LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Natufit in Haarlem:

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
MAXIEM

Re: Natufit in Haarlem:

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Een leuk charmeoffensief, maar de feitelijk praktijk blijkt valse tanden te bevatten. Als er afgesproken wordt dat je een gratis proefzending kunt krijgen, dan dient die zending volledig gratis te zijn. Bovendien dient aan zo'n proefzending geen vervolgzendingen gekoppeld te worden. Je spreekt immers een proefzending af en geen abonnement. Het hanteren van deze verwerpelijke verkoopstrategie staat gewoon op de grijze lijst van de wet Oneerlijke HandelsPraktijken (de OHP). Een bedrijf dat deze praktijk toepast, is nauwelijks betrouwbaar te noemen.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 11 feb 2011 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Flinndal
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 okt 2008 14:08

Re: Natufit in Haarlem:

Ongelezen bericht door Flinndal »

Geachte meneer Hans Beus,

Dank u wel voor uw positieve reactie. Wij zijn blij om te merken dat onze informatie voor u duidelijk is, daarvoor doen wij ook erg ons best. Duidelijke informatie is altijd belangrijk. Dat geldt zeker bij verkoop op afstand. Want als een klant niet goed op de hoogte is van wat er besteld is, dan creëert dat alleen maar teleurstelling en daar wordt een merk niet groot mee.

Flinndal is inmiddels de grootste online leverancier van voedingssupplementen in Nederland en we hebben zeer veel tevreden klanten. Wij zullen vanzelfsprekend onze uiterste best doen om ook u net zo tevreden te houden!

Wij hebben ruim 1 miljoen pakketten verstuurd, dat gaat in bijna alle gevallen helemaal goed. Maar soms kan er natuurlijk wat mis gaan, bijvoorbeeld dat het pakketje verkeerd bezorgd wordt. Dat is zeer vervelend voor een klant, zeker als die bijvoorbeeld een betalingsherinnering krijgt (als de klant niet aan ons doorgegeven heeft dat het pakket niet is aangekomen). Dat kan ertoe leiden dat een klant dan een boze reactie plaatst op Radar.

Hierbij willen wij graag voor alle lezers benadrukken dat als er - ondanks onze zorg en aandacht - toch een keer iets misgaat bij iemand, wij dan altijd klaar staan om het op te lossen. Flinndal is hiervoor op werkdagen van 9-17 uur gratis te bereiken via 0800-354 66 325.

Met vriendelijke groet,

Pauline Nijssen
Manager Flinndal Servicedesk

Flinndal
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 okt 2008 14:08

Re: Natufit in Haarlem:

Ongelezen bericht door Flinndal »

Geachte meneer of mevrouw Maxiem,

Dank u wel voor uw reactie. Wij vinden het goed dat u kritisch kijkt naar wat een bedrijf aanbiedt. Helaas blijkt in de praktijk dat dit nodig is, want jammer genoeg zijn er bedrijven die het inderdaad niet zo nauw nemen met de regels die de consument beschermen.

Graag lichten wij u de handelspraktijk van Flinndal wat meer toe:
Indien wij een probeeraanbieding doen, dan krijgen klanten het product of de producten gratis. Wij zijn er altijd duidelijk over dat men de producten gratis krijgt, maar dat we in dat geval wel de verpakkings- en verzendkosten in rekening brengen, en hoeveel dat dan is.

Ook geven wij het altijd duidelijk aan of er sprake is van periodieke toezending. Dus of er na het probeerpakket volgende zendingen komen. Dat zou u een abonnement kunnen noemen, echter is er bij een abonnement meestal sprake van dat je er voor langere tijd aan vast zit. Dat is bij Flinndal niet het geval. Een zending kan altijd tot zeven dagen voor elke volgende zending stopgezet (of uitgesteld) worden. Ook dit vertellen wij er netjes bij. In het pakket dat de klant krijgt zit bovendien een brief waarin alles beknopt en helder nog eens na te lezen is.

Flinndal houdt zich dus netjes aan de regels. En omdat wij zo duidelijk zijn over wat een klant bij ons koopt mogen wij bovendien lid zijn van de Thuiswinkelorganisatie. Een bedrijf dat oneerlijke handelspraktijken toepast kan hier geen lid van zijn.

Met vriendelijke groet,

Pauline Nijssen
Manager Flinndal Servicedesk

MAXIEM

Re: Natufit in Haarlem:

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Peildatum 27/12/2011

Wellicht is het handig om in de toekomst mijn webshopchecklist te gebruiken. Met dit instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c)* hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op
*checkwebwinkel.nl en
*kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij
*opgelicht.nl
*opgelichtopinternet.nl
*het trosradarforum en/of bij
*klachtenoplossing.nl;
-de shop is aangesloten bij de
*Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg) en/of bij de
*Stichting Webshop Keurmerk;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml.

* Note: een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.

Als de belangrijkste van bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groot, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 03 jan 2012 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

de ruiter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2011 08:25

Re: Natufit in Haarlem:

Ongelezen bericht door de ruiter »

Beste mensen, we gebruiken als gezin al jaren produkten van Flinndal. We zijn hier zeer te spreken over. Ze bellen ons regelmatig of we onze bestelling een keer willen overslaan of dat ze de nieuwe zending kunnen toezenden. Het lijkt mij sterk dat Flinndal ongewenst pakketten naar mensen sturen. Die moeten toch op een of andere manier toestemming hebben gegeven,anders kunnen ze niets opsturen.
Ze hebben anders hun adressen toch niet ?
Dus wat een gezeur hierover. Wees volwassen.

MAXIEM

Re: Natufit in Haarlem:

Ongelezen bericht door MAXIEM »

de ruiter

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat je mogelijk partijdig bent. Jouw bericht komt zo ineens wel heel erg "spontaan" uit de lucht vallen.

Maxiem.

de ruiter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2011 08:25

Re: Natufit in Haarlem:

Ongelezen bericht door de ruiter »

Beste Maxiem,
Ik ben toevallig op deze site gekomen en hebben de reacties gelezen. Toen dacht ik wat een flauwekul. We zijn zeer te spreken over Flinndal.
Het lijkt mij sterk dat ze ongevraagd pakketten toesturen.Als een gratis pakketje aanvraagt en gelijk weer opzegt is het toch afgelopen ? Als je te laat opzegt,kun het vervolgpakket verwachten.

kuklos
Berichten: 10306
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Natufit in Haarlem:

Ongelezen bericht door kuklos »

de ruiter schreef:Beste Maxiem,
Ik ben toevallig op deze site gekomen en hebben de reacties gelezen. Toen dacht ik wat een flauwekul. We zijn zeer te spreken over Flinndal.
Dus omdat jij tevreden zijn kunnen andere mensen geen klachten hebben?
de ruiter schreef:Het lijkt mij sterk dat ze ongevraagd pakketten toesturen.
Want? Waarom lijkt je dit sterk?
de ruiter schreef:Als een gratis pakketje aanvraagt en gelijk weer opzegt is het toch afgelopen ? Als je te laat opzegt,kun het vervolgpakket verwachten.
Als van tevoren duidelijk is aangegeven dat er vervolgzendingen aan vast zitten die wel betaald dienen te worden is er weinig mis. Maar er is juist discussie omdat veel mensen zeggen dat dit niet aangegeven is. En omdat veel mensen zeggen ongevraagd pakketjes te krijgen.

MAXIEM

Re: Natufit in Haarlem:

Ongelezen bericht door MAXIEM »

kuklos
Als van tevoren duidelijk is aangegeven dat er vervolgzendingen aan vast zitten die wel betaald dienen te worden is er weinig mis. Maar er is juist discussie omdat veel mensen zeggen dat dit niet aangegeven is. En omdat veel mensen zeggen ongevraagd pakketjes te krijgen.
Helemaal mee eens, collega.

Note: sowieso schurkt de werkwijze: 1) het gratis pakketje aanvragen 2) het toepassen van de negatieve optie, en 3) het tegen betaling leveren van vervolgpakketten, aan tegen het hanteren van een oneerlijke handelspraktijk. Die werkwijze staat weliswaar niet op de zwarte lijst, maar wel op de grijze lijst en dat zegt al genoeg over dit bedrijfje.

Met collegiale groet, Maxiem.

Flinndal
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 okt 2008 14:08

Re: Natufit in Haarlem:

Ongelezen bericht door Flinndal »

Geachte De Ruiter, Kuklos en Maxiem,

Dank jullie wel voor de recente plaatsing van jullie positieve en kritische reacties. We zijn bij Flinndal altijd benieuwd naar de mening van klanten, of ze nou positief of negatief zijn, zodat we onze dienstverlening er optimaal op af kunnen stemmen.

We lichten onze werkwijze graag toe. Flinndal stuurt geen ongevraagde pakketten. Bij Flinndal kan eenmalig een product besteld worden maar ook periodiek (zie onze site). Bij periodieke toezending ontvangt een klant steeds vanzelf en precies op tijd een nieuw pakket. Daarmee bieden wij extra gemak voor een klant, zonder verplichting.

Als er sprake is van periodieke toezending (vervolgzendingen) dan zijn wij hier bij de verkoop duidelijk over maar een vervolgzending is nooit verplicht. Een klant kan altijd aan ons doorgeven dat er geen verdere toezending gewenst is.

Als een klant dat niet aan ons doorgeeft en wij sturen het pakket op, dan is het in feite niet onredelijk als wij zouden verwachten dat de klant het pakket houdt en betaalt. Maar wij begrijpen dat het soms toch onduidelijk kan zijn wat er gekocht is, dat is bij verkoop op afstand nou eenmaal helaas wel eens het geval. Daarom hebben wij een zeer soepel beleid, want wij zijn er niet op uit om mensen pakketten te laten houden die ze toch liever niet willen. Daarmee zouden we nooit een van de grootste voedingssupplementenmerken van Nederland zijn geworden.

Ons beleid is zo: elk Flinndal pakket mag gratis teruggestuurd worden, vroeger hanteerden wij een termijn van 14 dagen na ontvangst (wettelijk is 7 dagen), maar tegenwoordig hebben klanten zelfs tot 30 dagen de tijd. Hierbij stellen we het wel op prijs dat een klant die geen volgend (periodiek)pakket wil, dat even doorgeeft voordat we het versturen. Dat scheelt ons kosten en de klant de handeling van het terugsturen. Wij zijn gratis bereikbaar via 0800-7080, gratis, 9-19 uur.

Met vriendelijke groet,

Pauline Nijssen
Manager Flinndal Servicedesk

kuklos
Berichten: 10306
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Natufit in Haarlem:

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik mis toch iets in het stukje van Flinndal.

Er wordt een hoop gezegd, en toch eigenlijk helemaal niets. Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die een pakket toegestuurd krijgen en hier niet om gevraagd worden. Of aan een vervolgzending vastzitten omdat hun niet is duidelijk gemaakt dat bij de proefzending er automatisch een abonnement volgt tenzij mensen het pakket terugsturen en nee zeggen tegen vervolgzendingen.
Waarom nog steeds deze optie? Waarom niet mensen zelf actie laten ondernemen als ze nog meer pakketjes willen (en dus een abonnement)?

MAXIEM

Re: Natufit in Haarlem:

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Service voor de lezers die geen leesbril bij de hand hebben!
Flinndal

Geregistreerd: 27 okt 2008 14:08
Berichten: 13
20 jan 2012 16:36
Geachte De Ruiter, Kuklos en Maxiem,

Dank jullie wel voor de recente plaatsing van jullie positieve en kritische reacties. We zijn bij Flinndal altijd benieuwd naar de mening van klanten, of ze nou positief of negatief zijn, zodat we onze dienstverlening er optimaal op af kunnen stemmen.

We lichten onze werkwijze graag toe. Flinndal stuurt geen ongevraagde pakketten. Bij Flinndal kan eenmalig een product besteld worden maar ook periodiek (zie onze site). Bij periodieke toezending ontvangt een klant steeds vanzelf en precies op tijd een nieuw pakket. Daarmee bieden wij extra gemak voor een klant, zonder verplichting.

Als er sprake is van periodieke toezending (vervolgzendingen) dan zijn wij hier bij de verkoop duidelijk over maar een vervolgzending is nooit verplicht. Een klant kan altijd aan ons doorgeven dat er geen verdere toezending gewenst is.

Als een klant dat niet aan ons doorgeeft en wij sturen het pakket op, dan is het in feite niet onredelijk als wij zouden verwachten dat de klant het pakket houdt en betaalt. Maar wij begrijpen dat het soms toch onduidelijk kan zijn wat er gekocht is, dat is bij verkoop op afstand nou eenmaal helaas wel eens het geval. Daarom hebben wij een zeer soepel beleid, want wij zijn er niet op uit om mensen pakketten te laten houden die ze toch liever niet willen. Daarmee zouden we nooit een van de grootste voedingssupplementenmerken van Nederland zijn geworden.

Ons beleid is zo: elk Flinndal pakket mag gratis teruggestuurd worden, vroeger hanteerden wij een termijn van 14 dagen na ontvangst (wettelijk is 7 dagen), maar tegenwoordig hebben klanten zelfs tot 30 dagen de tijd. Hierbij stellen we het wel op prijs dat een klant die geen volgend (periodiek)pakket wil, dat even doorgeeft voordat we het versturen. Dat scheelt ons kosten en de klant de handeling van het terugsturen. Wij zijn gratis bereikbaar via 0800-7080, gratis, 9-19 uur.

Met vriendelijke groet,

Pauline Nijssen
Manager Flinndal Servicedesk
En toch blijkt in de praktijk, dat al jaren over hetzelfde klachten worden geplaatst op de te onderscheiden consumentenfora. Het moge duidelijk zijn, dat je niet recht kunt praten wat krom is. Anders gezegd: als het buiten regent, dan regent het buiten.

Maxiem.

Gesloten