LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zonzoo: na half jaar nog geen geld!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
indy666
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 dec 2010 14:42

Re: Zonzoo: na half jaar nog geen geld!!

Ongelezen bericht door indy666 »

Hallo,

Zonzoo wat een bedrijf, op je e-mail reageren ze niet.
Al vier e-mails gestuurd maar nog altijd geen antwoord.
Je zult dus moeten bellen €0,15 per minuut.

Mijn toestellen zijn al 11 dagen onderweg, zogenaamd niet ontvangen.
Ben eens benieuwd wanneer de status veranderd.

Maar veel vertrouwen heb ik er niet in.
Had ze beter op Marktplaats kunnen zetten in plaats van lekker lui de toestellen opsturen.

Het forum staat vol met Zonzoo, mischien eens een idee om er een uitzending aan te spenderen.

BOG1944
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2011 22:00

Re: Zonzoo: na half jaar nog geen geld!!

Ongelezen bericht door BOG1944 »

Heb 3 weken geleden mijn telefoon opgestuurd en nog steeds niets gehoord van Zonzoo,ook reageren ze niet op mijn emails die ik hun stuur.Als je ze belt wordt je in de wacht gezet en de kosten zijn veel hoger dan ze vermelden op hun website.
Ik kreeg te horen dat mijn telefoon nog steeds niet aangekomen was en ze me dus niets konden vertellen.
Ik denk dat ik alles kwijt ben ,en met een malafide zaak te doen heb gehad.

indy666
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 dec 2010 14:42

Re: Zonzoo: na half jaar nog geen geld!!

Ongelezen bericht door indy666 »

Hallo,

Ik heb eindelijk twee weken geleden een e-mail gekregen dat mijn telefoon's zijn aangekomen.
En het geld werd binnen twee weken overgemaakt.

De twee weken zijn verstreken maar nog geen cent ontvangen.
Ik heb op 02-09-2011 de telefoons al verstuurd.
Op mij online account staat gewoon nog altijd ( niet ontvangen ).

Mark Smeets.

indy666
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 dec 2010 14:42

Re: Zonzoo: na half jaar nog geen geld!!

Ongelezen bericht door indy666 »

suikerklontje schreef:
Nielser schreef:Ik ben benieuwd. Ik heb er een slecht gevoel over maar we wachten het even af.

Ik vroeg me alleen af. Heeft iemand bij de verkoop van zijn telefoon aan zonzoo zijn geld ontvangen?
JA! :mrgreen:
Ik heb netjes het geld overgemaakt gekregen. Via de website kon ik de status in de gaten houden.
Klopte allemaal wat er stond.

Kreeg zelfs een email dat er een probleem was met het overboeken van het geld.
Het stond er niet met de beloofde 15 dagen erop, maar dat was 21 dagen geworden ivm die storing.

Ik heb er geen problemen mee ondervonden, werd netjes op de hoogte gehouden.
Bij mij werd al na herhaardelijk e-mailen aangegeven dat hun site niet werkt en dat je dus niet kunt kijken wat de status is van de verkoop.
En in mijn geval klopt dit ook.
Na 18 werkdagen na de bevestiging via e-mail dat de telefoons ontvangen waren van Zonzoo nog geen geld ontvangen.
Mark smeets

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Zonzoo: na half jaar nog geen geld!!

Ongelezen bericht door aaten »

[quote="Renaat88"]---- Toen we maar weer belden, kregen we ineens te horen dat mijn vriend een foutief rekeningnummer had ingevoerd en dat het geld daarheen was overgemaakt! Een heel vreemd excuus, aangezien je volgens mij bij weinig banken nog geld kunt overmaken op een rekening waarvan de naam van de rekeninghouder niet overeenkomt met wat bij de bank bekend is. ----quote]

Renaat: ik wil toch even op bovenstaand stukje reageren. Banken voeren namelijk geen naam/nummer controle uit. De enige bank die dat ooit deed was de postbank.
Bij normale bankrekeningen wordt de elfproef uitgevoerd (je rekeningnummer bestaat meestal uit 9 cijfers, de eerste 8 zijn je eigenlijke nummer en het 9e is een controlegetal) waardoor je bij het invoeren van het rekeningnummer niet zo snel een fout zult maken (immers is bij een tikfout het controlegetal al snel niet meer goed) maar volledig uitsluiten zul je het niet kunnen.

CarolienBoer
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2011 10:00

Re: Zonzoo: na half jaar nog geen geld!!

Ongelezen bericht door CarolienBoer »

Ook ik heb een soortgelijke ervaring met Zonzoo.
Ik heb 2 telefoons opgestuurd om deze te verkopen voor Airmiles. De eerste telefoon ging vlekkeloss. De tweede telefoon gaf gezeur en dat is nog steeds niet opgelost. Ik heb te weinig Airmiles gekregen (171 ipv ruim 2000) terwijl de telefoon in zeer goede staat was en dit ook door Zonzoo bevestigd was. Vele emails en telefoontjes waarin beloftes werden gedaan dat ik teruggebeld zou worden later heb ik nog niets.... Inmiddels is het telefoonnummer niet meer in gebruik dus ik denk dat ik aan het kortste eind kan trekken...

justin1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2011 09:59

Re: Zonzoo: na half jaar nog geen geld!!

Ongelezen bericht door justin1987 »

Op 22 juni heb ik een werkende opgeladen HTC HD2 opgestuurd naar Zonzoo in een eigen envelop door middel van een antwoordkaart. Ik had de telefoon verpakt in beschermend karton. Deze envelop heb ik in de brievenbus gedaan.

Op 09 juli heb ik zonzoo een mail gestuurd met de vraag of mijn telefoon al aangekomen is en waarom er een vertraging in zit.

Op 13 juli 2011 heb ik een algemene mail gehad van zonzoo. Daarin werd mij verteld dat zij vanwege de reorganisatie en de verandering van de logistiek partner er enige vertraging kan zitten in het proces.
Ook melden zij dat als zij de telefoon ontvangen hadden ik diezelfde dag nog bevestiging kreeg.
Als bijlagen kreeg ik nogmaals de antwoordkaart.

Op 3 augustus kreeg ik weer een mail van zonzoo. Zij bedankte mij voor de verkoop van mijn HTC HD2 die werkend 97,78 euro waard zou zijn.
De telefoon die zij ontvangen hadden was echter een HTC HD2 die niet zou werken en daarom 39,11 euro waard is. Dit bedrag zouden ze na goedkeuring van mij op mijn rekening storten.
Mijn reactie kon ik sturen naar [email protected] .
Ik heb die zelfde dag terug gemaild dat ik graag zou willen weten wat er niet werkt aan de telefoon. En als hij werkelijk niet werkt ik telefoon graag terug gestuurd zou willen zien. Dit met de achterliggende gedachten dat ik het graag met eigen ogen wil zien dat het niet werkt.

Op 4 augustus krijg ik in een mail van zonzoo te horen dat zij van wegen een herstructurering op managementniveau in de maand juli de post service niet mogelijk was en daarom de meeste verzendingen terug gestuurd waren.
Vanaf halverwege juli was het weer mogelijk om als vanouds mijn telefoon te verwerken.

Ik heb nogmaals een mail gestuurd met de vraag waar mijn telefoon nu was en dat ik hem per direct terug gezonden wil hebben.

Ik wacht nog af.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Zonzoo: na half jaar nog geen geld!!

Ongelezen bericht door electomonteur »

is zonzoo nu niet onder een nieuwe naam verder
pas nog(gister) div reclames op tv gezien dat je ze ook bij media markt kan inleveren
dat kon met zonzoo ook dus vandaar vrees ik dat ze nu een nieuwe naam hebben
omdat het moederbedrijf in Duitsland omgevallen is en niets meer kon betalen

vaage bende

chrissie15
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2012 13:39

Re: Zonzoo: na half jaar nog geen geld!!

Ongelezen bericht door chrissie15 »

Wat een vervelend bedrijf zeg,,,, heb ook problemen ineens is mijn rekeningnummer fout hoewel ze al eerder geld hebben over gemaakt voor telefoons,,,,, dan is het een foutje bij de bank, dan is het dat de naam van rekeninghouder niet over een komt, dan hebben ze zo genaamd de gegevens aangepast en het geld zou er binnen twee dagen zijn emails heen en weer!!!!! kan wel een boek er over schrijven !! ik had twee mobiele telefoons opgestuurd en wacht nog steeds!!!! op de mails reageren ze ook niet meer en ik heb het adres gecheckt waat ze in de mails aangeven bij ontvangstbevestiging, daar zijn ze niet bekekend, nou ja waren er wel maar bestaan niet meer!!!! ik heb aangifte gedaan bij de politie!!!! het interesseerd ze helemaal niets!!!!!! na dat ik schreef dat ik aangifte heb gedaan, de adressen die aangegeven zijn niet kloppen en ik nu ook in engeland en duitsland op de site zit en iedereen voor dat bedrijf ga waarschuwen kreeg ik weer een ontvangstbevestinging van de telefoons en dat het binnen 15 werkdagen op de rekening zou staan, weer niet dus,,,,, nou de politie heeft er nu werk van gemaakt ben benieuwd of ik nog geld zie voor me mobiele telefoons, denk het niet!!!!!! ik kan alleen iedereen aanraden aangifte te doen, zolang er niemand iets doet en zich maar laat beliegen en bedriegen gebeurd daar helemaal niets!!!!!!!!!!!! iedereen naar de politie aangifte doen !!!!!!! die die er voor verantwoordelijk zijn horen achter slot en grendel!!!!!! en daar na in de gaten gehouden dat zo dra er ergens geld binnen komt het meteen weg is en aan klanten wordt over gemaakt

RoesK
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2013 15:01

Re: Zonzoo: na half jaar nog geen geld!!

Ongelezen bericht door RoesK »

Ik ben simpelweg uit het systeem verwijderd nadat ik 5 telefoon heb opgestuurd!
Zelfs met verzendingsbewijs kan ik dus NIKS...Wat een oplichters :(

Edit:
Na een email is mijn account weer actief! Er leeft dus nog wel wat? :)

bastian433
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2011 16:58

Re: Zonzoo: na half jaar nog geen geld!!

Ongelezen bericht door bastian433 »

Ik ben ook uit het systeem verwijderd nadat ik 5 telefoons heb opgestuurt.

bastian433
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2011 16:58

Re: Zonzoo: na half jaar nog geen geld!!

Ongelezen bericht door bastian433 »

Mijn account schijnt nog wel te bestaan, en ik schijn ook wat te gaan krijgen, ik wacht rustig af wat er gebeurt.

Gesloten