LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
rema3194
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:14

Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door rema3194 »

Anderhalve week geleden een koel/vries combinatie gekocht bij de It's. Zou vandaag geleverd worden, heb gisteren de leveringstijd nog gecheckt op de website.
Kreeg vanmorgen een vaag telefoontje dat het niet geleverd werd, door bevriezing van de magazijnen? Meer kon de man me niet vertellen, ik kon alles nalezen op de site en ze zouden binnen een paar dagen nog contact opnemen met me.
Wat blijkt? Impact Retail, het moederbedrijf van It's e.d., heeft uitstel van betaling aangevraagd. Meer informatie nog niet bekend, maar alle winkels e.d. zijn gesloten.
Kan ik nu gewoon naar mijn geld of product fluiten? Heb helaas het hele bedrag vooruit betaald.
Nog meer mensen die hier de dupe van zijn? En kunnen we er wat aan doen?

rema3194
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:14

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door rema3194 »

Ja, als het eenmaal tot een faillietverklaring komt kan ik het helemaal wel schudden denk ik. Goede leer, nooit meer het volledige bedrag vooruit betalen :oops:
En voorlopig hopen op een goede afloop!

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

lekker wonen
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2011 15:51

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door lekker wonen »

dat dit soort bedrijven failliet gaat ligt in de lijn van de verwachtingen wat je overal al hebt kunnen lezen.
50% van de winkels zullen binnen nu en 10 jr. hun deuren moeten sluiten als gevolg van de concurentie met de webwinkels.

webwinkels hebben bijna geen personeelskosten en dure winkels op toplokatie, alleen de website kosten en de kosten van een ouwe opslagloods in de klei ergens achter een boerderij ofzo.

er zullen er nog vele bedrijven volgen helaas, vreemd toekomst beeld al die lege winkels die kapot gemaakt zijn door de webwinkels.

over 10 jr. is er geen wasmachine of tv meer te koop in een winkel en zullen we alles via webwinkels moeten kopen.. brrr.. cybertijd.....

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

lekker wonen schreef:dat dit soort bedrijven failliet gaat ligt in de lijn van de verwachtingen wat je overal al hebt kunnen lezen.
50% van de winkels zullen binnen nu en 10 jr. hun deuren moeten sluiten als gevolg van de concurentie met de webwinkels.

webwinkels hebben bijna geen personeelskosten en dure winkels op toplokatie, alleen de website kosten en de kosten van een ouwe opslagloods in de klei ergens achter een boerderij ofzo.

er zullen er nog vele bedrijven volgen helaas, vreemd toekomst beeld al die lege winkels die kapot gemaakt zijn door de webwinkels.

over 10 jr. is er geen wasmachine of tv meer te koop in een winkel en zullen we alles via webwinkels moeten kopen.. brrr.. cybertijd.....
Kunnen de lege winkels omgebouwd worden tot woningen. Mooi toch?

Ik koop overigens al jaren de meeste dingen via internet. Het feit dat ik niet meer op een overvolle zaterdagmiddag de stad in hoef maakt mijn leven een stuk leuker.

Ovide77
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2011 15:13

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Ovide77 »

Ik heb hetzelfde. 20 januari j.l. t.w.v. 928 euro wasmachine en droger gekocht. Zou eerst gisteren geleverd worden.
Stom dat ik was, naar a.s. donderdag verschoven.
Nu heb ik dalijk niks meer.
Toch heb ik al betaald. Ben ik dan geen eigenaar? Geef me gewoon mijn spullen!!

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

rema3194
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:14

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door rema3194 »

Ovide77 schreef:Ik heb hetzelfde. 20 januari j.l. t.w.v. 928 euro wasmachine en droger gekocht. Zou eerst gisteren geleverd worden.
Stom dat ik was, naar a.s. donderdag verschoven.
Nu heb ik dalijk niks meer.
Toch heb ik al betaald. Ben ik dan geen eigenaar? Geef me gewoon mijn spullen!!

Ja, zoiets heb ik ook. Heb alles al betaald, dus de spullen zijn toch ons eigendom zou je zeggen? Maar ja, afwachten maar en hopelijk horen we snel wat positief nieuws!

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

jenn
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2011 21:06

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door jenn »

En hoe zit het met bestellingen die je nog niet betaald hebt? Zondag koelkast besteld, zou morgen geleverd worden. Nog niet betaald gelukkig. Onze koelkast is stuk, dus om nu weken op een doorstart te wachten...
Op de site zelf staat dat annuleren op de dag van bestelling geld kost. Weet iemand hoe dit (wettelijk) zit?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

jenn
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2011 21:06

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door jenn »

Heb via internet besteld; dat is dus blijkbaar een verschil...? Ik heb een mail gestuurd zoals geadviseerd om de koop te ontbinden. Nu maar hopen dat ik snel iets hoor zodat ik een nieuwe koelkast kan kopen. Gelukkig is het koud buiten!

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

040Niek
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2011 09:48

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door 040Niek »

Ik ben ook gedupeerd door het moederbedrijf, van in dit geval de PrijsTopper.

Heb daar afgelope zaterdag een koel/vries en een wasmachine gekocht. Dit was de laatste dag van de actie BTW-vrij kopen. Dus meteen gedaan om 16.30, enige voorwaarden waren dat het bedrag volledig betaald moest worden (ivm jaarafsluiting etc werd mij verteld) en dat het direct meegenomen moest worden (de showmodellen had ik gekocht ivm geen voorraad).

De betaling was ik het eigenlijk niet mee eens maar uiteindelijk toch gedaan, de spullen kreeg ik op dat moment niet mee dus je raad het al...

.. de prijstopper heeft als service aangeboden mijn spullen tijdelijk op te slaan in hun magazijn tot ik in de gelegenheid was het te komen halen.

Dus de spullen zijn volledig betaald (en in mijn ogen dus ook mijn eigendom) alleen het staat in de winkel van de PrijsTopper.
Zou dit een uitzonderlijk geval zijn of word mijn reeds betaalde apparatuur door de curator ook 'in beslag genomen' bij een faillisement en kan ik dus fluiten naar zowel me geld als apparatuur?

Ovide77
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2011 15:13

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Ovide77 »

Je bent helaas niet de enige. Ik ben ook de klos.
Net gebeld met impact retail. Ze kunnen geen uitspraken doen. Ze verwachten binnen 5-7 werkdagen eruit te zijn.

Iedereen die afgelopen weekend geprofiteerd heeft van de b.t.w. vrije winkelleegverkoop en het niet kon meenemen, en het, zoals part of the deal, direct moest betalen, is gewoon het haasje!!

Verkoper van mij wist er denk ik niks vanaf, maar achteraf gezien, is het een heel listige actie geweest: Zo snel mogelijk de winkel leeghalen, magazijn was al vrijwel leeg. En de klant en personeel zijn de klos.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

rema3194
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:14

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door rema3194 »

Heb van een werknemer van de It's vernomen, dat zij van hogerhand hebben gehoord dat er twee gegadigden zijn voor overname. Dus deze man verwacht dat ze snel weer aan het werk gaan om in ieder geval de aangekochte spullen naar de klanten te brengen. Maar hopen dat dit ook inderdaad gaat gebeuren!!

Supermum
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 dec 2010 11:18

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door Supermum »

Ook ik heb een wasmachine voor mijn dochter bij Modern gekocht, deze zou afgelopen donderdag geleverd worden en bij opzoeken wanneer hij kwam kom ik er achter dat Modern net als It's het zelfde moederbedrijf hebben. Tjonge echt balen ik heb er naar toe gebeld en kreeg ook te horen dat er begin van de week ze iets meer weten hopelijk worden ze overgenomen anders kunnen we dus fluiten naar de wasmachine maar ook naar het geld :twisted: :twisted: Gr Supermum

rema3194
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:14

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door rema3194 »

Ja, wat een ellende hé? Niet alleen de werknemers zijn de dupe, wij als klanten ook!!
Maar we blijven hopen, heb net nog even op de site gekeken, maar ze hopen ons volgende week meer te kunnen vertellen, dus afwachten maar.

040Niek
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2011 09:48

Re: Aankoop van de It's wordt niet geleverd. Nu geld kwijt?

Ongelezen bericht door 040Niek »

Update IMpact Retail
Tilburg – 31 Januari 2011 - Vandaag, maandag 31 januari 2011 heeft de rechtbank van Breda, op verzoek van de bewindvoerder mr. Mart Franken (Van Iersel Luchtman Advocaten) het faillissement van IMpact Retail uitgesproken. De bewindvoerder heeft aangegeven hiertoe gedwongen te zijn door de financiële problemen van IMpact Retail.

Tegelijkertijd geeft Mr. Franken aan in onderhandeling te zijn met verschillende partijen die bereid zouden zijn om de gezonde commerciële activiteiten van It’s Electronics, Prijstopper en Modern.nl al dan niet in afgeslankte vorm voort te zetten en mogelijk de verplichtingen aan klanten over te nemen.

Voor alle werknemers is inmiddels met het UWV een spoedregeling getroffen voor de salarisbetalingen van januari. De werknemers krijgen vandaag hun ontslag aangezegd. Mr. Franken verwacht dat het faillissement een mogelijke doorstart bespoedigt.

De 118 winkels en internetshops blijven tot nader order gesloten. Klanten met lopende bestellingen of reparaties krijgen persoonlijk bericht over een mogelijke oplossing.
De website van IMpact Retail (www.impactretail.nl) geeft met regelmaat updates over de ontstane situatie. Klanten met vragen over lopende orders worden verzocht zich via het Contactformulier te melden.

Voor meer persinformatie:
Lammers van Toorenburg Benelux PR
Charly Lammers van Toorenburg/ Marije Perdon
E-mail: [email protected]
Nu hopen dat het snel opgelost word... Ik ben in ieder geval nog steeds goed boos om het zachtjes uit te drukken.

Gesloten