Voor de schuur is de TL-buis het beste alternatief,
In de garage van mijn oudershuis hangt een oud TL armatuur van minimaal 30 jaar oud, de buis en starter is naar mijn weten nooit vervangen, zo wie zo de laatste 25 jaar niet,
De oude dikke buis neemt wat meer electriciteit maar heeft een zeer lange brandduur,
De Spaarlampen zijn goedkoper in gebruik, maar dit wordt zeer waarschijnlijk teniet gedaan door de hogere productie- en demontagekosten,
De LED verlichting kampt met kinderziekte's, de aanschaf is duur en het licht is nog niet optimaal, en de duurzaamheid laat nog te wensen over,
Even wachten dus, zeer waarschijnlijk zal over een paar jaar deze problemen uit de wereld zijn met LED verlichting,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Spaarlamp levensduur en garantie
Re: Spaarlamp levensduur en garantie
Er zijn nu al halogeenlampen in de vorm van een normale peertje.
Ik zet mijn spaarlampen op een spaarrekening in Ijsland. Dan gaan ze jaren mee.
Hmmm, is dat ook gegarandeerd?
-
Mijn spaarlamp was al na drie maanden stuk (Hema) Ik gebruik al 20 jaar spaarlampen en die waren een stuk beter. Ik gebruik ze op het toilet en badkamer! en er werd nergens over 3 uur gesproken (althans ik heb het nog nooit gelezen) Erg energie besparend zijn deze nieuwe spaarlampen ook niet bepaald als je ze de hele dag aan moet laten op het toilet enz. want daar komt het toch op neer. Wat moet het worden als de gloeilampen niet meer verkocht mogen worden?
Een spaarlamp is een uitstekende vervanger voor de gloeilamp!
Maar dan zal u wel een echte moeten kopen.
Ik gebruik ze al jaren ook de peertjes(manesmann) deze heb ik al sinds 2005 in gebruik elke dag.
Osram in de buitenlamp met sensor.
Philips in het toilet.
Deze allen funktioneren al zonder problemen sinds 2005.
T
Maar dan zal u wel een echte moeten kopen.
Ik gebruik ze al jaren ook de peertjes(manesmann) deze heb ik al sinds 2005 in gebruik elke dag.
Osram in de buitenlamp met sensor.
Philips in het toilet.
Deze allen funktioneren al zonder problemen sinds 2005.
T
Mijn AH spaarlamp was al na een maand of 7 stuk, maar daar deden ze niet moeilijk over geld terug geven.
Ik ben alleen niet zomaar met de bewuste lamp terug gegaan naar de winkel waar zo'n jong kassagrietje waarschijnlijk toch niet weet wat ze met zoiets aan moet, maar heb via de website van AH een mail gestuurd. Met het antwoord "u kunt terug naar de winkel en wij lichten het managementteam van die winkel in" uitgeprint ben ik vervolgens naar de servicebalie gegaan en had binnen een minuut mijn geld terug, ook zonder aankoopbon.
Ik ben alleen niet zomaar met de bewuste lamp terug gegaan naar de winkel waar zo'n jong kassagrietje waarschijnlijk toch niet weet wat ze met zoiets aan moet, maar heb via de website van AH een mail gestuurd. Met het antwoord "u kunt terug naar de winkel en wij lichten het managementteam van die winkel in" uitgeprint ben ik vervolgens naar de servicebalie gegaan en had binnen een minuut mijn geld terug, ook zonder aankoopbon.
-
Wij hadden ook een spaarlamp die na 9 maanden kapot ging dus we hebben een klacht ingediend bij de Philips en die namen onze klacht heel serieus en waren bereid om een nieuwe lamp op te sturen zonder dat we een bon hadden van de kapotte lamp.
Ze stuurden wel 2 keer de verkeerde lamp met dunne fitting en die hebben we retour gezonden en toen kregen we 2 nieuwe lampen opgestuurd en probleem opgelost en een gratis lamp.
Maar nu hebben we weer 2 kapotte lampen in 2 maanden tijd dus we gaan weer een klacht indienen.
Ze stuurden wel 2 keer de verkeerde lamp met dunne fitting en die hebben we retour gezonden en toen kregen we 2 nieuwe lampen opgestuurd en probleem opgelost en een gratis lamp.
Maar nu hebben we weer 2 kapotte lampen in 2 maanden tijd dus we gaan weer een klacht indienen.