Eind 2007 een schitterende Philips 37PFL9732D LCD TV gekocht voor ruim 2.000,-. Toen een van de topmodellen van Philips.
10 maanden later geen beeld meer, wel geluid. ITS gebeld, klacht eerst verkeerd beoordeeld, TV moest mee en 3 weken later was alles weer goed. Tot 2 weken terug, nu was opeens alles weg, na aandoen tv probeerde de tv ongeveer 10 sec op te starten maar helaas hij ging weer uit. Een lichte teleurstelling maakte zich over mij meester
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Maar toen, dinsdag het bericht dat ITS in de financiële problemen was geraakt en alle winkels dicht waren. Ik dacht daar gaat mijn deal en reparatie, maar ik maakte mij zorgen om niks want ik kreeg nog de zelfde middag een sms met de bevestiging voor mijn afspraak voor vandaag (woensdag de 26e)
Woensdag in de ochtend opeens een telefoontje van E-care, of ik een soort garantie had voor de tv had afgekocht, nee was mijn antwoord waarop de vraag was wat mijn afspraak was (hierboven uitgelegd) Dat was goed en ik kon de reparatie tegemoet zien, 30 min later een vriendelijke jongeman aan de deur die mijn tv zou maken. Het bleek het moederbord te zijn die netjes werd vervangen waarna de tv het weer deed. Alles bij elkaar 300,- wat mij een redelijk bedrag leek want dan zou ik op de 100,- uitkomen als kosten voor mijzelf.
De jongeman die mij (prima) had geholpen (hij treft geen blaam, net als de medewerker van ITS) had echter de opdracht meegekregen dat ik contant moest betalen, er was opeens geen rekening meer mogelijk. Nu begreep ik ook het telefoontje eerder want ze waren natuurlijk bezorgd over het bedrag dat ze via ITS zouden krijgen. Tot die tijd had E-care mij ook niks verteld over de zorgelijk situatie van ITS, ze wouden gewoon hun geld hebben en dat ik waarschijnlijk dan volledig voor de 300,- zou opdraaien kon ze niet veel schelen.
Omdat ik natuurlijk niet alleen voor de 300,- wou opdraaien weigerde ik dit waarop ik de optie kreeg of betalen, of het moederbord zou er weer uitgehaald worden, Nu moest ik even voor het eerst tot 10 tellen
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ook de 150 die ik nog als maximale uitgave noemde voor mijzelf werd niks mee gedaan, nu werd het vanaf hier een principe kwestie, waarna het telefoongesprek iets minder leuk verliep. Dus het moederbord werd weer vervangen voor de kapotte waarna ik bleef zitten met een kapotte LCD TV. Volgens de jongeman had ik nog geluk gehad dat ik niet 115,- moest betalen voor voorrij en onderzoek/arbeid. Hoezo geluk, een kapotte TV, 5 telefoongesprekken voor niks, een rit naar ITS voor niks, een vrije dag opgenomen voor niks, en een maandag product waar ik zelf voor kon opdraaien. Wat had ik een geluk.
Ik ben dus helemaal klaar met Philips en E-Care, als consument wordt je dus weer gen...d waar je bij staat. Na 35 jaar Philips was dit de laatste.
Hebben andere mensen ook dit soort ervaringen, het was voor mij nieuw, ik heb wel eens vaker een niet goed functionerend product gehad maar ben altijd prima geholpen, ik vind bovenstaand ook niks voor Philips, Ik ga ze van de week nog wel even bellen als ik wat afgekoeld ben.
Gaarne jullie reactie.
gr.
FDLARRY