik 20mb kon halen, en via andere provider WEL 20mb haalde. dus rot op met je TOT 20mb. als je iets verkoopt moet je het ook nakomen en daar doet online niet aan. kpn geeft wel bij aanvraag door wat je kunt halen. dit zijn ze namelijk verplicht, net als online.

en wat je zegt over, aanvraag met naam, adres en rekeningnummer doet geen enkele provider. kijk eens even goed rond en het zal je verbazen hoe vaak dit gebeurd. bewijzen te over.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: online is slecht voor de klanten

Ongelezen bericht door tiptoo »

renegade66 schreef: als je iets verkoopt moet je het ook nakomen en daar doet online niet aan. kpn geeft wel bij aanvraag door wat je kunt halen. dit zijn ze namelijk verplicht, net als online.

en wat je zegt over, aanvraag met naam, adres en rekeningnummer doet geen enkele provider. kijk eens even goed rond en het zal je verbazen hoe vaak dit gebeurd. bewijzen te over.

ben het zowaar met RR eens die onzin die helpdesk hier neerzet is 10x niks :mrgreen:

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: online is slecht voor de klanten

Ongelezen bericht door bianca82 »

+ waarom in g*ds naam nou weer multi posts? edit knop gebruiken lijkt mij...

dat is om ongveer alle fora waar ik kom of kwam zeer gebruikelijk

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: online is slecht voor de klanten

Ongelezen bericht door renegade66 »

ben het zowaar met RR eens
oeps dat was nou ook weer niet de bedoeling tiptoo :lol: :lol:
maar het klopt wel ja.... :P :P

nooitmeeronlinenl
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2011 23:33

Re: online is slecht voor de klanten

Ongelezen bericht door nooitmeeronlinenl »

nooit meer online.nl. ik zit nu 2 jaar aan online vast en moet die tijd maar uitbrommen :-(
wat is er gebeurd:

ben overgestapt naar online.nl sinds vorig jaar augustus

sinds dien 2x een foutieve rekening gekregen. wel gelijk gekregen en teveel afgeboekt bedrag teruggestort. maar het moet toch niet zijn dat ik iedere maand zelf mijn maanedlijkse factuur moet controlleren.

maargoed, dit is nog niet het ergste probleem:
toen ik abbo afsloot (vorig jaar augustus) was ik in de veronderstelling dat de 10 euro lijnhuur verviel (ik heb geen telefoon nodig, want ik bel alleen mobiel).
dit had ik bij het afsluiten van het abbo specifiek moeten aangeven.
ok, misschien fout van mij (GOEDKOOP BLIJKT DAN TOCH DUURKOOP TE ZIJN)

dus netjes gebeld dat ik toch graag van die 10 euro lijnhuur af wil. jazeker meneer is geen probleem, maar dan moet u het contract verlengen met nog 1 jaar.
tja, internet ging lekker vlot en dacht ochja waarom niet.

maar nu zie ik op mijn factuur dat nog steeds 10 euro lijnhuur in rekening wordt gebracht. alweeeeer gebeld en nu zegt men WEER: DAT HAD IK MOETEN AANGEVEN. dus ik zeer verontwaardigend: DIT HEB IK TOCH GEDAAN. sorry, meneer, maar daar zien wij hier niks van staan.

ja dan breekt mij de klomp. heb ik nog extra 1 jaar contract verlengt en moet ik toch nog de volle mep betalen. kan toch niet waar zijn.
IK BEN DUS DUBBEL GENAAID

dus mensen: ga niet in zee met online.nl en wanneer je toch besluit om met online.nl in zee te gaan. controlleer idere maand je factuur op de lijnhuur. oja ook betaal je voor het gebruiken van het modem (EUR 3 draadloos en EUR 1 standaard per maand). wordt ook niet specifiek vermeld wanneer je abbo afsluit!!

weet iemand hoe ik van mijn contract af kan komen (zal wel niet)?

maar in ieder geval voor anderen: u bent gewaarschuwd
tip: collega op het werl is bij XS4ALL. hij betaald gewoon het bedrag wat ook op hun website staat. en wanneer je na 3 maanden: online.nl en xs4all naast elkaar legt ben je bij online.nl zelfs een paar euro duurder uit.
dus beter voor een ' A merk' ISP kiezen dan denken dat je bij een 'B merk' ISP goedkoper uit bent.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: online is slecht voor de klanten

Ongelezen bericht door Athoz »

Online.. Grote boeven zijn het..

Incasseren onterecht tot honderden euro's over de looptijd van een contractjaar. Uiteindelijk alles kunnen reduceren tot een (symbolisch) bedrag, wat ik aan het eind van de looptijd ook nog eens verrekend heb, nooit meer iets over gehoord nadat ze dreigden met incassoburo en ik te kennen gaf daar niet bang voor te zijn..

Iets anders werd het toen ze geld van mij ontvingen wat onverschuldigd was, en dus bij wet per direct teruggestort dient te worden. Dat verdomd dat dievenclubje, en verrekend dat met de maanden abonnements kosten die nog in de toekomst lagen. Zelfs na de uitspraak van de geschillencommissie weigerden ze nog dat geld terug te storten.

De snelheid van online liet nogal eens wat te wensen over, net als de verbinding op zich, die geregeld weg viel.. Klantenservice kennen ze niet, want meeste van die broekies die je aan de lijn krijgt kunnen niet verder kijken dan de standaard 5 vragen, en weigeren zelfs maar een gesprek aan te gaan wat niet bij hun standaard vraag & antwoord repertoire hoort..

Nee hoor, nooit meer online al was het de laatste provider..

jol3ssen
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:44

Re: online is slecht voor de klanten

Ongelezen bericht door jol3ssen »

Wij hebben een probleem.

We hadden eerst ZIGGO als provider deze hebben we opgezegd en toen hebben we gekeken welke provider het snelste was met het leveren. We hebben toen XS4ALL en ONLINE besteld. XS4ALL was de snelste. Een week later stond iemand van TNT aan de deur met een pakketje van ONLINE met daarin de modem. Die hebben we niet aangenomen en meteen laten terugsturen.

Een week geleden kregen we een mail van ONLINE dat alles geactiveerd was. We hebben toen meteen met hun contact opgenomen en verteld dat we hun modem niet hadden aangenomen en dat ze die al terug hebben. Er werd verteld dat ze niets meer voor ons konden doen en dat we dan maar XS4ALL moesten afzeggen en de modem terugsturen en gewoon ONLINE moesten nemen. We kunnen moeilijk 2 providers betalen. Even later kregen we een man van ONLINE van de klantenservice aan de lijn en die zei dat we meteen een brief moesten sturen om het op te zeggen. We hebben de brief meteen dezelfde dag gefaxt naar de klantenservice.

2 dagen later kregen we een telefoontje van ONLINE met de vervelende mededeling dat we het toch niet konden opzeggen en dat ze al vele brieven naar ons hadden gestuurd. Hierop hebben we ontkennend geantwoord. Ze zouden copien van de brieven hiervan naar ons sturen en die hebben we ook gekregen. Maar de originele hebben we nooit ontvangen.

Vandaag kreeg ik weer een mail van hun dat ze gisteren het kastje voor de interactieve tv hebben verstuurd en wederom nemen we het niet van TNT aan.

Wat kunnen we tegen ONLINE doen. Bij andere providers kan je wel binnen een bepaalde tijd opzeggen en de modem terugsturen.

Wie kan ons helpen???

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: online is slecht voor de klanten

Ongelezen bericht door devious »

jol3ssen schreef:Wij hebben een probleem.We hebben toen XS4ALL en ONLINE besteld. XS4ALL was de snelste. Een week later stond iemand van TNT aan de deur met een pakketje van ONLINE met daarin de modem.
Blijkbaar was Online tòch de snelste?
7 werkdagen bedenktijd, daarna gaan de providers leveren. Bovendien word je ook nog eens op de hoogte gehouden van wanneer de aansluitdatum zal zijn.
Klein beetje niet slim om meerdere ISP's te bestellen. Het is nu een beetje hetzelfde als het "krijgen" van een tweeling: daar zit je aan vast en je gaat er vanzelf van houden ;-)

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: online is slecht voor de klanten

Ongelezen bericht door tiptoo »

devious schreef: Klein beetje niet slim om meerdere ISP's te bestellen. Het is nu een beetje hetzelfde als het "krijgen" van een tweeling: daar zit je aan vast en je gaat er vanzelf van houden ;-)

alleen zal die tweeling meer plezier geven dan 2 providers :lol:

Gesloten