LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] en alweer oxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
miep321

Re: en alweer oxio

Ongelezen bericht door miep321 »

Bob Schurkjens schreef:Nog een interessante Oxxio-kwestie:

Een paar jaar lang is er een onafhankelijke website van een particulier geweest waar mensen hun klachten over Oxxio kwijt konden. De eigenaar van die site berichtte al op zijn site dat Oxxio druk op hem uitoefende om zijn site te stoppen. Het vervelende voor Oxxio was namelijk dat deze klachtensite hoog in de Google-zoekresultaten voorkwam. Voor elk bedrijf natuurlijk zeer vervelend. Vorig jaar was de site gewoon nog te vinden via Google. Nu is de site geruisloos verdwenen! En om het nog gekker te maken: Oxxio bezit inmiddels het betreffende webadres http://www.onze-stem.nl
In het internetarchief Waybackmachine zijn echter een aantal pagina's van deze klachtensite nog terug te vinden, o.a. (laden duurt even) http://replay.waybackmachine.org/200903 ... e-stem.nl/

Kennelijk is de particuliere eigenaar van deze site door Oxxio flink onder druk gezet om zijn kritiek te staken en is er een regeling getroffen.

Dit onderstreept nog eens het belang van het melden van klachten over bedrijven als Oxxio op onafhankelijke internetfora zoals dat van Tros Radar.

kijk dit is mooie informatie, al proberen ze nu mijn klacht wel serieus op te lossen (als het goed is)
al is er nog een misverstand omtrend waneer mijn contract zou stoppen
ik kreeg van oxio verschillende datums door dus ik ben benieuwd.
maar ik heb in elk geval nu reaktie gekregen waar ik al blij mee ben.

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Hmpf en angelbright,

Wij vinden het erg vervelend dat u niet tevreden bent over de service van Oxxio. Ik wil u beiden verzoeken uw klantnummer door te geven via [email protected]. Zoals ik eerder heb aangegeven is de doorlooptijd momenteel langer in verband met ziekte en verlof van collega''s. Uiteraard doe ik mijn best om zo snel mogelijk te reageren. Ik hoop op uw begrip hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

deoxxiomedewerker
.......over de service van Oxxio.
Bestaat die dan?

Maxiem.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zelfs bij Oxxio worden ze zwaar ziek van Oxxio. Je zou er buikgriep van krijgen.

angelbright

Ongelezen bericht door angelbright »

Beste Fabienne
De Oxxiomedewerker

Inmiddels ben ik weer overgestapt naar mijn oude aanbieder. Deze heeft mij, zoals in de jaren daarvoor, keurig te woord gestaan, zelfs net nadat ik naar Oxxio was overgestapt. Hier kan Oxxio een hoop van leren!!!

Als ik de berichten op de verscheidene internetfora lees besef ik dat het geen enkele zin heeft om mijn klantnummer aan jou door te geven. In eerdere zaken blijkt dat je daarna in de meeste gevallen niets meer van je hebt laat horen. Beter kan je je energie steken in het aanspreken van je collegas die klanten zo schofterig behandelen.

Een bedrijf als Oxxio heeft met haar belabberde dienstverlening naar mijn mening geen enkel bestaansrecht meer.

Derhalve zal ik er alles aan doen om de waarheid over jullie slechte bedrijfsvoering wereldkundig te maken op internetfora, vriendenkring en alle andere mogelijkheden die ik daarvoor kan benutten.

Dat klinkt wellicht kinderachtig, maar wat kan ik als consument anders?

Oxxio verschuilt zich achter onbeschofte helpdeskmedewerkers, niet werkende procedures en dreigende incassoburos.

Maar, helaas, Oxxio onderschat de kracht van de nieuwe media met fora als deze

Zoals je je klanten behandelt (belabberd dus) zal ik jullie ook behandelen

En voor iedereen die dit leest;

OXXIO IS EEN BEDRIJF VAN OPLICHTERS!!!

BLIJF ERBIJ WEG!!!!

miep321

Ongelezen bericht door miep321 »

helaas heb ik nadat ik vrijdag contact heb gehad met fabiene,
die mij een andere einddatum gaf dan haar colega aan de telefoon niets weer mogen vernemen..............
jammer ik dacht echt dat er een oplossing zou komen.
gelukkig weet ik zelf precies de eindatum omdat ik alle post ja zelfs uit 2007 heb bewaard inprinciepe is de slimme meter huur 3 jaar maar ze hebben het stilzweigend 1 jaar verlengt.

alleen weten ze zelf de einddatum dus niet meer en nu ben ik daar weer de dupe van ............
wel heeft fabiene toegezegd de incasso kosten terug te betalen.

MAXIEM

miep321

Ik denk dat het woord "terugbetalen" niet voorkomt in het woordenboek van Oxxio.

Maxiem.

AGGB

Ongelezen bericht door AGGB »

Maar, helaas, Oxxio onderschat de kracht van de nieuwe media met fora als deze
Dat weet ik wel zeker van niet.
Oxxio was de eerste die hier een goede webcare startte. Deoxxiomedewerker was en is succesvol in het opdweilen van de ****. Weliswaar damage control, maar voor de wanhopige is het wel erg prettig uiteindelijk van oxxio verlost te worden.

Beter ware het uiteraard geweest als er een geolied werkende reguliere klantenservice zou bestaan, die fatsoenlijk, kundig en adequaat zou reageren op brieven, mails, faxen en telefoongesprekken.
Nu worden slechts zij geholpen, die de weg naar consumentenfora vinden en niet al die anderen, wellicht vooral ouderen, die denken dat zij met het schrijven van fatsoenlijke brieven met een gedetailleerd overzicht van de blunders van oxxio, op een fatsoenlijke afhandeling van hun klachten kunnen rekenen.
Zij worden tot wanhoop gedreven door bv het plunderen van hun rekening van steeds andere bedragen en na blokkering wordt er via andere nummers van oxxio geroofd. Op geen enkele brief wordt op correcte wijze gereageerd.
Degenen die op internetfora en via hun blogs reageren, die boeken wel resultaat.
Oxxio onderschat die fora juist niet, daarom zijn zij van onschatbaar belang voor de klant. Het is de enige manier gebleken, helaas, om gehoord te worden.

mihoen

Ongelezen bericht door mihoen »

he bob, waar is die foto van de voormalige eigenaar van de dsb-bank en eigenaar van deze waardeloze energiehut? vond m briljant, alleen wel ff zwarte balkjes over de ogen, ze moeten wel onherkenbaar blijven :mrgreen:

mihoen

bob s, wat ben je toch een schurkje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

AGGB

Toch wel een enigszins merkwaardige actie van de Modicratuur. Ik vond de foto en het bericht van Bob Schurkjens wel functioneel en daarom zeker niet offtopic of andersinds weghaalwaardig.
Het gaf immers een goede illustratie van het OxxiO gevoel. Schaterlach met een glas champagne van de alg directeur van Oxxio met de voormalig directeur van DSB. Beide hadden/hebben het allerbeste voor met hun clientele. Weliswaar gaat er wel een iets fout,- immers waar mensen werken worden fouten gemaakt-maar dat houdt een directie scherp, zodat zij de dienstverlening nog beter kan maken, dan deze al is, totdat er niets meer te verbeteren valt. Goed dat je ons daarop wees, Bob S.

mihoen

AGGB schreef:Toch wel een enigszins merkwaardige actie van de Modicratuur. Ik vond de foto en het bericht van Bob Schurkjens wel functioneel en daarom zeker niet offtopic of andersinds weghaalwaardig.
Het gaf immers een goede illustratie van het OxxiO gevoel.
dat idee had ik ook. daarom snap ik niet dat de foto is weggehaald. en wat me opvalt, geen reactie van trosradar waarom het is verwijdert.

zowel de bank als de energiehut worden niet beticht van frauduleuze handelingen. de adressen/verblijfplaatsen staan niet vermeld, en deze foto is gewoon vrijelijk op internet te vinden. en er worden al helemaal geen insinuaties gemaakt naar voorvallen van omvergeworpen dictaturen.

zou bob schurkjens nu trouwens een ban hebben, of kan hij gewoon reageren?

mihoen

de beroemde foto is overigens makkelijk te vinden. kwestie van opzoeken in een niet bij name genoemde internetzoekmachine en dan de namen van 1 een niet bij name genoemd energiebedrijf, gecombineerd met 2 de niet bij name te noemen voetbalclub uit een noord-hollandse stad dan wel met de niet bij name te noemen voormalige bankdirecteur die ooit in verband werd gebracht met deze niet bij name te noemen voetbalclub. als men de juiste combinatie van termen gebruikt, zal de eerste site die men vind, de voor de zoeker de juiste foto opleveren.

als ik het juist heb, heb ik nu de regels van het forum niet overtreden. ik promoot geen website, maak geen reclame, en noem geen enkele naam danwel initialen op personen of organisatie aan te duiden

AGGB

noem geen enkele naam danwel initialen op personen of organisatie
Inderdaad heel merkwaardig. Ik bedoel de uitbreiding van de forumregels zoals die enkele dagen terug bij de regels stonden. Nu zijn ze alweer verdwenen. het zou toch ook te gek zijn als er geen initialen, achternamen en zelfs geen voornamen meer vermeld mogen worden, dan kun je het forum net zo goed afschaffen. Zojuist zag ik dat de toegevoegde regels na enkele dagen al weer verdwenen zijn. Kennelijk na ampel overleg binnen de modicratuur.

Ik vergis mij. De nieuwe regels staan niet bij gedragsregels bovenaan de pagina, maar bij Actueel-Gedragsregels en Mededelingen.
Uiterst merkwaardig deze uitbreiding.

joris72

Ongelezen bericht door joris72 »

Waarschijnlijk kent u haar al: Fabienne. De klantenservice medewerkster van Oxxio. Grappig, een vrouw, ken er daar al heel wat, maar deze nog niet. Ik heb een open brief aan Fabienne geschreven. Want ik snap het niet en haar collega's ook niet, volgens mij.

Beste Fabienne,

HELP MIJ, PLEASE!
Ik begrijp het niet. Ik begrijp niet hoe het kan dat een bedrijf bij 1 klant zoveel fouten kan maken. En dan die fouten steeds weer bij andere klanten maakt.

Ik ben ondernemer, en als ik mij in mijn klantencontacten zou gedragen als Oxxio, zouden mijn klanten -terecht- weg zijn. Als ik evenveel fouten in mijn facturen zou maken, zouden mijn klanten mij niet meer vertrouwen en weggaan. Als ik de afspraken, die ik met mijn klanten maak zoals Oxxio doet, (niet) zou nakomen zou ik geen klant meer over hebben.

Hoe kan het dat Oxxio uberhaubt nog bestaat? Omdat wij -Klanten- ons laten ringeloren met belabberde callcenters, door slecht opgeleide medewerkers, keer op keer met andere informatie afgescheept laten worden? Brieven en emails ontvangen met beloften en afspraken waar geen moer van terechtkomt. Waarom? Om een paar centen goedkoper uit te zijn!
Goedkoop is duurkoop. Die paar centen die ben ik allang kwijt aan telefoonkosten. Als ik toch mijn klanten 15 ct per minuut zou laten betalen, voor de fouten die ik in mijn werk gemaakt heb, zou mijn bedrijf dan nog lang bestaan?

Weet je wat mijn grootste wens is Fabienne? Dat Oxxio mij eens zou bellen. Dat Oxxio samen met mij, evt bij mij thuis, face to face, de tijd zou nemen om naar mij te luisteren, mijn frustraties aan te horen en dan ook echt, voor eens en voor altijd de problemen op lossen. Het lijkt mij zooo fijn om van mijn wekelijks terugkerend Oxxio momentje verlost te worden. Dat zou toch een mooie wereld zijn, Fabienne! En in die perfecte wereld zou Oxxio dat dan ook met al haar andere gefrustreerde en boze klanten doen. En als Oxxio dan echt eerlijk zou zijn, dan zou zij al die klanten de keus geven: blijven of weggaan. Gewoon, in alle vrijheid. Zonder rare boetes. Dat is denk ik hoe een klant graag behandeld wil worden.

Maar ja, ik vrees dat die wereld niet bestaat. Of wel, Fabienne?

een groet,

Joris

p.s. Fabienne: puntje voor je volgende werkoverleg: op lange termijn verdienen investeringen in kwaliteit (van dienstverlening) zich dubbel en dwars terug! En het werkt ook prettiger!

mihoen

je kunt een klant 100 keer wat verkopen, maar slecht 1 keer bestelen...

toen ik ruim een jaar geleden mn beklag deed over de colportage van een persoon welke namens deze niet bij name te noemen energietent te werk ging, vroeg men mij om mijn KLANTNUMMER. alsof ik na een neanderthalerachtige verkoopmethode het nog zou willen om klant te worden!?

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Joris72,

Wij vinden het erg vervelend dat u niet tevreden bent over Oxxio. Wij zijn hard aan het werk om de dienstverlening te verbeteren en zijn u dankbaar dat u de moeite doet om uw klacht aan ons kenbaar te maken. Zo weten we op welke vlakken we nog werk te verrichten hebben. Ik wil u vriendelijk verzoeken uw klantnummer door te geven via [email protected]. Ik zal de zaak dan voor u uitzoeken. Hierna kunnen wij contact met elkaar opnemen om mijn bevindingen te bespreken. Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

MAXIEM

joris 72
Fabienne schrijft:

Hierna kunnen wij contact met elkaar opnemen......................
...en ze leefden nog lang en gelukkig!

Maxiem.

mihoen

MAXIEM schreef:joris 72
Fabienne schrijft:

Hierna kunnen wij contact met elkaar opnemen......................
...en ze leefden nog lang en gelukkig!

Maxiem.
maxiem gelooft dus in sprookjes :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

nu doet bovenstaande opmerking van de medewerkster die ik niet bij name zal noemen van het niet bij name te noemen energiebedrijf, me wel een beetje denken aan een contactadvertentie

joris72

Ongelezen bericht door joris72 »

Beste Fabienne,

Dank je wel voor je hartverwarmende reaktie, ik ben diep onder de indruk. Zoveel wijsheid, zoveel zelfinzicht. Maar toch ook gelijk een missertje: met spanning wacht ik al enige dagen op ons aanstaande contactmomentje. Ik heb je die brief, en mijn gegevens, waar je bij iedereen om vraagt, al een aantal dagen geleden aan je ge-maild. De brief is hetzelfde. Ik had dus gehoopt dat je die wel herkend zou hebben. Maar ik denk toch dat het herkennen van een klant meer vraagt dan een gestandaardiseerd antwoord, van een willekeurige klantenservice/contactcentre medewerker. Klanten bedienen is nu eenmaal een vak.

Misschien Is het een idee om een bedrijfsuitje te organiseren. Ter afwisseling van de hele dag onzin aan de klantenservice telefoon te verkopen. Ik heb al een idee waar dat Oxxio-uitje dan naartoe zou kunnen gaan, hoeft helemaal niet ver weg te zijn: naar een lokale kruidenier. Weet je wel, zo'n winkel die al jaren en jaren bestaat. Waar de eigenaar al zijn klanten bij naam en toenaam kent. Waar je een nieuwe pot appelmoes krijgt als die pot die jij net kocht onverhoopt bedorven is, of nog erger door jouw eigen onhandigheid net buiten de voordeur van de winkel kapot valt. Weet je wel zo'n winkel waar je denkt: "Goh, dat is zo'n aardige man. Hij is zo klantvriendelijk. Daar ga ik nog eens heen. Ook al is het misschien net iets duurder dan bij de ...(vul zelf maar de naam van een grootgrutter in)"

Nou Fabienne, ik weet dat die winkels bestaan, ik ken er een paar. Het kan echt. Zo'n man of vrouw kan je nog wat leren over klanten en wat dat voor schepsels zijn. Ze lijken vaak zelfs op jou en je collega's....

Goed, Ik wacht geduldig af. Je hebt mijn nummer. Je zou mij kunnen bellen. En dan zouden we een afspraakje kunnen maken. en misschien lossen we dan al mijn problemen in 1 keer op. En dan, en dan, en dan, dan kun je de problemen van al die anderen 'mensen' misschien ook oplossen. Maar misschien moet je eerst aan je baas vragen, of je een bedrijfsuitje mag organiseren!

een groet,

Joris

Gesloten