LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Ovide77

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Ovide77 »

En hier tips van de consumentenbond:

http://www.consumentenbond.nl/service/U ... t#anchor_2

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik ben met je eens dat daar meer op gewezen zou mogen worden welke betaal middelen zulke verzekeringen hebben, maar gemiddelde Nederlander heeft toch geen credit card en zullen er ook niet snel een nemen.

Ik denk dat dat er meer zijn dan gedacht, dit gevonden op internet
De Nederlandse cijfers kan ik ook niet goed achterhalen. Bij verschillende internet betaal methodes wordt er gepraat over 3 miljoen Mastercards en 2 miljoen visa cards. Visa Europa claimt het eerste deel van dit jaar groei van het aantal kaarten. Daarna nog een aantal American Express creditcards, laat zeggen 200.000, kom ik uit op 5,5 miljoen creditcards in Nederland.

Let wel: deze 5,5 miljoen is een benadering. Als iemand nauwkeurigere cijfers kan achterhalen dan hoor ik het graag.

gr Henk

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

SeekerNL schreef:Om mijn verhaal nog leuker te maken, ik heb het product waar ik het geld terug voor gekregen van ING heb vorige week Donderdag bij MediaMarkt voor € 175,36 gekocht en bij It's was het € 192,36 met dezelfde actie.

Was een iPod touch 4g 8GB
Ja logisch toen was het BTW 19% weg ermee.
Alleen dan zijn ze overigens echt goedkoper .Ik ben dan niet zo gek om het bij een webwinkel te kopen .

Andere produkten zoals HDMI kabels en geheugenkaartjes die bijna dubbel zo duur bij Mediamarkt natuurlijk zijn wel .
Laatst gewijzigd door Inter op 04 feb 2011 10:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

blondchen009

Ongelezen bericht door blondchen009 »

hallo

ik heb een vaatwasser gekocht bij its ze zeiden als ik hem helemaal betaalden had ik hem sneller.
ze hebben me er ook een verzekering verkocht van 6 jaar
ben ik nu mijn geld kwijt???

groetjes mevrouw van maasdijk

Ovide77

Ongelezen bericht door Ovide77 »

Beste mevrouw Van Maasdijk,

Zoals u boven kan lezen bent u helaas de enige niet. Wel wordt steeds duidelijker dat de laatste btw vrije actie, waarbij alles in 1 keer betalen de deal was, een actie was om nog even zoveel mogelijk geld in de It's te stoppen.

Wat de vervolg stappen ligt nu bij de curator. Er wordt niks verteld / gemaild.

Meer kan ik er dan ook niet over zeggen. Ik stuur per dag ook 20 mails om info te krijgen. tevergeefs.

Pindakaaspotje

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

rema3194

Ongelezen bericht door rema3194 »

Ja, ik berust er al bijna in dat ik mijn geld en/of product niet meer zal zien. En ik heb ze drie keer aan de lijn gehad en ze geven echt aan dat je nog van ze hoort. Nou tot op heden niet dus, dus blijven wachten is de enige oplossing denk ik momenteel.

En toch nog maar blijven hopen op goed nieuws, ook al wordt die hoop steeds kleiner naarmate het langer duurt.

zazamontana

Ongelezen bericht door zazamontana »

Hallo allemaal,

Ook ik ben de dupe van It's. Nu is mijn verhaal wat ingewikkelder, omdat ik niet een aanbetaling hebt gedaan, maar een deal hebt om het te betalen via Prime line.

Mijn bestelling zou eind deze maand afgeleverd worden op mijn adres.

Nu kan Prime line deze niet annuleren , omdat zij deze bevestigd moeten krijgen van It's dat niet meer bestaat.

op http://www.consumentenbond.nl/service/U ... t#anchor_2

staat het volgende:

2. Je hebt een product besteld, maar nog niet aanbetaald.

In dat geval hebben consumenten het wettelijk recht om de aanbetaling tijdelijk op te schorten, als zij goede redenen hebben te denken dat de tegenpartij zijn (leverings)verplichting niet zal nakomen. Zodra er meer duidelijkheid is over de situatie en de eventuele problemen zijn opgelost, kun je alsnog een aanbetaling doen. Let op door een (dreigend) faillissement vervalt niet de koopovereenkomst en daarmee dus de betaalverplichting. Als de curator besluit het product als nog te leveren, moet je gewoon betalen.

Kom ik ook in deze catagorie??

Groetjes,

Zaza

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja, je hoeft nog niet te betalen.

Pindakaaspotje

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur

rema3194

Ongelezen bericht door rema3194 »

.@zaza.

Nou op zich is dat dan geen verkeerde keus geweest. Wel zo prettig, je kan nu pas betalen als het alsnog geleverd wordt. En wordt het niet geleverd ben je uiteindelijk ook je geld niet kwijt lijkt mij. Dus dat scheelt.
Oh niet dus, volgens pindakaaspotje. Sorry, dan slaat dat hierboven dus nergens op.

alfatrion

Pindakaaspotje schreef:nee neit dus. zij heeft een contract met primeline en moet die gewoon betalen. Deze vraag is al een keer langsgeweest. Je zult dus primeline gewoon moeten betalen, en helaas krijg je nog niks geleverd.
Ik schreef dat de koper NOG niet hoefde te betalen. Wanneer de verkoper als eerste moet presteren kunnen we art. 6:262 BW van stal halen zodat de koper haar verbintenis mag opschorten omdat de verkoper haar verbintenis niet is nagekomen. Wanneer de koper als eerste moet presteren kunnen we art. 6:263 BW van stal halen en mag de koper haar verbintenis opschorten omdat ze vanwege het faillissement mag vrezen dat de verkoper haar verplichting niet zal nakomen. De koper is pas verplicht om te betalen op het moment dat de curator aangeeft de verbintenis te zullen nakomen.

Pindakaaspotje

Ouwe aap

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Ik denk dat Pindakaas gelijk heeft, helaas.
Primeline kan ook nooit weten of TS inderdaad niet geleverd heeft gekregen. Iedereen kan wel wat roepen. Daarom zal de annulering bij It's vandaan moeten komen en tja, hoe krijg je dat nu voor elkaar ?

zazamontana

Ongelezen bericht door zazamontana »

alfatrion schreef:
Pindakaaspotje schreef:nee neit dus. zij heeft een contract met primeline en moet die gewoon betalen. Deze vraag is al een keer langsgeweest. Je zult dus primeline gewoon moeten betalen, en helaas krijg je nog niks geleverd.
Ik schreef dat de koper NOG niet hoefde te betalen. Wanneer de verkoper als eerste moet presteren kunnen we art. 6:262 BW van stal halen zodat de koper haar verbintenis mag opschorten omdat de verkoper haar verbintenis niet is nagekomen. Wanneer de koper als eerste moet presteren kunnen we art. 6:263 BW van stal halen en mag de koper haar verbintenis opschorten omdat ze vanwege het faillissement mag vrezen dat de verkoper haar verplichting niet zal nakomen. De koper is pas verplicht om te betalen op het moment dat de curator aangeeft de verbintenis te zullen nakomen.
Had nog voor de zekerheid gebeld met primeline, zij melden dat zij wel een aanvraag van mij hebben , maar nog geen rekening voor mij geactiveerd.

Dit gaat pas in als de spullen worden geleverd. Als Its zijn order niet kan nakomen dan vervalt automatisch mijn aanvraag.

Ouwe aap

Als dat zo is dan heeft It's je contract nog niet doorgestuurd naar Primeline, dan heb je echt mazzel. Ik hoop het echt voor je !

Ouwe aap

Maar toch zit ik nog met een vraag. Wat nou als je het artikel elders koopt en It's maakt toch een doorstart of wordt overgenomen zeg met een maand ofzo, gaan zij je dan toch nog aan je overeenkomst houden ?
Zou absoluut niet klantvriendelijk zijn maar ik weet niet of ze het kunnen ?

Pindakaaspotje

Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

Pindakaaspotje schreef:Ik zou vragen aan primeline of dat ook op papier gezet kan worden (email). Ik ken de voorwaarden van dit soort contracten niet, maar voor het zelfde geldt klopt de curator toch nog bij primeline voor het innen van het geld.
Dat kan de curator dus niet afdwingen, tenzij hij aangeeft te zullen leveren.

Gesloten