bulgarije een optie is mij goed bevallen zat op zonnestrand of cypres daar is het ook goed van temparatuur in aprildia schreef:Heb met arke gebeld en daar weten ze ook niet wat het beste is,omboeken of gewoon afwachten.
De keuzes voor april zijn redelijk beperkt,maroko durf ik nu niet,onze dochter wil niet naar turkije wegens eerdere slechte ervaring dus dan blijft nog alleen de canarische eilanden over.
Met vijf personen valt dat al een stuk duurder uit, en heb je dan nog vaak half pension.
Ik weet het niet meer goed maar denk dat we het gaan afwachten.Weet het echt niet meer!
Of heeft er iemand nog ideen voor een andere bestemming met vluchttijd binnen 6 uur en waar het heerlijk warm is?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Egypte in april.
-
Re: Egypte in april.
Ja, dat is als je op de korte termijn naar Egypte zou vertrekken. Maar dat is hier dus niet het geval. En een andere reis kan inderdaad duurder zijn, maar ook goedkoper.Henri42 schreef:Ik heb van een medewerker van ANVR iets anders gehoord op de radio vanmiddag, zijn advies was rustig afwachten tot de reisorganisatie cs contact opneemt.Zante schreef:Arke is aangesloten bij ANVR. In de ANVR voorwaarden is opgenomen dat je tot zes weken voor vertrek je reis om mag boeken tegen 27 euro wijzigingskosten. Maar inderdaad, zoals al eerder gezegd is; gewoon even contact met Arke opnemen, dan kunnen zij je verder helpen.
Vaak heb je een actiereis geboekt bij een overboeking ben je denk ik duurder uit.
Hopelijk valt het allemaal wel mee in Egypte binnen een paar weken .
Wij hadden voor 28 febr. a.s. een reis geboekt naar Hurghada via een Duits reisbureau. Vorige week kregen we bericht dat we gratis konden omboeken. We hebben gekozen voor Gran Canaria. We moeten nu wel E. 584,- meer betalen voor halfpension i.p.v. AI wat we in Egypte zouden hebben. Maar als ik de Blog bij Holidaycheck.de lees worden er hotels gesloten omdat de laatste gasten deze week vertrekken en er geen nieuwe meer komen. Voor de mensen daar is het een ramp! Verdienen al zo weinig en nu hebben ze helemaal geen inkomen meer.
Bima echt een ramp voor mensen die van 't toerisme leven.Ben in januarie uit Tunesie naar huis gehaald en de obers huilden bijna omdat die dag iedereen vertrok.Ook voor hen was het zo erg.
Als Egypte echt democratisch wordt is er geen probleem,komen de moslimbroeders mee aan de macht zal Egypte nooit nog een vakantieland worden net zoals Iran indertijd.
Toch hou ik goede moed dat ik in april kan vertrekken.
Als Egypte echt democratisch wordt is er geen probleem,komen de moslimbroeders mee aan de macht zal Egypte nooit nog een vakantieland worden net zoals Iran indertijd.
sprookje schreef:Bima echt een ramp voor mensen die van 't toerisme leven.Ben in januarie uit Tunesie naar huis gehaald en de obers huilden bijna omdat die dag iedereen vertrok.Ook voor hen was het zo erg.
heb jij al geboekt naar Egypte ? , je kunt vanaf 6 weken voor vertrek omboeken met bijbetaling , zie Birma. de broeders kom ik er liever niet te3gen
Wij hebben vorig jaar in sept geboekt naar Egypte, Sharm el Sheikh voor 2 personen bij Nile Travel, vertrekdatum 15 maart. Nile Travel geeft nu aan weer te gaan vliegen vanaf 18 februari. We willen annuleren, maar dan zijn we de gehele reissom kwijt (€ 1800,-). Ook als dan nog steeds negatief reisadvies is, kunnen we niet kosteloos annuleren!! Toch niet normaal dat ze dit kunnen negeren?!! Nile Travel biedt alleen Egypte-reizen aan, dus omboeken is geen optie. Ze kunnen wel zeggen dat er in de kustplaatsen niks aan de hand is, maar ook buiten Cairo is onrust (bv gisteren in de zuidelijke provincie). Daarnaast schijnt het lastig te zijn geld te pinnen, restaurants zijn gesloten, enz. Misschien is het nu redelijk veilig, maar blijft het zo? En leuk is anders.. De grotere reismaatschappijen stellen zich anders op, Nile Travel en Sky Tours denken alleen aan hun eigen financiele positie! Calamitietenfonds geeft aan dat er geen dekkingsbeperking is, terwijl er wel een calamiteit is?! Ik snap er niks meer van dat dit zomaar kan... De nieuwsberichten kloppen niet, het lijkt alsof mensen zelf WILLEN gaan naar Egypte, maar wij kiezen hier niet voor en willen ons geld terug! Hier wordt in het nieuws niet over gepraat. We zijn nu contact aan het leggen met onze rechtsbijstandverzekering. En inderdaad, de annuleringsverzekering geeft ook geen dekking, geldt alleen voor persoonlijke omstandigheden, zoals: sterfgeval in de familie, been gebroken, enz.
-
@ sprookje
ik vind het balen voor je dat je toen terug gehaald werd,het lijkt rustig maar dat is het niet.
maar goed je wacht af en dan kan je altijd nog zien idd....als jou dat geen naar gevoel geeft prima toch?
heb je wel de niet genoten dagen toch zeker wel terug gekregen?
ik vidn het jammer voor je want je bent helemaal tunesie gek geloof ik he?
ik vind het balen voor je dat je toen terug gehaald werd,het lijkt rustig maar dat is het niet.
maar goed je wacht af en dan kan je altijd nog zien idd....als jou dat geen naar gevoel geeft prima toch?
heb je wel de niet genoten dagen toch zeker wel terug gekregen?
ik vidn het jammer voor je want je bent helemaal tunesie gek geloof ik he?
Inderdaad rozemarijntje wij zijn helemaal Tunesie gek,you love it or you hate it.
Alle resterende dagen krijg je netjes terugbetaald maar dat is niet zoveel want je hebt wel 2 vluchten gehad en die zijn het duurste.
Egypte vinden wij ook ok en wij hebben geboekt voor hurghada vertrek 9 april.
Wij wachten af,als wij toch niet naar Egypte kunnen hopen wij dat dan alles terug rustig zal zijn in Tunesie zodat we dan naar daar kunnen omboeken.
kan dat niet dan zal het Turkije worden,hoewel ik daar vrees voor het weer.
Ach onze vakantie is niet het belangrijkste,hopelijk komt in Tunesie en Egypte alles in orde zodat de mensen daar een beter leven krijgen.
Al quada heeft al opgeroepen tot een heilige oorlog in Egypte en als moslimbroeders zich ook moeien kan het zelfs helemaal de verkeerde kant opgaan.
Wij volgen het op de voet en hopen het beste,een echte democratie voor deze landen.
Alle resterende dagen krijg je netjes terugbetaald maar dat is niet zoveel want je hebt wel 2 vluchten gehad en die zijn het duurste.
Egypte vinden wij ook ok en wij hebben geboekt voor hurghada vertrek 9 april.
Wij wachten af,als wij toch niet naar Egypte kunnen hopen wij dat dan alles terug rustig zal zijn in Tunesie zodat we dan naar daar kunnen omboeken.
kan dat niet dan zal het Turkije worden,hoewel ik daar vrees voor het weer.
Ach onze vakantie is niet het belangrijkste,hopelijk komt in Tunesie en Egypte alles in orde zodat de mensen daar een beter leven krijgen.
Al quada heeft al opgeroepen tot een heilige oorlog in Egypte en als moslimbroeders zich ook moeien kan het zelfs helemaal de verkeerde kant opgaan.
Wij volgen het op de voet en hopen het beste,een echte democratie voor deze landen.
-
turkije kan het warm zijn hoor! ligt eraan waar je heen gaat! hoe zuidelijker hoe beter!
dus onthou dat....ik ben geen weerman maar ....
en je kan net pech hebben maar dat heb je overl.
ik dacht echt gisteren oke die vent treed af....not..ik denk dat het niet lang meer duurd..die komt nu zo onder druk te staan...hoop ik..
mensen in dielanden zijn het idd zat om onderdrukt te worden.
en ik geef ze groot gelijk! het is een corrupte bende...mensen verdienen amper wat...er moet iets goed komen...ben het volledig met je eens...nou ik ga het ook in de gaten houden voor je..ik hoop naturlik dat je lekker naar tunesie kan..
ja idd de vliegreis is het duurste....en de hotelovernachtingen daar maken ze een lekkere deal mee dus er op achteruit ga je zo en zo...
balen,ik gun je het niet!!!
maar goed het is gebeurd,,,beter als dat er wat met je gebeurd toch?
ik dacht echt gisteren oke die vent treed af....not..ik denk dat het niet lang meer duurd..die komt nu zo onder druk te staan...hoop ik..
en ik geef ze groot gelijk! het is een corrupte bende...mensen verdienen amper wat...er moet iets goed komen...ben het volledig met je eens...nou ik ga het ook in de gaten houden voor je..ik hoop naturlik dat je lekker naar tunesie kan..
ja idd de vliegreis is het duurste....en de hotelovernachtingen daar maken ze een lekkere deal mee dus er op achteruit ga je zo en zo...
rozemarijntje ga jij ook naar Egypte of Tunesie? had je al geboekt ?rozemarijntje schreef:turkije kan het warm zijn hoor! ligt eraan waar je heen gaat! hoe zuidelijker hoe beter!
-
nee ik vind het leuk als iemand anders er heen gaat maar die landen trekken mij niet zo,sorry henri
Luxor en omgeving is anders best de moeite van een bezoek waard.
-
ja eigenlijk zou ik er oooooit heen willen! en alexandrie enz...
ik ben ooit 1 dg in cairo geweest,ik heb toen zoveel gezien dat ik even genoeg had...
heb de piramides ,de sfinx,het beroemde musea gezien en dat was top!!! maar de rest...
maar je hebt natuurlijk ook luxe badplaatsen dat weet ik heus wel...
maar je hebt mensen die houden niet van griekenland en wel weer van dit soort landen,het is maar net waar je van houd...
maar ik kraak het totaal niet af....oh nee zeer zeker niet,het trekt me alleen niet kwa...nou ja gewoon....weet niet...iedereen heeeft zijn voorkeur toch?
zo ben ik helemaal wezenloos van londen en jij zal denken...jak leuk voor een weekend maar ik heb er zoveel al gezien en dat is mijn 2de thuis zeg maar...snap je wta ik bedoel?
toen ik nog gezond was heb ik al wat van de wereld gezien..dus...
mexico de piramides elke op discovery denk je oh gaaaaaaaaaaf
rome enz...
thailand...ga maar ff door,maar dat gaat helaas nu niet meer..geeft niet...heb mooie herrineringen
over egypte dat moet ik wel ff kwijt,we zaten in de bus naar de piramides,bewaking in de bus,omdat er vroer ooit eens bussen gekaapt zijn(daarom zeg ik niet trekt me niet hoor)en die man waarschuwde ons ga niet als ze vragen jou vrouw op een kameel zitten en ik foto maken er op in want ze gaan er met de kameel en je vrouw vandoor hahahahahahahahah
en pas als je flink wat hebt betaald (nou zal dat daar niet veel zijn) dan pas komt je vrouw terug....of je moet van je vrouw afwillen,...gweldig...nou zegt mijn man moet je op een kameel...
sorry moest ik toch ff zeggen...
ik ben ooit 1 dg in cairo geweest,ik heb toen zoveel gezien dat ik even genoeg had...
heb de piramides ,de sfinx,het beroemde musea gezien en dat was top!!! maar de rest...
maar je hebt natuurlijk ook luxe badplaatsen dat weet ik heus wel...
maar je hebt mensen die houden niet van griekenland en wel weer van dit soort landen,het is maar net waar je van houd...
maar ik kraak het totaal niet af....oh nee zeer zeker niet,het trekt me alleen niet kwa...nou ja gewoon....weet niet...iedereen heeeft zijn voorkeur toch?
zo ben ik helemaal wezenloos van londen en jij zal denken...jak leuk voor een weekend maar ik heb er zoveel al gezien en dat is mijn 2de thuis zeg maar...snap je wta ik bedoel?
toen ik nog gezond was heb ik al wat van de wereld gezien..dus...
mexico de piramides elke op discovery denk je oh gaaaaaaaaaaf
rome enz...
thailand...ga maar ff door,maar dat gaat helaas nu niet meer..geeft niet...heb mooie herrineringen
over egypte dat moet ik wel ff kwijt,we zaten in de bus naar de piramides,bewaking in de bus,omdat er vroer ooit eens bussen gekaapt zijn(daarom zeg ik niet trekt me niet hoor)en die man waarschuwde ons ga niet als ze vragen jou vrouw op een kameel zitten en ik foto maken er op in want ze gaan er met de kameel en je vrouw vandoor hahahahahahahahah
en pas als je flink wat hebt betaald (nou zal dat daar niet veel zijn) dan pas komt je vrouw terug....of je moet van je vrouw afwillen,...gweldig...nou zegt mijn man moet je op een kameel...
sorry moest ik toch ff zeggen...
Hahaha ja van die kameel is bekend maar je hebt het allemaal gezien.
Eigenlijk is de hele wereld mooi en Engeland is mijn 2e vaderland geworden.
Ben bezig om daar iets te kopen niet in Londen is helaas onbetaalbaar.
In ieder geval heb je al heel wat van de wereld gezien.
Fijn weekend
Eigenlijk is de hele wereld mooi en Engeland is mijn 2e vaderland geworden.
Ben bezig om daar iets te kopen niet in Londen is helaas onbetaalbaar.
In ieder geval heb je al heel wat van de wereld gezien.
Fijn weekend
rozemarijntje schreef:nee ik vind het leuk als iemand anders er heen gaat maar die landen trekken mij niet zo,sorry henri
waarom reageer je dan zo belangstellend met halve cq onjuiste tips ?
-
@henri...nou misschien moet je eens lezen ....wat meer in de topics daar heb ik gezegd dat ik ooit mijn diploma officieel ook dat nog heb gehaald voor het reisburo en ik het leuk vind om mensen te helpen en dat de regels veranderd zijn daar heb ik mijn excuses voor aangeboden toch? betreft het annuleren ,en meeleven met andere kan ook een vorm van intresse zijn voor andere! toevallig heb ik ook nog eens heel wat kennissen die wel naar die landen gaan....dus dan kom je ook veel te weten.....mag ik nu dan antwoorden???henri?
@zandink.
ja ,jij dus ook met engeland.heerlijk!
@zandink.
ja ,jij dus ook met engeland.heerlijk!