LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ervaringen met www.bos-comp.com
-
Re: Ervaringen met www.bos-comp.com
Beste mensen,
Is het niet zo wanneer deze mensen een rekening openen bij een bank zoals Barclay's bank dat ze dan een id-kaart moeten tonen voor ze een rekening kunnen openen?
Ik heb zoiets van als ze toch geld opnemen dan kunnen ze toch aan de hand van camara beelden zien wanneer deze mensen ons geld hebben opgenomen?
Hier moet toch iets aan kunnen gebeuren?
Of denk ik nu te makkelijk....
Is het niet zo wanneer deze mensen een rekening openen bij een bank zoals Barclay's bank dat ze dan een id-kaart moeten tonen voor ze een rekening kunnen openen?
Ik heb zoiets van als ze toch geld opnemen dan kunnen ze toch aan de hand van camara beelden zien wanneer deze mensen ons geld hebben opgenomen?
Hier moet toch iets aan kunnen gebeuren?
Of denk ik nu te makkelijk....
-
Hallo allemaal,
Ik heb de oplichter weer gevonden op marktplaats.
Hij staat weer bij de caravans "Burstner Avantgarde Ventana 480 TK 5 slaap"
Met de naam Wingard.
Weer een hele mooie caravan voor maar 3300 euro.
Weer te mooi om waar te zijn.
Let dus op mensen!!
Groeten van Carolien
Ik heb de oplichter weer gevonden op marktplaats.
Hij staat weer bij de caravans "Burstner Avantgarde Ventana 480 TK 5 slaap"
Met de naam Wingard.
Weer een hele mooie caravan voor maar 3300 euro.
Weer te mooi om waar te zijn.
Let dus op mensen!!
Groeten van Carolien
-
Laat je niet verleiden door dit soort verleidelijke buitenkansjes. Het mag toch inmiddels duidelijk zijn dat het hier onderwereld praktijken betreft. Dat soort lui werken ook vaak met een valse ID en probeer je centen maar eens terug te krijgen wanneer het allemaal in het buitenland afspeelt. Bekijk het nuchter en realistisch en ga niet op zoek naar iets waarom het héél misschien tóch wel eens een buitenkansje zou kunnen zijn.
-
Beste mensen,
even het vervolg op mijn allereerste melding en als antwoord op de vragen die hierop werden gesteld.
Ik heb meteen aangifte gedaan bij de Bossche politie. Allereerst wilde ze mijn aangifte niet opnemen want onder de 20.000 euro had het toch geen zin en zou het een papieren dossier worden. Na een heftige uitbarsting van mij op het bureau wilde ze het, na veel gedoe wel opnemen. Daarna meteen naar de Rabo bank te Vlijmen gegaan en daar alle papieren en info afgeleverd. Alleeerste reactie; het geld heeft u zelf overgeboekt, dus kan niet worden teruggevorderd/ geboekt. Tevens contact opgenomen met Barclay's maar ook daar konden ze niets voor mij betekenen.
Dus, alles voor niets!!
Ik kan naar het geld fluiten. Banken en politie doet er niets aan. Website is nog steeds in de lucht, Thomas Brendt doet nog goede zaken.
Knap frustrerend!!
gr. Luck
even het vervolg op mijn allereerste melding en als antwoord op de vragen die hierop werden gesteld.
Ik heb meteen aangifte gedaan bij de Bossche politie. Allereerst wilde ze mijn aangifte niet opnemen want onder de 20.000 euro had het toch geen zin en zou het een papieren dossier worden. Na een heftige uitbarsting van mij op het bureau wilde ze het, na veel gedoe wel opnemen. Daarna meteen naar de Rabo bank te Vlijmen gegaan en daar alle papieren en info afgeleverd. Alleeerste reactie; het geld heeft u zelf overgeboekt, dus kan niet worden teruggevorderd/ geboekt. Tevens contact opgenomen met Barclay's maar ook daar konden ze niets voor mij betekenen.
Dus, alles voor niets!!
Ik kan naar het geld fluiten. Banken en politie doet er niets aan. Website is nog steeds in de lucht, Thomas Brendt doet nog goede zaken.
Knap frustrerend!!
gr. Luck
-
Ook wij zijn benaderd door dezelfde organisatie. Nadat wij een mooie caravan Hobby Excelent tegen kwamen tegen een inderdaad wel heel aantrekkelijke vraagprijs van € 4000,00 benaderden wij de verkopende partij. Dit bleek de Amerikaan Robert Presten te zijn hij schreef ons het volgende:
Deze caravan is in perfecte staat
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de caravan, maar dit is geen probleem.
Ik kan sturen de caravan naar uw adres, je hebt 5 dagen om de caravan te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de caravan is 4.000 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop het voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn vrouw komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.
Wij hebben ons weer gemeldt met al een raar onderbuik gevoel maar goed we waren wel nieuwsgierig en vroegen hem hoe een en ander dan zou verlopen. Hierop kwam zijn antwoord een paar uur later:
[/i]The shipping/payment will be made using DOM-Comp . Please carefully read all the steps below.
Read all the informations from : http://www.dom-comp.com => Shop&Ship
It's 100% safe for me and you.
----------------------
Here is how we are going to do:
1. I will give the caravan to DOM-Comp.
2. DOM-Comp staff will carefully inspect the caravan. They will contact you after the inspection, and tell you all the necessary details about the caravan state.
3. You will transfer the money to DOM-Comp bank account. The money will stay in DOM-Comp custody.
4. You will receive caravan and check/test etc.
5. You have 5 days to inspect/test the caravan.
6. After you receive the caravan and test you must contact DOM-Comp to tell them that everything it's alright, and they will give me the money.
If you find anything you don't like about the caravan you have the option to refuse it within the 5 testing days. In this case you will be 100% refunded.
*Note: DOM-Comp will take care of the documents transfer and the registration of the caravan, so we don't have to worry about this .
If you agree my price give me the name and address where to ship it.
Please hurry if you want to buy it because I have another customer who is interested in the caravan.
1 ik verzend de caravan met DOM-Comp => http://www.dom-comp.com/Shop&Ship.html
2 die inspecteren de caravan en nemen contact met u op om de uitkomst van de inspectie mee te delen...maw de staat van de caravan
3 u maakt het geld over naar DOM-Comp tussenpersoon
4 u ontvangt de caravan en inspecteert het zelf
5 u kunt 5 dagen rustig op uw gemak de caravan uitproberen
6 indien alles naar wens is neemt u contact op met DOM-Comp en die zorgt dat ik mijn geld pas dan krijg. Indien na die 5 dagen alsnog blijkt datde caravan toch niet bevalt kunt u 100% van uw geld terugkrijgen.
ps DOM-Comp zorgt voor alle papierwerk dus daar hebben we geen omkijken naar.
Indien u accoord bent ontvang ik graag uw NAW gegevens zodat de verscheping plaats kan vinden.
Best Regards,
Robert
Omdat ik toen eigenlijk het vertrouwen volledig kwijt was heb ik zijn naam en later ook de naam van het transportbedrijf gegoogled en kwam dus hier uit.
Gelukkig maar. We houden nu € 4000,00 in ons zak.
Volgens mij zijn zij ook een goede klant bij Marktplaats, waar ze wellicht op allerlei verschillende waarde producten deze truc uithalen
En Thomas Bendt heet dus tegenwoordig Robert Presten. Wees gewaarschuwd.
Ik kan sturen de caravan naar uw adres, je hebt 5 dagen om de caravan te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de caravan is 4.000 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop het voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn vrouw komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.
Wij hebben ons weer gemeldt met al een raar onderbuik gevoel maar goed we waren wel nieuwsgierig en vroegen hem hoe een en ander dan zou verlopen. Hierop kwam zijn antwoord een paar uur later:
[/i]The shipping/payment will be made using DOM-Comp . Please carefully read all the steps below.
Read all the informations from : http://www.dom-comp.com => Shop&Ship
----------------------
2. DOM-Comp staff will carefully inspect the caravan. They will contact you after the inspection, and tell you all the necessary details about the caravan state.
3. You will transfer the money to DOM-Comp bank account. The money will stay in DOM-Comp custody.
6. After you receive the caravan and test you must contact DOM-Comp to tell them that everything it's alright, and they will give me the money.
If you find anything you don't like about the caravan you have the option to refuse it within the 5 testing days. In this case you will be 100% refunded.
*Note: DOM-Comp will take care of the documents transfer and the registration of the caravan, so we don't have to worry about this .
Please hurry if you want to buy it because I have another customer who is interested in the caravan.
1 ik verzend de caravan met DOM-Comp => http://www.dom-comp.com/Shop&Ship.html
2 die inspecteren de caravan en nemen contact met u op om de uitkomst van de inspectie mee te delen...maw de staat van de caravan
6 indien alles naar wens is neemt u contact op met DOM-Comp en die zorgt dat ik mijn geld pas dan krijg. Indien na die 5 dagen alsnog blijkt datde caravan toch niet bevalt kunt u 100% van uw geld terugkrijgen.
Indien u accoord bent ontvang ik graag uw NAW gegevens zodat de verscheping plaats kan vinden.
Best Regards,
Robert
Omdat ik toen eigenlijk het vertrouwen volledig kwijt was heb ik zijn naam en later ook de naam van het transportbedrijf gegoogled en kwam dus hier uit.
Gelukkig maar. We houden nu € 4000,00 in ons zak.
Volgens mij zijn zij ook een goede klant bij Marktplaats, waar ze wellicht op allerlei verschillende waarde producten deze truc uithalen
En Thomas Bendt heet dus tegenwoordig Robert Presten. Wees gewaarschuwd.
Ziehier een van de mogelijke modus operandi van de oplichters:
Ze ronselen onschuldige personen via fake jobaanbiedingen op het internet.
Vervolgens laten ze jou je geld storten op de bankrekening van die 'tewerkgestelde'. Deze tewerkgestelde(money mule) maakt dan tegen een vergoeding jouw geld over aan de internationale oplichters via bijvoorbeeld Western Union.
De oplichters zijn niet traceerbaar, de 'onwetende' rekeninghouder echter is verantwoordelijk voor de geleden schade.
Hier vind je de uitleg in het engels:
http://www.banksafeonline.org.uk/moneym ... ained.html
Ze ronselen onschuldige personen via fake jobaanbiedingen op het internet.
Vervolgens laten ze jou je geld storten op de bankrekening van die 'tewerkgestelde'. Deze tewerkgestelde(money mule) maakt dan tegen een vergoeding jouw geld over aan de internationale oplichters via bijvoorbeeld Western Union.
De oplichters zijn niet traceerbaar, de 'onwetende' rekeninghouder echter is verantwoordelijk voor de geleden schade.
Hier vind je de uitleg in het engels:
http://www.banksafeonline.org.uk/moneym ... ained.html
-
Mijn vader is ook opgelicht door de mensen van dom-comp. Hij heeft de website niet nagetrokken op het internet en toen zijn caravan gisteravond niet geleverd werd, ben ik op internet gaan rondzoeken. Al na 20 minuten kwam ik erachter dat het om oplichting ging.
Nu heeft mijn vader gisteravond of vanochtend een mail naar dom-comp gestuurd over het feit dat hij de caravan niet had ontvangen, om te kijken of en hoe ze zouden reageren. Onverwachts kregen we onderstaande mail terug van dom-comp:
Hello (mijn vaders naam),
Our truck has been involved in an accident, due to which the vehicle you were to purchase has been damaged. In order not to retain you anymore from this transaction we have decided to refund you the money you have deposited in our account + 100,00 euros fee, which we feel we are responsable for your lost time. Please provide us the bank details where you want the refund of the money.
Regards,
Dom-Comp Team
Nu vraag ik me af of andere mensen die door dom-comp of bos-comp zijn opgelicht ook deze mail hebben gekregen, en wat zij ermee gedaan hebben. Wij vinden dit namelijk een hele vreemde ontwikkeling.
Nu heeft mijn vader gisteravond of vanochtend een mail naar dom-comp gestuurd over het feit dat hij de caravan niet had ontvangen, om te kijken of en hoe ze zouden reageren. Onverwachts kregen we onderstaande mail terug van dom-comp:
Hello (mijn vaders naam),
Our truck has been involved in an accident, due to which the vehicle you were to purchase has been damaged. In order not to retain you anymore from this transaction we have decided to refund you the money you have deposited in our account + 100,00 euros fee, which we feel we are responsable for your lost time. Please provide us the bank details where you want the refund of the money.
Regards,
Dom-Comp Team
Nu vraag ik me af of andere mensen die door dom-comp of bos-comp zijn opgelicht ook deze mail hebben gekregen, en wat zij ermee gedaan hebben. Wij vinden dit namelijk een hele vreemde ontwikkeling.
-
En op die manier ga je nog verder de bietenbrug op.SeriousMistake schreef:Hello (mijn vaders naam),
Our truck has been involved in an accident, due to which the vehicle you were to purchase has been damaged. In order not to retain you anymore from this transaction we have decided to refund you the money you have deposited in our account + 100,00 euros fee, which we feel we are responsable for your lost time. Please provide us the bank details where you want the refund of the money.Regards,
Dom-Comp Team
v.d.Heyden
-
Ze kunnen met je rekeningnummer etc. echt geen geld van je rekening af halen. Dat kan alleen met pinpas en pincode.
-
Ik wil gewoon graag weten of andere mensen ook zo'n mail hebben gehad en of het kwaad kan hun je rekeningnummer (wat ze eigenlijk volgens mij al hebben) te geven.
-
Ook ik ben ingegaan op een aanbieding op marktplaats die te mooi bleek om waar te zijn. Er werd een BMW motor aangeboden uit 1993 met 45000 km op de klok. Het type was de R1150RT. In dit geval zou de motor vanuit Engeland worden opgestuurd door shop en shippingbedrijf http://www.dom-comp.com.
Ik ben blij dat ik zo nuchter was om te weten dat dit geen zuivere koffie was. Ik heb direct gegoogeld op dit bedrijf en kwam direct op "radar".
De persoon waar ik contact mee had was Robert Presten. Nadat ik een bod had geplaatst op marktplaats nam hij e-mail contact met mij op en verwijderde vrijwel direct de advertentie van marktplaats. Toen ging bij mij al een lampje branden. Ik heb nog per mail gevraagd waarom hij de mail zo direct verwijderde, hier kreeg ik een vaag antwoord op.
Dit is de mail die ik kreeg van Robert Presten:
----- Original Message -----
From: Robert Presten
Sent: Friday, March 04, 2011 6:05 AM
Subject: BMW R 1150 RT Bouwjaar 2003
Deze motor is in perfecte staat
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de motor, maar dit is geen probleem.
Ik kan sturen de motor naar uw adres, je hebt 5 dagen om de motor te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de motor is 3.000 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Dear Lau,
http://www.myvehicle.byethost12.com/BMWR1150RT
The motor has dutch registration.
The motor has 43150km. It is in perfect condition
I removed the add because another client told me that will buy the motor, but he tell me now that will have the money in 2 months. I can't wait 2 months.
The shipping/payment will be made using DOM-Comp . Please carefully read all the steps below.
Read all the informations from : http://www.dom-comp.com => Shop&Ship .
----------------------
1. I will give the motor to DOM-Comp .
2. DOM-Comp staff will carefully inspect the motor. They will contact you after the inspection, and tell you all the necessary details about the motor state.
4. You will receive motor and check/test etc.
5. You have 5 days to inspect/test the motor.
6. After you receive the motor and test you must contact DOM-Comp to tell them that everything it's alright, and they will give me the money.
If you find anything you don't like about the motor you have the option to refuse it within the 5 testing days. In this case you will be 100% refunded.
*Note: DOM-Comp will take care of the documents transfer and the registration of the motor, so we don't have to worry about this.
Please hurry if you want to buy it because I have another customer who is interested in the motor.
1 ik verzend de motor met DOM-Comp => http://www.dom-comp.com/Shop&Ship.html
2 die inspecteren de motor en nemen contact met u op om de uitkomst van de inspectie mee te delen...maw de staat van de motor
4 u ontvangt de motor en inspecteert het zelf
5 u kunt 5 dagen rustig op uw gemak de motor uitproberen
6 indien alles naar wens is neemt u contact op met DOM-Comp en die zorgt dat ik mijn geld pas dan krijg. Indien na die 5 dagen alsnog blijkt datde motor toch niet bevalt kunt u 100% van uw geld terugkrijgen.
Best Regards,
Robert
Ik ben blij dat ik zo nuchter was om te weten dat dit geen zuivere koffie was. Ik heb direct gegoogeld op dit bedrijf en kwam direct op "radar".
De persoon waar ik contact mee had was Robert Presten. Nadat ik een bod had geplaatst op marktplaats nam hij e-mail contact met mij op en verwijderde vrijwel direct de advertentie van marktplaats. Toen ging bij mij al een lampje branden. Ik heb nog per mail gevraagd waarom hij de mail zo direct verwijderde, hier kreeg ik een vaag antwoord op.
Dit is de mail die ik kreeg van Robert Presten:
----- Original Message -----
From: Robert Presten
Sent: Friday, March 04, 2011 6:05 AM
Subject: BMW R 1150 RT Bouwjaar 2003
Ik kan sturen de motor naar uw adres, je hebt 5 dagen om de motor te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de motor is 3.000 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Dear Lau,
http://www.myvehicle.byethost12.com/BMWR1150RT
The motor has dutch registration.
The motor has 43150km. It is in perfect condition
I removed the add because another client told me that will buy the motor, but he tell me now that will have the money in 2 months. I can't wait 2 months.
The shipping/payment will be made using DOM-Comp . Please carefully read all the steps below.
Read all the informations from : http://www.dom-comp.com => Shop&Ship .
----------------------
1. I will give the motor to DOM-Comp .
2. DOM-Comp staff will carefully inspect the motor. They will contact you after the inspection, and tell you all the necessary details about the motor state.
4. You will receive motor and check/test etc.
5. You have 5 days to inspect/test the motor.
6. After you receive the motor and test you must contact DOM-Comp to tell them that everything it's alright, and they will give me the money.
If you find anything you don't like about the motor you have the option to refuse it within the 5 testing days. In this case you will be 100% refunded.
*Note: DOM-Comp will take care of the documents transfer and the registration of the motor, so we don't have to worry about this.
Please hurry if you want to buy it because I have another customer who is interested in the motor.
1 ik verzend de motor met DOM-Comp => http://www.dom-comp.com/Shop&Ship.html
2 die inspecteren de motor en nemen contact met u op om de uitkomst van de inspectie mee te delen...maw de staat van de motor
4 u ontvangt de motor en inspecteert het zelf
5 u kunt 5 dagen rustig op uw gemak de motor uitproberen
6 indien alles naar wens is neemt u contact op met DOM-Comp en die zorgt dat ik mijn geld pas dan krijg. Indien na die 5 dagen alsnog blijkt datde motor toch niet bevalt kunt u 100% van uw geld terugkrijgen.
Best Regards,
Robert
07-03-2011,
Let op Dhr Preston is weer actief.
Onderstaande mail wisseling is van vandaag. Hij is momenteel actief op 2e hands.net. Wees op je hoede. Ik ben via de tros side er niet in getuind.
--------------------------------------------------------------------------------------
Dear Andrew,
I don't have a scanner, but I will send you all the papers of the caravan too.
Read all the informations from : www.dom-comp.com => Shop&Ship
----------------------
1 ik verzend de caravan met DOM-Comp => www.dom-comp.com/Shop&Ship.html
Best Regards,
Robert
On Mon, Mar 7, 2011 at 1:42 PM, andrew <[email protected]> wrote:
Sir,
I’m, as I already expressed, interested in the caravan.
Before we agree to continue, and spend money, I would like to have some more information about the caravan.
I would like to have a copy of the registration papers as well a picture of the rear and front of the caravan. ( we can’t track the advert at the moment due to computer problems). A few from the inside are welcome aswell.
The idea of a 5 days tryout is something we welcome greatly, only we have to have contact about the date because I work offshore and are frequently out of the country.
I’ll would like know how you are suggesting the eventual transition of the papers.
With kind regards
Andrew de Bie
Van: Robert Presten [mailto:[email protected]]
Verzonden: maandag 7 maart 2011 7:38
Aan: [email protected]
Onderwerp: Hobby Luxe Easy 460 ufe
De prijs van de caravan is 3.200 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Let op Dhr Preston is weer actief.
Onderstaande mail wisseling is van vandaag. Hij is momenteel actief op 2e hands.net. Wees op je hoede. Ik ben via de tros side er niet in getuind.
--------------------------------------------------------------------------------------
Dear Andrew,
I don't have a scanner, but I will send you all the papers of the caravan too.
Read all the informations from : www.dom-comp.com => Shop&Ship
----------------------
1 ik verzend de caravan met DOM-Comp => www.dom-comp.com/Shop&Ship.html
Best Regards,
Robert
On Mon, Mar 7, 2011 at 1:42 PM, andrew <[email protected]> wrote:
Sir,
I’m, as I already expressed, interested in the caravan.
Before we agree to continue, and spend money, I would like to have some more information about the caravan.
I would like to have a copy of the registration papers as well a picture of the rear and front of the caravan. ( we can’t track the advert at the moment due to computer problems). A few from the inside are welcome aswell.
The idea of a 5 days tryout is something we welcome greatly, only we have to have contact about the date because I work offshore and are frequently out of the country.
I’ll would like know how you are suggesting the eventual transition of the papers.
With kind regards
Andrew de Bie
Van: Robert Presten [mailto:[email protected]]
Verzonden: maandag 7 maart 2011 7:38
Aan: [email protected]
Onderwerp: Hobby Luxe Easy 460 ufe
De prijs van de caravan is 3.200 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Let op Robert presten is weer actief op marktplaats onder de naam Tina en woonplaats Breda... Hij bood afgelopen weekend een Harley Davidson aan van bouwjaar 2000 voor een prijs van 4400 euro beetje raar maar we hebben toch eens gereageerd op deze adv.
Vandaag kregen we een mail terug met afzender Robert presten en het hele verhaal van verenigd koninkrijk e.a zie verder de mail met reactie van deze oplichter....
De prijs van de motor is 4.400 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Na wat argwaan hebben we maar eens even de naam gegoogled en kwamen hier bij tros radar uit vandaar onze bijdrage aan dit onderwerp..
Dus let op een gewaarschuwd mens telt voor 2!!!!
Trap er alstublieft niet in. Onze argwaan werd bevestigd en gelukkig geen geld uitgegeven aan deze oplichter
Vandaag kregen we een mail terug met afzender Robert presten en het hele verhaal van verenigd koninkrijk e.a zie verder de mail met reactie van deze oplichter....
De prijs van de motor is 4.400 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Na wat argwaan hebben we maar eens even de naam gegoogled en kwamen hier bij tros radar uit vandaar onze bijdrage aan dit onderwerp..
Dus let op een gewaarschuwd mens telt voor 2!!!!
Trap er alstublieft niet in. Onze argwaan werd bevestigd en gelukkig geen geld uitgegeven aan deze oplichter
Nu vandaag dus is de website www.dom-comp.com geworden via dewelke de auto's campers ed verzonden zouden worden. Gelukkig zijn wij niet in hun val gelopen dankzij deze tips en ook de argwaan die de website - ook al ziet die er goed uit - ons gaf.
Ik ben nieuwsgierig of er ooit iemand zijn of haar geld heeft teruggezien.
Wij hadden gereageerd op een advertentie op Marktplaats voor een camper Knaus die hierboven reeds werd beschreven. Ze zijn uiterst goed georganiseerd maar na een mailtje met extra vragen naar nieuwe foto's die niet kwamen waren we bijna zeker dat het om een oplichter ging alleen schrokken we dat ze zoveel slachtoffers hebben gemaakt en dit waarschijnlijk in heel Europa.
Ik ben blij dat onze spaarcentjes niet in hun handen zijn gekomen en hoop dat men ze eens kan pakken maar ik vrees ervoor
Ik ben nieuwsgierig of er ooit iemand zijn of haar geld heeft teruggezien.
Wij hadden gereageerd op een advertentie op Marktplaats voor een camper Knaus die hierboven reeds werd beschreven. Ze zijn uiterst goed georganiseerd maar na een mailtje met extra vragen naar nieuwe foto's die niet kwamen waren we bijna zeker dat het om een oplichter ging alleen schrokken we dat ze zoveel slachtoffers hebben gemaakt en dit waarschijnlijk in heel Europa.
Ik ben blij dat onze spaarcentjes niet in hun handen zijn gekomen en hoop dat men ze eens kan pakken maar ik vrees ervoor
ik heb nog wel gereageerd op de mail die ik van die oplichter heb gekregen en heb hem gezegd dat ik de motor wel kwam ophalen in engeland reactie van hem was geen probleem en heb een (nep???)adres gekregen zie onder de mails
2011/3/7
Hi,
I'm in England next week for business, so if we can arrange somewhere, I can see the bike. and try, if it in good condition as you say. I will also like to pay them and take,
with best regards
reactie van hem
Hello,
This will be great.
My address: 15 Broughton, East Kilbride, Glasgow G75 0JU, UK
Let me know when you can come.
Best Regards,
Robert
kun je eingelijk via een engelse site ook achter een tel.nr kunnen van zo,n adres net als hier in nederland via kpn??????
2011/3/7
Hi,
I'm in England next week for business, so if we can arrange somewhere, I can see the bike. and try, if it in good condition as you say. I will also like to pay them and take,
with best regards
reactie van hem
Hello,
This will be great.
My address: 15 Broughton, East Kilbride, Glasgow G75 0JU, UK
Let me know when you can come.
Best Regards,
Robert
kun je eingelijk via een engelse site ook achter een tel.nr kunnen van zo,n adres net als hier in nederland via kpn??????
Ook ik heb deze 'verkoper' benaderd en kreeg onderstaand mailtje gisteravond.
Ik heb een paar foto's van de motor bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://www.myvehicle.byethost12.com/HondaGoldwingGL1800
De prijs van de motor is 3.950 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Robert Presten [email protected]
Zwamora
Ik heb een paar foto's van de motor bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://www.myvehicle.byethost12.com/HondaGoldwingGL1800
De prijs van de motor is 3.950 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Robert Presten [email protected]
Zwamora
Ook nu is hij weer bezig via marktplaats.
Robert Presten heeft via de naam Roxana een camper te koop staan. De plaats die er bij staat is Heusden (gem. Heusden). De camper een Knaus Traveller 630 staat volgens het RDW sinds januari op naam en verkoopt hem nu weer in maart. De camper is echter zoals alle andere berichten hier in het forum in UK en vriendin is Nederlandse en is in US.
Ik heb hem als een oplichter aangegeven bij marktplaats.nl zelf. Hopelijk wordt hij eens in de kraag gegrepen en krijgt hij de straf die hij verdient. We hebben aan hem nog een mail gestuurd hem te zullen aangeven bij de politie en dat hij maar eens een echte job moet zoeken, in plaats van mensen op deze manier op te lichten. Dan krijg je natuurlijk geen antwoord meer terug.
Kan de internetpolitie hem niet grijpen? Is er geen enkele manier om hem deze acties te verhinderen? Ik vrees ervoor maar hoop het wel.
Robert Presten heeft via de naam Roxana een camper te koop staan. De plaats die er bij staat is Heusden (gem. Heusden). De camper een Knaus Traveller 630 staat volgens het RDW sinds januari op naam en verkoopt hem nu weer in maart. De camper is echter zoals alle andere berichten hier in het forum in UK en vriendin is Nederlandse en is in US.
Ik heb hem als een oplichter aangegeven bij marktplaats.nl zelf. Hopelijk wordt hij eens in de kraag gegrepen en krijgt hij de straf die hij verdient. We hebben aan hem nog een mail gestuurd hem te zullen aangeven bij de politie en dat hij maar eens een echte job moet zoeken, in plaats van mensen op deze manier op te lichten. Dan krijg je natuurlijk geen antwoord meer terug.
Kan de internetpolitie hem niet grijpen? Is er geen enkele manier om hem deze acties te verhinderen? Ik vrees ervoor maar hoop het wel.
-
Ook ik was er bijna ingestonken na interesse te hebben getoond in een camper op marktplaats gelukkig heb ik toch nog eerst even op google gezocht voordat ik verder ging met deze notoire oplichters. Dit zijn de mails zo ik ze heb ontvangen van hun. Heb nu wel een boze mail terug gezonden aan de afzender en verteld dat ik aangifte heb gedaan en op diverse sites melding heb gemaakt van hun oplichterspraktijken.:
Date: Thu, 10 Mar 2011 23:36:59 +0200
Subject: Knaus Traveller 630
From: [email protected]
To:
Ik heb een paar foto's van de camper bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://www.myvehicle.byethost12.com/KnausTraveller630
Deze camper is in perfecte staat
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de camper, maar dit is geen probleem.
Ik kan sturen de camper naar uw adres, je hebt 5 dagen om de camper te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de camper is 3.850 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Dear Ingrid,
I bought the camper from my wife's brother one year ago, but it was still registered on his name. In January I registered on my name so I could take it with me in UK, but now I must go in USA for a job offer, so I decided to sell it in Holland. It is still a dutch camper.
The camper have dutch registration, so you don't have to pay import taxes.
I will send you the camper using DOM-Company . Please carefully read all the steps below.
Read all the informations from : http://www.dom-comp.com/Shop&Ship.html
1. I will give the camper to DOM-Company.
2. DOM-Company staff will carefully inspect the camper. They will contact you after the inspection, and tell you all the necessary details about the camper state.
3. You will transfer the money to DOM-Company bank account. The money will stay in DOM-Company custody.
4. You will receive camper and check/test etc.
5. You have 5 days to inspect/test the camper.
6. After you receive the camper and test you must contact DOM-Company to tell them that everything it's alright, and they will give me the money.
If you find anything you don't like about the camper you have the option to refuse it within the 5 testing days. In this case you will be 100% refunded and I will pay all the taxes to send it back.
*Note: DOM-Company will take care of the documents transfer and the registration of the camper, so we don't have to worry about this. The camper will be insured for the transport and testing days.
Please hurry if you want to buy it because I have another customer who is interested in the camper.
1 ik verzend de camper met DOM-Company => http://www.dom-comp.com/Shop&Ship.html
2 die inspecteren de camper en nemen contact met u op om de uitkomst van de inspectie mee te delen...maw de staat van de camper
3 u maakt het geld over naar DOM-Company tussenpersoon
4 u ontvangt de camper en inspecteert het zelf
5 u kunt 5 dagen rustig op uw gemak de camper uitproberen
6 indien alles naar wens is neemt u contact op met DOM-Company en die zorgt dat ik mijn geld pas dan krijg. Indien na die 5 dagen alsnog blijkt datde camper toch niet bevalt kunt u 100% van uw geld terugkrijgen.
ps DOM-Company zorgt voor alle papierwerk dus daar hebben we geen omkijken naar.
Indien u accoord bent ontvang ik graag uw NAW (naam, adres) gegevens zodat de verscheping plaats kan vinden.
Best Regards,
Jonah
Date: Thu, 10 Mar 2011 23:36:59 +0200
Subject: Knaus Traveller 630
From: [email protected]
To:
Ik heb een paar foto's van de camper bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://www.myvehicle.byethost12.com/KnausTraveller630
Deze camper is in perfecte staat
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de camper, maar dit is geen probleem.
Ik kan sturen de camper naar uw adres, je hebt 5 dagen om de camper te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de camper is 3.850 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Dear Ingrid,
I bought the camper from my wife's brother one year ago, but it was still registered on his name. In January I registered on my name so I could take it with me in UK, but now I must go in USA for a job offer, so I decided to sell it in Holland. It is still a dutch camper.
The camper have dutch registration, so you don't have to pay import taxes.
I will send you the camper using DOM-Company . Please carefully read all the steps below.
Read all the informations from : http://www.dom-comp.com/Shop&Ship.html
1. I will give the camper to DOM-Company.
2. DOM-Company staff will carefully inspect the camper. They will contact you after the inspection, and tell you all the necessary details about the camper state.
3. You will transfer the money to DOM-Company bank account. The money will stay in DOM-Company custody.
4. You will receive camper and check/test etc.
5. You have 5 days to inspect/test the camper.
6. After you receive the camper and test you must contact DOM-Company to tell them that everything it's alright, and they will give me the money.
If you find anything you don't like about the camper you have the option to refuse it within the 5 testing days. In this case you will be 100% refunded and I will pay all the taxes to send it back.
*Note: DOM-Company will take care of the documents transfer and the registration of the camper, so we don't have to worry about this. The camper will be insured for the transport and testing days.
Please hurry if you want to buy it because I have another customer who is interested in the camper.
1 ik verzend de camper met DOM-Company => http://www.dom-comp.com/Shop&Ship.html
2 die inspecteren de camper en nemen contact met u op om de uitkomst van de inspectie mee te delen...maw de staat van de camper
3 u maakt het geld over naar DOM-Company tussenpersoon
4 u ontvangt de camper en inspecteert het zelf
5 u kunt 5 dagen rustig op uw gemak de camper uitproberen
6 indien alles naar wens is neemt u contact op met DOM-Company en die zorgt dat ik mijn geld pas dan krijg. Indien na die 5 dagen alsnog blijkt datde camper toch niet bevalt kunt u 100% van uw geld terugkrijgen.
ps DOM-Company zorgt voor alle papierwerk dus daar hebben we geen omkijken naar.
Indien u accoord bent ontvang ik graag uw NAW (naam, adres) gegevens zodat de verscheping plaats kan vinden.
Best Regards,
Jonah
Oke ik ben er bijna ingestink door JONAH PRESTON !! ja hij heeft een advertentie op marktplaats gezet Yamaha r1 3360 euro bj 2006 11000 klm , ik dacht een koopje maar schijn bedriegt ! Ga niet in op deze man een nigeriaan een grote op lichter zoek de naam maar op goole dan lees je het wel . U bent gewwarschuuwt !!