LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice introduceert starttarief voor vaste telefonie.Mag dat?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
tiptoo

Re: Alice introduceert starttarief voor vaste telefonie.Mag dat?

Ongelezen bericht door tiptoo »

birdybird schreef: Wat kan ik nu het beste doen.

betalen , en ben je het er niet mee eens dan doe je er niks tegen staat op de site van alice.nl , anders andere provider kiezen .

beginlink

Ongelezen bericht door beginlink »

Ook ik ben deze maand geconfronteerd met de absurde prijsverhoging zonder daarvan in kennis gesteld te zijn. Antwoord van Allice op mijn klacht.
ïedereen heb een mail gehad en de aankondiging staat ook op de persoonlijke pagina. Nu bezoek ik niet altijd die persoonlijke pagina maar ik heb daar ook niets aangetroffen toen ik naar mijn online rekening ging kijken. Sterker ik moest het uit een ander forum vernemen dat het de vertbindingskosten van de telefoon zijn die nu in rekening worden gebracht. Die mail die ze zeggen gestruurd te hebben heb ik in elk geval nooit gezien. Als ik had geweten dat ze de prijs gaan verhogen dan was dat een mooie reden geweest om deze troep te dumpen. De internet snelheidis 700KB lager dan mijn vorige provider maar de telefoonvoorziening slaat alles. Gesprekken worden verbroken of komen niet tot stand of zijn na een paar minuten niet meer te verstaan omdat het geluid vervormt of je zikt maar te lullen en je gesprekspartner hoort niets meer.
1 ding is zeker, verlengen doe ik het abonnemet niet
de oplichters

tiptoo

beginlink schreef: de aankondiging staat ook op de persoonlijke pagina. Nu bezoek ik niet altijd die persoonlijke pagina maar ik heb daar ook niets aangetroffen.

toch eens gaan denken aan een brilletje? dat stond al op de site voordat ik die provider nam dus hoezo kon jij niks vinden?
trouwens je mag overstappen dan hoor , of je moet pas er bij zitten.

tiptoo

moet zeggen internet is prima bij Alice maar de service is naadje , zit al de hele dag voor de zoveelste keer zonder telefoon , nou niks dat ze er aan doen heb al een mailtje gestuurd om mijn contract wegens misleiding te ontbinden. hier heb ik namelijk geen trek in via mobiel kost het 1,50 per minuut om te bellen en ze zeggen dat ze mij hebben gebeld , tja als mijn telefoon het door hun niet doet wordt dat moeilijk , ben je klaar mee zoiets!

het is trouwens niet alleen strarttarief....ze rekenen net als bij upc als je ingesprek krijgt dat het meetelt!

Tis weer bijzonder

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

De invloed na de overname van Alice door TeleNee ... eh ... Tele2 is al goed merkbaar. :mrgreen:
Ga snel op zoek naar een andere provider voor 3 aansluitingen.
Misschien wel kabel, want die max. 20 Mbit haal ik al jaren niet, nog niet voor een zesde.
Dat komt door verouderde apparatuur van BBned in de wijkcentrale, en er zijn ook geen plannen die te vervangen.
Toch altijd net zoveel als een ander betaald.
Zo is het wel mooi geweest.
Het starttarief is de druppel.
Alice wordt zeer binnenkort bedankt voor de gezelligheid ..... tegen 10 cent per minuut.

tiptoo

Tis weer bijzonder schreef: Zo is het wel mooi geweest.
Het starttarief is de druppel.
Alice wordt zeer binnenkort bedankt voor de gezelligheid ..... tegen 10 cent per minuut.

dat is al 15 cent per minuut hoor , ik heb net met de klantenservice gebeld bij een ander ,ik heb geen verbinding met de telefoon, 20 minuten aan de lijn gehangen dat rare mens beweerde nog dat het aan mij lag...gisteren nog telefoon nu niks meer , ja internet telefoon niet , dat is niet nakomen van het contract dus ik heb alsnog eerder opgezegd, ik dien de tijd niet uit want dit is misleiding wat een slecht bedrijf zeg!!

de telefoon kosten zullen ze echt kennen betalen wat een flutbedrijf!!!! nou morgen weer op zoek naar een ander leuk providers:-))

en ze gaan op in tele 2 moet je ook op dat forum lezen hoor je ook niks over bij aanmelding tjonge knap hoor!!

tiptoo

:mrgreen: als je een klacht indiend krijg je de melding over 10 dagen antwoord, als je via de mail laat weten dat de telefoon het niet doet , krijg je met een beetje geluk over 2 dagen antwoord , dus mensen bedenk voor je bij alice gaat, het is een flutbedrijf en ze gaan over in tele 2.

Martin Ontwikkeling

Ongelezen bericht door Martin Ontwikkeling »

Ik baal ook van de kostenstijging en heb al opgeroepen om massaal weg te gaan bij Alice maar als het er op aan komt blijft iedereen zitten. De belangrijkste reden is dat er mijns inzien geen een provider is die optimaal werkt. XS4ALL is de beste volgens de consumentenbond behalve als je problemen hebt dan geven ze ook niet thuis. Zolang het allemaal goed gaat en je de providers niet nodig hebt krijgen ze allemaal een 10 maar ..... als er wat mis igaat /is of als ze meer beloven dan ze waarmaken, denk daarbij aan de kwaliteit van de verbinding, de beloofde maar nooit waargemaakte bandbreedte, slechte VOIP verbinding en tot slot stiekem je tarief verhogen of starttarief toevoegen bij de bestaande klanten dan GEVEN ZE NIET THUIS. DAN LIGT HET AAN ONS WANT WIJ LETTEN NIET OP. Gelukkig lag het niet aan mij want vele andere alice gebruikers hebben het zelfde gevoel. Er is dus maar een oplossing MASSAAL OPZEGGEN !!!

tiptoo

ik ken pas opzeggen als ze over gaan in tele2 , niet eerder ben er pas bij , ach als het voor de rest goed draait vind ik het wel prima want bij alle providers is er wel wat.

ronorw

Ongelezen bericht door ronorw »

http://www.consuwijzer.nl/

Hier de klacht van de tariefsverhoging melden. Heb ik ook net gedaan. Ook heb ik de nma een bericht gestuurd.

tiptoo

ronorw schreef:http://www.consuwijzer.nl/

Hier de klacht van de tariefsverhoging melden. Heb ik ook net gedaan. Ook heb ik de nma een bericht gestuurd.

dank je maar bij mij heeft dat weinig zin, ik zit net 2 maanden bij alice moet zeggen de klantenservice is giga waardeloos maar dat is het overal , internet en telefoon doen het goed maar het is wat betreft service net zo slecht als bij kpn of waar dan ook. standaard mailtjes van hun......we hebben u geprobeerd te bereiken :mrgreen: maar kregen u niet te pakken , giga leugenaars die providers ze willen alleen maar dat je zelf belt , wat ik dus niet doe :mrgreen:

ronorw

Bericht van consuwijzer.nl:

Hartelijk dank voor uw e-mail van 17 februari 2011. Met uw e-mail wilt u een melding doen over o.a. uw aanbieder Tele2. Voorheen had u Alice als aanbieder. Bij Alice kon u voordeliger, zelfs gratis bellen. Na overname van Alice door Tele2 zijn de tarieven gewijzigd. U schrijft in uw e-mail dat er een standaard werkwijze is ontstaan bij de aanbieders door af te ronden naar boven in hele minuten, en/of door € 0,10 als starttarief te hanteren.

De werkwijze zoals u schetst in uw e-mail is wettelijk toegestaan. Dit komt omdat het hier een vrije commerciële keuze betreft. Een aanbieder mag zelf bepalen welke abonnementsvormen zij aanbieden en onder welke voorwaarden en tarieven.

Een aanbieder mag daarentegen nooit 'zomaar' binnen een contractsperiode voorwaarden en tarieven wijzigen! Een aanbieder is verplicht om de abonnee minimaal vier weken van tevoren en persoonlijk te informeren over de voorgenomen wijzigingen. Als een wijziging nadelig is voor u, dan mag u op dat moment de overeenkomst zonder verdere kosten opzeggen.

En mocht u in de toekomst een nieuw abonnement willen aangaan? Vergelijk abonnementen, aanbieders en tarieven. Vraag de aanbieder het hemd van zijn lijf! De aanbieder moet u volledig informeren over onder andere de tarieven. Alleen dan kunt u een weloverwogen keuze maken voor een abonnement.

Wij zullen uw e-mail registreren en doorgeven aan OPTA.

ronorw

Oh dit stond er ook:

Wat gebeurt er met uw melding ?
ConsuWijzer registreert uw melding. Daarna komt uw melding terecht bij één van de toezichthouders. Dat zijn de toezichthouders die samenwerken met ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit.

Dus het heeft best zin je klacht te melden bij consuwijzer.nl

Enne, ik heb Alice meteen opgezegd.

tiptoo

Alice is nog niet overgenomen door tele2 , dat is nog in werking maar nog niet zeker , en bij tele2 wil ik absoluut niet zitten.

Tis weer bijzonder

tiptoo schreef:Alice is nog niet overgenomen door tele2 , dat is nog in werking maar nog niet zeker
Toch wel.
Klik o.a.hier
Goede tip is misschien, kijk eens naar 'de kabel'.
Kwa snelheden en extra diensten m.i. de grote winnaar in de toekomst.
Wij vallen in een verzorgingsgebied van Ziggo.
Zodra Ziggo de aangekondigde nieuwe draadloze modem/router levert stappen we over naar een alles in één pakket.
Dat heeft ook te maken met digitale TV, en de beperkte snelheid welke Alice kan leveren op ons adres.
Wij betalen -evenals ieder ander- voor max. 20 Mbit en krijgen al jaren slechts een zielige 3 Mbit geleverd.
Een kabelaar kent die beperking niet of nauwelijks in onze woonomgeving.

En om weer terug te komen op het oorspronkelijk onderwerp:
starttarief betaald men tegenwoordig bijna overal.
Alice hield mij eigenlijk alleen nog binnenboord omdat bellen geheel gratis naar 'gewone nummers' was.
Die reden is dus nu ook verleden tijd.

tiptoo

Tis weer bijzonder schreef: Alice hield mij eigenlijk alleen nog binnenboord omdat bellen geheel gratis naar 'gewone nummers' was.
Die reden is dus nu ook verleden tijd.
ik wist van dat starttarief tenslotte ben ik er toen bij gegaan want dat hebben ze overal .

kabel wil ik niet , hier hebben we of xms of upc en beiden wil ik niet.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na de overname van goedkoopste aanbieders kunnen de grotere als KPN en Tele2 de prijzen verhogen.
Compuserve ging naar Telfort (KPN dochter)
Speedlinq is ook naar KPN.
Orange, Wanadoo, Het Net en vele andere zijn ook verdwenen.

Nu is het wachten op nieuwe goedkopere aanbieders en die kans is bij deze hogere prijzen erg groot.
Bellen via Skype groeide weer na deze invoering.
Voor dat ze gratis lieten bellen waren deze ook populair dus bel meer via gratis online aanbieders via PC en als ze wel kosten voor gebeld worden maar U nauwelijks zelf belde zullen ze wel moeten aanpassen.

De meeste hebben ook voor €10,- per maand gratis onbeperkt bellen dus voor die veel kletsen kan dit wel.

Ook is het aantal klanten dat alleen kaal Internet heeft gestegen en bellen alles mobiel.
Dus of ze winnen, het is meestal maar tijdelijk want bij duurder maken krijgen nieuwe aanbieders weer en kans en we weten nu wel hoe je foutloos een nieuwe provider kunt starten.

tiptoo

http://alice.gebruikers.eu/forum/index.php effe over genomen

ALICE is nog gewoon ALICE. Het moederbedrijf BBNED is alleen opgekocht door Tele2, waardoor deze nu het moederbedrijf is. Net zoals XS4ALL en Telfort onderdeel zijn KPN.

Nog geen duidelijkheid of ALICE wel of niet in Tele2 veranderd, maar als dat zo is dan krijgen alle klanten hierover bericht. Eventueel kunnen ze dan overstappen of opzeggen, zoals wettelijk is vastgelegd. Lijkt me totaal geen sprake van misleiding

Tis weer bijzonder

@Tiptoo
Ik snap niet wat je met je verwijzing wil vertellen, maar de merknaam Alice -onderdeel van BBned- is sinds 1 januari 2011 in handen van TeleNee.
Dus ..... TeleNee maakt vanaf die datum gewoon de dienst uit.
Of een merknaam wel of niet van de markt zal verwijderen speelt in dit hele verhaal geen enkele rol.
Verdiep je eerst maar eens in bedrijfsovernames, voordat je dergelijke leuterverhalen voor zoete koek aanneemt.
De klanten zijn samen met de inventaris verkocht geworden aan TeleNee.
Het enige recht dat de klant heeft is op te stappen aan het einde van een contractsperiode, of tussentijds bij o.a. gewijzigde leveringsvoorwaarden.

Of blijf je toch nog liever wachten op een brief die nooit zal komen, evenals het bericht over het starttarief? :mrgreen:

Ach, wat maakt het uit?
Zowel Alice als TeleNee hebben een beroerde helpdesk en service.

Ik daarentegen wil zelf altijd wat te kiezen hebben, i.p.v. me te laten verhandelen, waar ik -als inkomstenbron- geen cent of Mbit wijzer van geworden ben.
Een mens kan zo zijn principes hebben.
Alice en InterNL .... eh ..... TeleNee, tot nooit meer ziens, met 3 aansluitingen.
Betalen moeten wij overal, en elders kunnen we momenteel veel meer waar voor ons geld krijgen!

tiptoo

@Tis weer bijzonder , het is niet mijn tekst die er staat hoor, en we zien wel hoe het loopt zodra er tele2 post gaat komen althans dat het zeker is dat ik via daar moet betalen ben ik er weg ook ik ben geen handelswaar :mrgreen:

Gesloten